Maar je gaat wel voor het festival, neem ik aan?Hendrikus schreef:Denk 't niet... Hoewel ik Suzuki best eens live zou willen meemaken. Ach, wie weet...wim schreef: Maar ga je het ook doen?
We zwaaien wel even als we langsrijden.
Hoe bedoelt u? De Massiah? Hij was gewoon Christen hoor..jvdg schreef:Ben het met je eens in de wetenschap dat, voorzover ik weet, Händel geen binding had (muzikaal gezien) met enige religie.Hendrikus schreef:Nee, niet nadrukkelijk in elk geval.jvdg schreef:Misschien een vreemde vraag: Maar zien jullie een relatie tussen deze wonderschone concerten en het religieuze in het werk van Bach c.s.?
Gezien de Messiah, en expliciet de dochteren Sions, heb ik ongelijk.Christiaan schreef:Hoe bedoelt u? De Massiah? Hij was gewoon Christen hoor..jvdg schreef:Ben het met je eens in de wetenschap dat, voorzover ik weet, Händel geen binding had (muzikaal gezien) met enige religie.Hendrikus schreef:Nee, niet nadrukkelijk in elk geval.jvdg schreef:Misschien een vreemde vraag: Maar zien jullie een relatie tussen deze wonderschone concerten en het religieuze in het werk van Bach c.s.?
Misschien flauw: Zou de eerste Pinkstergemeente dit ook als geweldig hebben ervaren?Duuk schreef:Ik zit naar de DVD van Third Day, Chronology te kijken.
Awesome!
Deze mensen bereiken met hun geweldige muziek een ontzettend groot publiek met het Evangelie van Jezus Christus. Ik kan er uren naar luisteren.
Die zouden zich rot geschrokken zijn.jvdg schreef:Misschien flauw: Zou de eerste Pinkstergemeente dit ook als geweldig hebben ervaren?Duuk schreef:Ik zit naar de DVD van Third Day, Chronology te kijken.
Awesome!
Deze mensen bereiken met hun geweldige muziek een ontzettend groot publiek met het Evangelie van Jezus Christus. Ik kan er uren naar luisteren.
Zij waren heel eenvoudig.
Ik ben ervan overtuigd dat je mijn posting niet begrepen hebt.Duuk schreef:Die zouden zich rot geschrokken zijn.jvdg schreef:Misschien flauw: Zou de eerste Pinkstergemeente dit ook als geweldig hebben ervaren?Duuk schreef:Ik zit naar de DVD van Third Day, Chronology te kijken.
Awesome!
Zij waren heel eenvoudig.![]()
Heb je nog meer van die komische vergelijkingen?
Tegen zoveel intelligentie kan ik helaas niet op.....jvdg schreef:Ik ben ervan overtuigd dat je mijn posting niet begrepen hebt.Duuk schreef:Die zouden zich rot geschrokken zijn.jvdg schreef:Misschien flauw: Zou de eerste Pinkstergemeente dit ook als geweldig hebben ervaren?Duuk schreef:Ik zit naar de DVD van Third Day, Chronology te kijken.
Awesome!
:shock: :shock:Duuk schreef:Tegen zoveel intelligentie kan ik helaas niet op.....jvdg schreef:Ik ben ervan overtuigd dat je mijn posting niet begrepen hebt.Duuk schreef:Die zouden zich rot geschrokken zijn.jvdg schreef: Misschien flauw: Zou de eerste Pinkstergemeente dit ook als geweldig hebben ervaren?
Als het over beroepbare kandidaten in de GerGem gaat, mag je ze blijkbaar niet bestempelen als links, midden of rechts.jvdg schreef:jGezien de Messiah, en expliciet de dochteren Sions, heb ik ongelijk.
Maar gelet op het oeuvre van GFH ben ik bang dat ie toch "mikte" op succes. Een pop(ular) man van zijn tijd.
Vergeef me als het verkeerd zie, en hoewel absoluut niet vergelijkbaar categoriseer ik hem met (de begenadigde) WA Mozart.
Ja!Hendrikus schreef:Als het over beroepbare kandidaten in de GerGem gaat, mag je ze blijkbaar niet bestempelen als links, midden of rechts.jvdg schreef:jGezien de Messiah, en expliciet de dochteren Sions, heb ik ongelijk.
Maar gelet op het oeuvre van GFH ben ik bang dat ie toch "mikte" op succes. Een pop(ular) man van zijn tijd.
Vergeef me als het verkeerd zie, en hoewel absoluut niet vergelijkbaar categoriseer ik hem met (de begenadigde) WA Mozart.
Met componisten van driehonderd jaar geleden ligt dat blijkbaar wat makkelijker 8) However: voor mijn gevoel [méér kan ik er niet van zeggen] heeft de muziek van Bach méér diepgang dan die van Händel, is Händel inderdaad meer bezig om z'n publiek te behagen en schrijft Bach vooral wat zijn (religieuze) gevoel hem ingeeft om te schrijven, ongeacht of dat nu bij de massa zal scoren of niet.
Z'n zoons vonden hem een fossiel uit een voorbije periode en noemden hem een "alte Perücke", een ouwe pruik dus. Bach zal er niet wakker van hebben gelegen, denk ik: het "Soli Deo gloria" woog voor hem toch zwaarder dan het applaus van de massa.
Zou Handel, God niet hebben willen eren met zijn Messaih dan?jvdg schreef:Ja!Hendrikus schreef:Als het over beroepbare kandidaten in de GerGem gaat, mag je ze blijkbaar niet bestempelen als links, midden of rechts.jvdg schreef:jGezien de Messiah, en expliciet de dochteren Sions, heb ik ongelijk.
Met componisten van driehonderd jaar geleden ligt dat blijkbaar wat makkelijker 8) However: voor mijn gevoel [méér kan ik er niet van zeggen] heeft de muziek van Bach méér diepgang dan die van Händel, is Händel inderdaad meer bezig om z'n publiek te behagen en schrijft Bach vooral wat zijn (religieuze) gevoel hem ingeeft om te schrijven, ongeacht of dat nu bij de massa zal scoren of niet.
Z'n zoons vonden hem een fossiel uit een voorbije periode en noemden hem een "alte Perücke", een ouwe pruik dus. Bach zal er niet wakker van hebben gelegen, denk ik: het "Soli Deo gloria" woog voor hem toch zwaarder dan het applaus van de massa.
Ook maar gehoord hoor:Christiaan schreef: Zou Handel, God niet hebben willen eren met zijn Messaih dan?
Ik denk het wel!