Welk boek ben jij nu aan het lezen?
ben nu aan het lezen in:
"Het leven aan de onderkant" van Theodore Dalrymple
een echte aanrader!!!
ook zijn laatste bestseller "Beschaving , of wat er van over is ", AANRADER!
een echte aanrader!!!
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."
Michiel Adriaanszoon de Ruyter
- Miscanthus
oja, die stond poosje terug in RD als nuchtere psychiater.Billy schreef:ben nu aan het lezen in:
een echte aanrader!!!
't is vast een remonstrant, Hij legt de verantwoordelijkheid zo bij de mensch
Lijkt mij ook wel iets moois om dat nu eens aan de weet te komen!!!Vincent schreef:
Interessant om eens iets te lezen over bijv. hoe Egyptische hiërogliefen zijn ontcijferd, verschillende schriftsystemen, etc.
Zelf heb ik geen enkel boek "onderhanden", maar wel een paar boeken die ik nodig eens moet uitlezen, o.a. "de Aardkinderen" van Auel.
Maar door de wekelijkse afleveringen van de Groene Amsterdammer komt het er nauwelijks van...................
remonstrant of niet , hij zegt hele goede dingen, waar menigeen zijn ogen voor wilt sluiten..Miscanthus schreef:oja, die stond poosje terug in RD als nuchtere psychiater.Billy schreef:ben nu aan het lezen in:
een echte aanrader!!!
't is vast een remonstrant, Hij legt de verantwoordelijkheid zo bij de mensch
en ja hij legt veel verantwoordelijkheid bij de mens zelf... dat vinden we eng he.....!!! De meesten leggen die verantwoordelijkheid liever bij de overheid. Want dat is de rode draad in zijn boeken.
Of je nu gelooft of niet .. de mens maakt veel keuzes ZELF in zijn leven... ook om 3 x te trouwen met een geweldadige man en 6 kinderen bij 5 vaders te hebben etc. etc.....
by the way: deze week een intervieuw met Dalrymple in de ELSEVIER
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."