Waarom je het gelijk onzin noemt snap ik niet. Het gaat er niet primair om hoe wij ons voelen. Natuurlijk voel ik me regelmatig schuldig. Dat betekent dat er iets niet recht ligt tussen God en mij. Dat is echter een gewetenskwestie waar de Geest gebruik van maakt en die opgelost dient te worden.memento schreef:Dit is onzin. Juist omdat Jezus betaalde, voelt een zondaar zich schuldig. Wie zou zich niet schuldig voelen, als hij het oog op Hem slaat, die aan het kruis leed voor al die zonden die jij gedaan hebt, en tot je verdriet nog steeds doet?Gian schreef:Die schuldbrief staat in de bijbel. En als ik daarin lees krijg ik idd kennis van God en goddelijke zaken. Ik lees daarin ook dat Jezus aan het recht voldaan heeft, voor mij. Als ik dat geloof hoef ik me daarom niet meer schuldig te voelen omdat ik niet meer schuldig ben!caprice schreef: Werkt God dan niet meer zo dat een mens de schuldbrief thuis krijgt bij God vandaan? Zulke mensen zijn stilgezet en krijgen kennis aan God en Goddelijke zaken, namelijk dat Hij van Zijn recht geen afstand kan doen. Is het dan verwonderlijk dat zulk een zondaar de schuld gaat gevoelen?
Daarnaast besef ik me weldegelijk dat ik van een bijzonder grote schuld verlost ben.
In Gods oog ben ik in Jezus Christus vlekkeloos, vrij van elke schuld.