refo schreef:
De Koning heeft geen ouderlingen aangesteld. En al helemaal geen classes. Zelfs het apostelconvent uit Handelingen geeft ADVIES. Geen bevelen.
Geen kerkenraad betekent ook: geen classis. Hierin is de DKO tegen de bijbel. Een classis heeft niets te vertellen over een gemeente. Een gemeente is altijd autonoom.
Hoop dat je beseft dat je hier tegen onze belijdenis ingaat...
En, een gemeente zonder kerkenraad is als een kip zonder kop.
Verder, de Koning heeft wel degelijk ouderlingen aangesteld....
Hand. 14
21 En als zij derzelve stad het Evangelie verkondigd en vele discipelen gemaakt hadden, keerden zij weder naar Lystre, en Ikonium, en Antiochië;
22 Versterkende de zielen der discipelen, en vermanende, dat zij zouden blijven in het geloof, en dat wij door vele verdrukkingen moeten ingaan in het Koninkrijk Gods.
23 En als zij in elke Gemeente, met opsteken der handen, ouderlingen verkoren hadden, gebeden hebbende met vasten, bevalen zij hen den Heere, in Welken zij geloofd hadden.
Titus 1:
5 Om die oorzaak heb ik u te Kreta gelaten, opdat gij, hetgeen nog ontbrak, voorts zoudt te recht brengen, en dat gij van stad tot stad zoudt ouderlingen stellen, gelijk ik u bevolen heb:
Dus zit hier geen onzin uit te kramen.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.