Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Gian

Bericht door Gian »

Wij lezen tegenwoordig ook de NBV. Er gaat een wereld open. Ik kan het niet anders dan aanraden.
We zijn gelijk maar in Ezechiël begonnen. Wat je daar allemaal niet in leest!
We hebben de paralleleditie. In de SV zijn er per hoofdstuk soms tientallen woorden of zinsverbanden waarvan de betekenis moeillijk is, of voor meerdere uitleg vatbaar vanwege vreemde woorden of lastige formulering.

Er is een uitspraak; als ze tegenwoordig wel alles met de pc kunnen, leren ze ook maar de woorden uit de SV.
Dit vind ik de grootste onzin die er bestaan. Wat een makkelijke uitspraak! Ik ben blij dat ik de kleine straks wat te vertellen heb uit het Woord.

Verder wil ik nogmaals de boeken van John Piper aanraden.
'Toekomstige genade' en 'Verlangen naar God'. Lees deze boeken rustig en arceer interessante uitspraken. Het zijn er zoveel dat je 95% weer vergeten ben als het boek uit is.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Unionist

Bericht door Unionist »

Toen wij met de Parallelbijbel SV/Het Boek begonnen, waren we ook net aan Ezechiël toe. BIjna elke keer kwamen mijn jongens (toen 4 en 6) met vragen over het gelezene. Profetieën blijven evengoed moeilijk, maar lange lappen lezen die niemand begrijpt, alleen omdat het nou eenmaal aan de beurt is, is er niet meer bij.

Overigens geldt dat ook voor de teksten over opgengesneden buiken en verpletterde baby's. Die worden ook begrijpelijker en dat vind ik nou geen onverdeeld succes voor jochies op die leeftijd.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
A-rund

Lezen

Bericht door A-rund »

De kleine kudde - Willem J Ouweneel
Vincent

Bericht door Vincent »

Gian schreef:Wij lezen tegenwoordig ook de NBV. Er gaat een wereld open. Ik kan het niet anders dan aanraden.
We zijn gelijk maar in Ezechiël begonnen. Wat je daar allemaal niet in leest!
We hebben de paralleleditie. In de SV zijn er per hoofdstuk soms tientallen woorden of zinsverbanden waarvan de betekenis moeillijk is, of voor meerdere uitleg vatbaar vanwege vreemde woorden of lastige formulering.

Er is een uitspraak; als ze tegenwoordig wel alles met de pc kunnen, leren ze ook maar de woorden uit de SV.
Dit vind ik de grootste onzin die er bestaan. Wat een makkelijke uitspraak! Ik ben blij dat ik de kleine straks wat te vertellen heb uit het Woord.

Verder wil ik nogmaals de boeken van John Piper aanraden.
'Toekomstige genade' en 'Verlangen naar God'. Lees deze boeken rustig en arceer interessante uitspraken. Het zijn er zoveel dat je 95% weer vergeten ben als het boek uit is.
Tja, dat vind ik echt naiëf. Aangezien dit off-topic is, verwijs ik voor argumentatie onder meer naar de afscheidsrede van prof. dr. C. Houtman, in te zien op website van de theologische universteit Kampen (synodaal).

Wel ben ik het met je eens dat de SV moeilijk is en daarom te overwegen valt, een andere vertaling daarbij te gebruiken. Echter, dat kan ook heel verwarrend zijn.
olfie

Bericht door olfie »

-Een vreemd'ling hier beneen van Ds. C. den Boer

-Psalmen in de nacht van Octavius winslow
Zijn Naam moet eeuwig eer ontvangen
Marnix

Bericht door Marnix »

Raymond Feist - Duisternis over Sethanon
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Tiberius
Administrator

Re: Lezen

Bericht door Tiberius »

A-rund schreef:De kleine kudde -
:mrgreen:
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Maar sinds ik de theologie van refobaptisten (London baptist confession 1689), waaronder John Gill, James Haldane, (en de puriteinen) Nehemiah Cox en Bejamin Keach, en moderen theologen als Samuel Waldorn en William Einwechter ben gaan bestuderen ben ik toch tot de overtuiging gekomen van de doop na bekering, maar gezien vanuit de verbondstheologie.
Iets voor een nieuwe topic, Mayflower? Ik ben wel benieuwd.
(S.v.p. geen Engelse artikelen gaan lanceren, want dan krijg ik pijn in mijn hersenen.)
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Voor vaderdag heb ik 'Moderne Wetenschap in de Bijbel' gekregen van drs. Ben Hobrink.

Boeiend boek!!
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Dathenum

Bericht door Dathenum »

Wayne Grudem - Systematic Theology
Annemieke Hendriks - Gespleten land
mayflower

Bericht door mayflower »

Dathenum schreef:Wayne Grudem - Systematic Theology

Kun je eens delen wat je van dit theologisch werk vind ?
Vincent

Bericht door Vincent »

mayflower schreef:

Ja zeg d r eens wat van! Lijkt mij een pittig boek als je op de titel af moet gaan. :shock:
Dathenum

Bericht door Dathenum »

Vincent schreef:
mayflower schreef:

Ja zeg d r eens wat van! Lijkt mij een pittig boek als je op de titel af moet gaan. :shock:
Ik ben pas helemaal in het begonnen. Het is een reformatorisch charismatische dogmatiek. Het is absoluut niet droog, maar zeer goed te lezen en ook erg praktisch. Kortom: ik heb er ontzettend veel zin in!
Kislev

Bericht door Kislev »

Pim schreef:Voor vaderdag heb ik 'Moderne Wetenschap in de Bijbel' gekregen van drs. Ben Hobrink.

Boeiend boek!!
Ja is een boeiend boek. Leest ook gemakkelijk weg. Ik vond het zo nu en dan wel wat rommelig. Sommige dingen kwam ik wel 3 keer tegen in het boek.
refo

Bericht door refo »

Kislev schreef:- Oorlog en Vrede van Tolstoi
- De wijnstok en de ranken van ds. J.W. Kersten
- De Heidelberger Catechismus, ds. G. H. Kersten
In dat laatste boek komen ook wel dingen voor die al drie keer eerder geschreven zijn....
Gesloten