Met in acht neming en instemming van het bericht van Huisman de volgende toevoeging:WimA schreef:In het kader van de christelijke soberheid?huisman schreef:Misschien kan premier Rutten oproepen om het CPB te verslaan door allemaal deze boeken te kopen.WimA schreef:Mag dit topic onder het kopje "materialistische hebbedingentjes" worden geplaatst? Naast de auto's, de hoeden enzo?
Ik hoop dat vele predikanten (of kerkenraden) het boek aanschaffen in de bibliotheek zetten. 't zijn tenslotte vele delen en daar kunnen vele mensen tegelijk van genieten. Ook hoop ik dat predikanten (en anderen) het digitaal aanschaffen. (Alhoewel ik wat huiverig ben voor het gesmijt met citaten op fora wat wel weer heel makkelijk erdoor wordt). Het is wel veel goedkoper, veel mnder verkwistend en het spaart het milieu. De reden dat het zo niet wordt gedaan maar dat het zonodig in de eigen boekenkast als fysiek boek moet staan, dat noemt men nu materialisme.huisman schreef:Het is mij trouwens een raadsel dat jij deze uitgave schaart onder materialistische hebbedingentjes. Ik hoop dat deze uitgave tot zegen mag zijn voor velen. Er zulllen weinig predikanten zijn die deze uitgave niet aanschaffen.
Materialisme zit niet in een ding, maar in een mens. Hoe is je gezindheid of gesteldheid?
Is het een begeerte dat Jesaja verklaard wordt, en dat het tot zegen gesteld zou mogen worden voor de ziel? Dan kan de daad van aanschaf zeker niet gezien worden als een offer aan het materialisme, doch meer als het gebruik maken van de beschikbare genademiddelen die de Heere middelijkerwijs ons nog wil geven.
Mijn persoonlijke voorkeur zou liggen bij de boeken zelf, aangezien ik met al die digitale en moderne hebbedingetjes zoals een e-reader weinig heb. Of is dat soms een statussymbool, zo'n ding?
Ik wacht wel tot men massaal de oude drukken zal gaan storten bij de antiquariaten of op marktplaats. Als de prijzen dan dalen, hoop ik mijn slag wel te slaan.