zeer verrassend, bedankt voor de linkGian schreef:Mooie preek over de opname van de Gemeente
Ds Simons
http://www.hvbackup.nl/preken/20091115-morgen.mp3
hervormdvinkeveen.nl
Opname van de gemeente
Re: Opname van de gemeente
Ik heb wel eens een lezing van ds. W. Visscher gehoord, waarin hij soortgelijke dingen noemde als M. van Campen in de eerdere link die Gian plaatste. Ik vroeg hem of hij in de 'opname' geloofde, maar daar zag hij geen gond voor. Toch beweerde hij dat in het laatste der dagen mensen net als Henoch zomeer weggenomen zullen worden, niet alleen door de dood, maar ook op andere bijzondere wijzen.
Dit oude topic maar even naar boven halen
Wat mij betreft een interessante video met wat achtergrond informatie over de Opname van de gemeente
https://youtu.be/p8V9LDFoKSk?si=0kaMTueONYyEuO5M
Wat mij betreft een interessante video met wat achtergrond informatie over de Opname van de gemeente
https://youtu.be/p8V9LDFoKSk?si=0kaMTueONYyEuO5M
Ik denk hier eigenlijk nooit zo diep over na. Maar toevallig (wat is toevallig) hoor ik er gisteren een preek over.
De predikant zei ongeveer dit:
“Hoe zal het zijn?”
“Ik weet het niet.”
“Maar wat denk je over de opname?”
“Ik heb daar wel gedachten over.”
“Dus je gelooft dat?”
“Daar ben er zeker van.”
“Wat wéét je dan?”
“Dat wij voor altijd bij de Heere zullen zijn.”
“Ja maar… wat dan met de details?”
“Wij zullen voor altijd bij de Heere zijn.”
Soms zouden we graag precies willen weten hoe het zal gaan. Hoe alles zich zal voltrekken. Maar God vraagt niet dat wij alle details doorgronden. Hij vraagt dat wij Hem vertrouwen. Zoals Hij ons in dit leven heeft gebracht, zal Hij ons ook veilig in het volgende brengen. Ik weet niet hoe het precies zal zijn, maar dit weet ik: Hij zal het doen. En wij zullen voor altijd bij de Heere zijn. En daarom zegt Paulus: “Bemoedig elkaar met deze woorden.” Niet elkaar onrustig maken, niet opjagen, niet verwarren maar bemoedigen. Dit is genoeg: Christus weet alles, en wij zullen bij Hem zijn. Daar rust het hart. Daar groeit de vrede.
Bemoedig elkaar. Want Hij komt en wij zullen met Hem zijn.
My knowledge of that life is small,
The eye of faith is dim;
But [it’s] enough that Christ knows all,
And I shall be with him.
De predikant zei ongeveer dit:
“Hoe zal het zijn?”
“Ik weet het niet.”
“Maar wat denk je over de opname?”
“Ik heb daar wel gedachten over.”
“Dus je gelooft dat?”
“Daar ben er zeker van.”
“Wat wéét je dan?”
“Dat wij voor altijd bij de Heere zullen zijn.”
“Ja maar… wat dan met de details?”
“Wij zullen voor altijd bij de Heere zijn.”
Soms zouden we graag precies willen weten hoe het zal gaan. Hoe alles zich zal voltrekken. Maar God vraagt niet dat wij alle details doorgronden. Hij vraagt dat wij Hem vertrouwen. Zoals Hij ons in dit leven heeft gebracht, zal Hij ons ook veilig in het volgende brengen. Ik weet niet hoe het precies zal zijn, maar dit weet ik: Hij zal het doen. En wij zullen voor altijd bij de Heere zijn. En daarom zegt Paulus: “Bemoedig elkaar met deze woorden.” Niet elkaar onrustig maken, niet opjagen, niet verwarren maar bemoedigen. Dit is genoeg: Christus weet alles, en wij zullen bij Hem zijn. Daar rust het hart. Daar groeit de vrede.
Bemoedig elkaar. Want Hij komt en wij zullen met Hem zijn.
My knowledge of that life is small,
The eye of faith is dim;
But [it’s] enough that Christ knows all,
And I shall be with him.