Ach ik denk dat de eerste gemeente misschien ook niet echt te spreken was over Bach. Ze waren vast andere muziek gewend. Niet dat Third Day musicaal in zijn schaduw kan staan trouwens. Third Day is qua teksten meer dan verantwoord. Verder heeft de zanger een mooie stem.jvdg schreef:Misschien flauw: Zou de eerste Pinkstergemeente dit ook als geweldig hebben ervaren?Duuk schreef:Ik zit naar de DVD van Third Day, Chronology te kijken.
Awesome!
Deze mensen bereiken met hun geweldige muziek een ontzettend groot publiek met het Evangelie van Jezus Christus. Ik kan er uren naar luisteren.
Zij waren heel eenvoudig.
Welke muziek beluister je nu? [4]
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Allicht niet. En ze zouden ook geen uren naar Bach luisteren... ze zouden samen in de tempel zijn, of samen aan het bidden, of het evangelie aan het verkondigenjvdg schreef:Misschien flauw: Zou de eerste Pinkstergemeente dit ook als geweldig hebben ervaren?Duuk schreef:Ik zit naar de DVD van Third Day, Chronology te kijken.
Awesome!
Deze mensen bereiken met hun geweldige muziek een ontzettend groot publiek met het Evangelie van Jezus Christus. Ik kan er uren naar luisteren.
Zij waren heel eenvoudig.

Dat is overigens nog wel een interessantere vraag, of men zo de tijd zou besteden
Maar wat betreft smaak, of men het geweldig zou vinden en mooi of niet, wat ook bepaald wordt door cultuur, is het totaal niet van belang wat men daar in de eerste gemeente van zou vinden.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Dit doet me aan het volgende denken: Vroeger had ik cathechisatie van een ouderling. Dat ging meestal niet al te goed. Hij had grote problemen met orde e.d. Op zich triest genoeg natuurlijk. Wij waren ook echt niet zulke lieverdjes.Marnix schreef:Allicht niet. En ze zouden ook geen uren naar Bach luisteren... ze zouden samen in de tempel zijn, of samen aan het bidden, of het evangelie aan het verkondigenjvdg schreef:Misschien flauw: Zou de eerste Pinkstergemeente dit ook als geweldig hebben ervaren?Duuk schreef:Ik zit naar de DVD van Third Day, Chronology te kijken.
Awesome!
Zij waren heel eenvoudig.![]()
Dat is overigens nog wel een interessantere vraag, of men zo de tijd zou besteden
Maar wat betreft smaak, of men het geweldig zou vinden en mooi of niet, wat ook bepaald wordt door cultuur, is het totaal niet van belang wat men daar in de eerste gemeente van zou vinden.

We hebben er met z'n allen nog erg lang om moeten lachen!!

Christus is net zo gewillig om een vluchtende zondaar die tot Hem komt te vergeven, als dat wij gewillig zijn om te zondigen.
[align=center]Who taught the sun where to stand in the morning
Who told the ocean you an only come this far?
Who showed the moon where to hide 'til evening
Whose words alone can catch a falling star?
Well I know my Redeemer lives
I know my Redeemer lives
All of creation testify
This life within me cries
I know my Redeemer lives
The very same God that spins things in orbit
He runs to the weary, the worn and the weak
And the same gentle hands that hold me when I'm broken
They conquered death to bring me victory
Now I know my Redeemer lives
I know my Redemer lives
Let all creation testify
Let this life wihtin me cry
I know my Redeemer, He lives
To take away my shame
And He lives forever I'll proclaim
That the payment for my sin
Was the precious life He gave
But now He's alive
And there's an empty grave.
And I know my Redeemer, He lives
I know my Redeemer lives
Let all creation testify
I know my Redeemer lives
Nicole C Mullen
[/align]
Who told the ocean you an only come this far?
Who showed the moon where to hide 'til evening
Whose words alone can catch a falling star?
Well I know my Redeemer lives
I know my Redeemer lives
All of creation testify
I know my Redeemer lives
The very same God that spins things in orbit
He runs to the weary, the worn and the weak
And the same gentle hands that hold me when I'm broken
They conquered death to bring me victory
Now I know my Redeemer lives
I know my Redemer lives
Let all creation testify
Let this life wihtin me cry
I know my Redeemer, He lives
To take away my shame
And He lives forever I'll proclaim
That the payment for my sin
Was the precious life He gave
But now He's alive
And there's an empty grave.
And I know my Redeemer, He lives
I know my Redeemer lives
Let all creation testify
I know my Redeemer lives
Nicole C Mullen
[/align]
Arretje schreef:Dit doet me aan het volgende denken: Vroeger had ik cathechisatie van een ouderling. Dat ging meestal niet al te goed. Hij had grote problemen met orde e.d. Op zich triest genoeg natuurlijk. Wij waren ook echt niet zulke lieverdjes.Marnix schreef:Allicht niet. En ze zouden ook geen uren naar Bach luisteren... ze zouden samen in de tempel zijn, of samen aan het bidden, of het evangelie aan het verkondigenjvdg schreef:Misschien flauw: Zou de eerste Pinkstergemeente dit ook als geweldig hebben ervaren?Duuk schreef:Ik zit naar de DVD van Third Day, Chronology te kijken.
Awesome!
Zij waren heel eenvoudig.![]()
Maar wat betreft smaak, of men het geweldig zou vinden en mooi of niet, wat ook bepaald wordt door cultuur, is het totaal niet van belang wat men daar in de eerste gemeente van zou vinden.: Deze man was ook tegen de radio. Daar kwam van onze kant een vraag over aan hem. Toen zei hij zeer geërgerd tegen ons: "Dachten jullie soms dat Nathanaël onder de vijgenboom naar een radio zat te luisteren of er behoefte aan had?" :roll:
We hebben er met z'n allen nog erg lang om moeten lachen!!: We zagen het al helemaal voor ons. Nathanaël onder de vijgenboom met een draagbare radio.... (tja, we waren toen echte pubers)

Alleen is het natuurlijk geen antwoord. Want als we zo gaan beginnen kunnen we alle dingen van de laatste eeuwen wel afkeuren

Zo zat Nathanael bijvoorbeeld ook niet onder de vijgeboom het Reformatorisch Dagblad te lezen

Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
De woorden zijn geschreven door Rich Mullins.Daphne schreef:[align=center]Our God is an awesome God
He reigns from heaven above
With wisdom pow'r and love
our God is an awesome God
~Michael W Smith~ [/align]
"Then he isn't safe?" said Lucy.
- J.C. Philpot
Improvisatie (Holy, Holy, Holy):
http://www.youtube.com/watch?v=oaY3ORoX6Vw&mode=related&search=
Kon ik maar zo orgelspelen!
Ik wilde ook wel dat ik zo kon spelen. Alleen de improvisatie zelf vind ik niet zo mooi. Beetje rommelig en je kunt uit dit lied veel meer halen met volume en volheid van het geluid.J.C. Philpot schreef:Improvisatie (Holy, Holy, Holy):
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
- Christiaan
:roll:J.C. Philpot schreef:Improvisatie (Holy, Holy, Holy):
Bij het lezen van de bijbel zijn twee fouten mogelijk: men neemt alles letterlijk of met vergeestelijkt alles (Blaise Pascal)
Wij zijn bedelaars, dat is waar. (Dr. Maarten Luther)
Toch is het wel een intrigerende video. Het is een improvisatie. Maar wat doet die jongen dan met dat papier voor z'n neus?Christiaan schreef::roll:J.C. Philpot schreef:Improvisatie (Holy, Holy, Holy):
En waarom staan die handlangers aan de knoppen te trekken? Het geluid verandert er helegaar niks van 8)
Typisch staaltje van Nederlandse orgelfolklore.
Nou!J.C. Philpot schreef:Improvisatie (Holy, Holy, Holy):
Als ik rammel op mijn pijporgeltje en ik vergelijk dat hiermee, zeg ik, wat ben ik een absolute klungel.
Maar, relatief, achter datzelfde orgeltje heb ik gehuild, gelachen en gejuicht.
Tja, hoe waardeer je dan het gehoorde........
- Christiaan
Mijn mening kunt u al raden.....Hendrikus schreef:Toch is het wel een intrigerende video. Het is een improvisatie. Maar wat doet die jongen dan met dat papier voor z'n neus?Christiaan schreef::roll:J.C. Philpot schreef:Improvisatie (Holy, Holy, Holy):
En waarom staan die handlangers aan de knoppen te trekken? Het geluid verandert er helegaar niks van 8)
Typisch staaltje van Nederlandse orgelfolklore.
Bij het lezen van de bijbel zijn twee fouten mogelijk: men neemt alles letterlijk of met vergeestelijkt alles (Blaise Pascal)