en de sacramenten worden bediend.Tiberius schreef: Overal waar Gods Woord recht gepredikt en de tucht gehandhaafd wordt, is de ware kerk.
Leer der Gereformeerde Gemeenten...
Re: Leer der Gereformeerde Gemeenten...
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Precies.fluitje schreef:en de sacramenten worden bediend.Tiberius schreef: Overal waar Gods Woord recht gepredikt en de tucht gehandhaafd wordt, is de ware kerk.
En waar de sacramenten recht worden bediend.Tiberius schreef:Precies.fluitje schreef:en de sacramenten worden bediend.Tiberius schreef: Overal waar Gods Woord recht gepredikt en de tucht gehandhaafd wordt, is de ware kerk.
Nog preciezer.
Precies.Tiberius schreef:Nog preciezer.
Sorry, ben een beetje melig.
Het was toch: "waar ze juist worden bediend".Tiberius schreef:Precies.fluitje schreef:en de sacramenten worden bediend.Tiberius schreef: Overal waar Gods Woord recht gepredikt en de tucht gehandhaafd wordt, is de ware kerk.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Precies, maar om precies te zijn was ik al eerder zo precies.Marnix schreef:Het was toch: "waar ze juist worden bediend".Tiberius schreef:Precies.fluitje schreef: en de sacramenten worden bediend.
Tiberius schreef:Anderzijds ben ik een tegenstander van zomaar shoppen tussen allerlei ware kerken. God heeft je in een bepaald kerkverband geplaatst en ik denk niet dat het goed is om zomaar ergens anders heen te gaan. Ook al wordt Gods Woord daar wel recht gepredikt.

De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Wat is het probleem?albion schreef:Tiberius schreef:Anderzijds ben ik een tegenstander van zomaar shoppen tussen allerlei ware kerken. God heeft je in een bepaald kerkverband geplaatst en ik denk niet dat het goed is om zomaar ergens anders heen te gaan. Ook al wordt Gods Woord daar wel recht gepredikt.![]()
![]()
Dus als je Rooms bent, Rooms blijven...Tiberius schreef:God heeft je in een bepaald kerkverband geplaatst en ik denk niet dat het goed is om zomaar ergens anders heen te gaan.
"Zomaar", zei ik. Of ben je ook in een melige bui?Afgewezen schreef:Dus als je Rooms bent, Rooms blijven...Tiberius schreef:God heeft je in een bepaald kerkverband geplaatst en ik denk niet dat het goed is om zomaar ergens anders heen te gaan.
Bovendien: binnen de bandbreedte van artikel 29 van de NGB: De merktekenen, om de ware Kerk te kennen, zijn deze: zo de Kerk de reine predikatie des Evangelies oefent; indien zij gebruikt de reine bediening der sacramenten, gelijk ze Christus ingesteld heeft; zo de kerkelijke tucht gebruikt wordt, om de zonden te straffen. Kortelijk, zo men zich aanstelt naar het zuivere Woord Gods, verwerpende alle dingen die daartegen zijn, houdende Jezus Christus voor het enige Hoofd.
En tja, dan hoef je niet rooms te blijven.
Zeker gezien het laatste ben ik het niet met je stelling eens. Komt mijns inziens voort uit het kerkistisch denken van vroeger en is nergens op gefundeerd. Kerkeraadsleden roepen dit ook vaak om het hardst, kennelijk bang leden te verliezen?Tiberius schreef:Anderzijds ben ik een tegenstander van zomaar shoppen tussen allerlei ware kerken. God heeft je in een bepaald kerkverband geplaatst en ik denk niet dat het goed is om zomaar ergens anders heen te gaan. Ook al wordt Gods Woord daar wel recht gepredikt.
In een kerkverband geplaatst, nee daar kan ik niet veel mee. Alsof God daar mee de kerkmuren omhoog wil laten staan.
Jij bent meer van de duiventil-methode?BJD schreef:Zeker gezien het laatste ben ik het niet met je stelling eens. Komt mijns inziens voort uit het kerkistisch denken van vroeger en is nergens op gefundeerd. Kerkeraadsleden roepen dit ook vaak om het hardst, kennelijk bang leden te verliezen?Tiberius schreef:Anderzijds ben ik een tegenstander van zomaar shoppen tussen allerlei ware kerken. God heeft je in een bepaald kerkverband geplaatst en ik denk niet dat het goed is om zomaar ergens anders heen te gaan. Ook al wordt Gods Woord daar wel recht gepredikt.
In een kerkverband geplaatst, nee daar kan ik niet veel mee. Alsof God daar mee de kerkmuren omhoog wil laten staan.
En wat die kerkmuren betreft: je denkt toch niet dat deze zullen verdwijnen hoe meer mensen gaan shoppen?
Ik ben nóch van de duiventilmethode, nóch van de ophokmethode, maar ik heb een simpel criterium: vind ik er voedsel? Zo neen, dan mag ik weg uit die kerk.
Sorry Tiberius, maar ik vind je onderbouwing niet sterk. Zo kan ik het ook. God heeft je geplaatst in de stad of het dorp waar je geboren bent, dus je mag niet verhuizen.
Dat je ergens bent geplaatst wil niet zeggen dat je er per se moet blijven als het even kan.
Er kunnen goede redenen zijn voor shoppen. Verhuizing kan ook een goede reden zijn voor het overstappen naar een ander kerkverband.
Wel ben ik het met je eens dat als je ergens lid bent, je niet constant naar andere kerken moet gaan. Je onderlinge bijeenkomsten niet verzuimen...
Dat je ergens bent geplaatst wil niet zeggen dat je er per se moet blijven als het even kan.
Er kunnen goede redenen zijn voor shoppen. Verhuizing kan ook een goede reden zijn voor het overstappen naar een ander kerkverband.
Wel ben ik het met je eens dat als je ergens lid bent, je niet constant naar andere kerken moet gaan. Je onderlinge bijeenkomsten niet verzuimen...
Je hebt wel kans dat er dan meer onderlinge eenheid ontstaat.Tiberius schreef:Jij bent meer van de duiventil-methode?BJD schreef:Zeker gezien het laatste ben ik het niet met je stelling eens. Komt mijns inziens voort uit het kerkistisch denken van vroeger en is nergens op gefundeerd. Kerkeraadsleden roepen dit ook vaak om het hardst, kennelijk bang leden te verliezen?Tiberius schreef:Anderzijds ben ik een tegenstander van zomaar shoppen tussen allerlei ware kerken. God heeft je in een bepaald kerkverband geplaatst en ik denk niet dat het goed is om zomaar ergens anders heen te gaan. Ook al wordt Gods Woord daar wel recht gepredikt.
En wat die kerkmuren betreft: je denkt toch niet dat deze zullen verdwijnen hoe meer mensen gaan shoppen?
Laatst gewijzigd door Marnix op 24 jul 2008, 12:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."