Formatie 2010

refo

Re: Formatie 2010

Bericht door refo »

Lees die brief nu eens.
De hele presentatie van het regeringsbeleid zal tot gevolg hebben dat NL de risee van de wereld wordt. En dat de regering wereldkampioen wordt: een bestaan van slechts de tijd dat Geert Wilders nodig heeft om zijn 'regeringssteunverklaring' te debiteren.
Klink heeft G R O O T G E L I J K.
Rijssen

Bericht door Rijssen »

Solipsis schreef:
Rijssen schreef:Werken de allochtonen dat ook niet zelf in de hand dan, ze plegen drie keer vaker misdrijven dan de Nederlanders.
Cijfers liegen niet.
Die materie is nogal complex. Zoals ik eerder al zei: dat heeft vooral te maken met sociale (en culturele) aspecten. Er zijn groepen die in een sociaal isolement belanden (of worden geplaatst door overheden) zodat er een negatieve spiraal ontstaat. Als er sprake zou zijn van een gelijke 'start', denk ik niet dat deze problemen nog voor zouden komen.
De islam is zeker wel een geweldadige ideologie, kijk maar in de landen waar de islam het voor het zeggen heeft hoe Christenen en andersdenkenden worden vervolgd en gediscrimineerd.
Dat je daar gewelddadige excessen ziet wil niet zeggen dat de kern ook daadwerkelijk fascistisch is. De islam is een instrument wat misbruikt wordt om in landen als Iran de macht te behouden. Zo'n 500 jaar geleden zagen we ook dat het christendom de staatsgodsdienst was en er veel geweld voorkwam in naam van de Bijbel. Wil dat zeggen dat het christendom an sich gewelddadig is?
Als je niks aan doet, word Nederland binnen 10-15 jaar een land waar moslims ons de regels voorschrijven.
Nee hoor:

- De moslimgemeenschap groeit lang niet zo hard als geclaimd voornamelijk door de dalende geboortes per gezin onder hen.
-Moslims vormen geen monolithisch blok dat een zogenaamd eensgezind doel nastreeft, maar bestaan uit onderling vaak zeer uiteenlopende richtingen, denkwijzen en opvattingen.
- De meeste moslims willen politiek en sociaal integreren in hun westerse omgeving.
- Ondanks hun aantal hebben ze bijna geen invloed op de politieke besluitvorming betreffende buitenlandse politiek bijvoorbeeld aangaande Israel.

Bron.

De materie kan zo complex zijn als maar wat, maar cijfers liegen niet.

Je zegt dat moslims niet eensgezind zullen worden, kijk naar het Israel conflict of na de aanslagen op 11 september.
Je hoort geen moslim die de aanslagen openlijk veroordeeld.
En volgens mij krijgt een doorsnee moslim gezin meer kinderen dan een Nederlands gezin.

En Wikipedia als bron gebruiken is helemaal not done, kan zelf straks ook zo een artikel schrijven.

En dat het christendom 500 jaar geleden ook erge dingen heeft gedaan, dat veroordeeld ieder weldenkend christen wel.
Maar dat is wel 500 jaar geleden, Pim Fortuyn had dus wel degelijk gelijk dat hij de islam een achterlijke godsdienst noemt.
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

refo schreef:Lees die brief nu eens.
De hele presentatie van het regeringsbeleid zal tot gevolg hebben dat NL de risee van de wereld wordt. En dat de regering wereldkampioen wordt: een bestaan van slechts de tijd dat Geert Wilders nodig heeft om zijn 'regeringssteunverklaring' te debiteren.
Klink heeft G R O O T G E L I J K.
Ik heb die brief gelezen, vriend. En mocht het allemaal zo'n vaart lopen (dat Wilders echt de triomfator uit gaat hangen etc.) dan is het inderdaad daarna nog tijd genoeg om de stekker er uit te trekken. Maar laat ons in ieder geval weten wat er is afgesproken, en op welk akkoord men af zou koersen. Ik vind de inhoud eerlijk gezegd belangrijker dan de praatjes er om heen.
Rijssen

Bericht door Rijssen »

Ik heb de brief van Ab goed gelezen. De brief zit vol met suggestieve gedachten. Als Klink over de PVV schrijft begint hij steeds met STEL DAT of met IK VERWACHT of andere suggestieve kreten. Nergens kan ik opmaken dat Wilders het ook echt gezegd of gemeend heeft. NERGENS. Meneer Klink vermeldt slechts suggestieve gedachten en nergens feiten.
Solipsis

Bericht door Solipsis »

Rijssen schreef:De materie kan zo complex zijn als maar wat, maar cijfers liegen niet.
En wat wil je met deze cijfers dan zeggen?
Je zegt dat moslims niet eensgezind zullen worden, kijk naar het Israel conflict of na de aanslagen op 11 september.
Waar zeg ik dat? Ik zeg alleen dat ook moslims er onderling verschillende interpretaties op nahouden.
Je hoort geen moslim die de aanslagen openlijk veroordeeld.
Het is maar net wat je wilt zien / horen: http://www.ad.nl/ad/nl/1000/Nieuws/arti ... kamp.dhtml
En volgens mij krijgt een doorsnee moslim gezin meer kinderen dan een Nederlands gezin.
Ik zou graag een onderbouwing voor die bewering willen zien. Vooralsnog spreken de cijfers je tegen. Zie de bronvermelding op Wikipedia.
En Wikipedia als bron gebruiken is helemaal not done, kan zelf straks ook zo een artikel schrijven.
Volgens mij begrijp je het principe van Wikipedia niet. Ik verwijs je graag door naar de bronvermelding. Overigens is Wikipedia nog betrouwbaarder dan de Encyclopædia Britannica. En ja, dat wil wat zeggen.
En dat het christendom 500 jaar geleden ook erge dingen heeft gedaan, dat veroordeeld ieder weldenkend christen wel.
Ook de KKK en bijvoorbeeld de Tamil Tijgers doen vandaag de dag nog aan openlijke geweldpleging. En die noemen zich christelijk.
Maar dat is wel 500 jaar geleden, Pim Fortuyn had dus wel degelijk gelijk dat hij de islam een achterlijke godsdienst noemt.
Over het algemeen zou je inderdaad kunnen stellen dat de islam nog een inhaalslag te maken heeft, omdat het christendom de Verlichting heeft doorgemaakt.
Solipsis

Bericht door Solipsis »

"Volg de profeet Mohammed, niet bin Laden." Dat is de boodschap op een anti-terrorismekamp waaraan honderden jonge moslims deze week deelnemen in Engeland. Al-Hidayah (De Begeleiding) is een initiatief van Muhammad Tahir-ul-Qadri, een vooraanstaande moslimgeleerde die eerder dit jaar een fatwa uitsprak tegen terrorisme.

Zijn boodschap aan de ongeveer 1.300 jongeren tijdens het driedaagse kamp in Coventry was duidelijk: "Terrorisme is anti-islamitisch." "Een belangrijke uitspraak", vindt Anam Nazir, deelneemster aan het kamp. "Ik ben van Pakistan en ik heb een geleerde nog nooit zoiets horen zeggen in de media, gewoon omdat ze te bang zijn. Hij is een moedig man."

Muziek en sport
Op het programma tijdens het kamp stonden lezingen over de zaken waarmee moslims in het Westen worden geconfronteerd, zoals terrorisme, zelfmoordaanslagen en integratie maar ook muziek, sport en gebed.

Het hoogtepunt voor velen was de openingsspeech van Tahir-ul-Qadri, waarin hij fel uithaalde naar al-Qaidaleider Osama bin Laden. Hij zei ook dat de islam een vredelievende godsdienst is, die integratie predikt. "De landen waarin jullie leven, staan in voor de bescherming van jullie leven, rijkdom en eer. Het zijn vredelievende landen dus volgens de islamitische wet mag je geen terroristische aanslagen plegen tegen deze landen. Het is een gebod van de heilige profeet, van de islam en van Allah om te integreren in de samenleving waarin je woont."

Tahir-ul-Qadri sprak eerder dit jaar al een fatwa uit over terrorisme.
Rijssen

Bericht door Rijssen »

Je schreef een paar pagina's terug dat de allochtonen overal de schuld van kregen, toen schreef ik dat ze daar zelf ook wel aan mee werkten.

Dat de KKK en de tamils geweld gebruiken hoor je mij ook niet goedpraten, de meeste moslims praten het gedrag van hun palestijnse vrienden wel goed.
Ze vinden bijvoorbeeld dat geweld tegen burger best mag.

En dat over Wikipedia zal ik is even nalezen.
Rijssen

Bericht door Rijssen »

Een leuk stukje gevonden op internet. :livre

Wat een dilemma!

Ik ben benaderd door de redactie van Pauw & Witteman. Ze willen gaan praten over kunst. Of ik daar over mee wil praten. Wow, dit kan een boost zijn voor de bekendheid van mijn werk. Maar waarom nou net P&W. Ik kijk wel altijd hoor, maar wat een kontprogramma. Eigenlijk zou ik moeten weigeren. Toch ga ik. Maar het interview gaat wel een hele andere wending krijgen. Dan maar droog brood.

Wat zal ik aantrekken? Zal ik mijn “Ki beh stei neget smilsom” shirt aantrekken? Die doet het altijd wel goed. Of die met een afbeelding van Hitler erop? Ja, laat ik die laatste maar aan doen. Die act heb ik al wat vaker gedaan. Die act heeft een grotere kans van slagen.

Net na het begin van de uitzending doe ik dan mijn jasje steeds een beetje verder open. En dan maar hopen dat ze happen. Ik zie de koppen van de heren al voor me…….

Witteman: (fronsend) euh, zie ik daar nou een afbeelding van Hitler?!

Ik: (trots) Ja cool hè, de bedenker van de volkswagen.

Pauw: (verontwaardigd) Neem me niet kwalijk, maar de man was een gruwelijke dictator en heeft miljoenen doden op zijn geweten en jij hebt het over de Kever?

Ik: (blij dat Jeroen hapt) Ja dat was allemaal niet zo leuk hè, maar dat was toen. Ik heb ‘mein kampf’ gelezen. Ik haal daar gewoon alleen de goede dingen uit.

Witteman: (heeft nog gelukkig nog geen idee waar het heen gaat) Goede dingen? Dat boek staat vol haat tegen de joden. Weet je dat je hier heel veel mensen pijn mee doet.

Ik: (bingo, nu kunnen we los) euh, ik dacht dat jullie mij wel begrepen.

Jullie hebben toch ook zoveel begrip voor moslims. Mohammed heeft lekker niet veel doden op z’n geweten. In zijn boek de Koran spreekt hij lekker aardig over joden. Wat is dan het grote verschil tussen Mohammed en Hitler dat je de een wel mag bewonderen en de ander niet? Ik bedoel, beide hadden een hekel aan joden, beide waren bezig om de wereld op zeer gewelddadige wijze te veroveren. Sterker nog, Kroatische mohammed-fans hebben Hitler zelfs nog een handje geholpen om de joden uit te moorden. Een heuse Nazi-Moslim SS-divisie onder leiding van de machtige grootmufti van Jeruzalem werd er speciaal voor opgericht. Ik zal een linkje voor jullie opschrijven. Moet je thuis maar even kijken.

http://www.youtube.com/watch?v=HfLvP2jTVq8

Maar serieus,… ik zie het verschil echt niet. Leg uit.

Witteman: euh,..dit is niet de discussie die we gepland hadden.

(Die was te verwachten. Ik kijk gauw vragend naar Jeroen. Hij doet gelukkig nog een poging.)

Pauw: De Islam is een religie, dat is heel wat anders.

Ik: Ja dat is lekker zeg, dus als Hitler had gezegd dat hij deze opdracht van god had gekregen, dan was het wel goed?

Pauw: Nee natuurlijk niet….

Ik: (onderbreek) Trouwens, die massamoordenaar Che Guevara, je weet wel, die racist uit Cuba, die is toch ook niet van een of andere religie. Daar lopen ook genoeg sterren mee op hun borst. Daar maakt ook niemand zich druk om. Nou ja sommige wel. Moet je kijken Jeroen, ik heb het toevallig op m’n iPad staan. Kijk dan:

http://www.youtube.com/watch?v=1pD1rMDnV2o

Maar goed, wat is dan het grote verschil Jeroen? Of zegt U het anders meneer Witteman. U bent een beetje stil.

(nu wil ik dat ze gaan denken dat ik echt een beetje gek ben)

Kijk, ik kies gewoon voor een afbeelding van Hitler vanwege die toffe VWtjes.

Ik heb niks tegen joden. Van mij hoeft niemand dood.

Nu jullie dat weten is het probleem toch van tafel. Noem mij gewoon een gematigd nazi aanhanger. Heejjj, Nazi-aanhanger. Leuk voor achter de Kever als je een trekhaak hebt ha ha ha. Aanhanger, snap je ‘m?

Maar als jullie er een moesten uitkiezen voor op je T-shirt dan zou ik niet die Mohammed doen. Mag je namelijk niet afbeelden ha ha ha. Kan je je leven kosten wha ha ha.

Ow nu moeten we oppassen jongens want je mag er zelfs geen grappen over maken ha ha ha.

(dan weer een heel serieus gezicht) Maar zonder gekheid waarom vinden jullie het wel ok als iemand fan is van Mohammed en vinden jullie het niet ok als iemand fan is van Hitler. Wees eens eerlijk, jullie zien het verschil ook niet hè? Maar ik snap ik wel hoor. Jullie zijn BN’rs en moeten straks nog over straat. Amsterdam, Moslims, Theo van Gogh ja ja en als je iets te rechts lult dan ben je bij zo’n linkse omroep als de VaRa zo je baan kwijt. Centjes zijn ook belangrijk. Toch?

Witteman: (eindelijk) je bent knettergek

Ik: (en nu aan een stuk doorratelen) nou nou meneer Witteman, U begint nu een beetje te lijken op die blonde pief, hoe heet hij ook al weer, Wildermans, nee, Witters, of wacht,..Wilders.

En dat is natuurlijk het laatste wat U wilt hè meneer Witteman. Avond achter avond mogen uw gasten meneer Wilders namelijk de grond in praten omdat hij commentaar levert op Mohammed en zijn fans. Peter R de Vries mocht hem zelfs vergelijken met Hitler. Dat vond U prachtig, ik zag het wel.

Pauw: zo is het genoeg.

Ik:( ga gewoon door)Maar als iemand Mohammed vergelijkt met Hitler dan is hij knettergek. Wisten jullie dat Mein Kampf nog steeds een bestseller is in Mohammed-fan landen? Jullie halen een Mohammed-fan compleet in fan-tenue in jullie programma die keurig Nederlands spreekt en advocate is om zo aan te tonen dat het allemaal heel goed samen kan gaan. Ik doe ook geen vlieg kwaad en verdien ook m’n eigen brood, maar als ik in m’n favoriete Hitler-shirtje naar de studio kom dan begint U over mensen pijn doen en noemt U mij knettergek.

Nou ik weet wel wie hier kn…… hallo,…hallo,…jongens mijn microfoon doet het niet meer. Hallo. Jeroen, doe niet zo flauw. Kom op, we kunnen er toch openlijk over praten? Heb nou eens voor een keer poep aan de redactie. Jongens loop nou niet weg. Jeroen…. Paul…. we moeten het ook nog over kunst hebben
refo

Bericht door refo »

Rijssen schreef:Ik heb de brief van Ab goed gelezen. De brief zit vol met suggestieve gedachten. Als Klink over de PVV schrijft begint hij steeds met STEL DAT of met IK VERWACHT of andere suggestieve kreten. Nergens kan ik opmaken dat Wilders het ook echt gezegd of gemeend heeft. NERGENS. Meneer Klink vermeldt slechts suggestieve gedachten en nergens feiten.
Nog maar keertje lezen dan?
Solipsis

Bericht door Solipsis »

Rijssen schreef:Je schreef een paar pagina's terug dat de allochtonen overal de schuld van kregen, toen schreef ik dat ze daar zelf ook wel aan mee werkten.
Klopt, maar daar ging het over Wilders en het fingerpointen. Natuurlijk liegen de cijfers niet, maar het is veel te makkelijk om de schuld bij die groeperingen neer te leggen terwijl we net zo goed een klimaat helpen te scheppen waarin dit gebeurt.
Dat de KKK en de tamils geweld gebruiken hoor je mij ook niet goedpraten,
Haha, nee dat geloof ik direct. ;) Waar het me om ging is dat dit geweld evengoed afgekeurd wordt onder moslims. Zo zullen wij direct ontkennen dat de KKK en de Tamil Tijgers allesbehalve christelijk bezig zijn, en zo komt dit ook onder moslims voor.
de meeste moslims praten het gedrag van hun palestijnse vrienden wel goed.
Neuh.
Ze vinden bijvoorbeeld dat geweld tegen burger best mag.
Zo zwart-wit is dat niet te stellen. Genoeg moslims die iedere vorm van geweld afkeuren.
En dat over Wikipedia zal ik is even nalezen.
http://tweakers.net/nieuws/40356/wikipe ... nnica.html

Maar voorzichtigheid blijft natuurlijk geboden. ;)
Laatst gewijzigd door Solipsis op 01 sep 2010, 21:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Solipsis

Bericht door Solipsis »

Rijssen schreef:Een leuk stukje gevonden op internet. :livre

Wat een dilemma!

*knip*
Je beseft hoop ik wel dat zo'n goedkoop geschreven stuk geen hout snijdt?
Rijssen

Bericht door Rijssen »

Solipsis schreef:
Rijssen schreef:Een leuk stukje gevonden op internet. :livre

Wat een dilemma!

*knip*
Je beseft hoop ik wel dat zo'n goedkoop geschreven stuk geen hout snijdt?

Waarom goedkoop, vind de vergelijking zo gek nog niet.
Rijssen

Bericht door Rijssen »

Vind het namenlijk ook gek dat mensen rondlopen met Che Guevara op hun borst.
refo

Bericht door refo »

In mijn schooltijd was dat nogal in. Een grote Guevara achter op een legergroene jas.
Solipsis

Bericht door Solipsis »

Rijssen schreef:

Waarom goedkoop, vind de vergelijking zo gek nog niet.
Niet alleen goedkoop, ook vrij hypocriet.
Pauw: (verontwaardigd) Neem me niet kwalijk, maar de man was een gruwelijke dictator en heeft miljoenen doden op zijn geweten en jij hebt het over de Kever?

Ik: (blij dat Jeroen hapt) Ja dat was allemaal niet zo leuk hè, maar dat was toen. Ik heb ‘mein kampf’ gelezen. Ik haal daar gewoon alleen de goede dingen uit.

Witteman: (heeft nog gelukkig nog geen idee waar het heen gaat) Goede dingen? Dat boek staat vol haat tegen de joden. Weet je dat je hier heel veel mensen pijn mee doet.

Ik: (bingo, nu kunnen we los) euh, ik dacht dat jullie mij wel begrepen.

Jullie hebben toch ook zoveel begrip voor moslims. Mohammed heeft lekker niet veel doden op z’n geweten. In zijn boek de Koran spreekt hij lekker aardig over joden. Wat is dan het grote verschil tussen Mohammed en Hitler dat je de een wel mag bewonderen en de ander niet? Ik bedoel, beide hadden een hekel aan joden, beide waren bezig om de wereld op zeer gewelddadige wijze te veroveren. Sterker nog, Kroatische mohammed-fans hebben Hitler zelfs nog een handje geholpen om de joden uit te moorden. Een heuse Nazi-Moslim SS-divisie onder leiding van de machtige grootmufti van Jeruzalem werd er speciaal voor opgericht. Ik zal een linkje voor jullie opschrijven. Moet je thuis maar even kijken.
De kern van het stuk, vermoed ik. Ik noemde het hypocriet, omdat de vingers weer naar de islam gewezen worden. Want de islam is een verderfelijke ideologie, waar niets goeds uit voort kan komen. Wat het stuk suggereert is dat moslims die er de "goede" dingen uit halen, een wel heel eenzijdige visie hebben. Immers: als je de koran leest staan hier vrij veel verzen in die oproepen tot haat en geweld. Maar geldt hetzelfde niet voor de Bijbel? Iemand die niet thuis is in de exegese en geen weet heeft van de Verbonden, et cetera zou al snel zo'n zelfde oordeel over de Bijbel kunnen vellen. Het is zo makkelijk om naar een ander te wijzen, maar waarom zouden we onze uitleg wel gerechtvaardigd vinden, en die van een moslim niet?

Overigens: Hitler noemde zichzelf christen...
Plaats reactie