Welke muziek beluister je nu? [4]

parsifal

Bericht door parsifal »

jvdg schreef:
Duuk schreef:Ik zit naar de DVD van Third Day, Chronology te kijken.

Awesome!

Deze mensen bereiken met hun geweldige muziek een ontzettend groot publiek met het Evangelie van Jezus Christus. Ik kan er uren naar luisteren.
Misschien flauw: Zou de eerste Pinkstergemeente dit ook als geweldig hebben ervaren?
Zij waren heel eenvoudig.
Ach ik denk dat de eerste gemeente misschien ook niet echt te spreken was over Bach. Ze waren vast andere muziek gewend. Niet dat Third Day musicaal in zijn schaduw kan staan trouwens. Third Day is qua teksten meer dan verantwoord. Verder heeft de zanger een mooie stem.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Daphne

Bericht door Daphne »

parsifal schreef: Ach ik denk dat de eerste gemeente misschien ook niet echt te spreken was over Bach. Ze waren vast andere muziek gewend. Niet dat Third Day musicaal in zijn schaduw kan staan trouwens. Third Day is qua teksten meer dan verantwoord. Verder heeft de zanger een mooie stem.
mee eens
Marnix

Bericht door Marnix »

jvdg schreef:

Awesome!

Deze mensen bereiken met hun geweldige muziek een ontzettend groot publiek met het Evangelie van Jezus Christus. Ik kan er uren naar luisteren.
Misschien flauw: Zou de eerste Pinkstergemeente dit ook als geweldig hebben ervaren?
Allicht niet. En ze zouden ook geen uren naar Bach luisteren... ze zouden samen in de tempel zijn, of samen aan het bidden, of het evangelie aan het verkondigen ;)

Dat is overigens nog wel een interessantere vraag, of men zo de tijd zou besteden

Maar wat betreft smaak, of men het geweldig zou vinden en mooi of niet, wat ook bepaald wordt door cultuur, is het totaal niet van belang wat men daar in de eerste gemeente van zou vinden.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Daphne

Bericht door Daphne »

[align=center]Our God is an awesome God
He reigns from heaven above
With wisdom pow'r and love
our God is an awesome God

~Michael W Smith~ [/align]
Arretje

Bericht door Arretje »

Marnix schreef:
jvdg schreef:

Awesome!

Allicht niet. En ze zouden ook geen uren naar Bach luisteren... ze zouden samen in de tempel zijn, of samen aan het bidden, of het evangelie aan het verkondigen ;)

Dat is overigens nog wel een interessantere vraag, of men zo de tijd zou besteden

Maar wat betreft smaak, of men het geweldig zou vinden en mooi of niet, wat ook bepaald wordt door cultuur, is het totaal niet van belang wat men daar in de eerste gemeente van zou vinden.
Dit doet me aan het volgende denken: Vroeger had ik cathechisatie van een ouderling. Dat ging meestal niet al te goed. Hij had grote problemen met orde e.d. Op zich triest genoeg natuurlijk. Wij waren ook echt niet zulke lieverdjes. :oops: Deze man was ook tegen de radio. Daar kwam van onze kant een vraag over aan hem. Toen zei hij zeer geërgerd tegen ons: "Dachten jullie soms dat Nathanaël onder de vijgenboom naar een radio zat te luisteren of er behoefte aan had?" :roll:
We hebben er met z'n allen nog erg lang om moeten lachen!! :lol: We zagen het al helemaal voor ons. Nathanaël onder de vijgenboom met een draagbare radio.... (tja, we waren toen echte pubers)
Christus is net zo gewillig om een vluchtende zondaar die tot Hem komt te vergeven, als dat wij gewillig zijn om te zondigen.
Daphne

Bericht door Daphne »

[align=center]Who taught the sun where to stand in the morning
Who told the ocean you an only come this far?
Who showed the moon where to hide 'til evening
Whose words alone can catch a falling star?

Well I know my Redeemer lives
I know my Redeemer lives
All of creation testify
This life within me cries
I know my Redeemer lives

The very same God that spins things in orbit
He runs to the weary, the worn and the weak
And the same gentle hands that hold me when I'm broken
They conquered death to bring me victory

Now I know my Redeemer lives
I know my Redemer lives
Let all creation testify
Let this life wihtin me cry
I know my Redeemer, He lives

To take away my shame
And He lives forever I'll proclaim
That the payment for my sin
Was the precious life He gave
But now He's alive
And there's an empty grave.

And I know my Redeemer, He lives
I know my Redeemer lives
Let all creation testify
This life within me cries
I know my Redeemer lives

Nicole C Mullen
[/align]
Marnix

Bericht door Marnix »

Arretje schreef:
Marnix schreef:
jvdg schreef:

Awesome!

Dit doet me aan het volgende denken: Vroeger had ik cathechisatie van een ouderling. Dat ging meestal niet al te goed. Hij had grote problemen met orde e.d. Op zich triest genoeg natuurlijk. Wij waren ook echt niet zulke lieverdjes. :oops: Deze man was ook tegen de radio. Daar kwam van onze kant een vraag over aan hem. Toen zei hij zeer geërgerd tegen ons: "Dachten jullie soms dat Nathanaël onder de vijgenboom naar een radio zat te luisteren of er behoefte aan had?" :roll:
We hebben er met z'n allen nog erg lang om moeten lachen!! :lol: We zagen het al helemaal voor ons. Nathanaël onder de vijgenboom met een draagbare radio.... (tja, we waren toen echte pubers)
:D:D:D Ik kan er ook wel om lachen ja :)

Alleen is het natuurlijk geen antwoord. Want als we zo gaan beginnen kunnen we alle dingen van de laatste eeuwen wel afkeuren :D

Zo zat Nathanael bijvoorbeeld ook niet onder de vijgeboom het Reformatorisch Dagblad te lezen :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
parsifal

Bericht door parsifal »

Daphne schreef:[align=center]Our God is an awesome God

De woorden zijn geschreven door Rich Mullins.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Daphne

Bericht door Daphne »

parsifal schreef:
Daphne schreef:[align=center]Our God is an awesome God

De woorden zijn geschreven door Rich Mullins.
:) mag, maar ik hoorde ze van MwS
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Improvisatie (Holy, Holy, Holy):
http://www.youtube.com/watch?v=oaY3ORoX6Vw&mode=related&search=

Kon ik maar zo orgelspelen!
vlinder

Bericht door vlinder »

J.C. Philpot schreef:Improvisatie (Holy, Holy, Holy):

Ik wilde ook wel dat ik zo kon spelen. Alleen de improvisatie zelf vind ik niet zo mooi. Beetje rommelig en je kunt uit dit lied veel meer halen met volume en volheid van het geluid.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Christiaan

Bericht door Christiaan »

:roll:
Bij het lezen van de bijbel zijn twee fouten mogelijk: men neemt alles letterlijk of met vergeestelijkt alles (Blaise Pascal)

Wij zijn bedelaars, dat is waar. (Dr. Maarten Luther)
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Christiaan schreef:

Toch is het wel een intrigerende video. Het is een improvisatie. Maar wat doet die jongen dan met dat papier voor z'n neus?
En waarom staan die handlangers aan de knoppen te trekken? Het geluid verandert er helegaar niks van 8)
Typisch staaltje van Nederlandse orgelfolklore. :wink:
jvdg

Bericht door jvdg »

Nou!

Als ik rammel op mijn pijporgeltje en ik vergelijk dat hiermee, zeg ik, wat ben ik een absolute klungel.

Maar, relatief, achter datzelfde orgeltje heb ik gehuild, gelachen en gejuicht.

Tja, hoe waardeer je dan het gehoorde........
Christiaan

Bericht door Christiaan »

Hendrikus schreef:
Christiaan schreef:

Toch is het wel een intrigerende video. Het is een improvisatie. Maar wat doet die jongen dan met dat papier voor z'n neus?
En waarom staan die handlangers aan de knoppen te trekken? Het geluid verandert er helegaar niks van 8)
Typisch staaltje van Nederlandse orgelfolklore. :wink:
Mijn mening kunt u al raden..... :wink:
Bij het lezen van de bijbel zijn twee fouten mogelijk: men neemt alles letterlijk of met vergeestelijkt alles (Blaise Pascal)

Wij zijn bedelaars, dat is waar. (Dr. Maarten Luther)
Gesloten