Verwachte boeken theologie

caprice

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door caprice »

albion schreef:
caprice schreef:Je kunt nu intekenen voor een heruitgave van de 'Christelijke Huishouding" van ds. Petrus Wittewrongel. Deze zal verschijnen in een serie van 5 delen, elk ongeveer 600 bladzijden, en het eerste deel verschijnt D.V. in mei 2013. De intekenprijs is slechts 199 euro, 39,80 euro per deel. Het intekenvoordeel is 50 euro op de hele serie.
Bij welke boekhandel kan er ingeschreven worden?
Bij de landelijke stichting ter bevordering van de staatkundig Gereformeerde beginselen. De boeken zijn niet verkrijgbaar bij een boekhandel, maar om de prijs laag te houden, alleen bij de administratie van deze stichting, die ook het blad 'In het spoor' uitgeeft.
Het is volgens mij niet handig om een e-mailadres neer te zetten omdat dit spam bevordert, maar als je e-mailt naar de naam van het blad 'in het spoor' en dan @ kliksafe .nl met vermelding van het volledige adres, telefoonnummer en het aantal series dat men wenst te ontvangen, komt het wel goed.
Verzendkosten worden er niet in rekening gebracht.
Voor meer info kun je natuurlijk ook even in een 'In het Spoor' kijken.

In het laatste en voorlaatste blad van In het spoor staat overigens een enkel hoofdstuk uit het eerste deel, nu over 'de plichten van de vrouw'.
De serie zal ingeleid worden door dr. W.J. op 't Hof, die inleiding maakt over het leven en werk van ds. P. Wittewrongel. Volgens mij is het die 199 euro wel waard, verspreid over 4 jaar.
Het werk is als reprint ook te krijgen in twee delen, voor 175 euro (oude druk).
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
refo

Bericht door refo »

Wat moet een mens nu weer met Petrus Wittewrongel?
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

refo schreef:Wat moet een mens nu weer met Petrus Wittewrongel?
199 euro, koopje toch? :nonnon
En zo kom je nog wat te weten over de plichten van de vrouw ook ;)
~~Soli Deo Gloria~~
caprice

Bericht door caprice »

Hendrikus schreef:
Voor 3000 bladzijden en gratis verzending is dat tegenwoordig niet duur. Na verschijning kost de serie 249 euro.

En wie vraagt wat je moet met dit werk, heeft er duidelijk nog geen kennis van genomen. :langue
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
albion

Bericht door albion »

Misschien wat van leren?
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
refo

Bericht door refo »

caprice schreef:
Hendrikus schreef:
Voor 3000 bladzijden en gratis verzending is dat tegenwoordig niet duur. Na verschijning kost de serie 249 euro.

En wie vraagt wat je moet met dit werk, heeft er duidelijk nog geen kennis van genomen. :langue
Uiteraard niet.
De naam van de uitgever/stichting doet vermoeden dat de vrouwen nog wat meer naar het aanrecht moeten. Maar als je daar je leden 200 euro voor uit de zak gaat kloppen dan is er toch wel heel wat intern mis met zo'n stichting.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

refo schreef:
caprice schreef:
Hendrikus schreef:

Uiteraard niet.
De naam van de uitgever/stichting doet vermoeden dat de vrouwen nog wat meer naar het aanrecht moeten. Maar als je daar je leden 200 euro voor uit de zak gaat kloppen dan is er toch wel heel wat intern mis met zo'n stichting.
Laat die spot nu eens, en dat op een forum dat de naam van Christus wil noemen! Is er geen moderator die zulke spotters de deur kunnen wijzen!?
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
caprice

Bericht door caprice »

-DIA- schreef:
refo schreef:
caprice schreef: Voor 3000 bladzijden en gratis verzending is dat tegenwoordig niet duur. Na verschijning kost de serie 249 euro.

Uiteraard niet.
Laat die spot nu eens, en dat op een forum dat de naam van Christus wil noemen! Is er geen moderator die zulke spotters de deur kunnen wijzen!?
Dan zou je de meldknop moeten gebruiken. We weten echter uit Handelingen 28 vers 22 dat de Christelijke religie een sekte is die overal tegengesproken wordt. Het is bijzonder jammer dat dit ook hier gebeurt, en men met vooroordelen en zwartmakerij een stichting wegzet die op een integere wijze een op Gods Woord gefundeerde bijdrage doet aan het publieke debat in de Gereformeerde Gezindte.
Deze stichting houdt ons op diverse terreinen een spiegel voor vanuit Gods Woord, en is ons ook ten dienste door zoveel werk te verrichten en de oude werken van onze oudvaders toegankelijk te maken voor onze jonge gezinnen en ons nageslacht.
Of je nu lid bent bij deze stichting of niet, iedereen mag zoveel exemplaren bestellen als hij wil, en dit is absoluut geen 'geld uit de zak kloppen'.
De argumenten snijden ook helemaal geen hout van 'vrouwen meer naar het aanrecht'. Wat een kostelijke doordenking vanuit Gods Woord in dit hoofdstuk uit dat boek. Mijn vrouw en ik hebben het met verwondering over de diepe inzichten vanuit Gods Woord gelezen en waren er hartelijk mee verenigd.
Het is gewoon ontzettend jammer dat de een er azijn uit trekt, terwijl de ander er honing uit ontvangt.
Dr. J.H. Bavinck
Wilhelm

Bericht door Wilhelm »

Het zal best een mooi boek zijn, maar om nu 'in het spoor' te bestempelen als "een stichting die op een integere wijze een op Gods Woord gefundeerde bijdrage doet aan het publieke debat in de Gereformeerde Gezindte" is teveel eer.
Helaas breken ze veel af als het gaat om het schouder aan schouder, biddend staan voor onze partij die Schrift Gebonden Politiek voorstaat.
De liefde wordt veelal gemist en het is vooral veel biblicisme en traditie wat ik in de stukjes in dit blaadje gelezen heb.
albion

Bericht door albion »

refo schreef:
caprice schreef:
Hendrikus schreef:

Uiteraard niet.
Sorry maar hoe kom je aan dat vermoeden? Dat is totaal niet bij mij opgekomen, als ik achter elke naam moet gaan denken waar het wel op zou kunnen slaan dan heb ik dagwerk vermoed ik. Als het boek me aanstaat dan koop ik het boek en of dat nu bij V&D; De Slechte, op de markt of bij een of andere stichting ligt zal mij er niet van weerhouden. Ik weet wel dat mijn broer in zijn jeugd heel wat boeken gekocht heb in zo'n klein donker antiekwinkeltje ergens midden in Den Haag. Op den duur kenden ze hem en ze riepen hem zelfs binnen als ze dachten iets van zijn gading in de winkel had liggen.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
caprice

Bericht door caprice »

Wilhelm schreef:De liefde wordt veelal gemist en het is vooral veel biblicisme en traditie wat ik in de stukjes in dit blaadje gelezen heb.
Ik heb dat nog niet zo kunnen ontdekken, maar ik ben ook niet zo wijs en geleerd.
Dr. J.H. Bavinck
helma

Bericht door helma »

caprice schreef: De argumenten snijden ook helemaal geen hout van 'vrouwen meer naar het aanrecht'. Wat een kostelijke doordenking vanuit Gods Woord in dit hoofdstuk uit dat boek. Mijn vrouw en ik hebben het met verwondering over de diepe inzichten vanuit Gods Woord gelezen en waren er hartelijk mee verenigd.
Het is gewoon ontzettend jammer dat de een er azijn uit trekt, terwijl de ander er honing uit ontvangt.

Kan je er wat meer over zeggen Caprice? Ik ben belangstellend om er iets meer over te lezen
caprice

Bericht door caprice »

helma schreef:
caprice schreef: De argumenten snijden ook helemaal geen hout van 'vrouwen meer naar het aanrecht'. Wat een kostelijke doordenking vanuit Gods Woord in dit hoofdstuk uit dat boek. Mijn vrouw en ik hebben het met verwondering over de diepe inzichten vanuit Gods Woord gelezen en waren er hartelijk mee verenigd.

Kan je er wat meer over zeggen Caprice? Ik ben belangstellend om er iets meer over te lezen
Misschien kan ik het artikel/hoofdstuk wel inscannen, maar op korte termijn denk ik niet dat het gaat lukken. Maar hoort dat niet in een ander/nieuw topic thuis? Of mag het gewoon als 'voorproefje' voor het te verschijnen boek?
Dr. J.H. Bavinck
helma

Bericht door helma »

caprice schreef: Of mag het gewoon als 'voorproefje' voor het te verschijnen boek?
van mij mag het :huhu
Kislev

Bericht door Kislev »

Plaats reactie