Trusten!henriët schreef:Gelukkig zit t kabinet nog
welterusten allemaal!
Goede nacht [2]
Re: Goede nacht [2]
Ik ben altijd al tegen vrouwen in de politiek geweest.... Het wordt weer eens bevestigd waarom...henriët schreef:Gelukkig zit t kabinet nogLuther schreef:Jongens tot kijk, welterusten.
Helaas zit t kabinet er nog, maar goed...

De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Sja, dat je er tegen bent ok, kan ik nog wel begrijpen wellichtLuther schreef:Ik ben altijd al tegen vrouwen in de politiek geweest.... Het wordt weer eens bevestigd waarom...henriët schreef:Gelukkig zit t kabinet nogLuther schreef:Jongens tot kijk, welterusten.
maar dat jouw mening de ware moet zijn..
sja, daar verschillen we over van mening.
ik ben op dit moment blij dat t kabinet niet gevallen is.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Sjaa... dat wordt dus weer doormodderen zonder dat er fundamenteel dingen aangepakt worden in Nederland.henriët schreef:Sja, dat je er tegen bent ok, kan ik nog wel begrijpen wellichtLuther schreef:Ik ben altijd al tegen vrouwen in de politiek geweest.... Het wordt weer eens bevestigd waarom...henriët schreef:Gelukkig zit t kabinet nogLuther schreef:Jongens tot kijk, welterusten.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Ik moet je nu wel broederlijk vermanen, Luther.Luther schreef:Jongens tot kijk, welterusten.
We worden in de Bijbel opgeroepen om voorbede voor hen die in hoogheid zijn gezeten, opdat we een stil en gerust leven mogen hebben en jij zit al dagenlang hard en hardop te hopen dat onze regering zal vallen. Dat lijkt me niet goed.
Als je bedoelt dat het kabinet een PR probleem heeft: dat klopt.Luther schreef:Sjaa... dat wordt dus weer doormodderen zonder dat er fundamenteel dingen aangepakt worden in Nederland.
Waar er worden wel degelijk dingen fundamenteel aangepakt.
Maar financieel zitten we met de erfenis van Zalm. Die zat altijd wel op de winkel te passen, maar nu blijkt dat Nederland niet crisis-bestendig was.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gisteren, om 00:30 uur maar naar bed gegaan, kon m'n ogen niet meer open houden. Vanmorgen snel kijken.. gelukkig, het kabinet is niet gevallen.henriët schreef:Sja, dat je er tegen bent ok, kan ik nog wel begrijpen wellichtLuther schreef:Ik ben altijd al tegen vrouwen in de politiek geweest.... Het wordt weer eens bevestigd waarom...henriët schreef:Gelukkig zit t kabinet nogLuther schreef:Jongens tot kijk, welterusten.
wij zijn om kwart voor 3 gegaan..BJD schreef: Gisteren, om 00:30 uur maar naar bed gegaan, kon m'n ogen niet meer open houden. Vanmorgen snel kijken.. gelukkig, het kabinet is niet gevallen.
en vanmorgen stond ik om 9 uur alweer op de schaats:)
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Hoe laat was het debat afgelopen? Ben om half 2 maar boven gaan slapen ipv achter de pc.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Wie bedoel je?Luther schreef:Ik ben altijd al tegen vrouwen in de politiek geweest.... Het wordt weer eens bevestigd waarom...henriët schreef:Gelukkig zit t kabinet nogLuther schreef:Jongens tot kijk, welterusten.
Halsje Femkema? Dat gedraai met ogen en spottende glimlachjes raken uitgewerkt. Niets inhoudelijks gezegd.
Marianne Thieme? Dat die in de kamer zit is gevolg van een bedrijfsongeval.
Agnes Kant? Die is zooooo dom. Leest een verhaal voor dat door de gebeurtenissen is achterhaald. Het is niet erg dat je dom bent, maar ga dan iets doen wat beter bij je past.
Wie nog meer?
Marjet Hamer?
Die deed het goed. Pechtold probeerde haar verhaal al te diskwalificeren voor ze een mond opendeed. Dat is niet gelukt. Ze praat wat sloom, maar dat is wel prettig. Ze stond pal voor haar verhaal. En deed dat heel geloofwaardig.
--------------
-
-
Laatst gewijzigd door Oosterling op 24 feb 2010, 14:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Oh, jij wilt een oordeel over de sprekers. Nou, komt -ie dan. Ik geef ze cijfers.refo schreef:Wie bedoel je?Luther schreef:Ik ben altijd al tegen vrouwen in de politiek geweest.... Het wordt weer eens bevestigd waarom...henriët schreef:Gelukkig zit t kabinet nogLuther schreef:Jongens tot kijk, welterusten.
Halsje Femkema? Dat gedraai met ogen en spottende glimlachjes raken uitgewerkt. Niets inhoudelijks gezegd.
Marianne Thieme? Dat die in de kamer zit is gevolg van een bedrijfsongeval.
Agnes Kant? Die is zooooo dom. Leest een verhaal voor dat door de gebeurtenissen is achterhaald. Het is niet erg dat je dom bent, maar ga dan iets doen wat beter bij je past.
Wie nog meer?
Marjet Hamer?
Die deed het goed. Pechtold probeerde haar verhaal al te diskwalificeren voor ze een mond opendeed. Dat is niet gelukt. Ze praat wat sloom, maar dat is wel prettig. Ze stond pal voor haar verhaal. En deed dat heel geloofwaardig.
Pechtold: 8.5
Rutte: 9.0
Van Geel: 4.5
Slob: 6.5
Hamer: 5.0
Halsema: 8.0
Thieme: 3.0
Van der Staaij: 7.5
Balkenende: 7.0
Bos: 8.0
Rouvoet: 6.0
Wilders: 5.5
Kant: 4.0
Je laat je oren te veel hangen naar journalisten. Met uitzondering van misschien RD-journalisten zijn die allemaal d66-stemmers. Pechtold, Rutte en Halsema hadden helemaal geen verhaal gisteravond. Stemmingmakerij. Er was geen crisis. Er kwam geen crisis. En we gaan het rapport bespreken over 3 weken. Door al die stampij van gisteren is de hele kouw er nu af. Pechtold was helemaal de weg kwijt. Hij heeft trouwe hondenogen, praat als een zalvende pastoor, maar zegt niets. Het klinkt soms wel redelijk, maar het enige waar zijn gebral op neer komt is: het kabinet heeft geen daadkracht. En jij gelooft dat nog ook.Luther schreef:Oh, jij wilt een oordeel over de sprekers. Nou, komt -ie dan. Ik geef ze cijfers.
Van Geel verdient eigenlijk permanent een tien. Want hij doet precies waarvoor hij ingehuurd is: niet slimmer lijken dan de premier. Want dat is helemaal funest. Een aanstormend talant dat de premier voor de voeten loopt kan het CDA al helemaal niet gebruiken.
Slob deed ook waarvoor hij ingehuurd was.
Kan, Wilders, Staaij en Thieme moeten we maar vergeten.
Hamer stond een mooi partijtje keiharde services terug te meppen. De oppositie had geen schijn van kans. 'Ik had wel een beetje bijval van u verwacht'. 'Bindt u maar een beetje in. Wij hebben die oorlog nooit gewild. Uw minister Kamp wel.' Heel sloom allemaal, maar ongrijpbaar.
Heel goed geregisseerd van de regering en de regeringspartijen, achteraf. Een dagje uittrekken om het rapport eens rustig te lezen. Intussen het journaille nagels laten bijten. De oppositie laten denken dat de nacht van 14 op 15 januari 2001 nu eindelijk.... Dat kattebelletje was natuurlijk allang af. Bos heeft vanaf het begin achter de verklaring gestaan.
Spanning beetje opvoeren en dan uiteindelijk helemaal niks.
--------------
Ik laat mijn oren helemaal niet hangen naar journalisten; ik heb zelf dit debat zitten kijken. Ik zal je niet kunnen overtuigen, maar Hamer zal nog spijt krijgen van deze actie, want het CDA wil nu meer binnenhalen rond de bezuinigingen, Uruzgan en de AOW. Mij best, maar slim is 't niet van Hamer.refo schreef:Je laat je oren te veel hangen naar journalisten. Met uitzondering van misschien RD-journalisten zijn die allemaal d66-stemmers. Pechtold, Rutte en Halsema hadden helemaal geen verhaal gisteravond. Stemmingmakerij. Er was geen crisis. Er kwam geen crisis. En we gaan het rapport bespreken over 3 weken. Door al die stampij van gisteren is de hele kouw er nu af. Pechtold was helemaal de weg kwijt. Hij heeft trouwe hondenogen, praat als een zalvende pastoor, maar zegt niets. Het klinkt soms wel redelijk, maar het enige waar zijn gebral op neer komt is: het kabinet heeft geen daadkracht. En jij gelooft dat nog ook.Luther schreef:Oh, jij wilt een oordeel over de sprekers. Nou, komt -ie dan. Ik geef ze cijfers.
Van Geel verdient eigenlijk permanent een tien. Want hij doet precies waarvoor hij ingehuurd is: niet slimmer lijken dan de premier. Want dat is helemaal funest. Een aanstormend talant dat de premier voor de voeten loopt kan het CDA al helemaal niet gebruiken.
Hamer stond een mooi partijtje keiharde services terug te meppen. De oppositie had geen schijn van kans. 'Ik had wel een beetje bijval van u verwacht'. 'Bindt u maar een beetje in. Wij hebben die oorlog nooit gewild. Uw minister Kamp wel.' Heel sloom allemaal, maar ongrijpbaar.
Heel goed geregisseerd van de regering en de regeringspartijen, achteraf. Een dagje uittrekken om het rapport eens rustig te lezen. Intussen het journaille nagels laten bijten. De oppositie laten denken dat de nacht van 14 op 15 januari 2001 nu eindelijk.... Dat kattebelletje was natuurlijk allang af. Bos heeft vanaf het begin achter de verklaring gestaan.
Van Geel rolde bijna om door z'n eigen wolligheid, terwijl Pechtold, Rutte en in mindere mate Halsema inhoudelijk zeer scherp debatteerden. Wat Balkenende in die persconferentie deed was tenslotte ook erg knullig. Pechtold had helemaal gelijk: Hij had maar twee dingen kunnen doen, namelijk: Of opstappen, of niks zeggen. Maar niet net doen alsof er geen rapport is, en vervolgens de belangrijkste conclusies onderuit halen. Lees het verslag van de toespraak van Hamer. Eerst zegt ze B is nu het uitgangspunt, A bestaat niet meer; in de brief staat echter dat A nog wel bestaat, daar staat ze achter... Nou, dat kan niet allemaal tegelijk waar zijn.
En ze laat lopen dat Balkenende 's nachts nog zegt: Ik neem niks terug. Voorts valt Bos Hamer nog eens keihard af door zeer duidelijk te stellen dat Balkenende in de persconferentie ook namens hem sprak.
Er is domweg keiharde ruzie geweest in het kabinet. Anders laat je niet twee bewindslieden uit het verre buitenland terugkeren. De enige reden dat het kabinet er nog zit, is, dat ze nu niet wilde breken met elkaar. Inderdaa, zoals Halsema scherp opmerkte: We zien hier het begin van de langzame dood van Balkenende-IV.
Ik heb niet precies alles bekeken, maar Hamer vond ik vreselijk irritant. Oke, ze stond daar in een lastige positie, maar haar antwoorden vond ik ronduit kinderachtig. Ik had van u wel een beetje bijval verwacht. Dag hoor, we zitten in een debat. Dit is geen antwoord, en al helemaal geen argument. Wie wilde die oorlog? Ging het daar dan over? Nee, het ging op dat moment over de rol van mevrouw Hamer. Was het akkoord van Bos buiten haar omgegaan, en stond zij dus buiten Bos om een hoop herrie te schoppen? Of was het akkoord van Bos buiten haar omgegaan, en moest Bos op zijn schreden terugkeren? En die rol is een beetje schimmig gebleven, al suggereerde ze de tweede variant. Maar die schimmigheid was wellicht haar bedoeling. Sowieso erger ik me al aan de dictie van mevrouw Hamer. Ze praat zo lelijk. Ga naar logopedie, alstublieft.refo schreef:Je laat je oren te veel hangen naar journalisten. Met uitzondering van misschien RD-journalisten zijn die allemaal d66-stemmers. Pechtold, Rutte en Halsema hadden helemaal geen verhaal gisteravond. Stemmingmakerij. Er was geen crisis. Er kwam geen crisis. En we gaan het rapport bespreken over 3 weken. Door al die stampij van gisteren is de hele kouw er nu af. Pechtold was helemaal de weg kwijt. Hij heeft trouwe hondenogen, praat als een zalvende pastoor, maar zegt niets. Het klinkt soms wel redelijk, maar het enige waar zijn gebral op neer komt is: het kabinet heeft geen daadkracht. En jij gelooft dat nog ook.Luther schreef:Oh, jij wilt een oordeel over de sprekers. Nou, komt -ie dan. Ik geef ze cijfers.
Overigens vond ik dat mevrouw Verbeet bij de Pechtold-Hamer-actie wel wat eerder had mogen ingrijpen.
Van der Staaij vond ik niet veel zeggend. Kant stond af en toe wat te gillen, maar dan tabbladderde ik door naar wat interessanters. Pechtold liep enorm het bijdehandste jongetje van de klas uit te hangen. Rutte misschien ook wel, maar die deed het leuker.