Met dat éne zinnetje probeer je de Joden weer net een beetje in een iets kwaaier daglicht te stellen, want de Joden zouden beter moeten weten en de Palestijnen weer niet.blijmoedig schreef:Dat zou natuurlijk niet erg christelijk overkomen. Maar uit vrijwel geen enkele posting in deze topic blijkt ook maar een grijntje bewogenheid met de Palestijnen, als burgers. Dat is iets zeggen, zonder woorden.Marie-Henriëtte schreef:Zoals Fjodor net al heeft geschreven, is er hier niemand die ooit verkondigd heeft dat de Israëli's de Palestijnen niet lief moeten hebben.
Uiteraard hetzelfde. Ware het niet, dat veel Palestijnen de God van de Bijbel, Liefde en ware Shalom, niet kennen, en veel Joden wel. Althans, de Joden zouden de God van de Bijbel kunnen kennen, Die zich heeft geopenbaard in Zijn Zoon Jezus Christus. Dat geeft hen in mijn ogen een extra verantwoordelijkheid. Maakt dit de Joden slechter of beter dan de Palestijnen, vice versa? In het geheel niet. Maar de verantwoordelijkheid die blijft.En wat zouden de Palestijnen in uw optiek moeten doen tegenover Israël volgens dezelfde Bergrede?
Libisch schip gaat na dreigementen toch naar Egypte
-
Re: Libisch schip gaat na dreigementen toch naar Egypte
-
Heb je altijd zo'n negatieve kijk op het leven? Als dat echt is wat je in mijn woorden leest, dan kan ik er weinig meer van maken. Dat sommige mensen een grotere verantwoordelijkheid hebben dan anderen lijkt mij alleen maar Bijbels. Mensen die het Evangelie hebben gehoord maar het niet hebben willen ontvangen, zullen op een andere manier worden geoordeeld dan mensen die nog nooit van de Heere Jezus hebben gehoord. Hetzelfde geldt mijns inziens voor mensen die de God van de Bijbel kennen. Van hen mag je eerder verwachten dat zij leven namens de regels van de God van de Bijbel dan hen die de God van de Bijbel niet kennen. Zoals ik al zei, dit heeft niets te maken met beter of slechter zijn (wij zijn allen even slecht). Maar met verantwoordelijkheid. Hoe meer je weet, hoe minder excuses je hebt.Marie-Henriëtte schreef:Met dat éne zinnetje probeer je de Joden weer net een beetje in een iets kwaaier daglicht te stellen, want de Joden zouden beter moeten weten en de Palestijnen weer niet.
Ik denk dat onze golflengtes niet zo goed staan afgesteld.
Dus je vraagt naar de verantwoording van iets dat niemand gezegd heeft. Is dat doortrapt?blijmoedig schreef:Ik heb er alleen naar gevraagd, maar geen antwoord gekregen. Zeg dus niet dat ik maar van alles zeg en concludeer.Fjodor schreef:Maar jij zegt dat er hier op RF gezegd wordt dat we de Palestijnen niet lief hoeven te hebben, dat is de conclusie die je maakt.
Je vindt het trouwens wel:
Dus je concludeert het wel, namelijk uit iets dat zonder woorden gezegd wordt.Maar uit vrijwel geen enkele posting in deze topic blijkt ook maar een grijntje bewogenheid met de Palestijnen, als burgers. Dat is iets zeggen, zonder woorden.
Dat speel ik helemaal niet tegen elkaar uit, het is een serieuze vraag. Als we zeggen dat de Joden het recht nog hebben dan mogen ze de Palestijnen verdrijven/uitroeien met Goddelijk mandaat.blijmoedig schreef:Dit maakt geen onderdeel uit van de discussie. A.u.b. het Oude Testament niet uitspelen tegen het Nieuwe Testament.Fjodor schreef:Hebben de Joden trouwens niet nog steeds hetzelfde recht op Palestina als toen ze onder leiding van Jozua Kanaän binnen trokken?
[quote="blijmoedig"
Daar zou ik wel een probleem mee hebben ja. Ik vind de term "uitroeien" overigens niet zo goed gekozen. Dat wilden de nazi's ook met de Joden.[/quote]Die term is heel goed gekozen, dat is namelijk wat er onder het OT gebeurde.Fjodor schreef:Zo ja, zouden we er een probleem mee hebben als de Joden de Palestijnen zouden verdrijven / uit zouden roeien?
Daartoe zijn de dingen gegeven, dat ze gebruikt worden; maar niet, opdat ze vergaard zouden worden - D. Bonhoeffer
-
Dat is bij de Palestijnen en Israëli’s ook het geval denk ik. Vandaar dat ze ook iedere keer stuklopen op vredesonderhandelingen of zich niet aan de plannen houden, helaas.blijmoedig schreef:Heb je altijd zo'n negatieve kijk op het leven? Als dat echt is wat je in mijn woorden leest, dan kan ik er weinig meer van maken. Dat sommige mensen een grotere verantwoordelijkheid hebben dan anderen lijkt mij alleen maar Bijbels. Mensen die het Evangelie hebben gehoord maar het niet hebben willen ontvangen, zullen op een andere manier worden geoordeeld dan mensen die nog nooit van de Heere Jezus hebben gehoord. Hetzelfde geldt mijns inziens voor mensen die de God van de Bijbel kennen. Van hen mag je eerder verwachten dat zij leven namens de regels van de God van de Bijbel dan hen die de God van de Bijbel niet kennen. Zoals ik al zei, dit heeft niets te maken met beter of slechter zijn (wij zijn allen even slecht). Maar met verantwoordelijkheid. Hoe meer je weet, hoe minder excuses je hebt.Marie-Henriëtte schreef:Met dat éne zinnetje probeer je de Joden weer net een beetje in een iets kwaaier daglicht te stellen, want de Joden zouden beter moeten weten en de Palestijnen weer niet.
Ik denk dat onze golflengtes niet zo goed staan afgesteld.
Palestijnen kennen trouwens de God van de Bijbel ook wel. Zij hebben daar ook een Christelijke geloofsgemeenschap in Gaza en bovendien is iedere moslim ook wel een beetje bekend met de Bijbel (ook al zullen zij daar minder snel in gaan lezen). Waarom zet je trouwens bijna altijd van die sneren in de postings?
Laatst gewijzigd door Marie-Henriëtte op 29 jul 2010, 00:09, 2 keer totaal gewijzigd.
= karikatuur, voor de zoveelste keer.blijmoedig schreef:Heb je altijd zo'n negatieve kijk op het leven?Marie-Henriëtte schreef:Met dat éne zinnetje probeer je de Joden weer net een beetje in een iets kwaaier daglicht te stellen, want de Joden zouden beter moeten weten en de Palestijnen weer niet.
Daartoe zijn de dingen gegeven, dat ze gebruikt worden; maar niet, opdat ze vergaard zouden worden - D. Bonhoeffer
-
Fjodor schreef:Dus je vraagt naar de verantwoording van iets dat niemand gezegd heeft. Is dat doortrapt?blijmoedig schreef:Ik heb er alleen naar gevraagd, maar geen antwoord gekregen. Zeg dus niet dat ik maar van alles zeg en concludeer.Fjodor schreef:Maar jij zegt dat er hier op RF gezegd wordt dat we de Palestijnen niet lief hoeven te hebben, dat is de conclusie die je maakt.
Je vindt het trouwens wel:Dus je concludeert het wel, namelijk uit iets dat zonder woorden gezegd wordt.Maar uit vrijwel geen enkele posting in deze topic blijkt ook maar een grijntje bewogenheid met de Palestijnen, als burgers. Dat is iets zeggen, zonder woorden.Dat speel ik helemaal niet tegen elkaar uit, het is een serieuze vraag. Als we zeggen dat de Joden het recht nog hebben dan mogen ze de Palestijnen verdrijven/uitroeien met Goddelijk mandaat.blijmoedig schreef:Dit maakt geen onderdeel uit van de discussie. A.u.b. het Oude Testament niet uitspelen tegen het Nieuwe Testament.Fjodor schreef:Hebben de Joden trouwens niet nog steeds hetzelfde recht op Palestina als toen ze onder leiding van Jozua Kanaän binnen trokken?
[quote="blijmoedig"Daar zou ik wel een probleem mee hebben ja. Ik vind de term "uitroeien" overigens niet zo goed gekozen. Dat wilden de nazi's ook met de Joden.Fjodor schreef:Zo ja, zouden we er een probleem mee hebben als de Joden de Palestijnen zouden verdrijven / uit zouden roeien?
Ik vind je best wel vermoeiend vanavond. Maar vooruit, je hebt gewonnen.Fjodor schreef:Die term is heel goed gekozen, dat is namelijk wat er onder het OT gebeurde.
-
S.v.p. niet met twee maten meten. Volgens jou was "mijn liefde voor de Hamas" toch ook bij alle mensen bekend? Jij legt alles wat ik zeg negatief uit. Ik vraag me af waarom dat is.Marie-Henriëtte schreef: Waarom zet je trouwens bijna altijd van die sneren in de postings?
-
Had ik al gezegd, dat ik je vermoeiend vind? Oh, en rare dingen zegt? Met "Goddelijk mandaat" op Oud Testamentische wijze de Palestijnen gaan uitroeien, komt in mijn ogen een tikkeltje te fanatiek over. En een beetje eng. Lees psalm 87 nog eens. Daar kan je een ander geluid horen.Fjodor schreef:= karikatuur, voor de zoveelste keer.blijmoedig schreef:Heb je altijd zo'n negatieve kijk op het leven?Marie-Henriëtte schreef:Met dat éne zinnetje probeer je de Joden weer net een beetje in een iets kwaaier daglicht te stellen, want de Joden zouden beter moeten weten en de Palestijnen weer niet.
de Bijbel zegt dat de joden Gods oogappel zijn,(niet de filistijnen) en dat wie hen zegent, gezegend zal worden , maar die hen vervloekt, ook vervloekt zal worden.
Nu is Jeruzalem de steen des aanstoots die de hele wereld zal moeten heffen, zij die hem heffen zullen zich deerlijk verwonden.
En Luther, natuurlijk gaat het hamas, Turkije (flottilla), en Libie niet om hulp. de palestijnen worden overal in het Midden oosten als minderwaardig gezien. in de kampoen in Libanon hebben ze het nog veel slechter.Maar daarover hoor je natuurlijk niemand
En hulp is ook nauwelijks nodig, er is toch geen overstroming of aardbeving geweest?
Dat vele varkens de spoeling dun maken (pun really not intended) komt omdat Gaza bijna het hoogste geboortecijfer ter wereld heeft, als deel van het plan om demografisch overwicht te krijgen en zo de joden te gaan overheersen.In het land tussen de Jordaan en de Middellandse Zee vormen de Joden maar een krappe meerderheid. Gaza heeft een van de hoogste geboortecijfers ter wereld; de gemiddelde leeftijd is 15,8 jaar. De bevolking explodeert niet alleen letter-lijk, bij de Israëlische controleposten, maar ook in een minder ontvlambare maar even fatale betekenis: qua demografie. Straks zullen de Arabieren één democratische staat eisen – voor zowel Joden als moslims – van de Jordaan tot aan de zee.
Nu is Jeruzalem de steen des aanstoots die de hele wereld zal moeten heffen, zij die hem heffen zullen zich deerlijk verwonden.
En Luther, natuurlijk gaat het hamas, Turkije (flottilla), en Libie niet om hulp. de palestijnen worden overal in het Midden oosten als minderwaardig gezien. in de kampoen in Libanon hebben ze het nog veel slechter.Maar daarover hoor je natuurlijk niemand
En hulp is ook nauwelijks nodig, er is toch geen overstroming of aardbeving geweest?
Dat vele varkens de spoeling dun maken (pun really not intended) komt omdat Gaza bijna het hoogste geboortecijfer ter wereld heeft, als deel van het plan om demografisch overwicht te krijgen en zo de joden te gaan overheersen.In het land tussen de Jordaan en de Middellandse Zee vormen de Joden maar een krappe meerderheid. Gaza heeft een van de hoogste geboortecijfers ter wereld; de gemiddelde leeftijd is 15,8 jaar. De bevolking explodeert niet alleen letter-lijk, bij de Israëlische controleposten, maar ook in een minder ontvlambare maar even fatale betekenis: qua demografie. Straks zullen de Arabieren één democratische staat eisen – voor zowel Joden als moslims – van de Jordaan tot aan de zee.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
-
Daaruit blijkt ook het antisemitisme, - in de zin van Jodenhaat - het gaat deze landen niet om de Palestijnen, maar om het treiteren van Israël.Joannah schreef:En Luther, natuurlijk gaat het hamas, Turkije (flottilla), en Libie niet om hulp. de palestijnen worden overal in het Midden oosten als minderwaardig gezien. in de kampoen in Libanon hebben ze het nog veel slechter.Maar daarover hoor je natuurlijk niemand
-
Jij blijft je maar bedienen van eenzijdigheden, en eenzijdige Bijbeluitleg. Jammer. En liefde voor de vijand is bij jou ver te zoeken (ander landen in het Midden-Oosten zien de Palestijnen als minderwaardig, dan mogen wij dat toch ook!). Ook jammer. Maar Israel zal vast blij zijn met zo'n vurig pleitbezorgsterJoannah schreef:de Bijbel zegt dat de joden Gods oogappel zijn,(niet de filistijnen) en dat wie hen zegent, gezegend zal worden , maar die hen vervloekt, ook vervloekt zal worden.

= karikatuur, het was een serieuze vraag van mij, want dat is volgens mij de conclusie die we moeten maken als we zeggen dat Israël nog oud-testamentische rechten heeft op het land (ik weet mijn positie daarin echt niet).blijmoedig schreef:Had ik al gezegd, dat ik je vermoeiend vind? Oh, en rare dingen zegt? Met "Goddelijk mandaat" op Oud Testamentische wijze de Palestijnen gaan uitroeien, komt in mijn ogen een tikkeltje te fanatiek over. En een beetje eng. Lees psalm 87 nog eens. Daar kan je een ander geluid horen.Fjodor schreef:= karikatuur, voor de zoveelste keer.blijmoedig schreef:Heb je altijd zo'n negatieve kijk op het leven?Marie-Henriëtte schreef:Met dat éne zinnetje probeer je de Joden weer net een beetje in een iets kwaaier daglicht te stellen, want de Joden zouden beter moeten weten en de Palestijnen weer niet.
Vind je het niet raar dat meerdere mensen problemen hebben met je manier van discussiëren? Misschien hebben ze dan toch ergens een punt..
Ik blijf er bij dat er hier teveel in termen van groepen in plaats van mensen met gezichten wordt gesproken.
Ik kon wel janken toen ik begin vorig jaar de beelden van Dr. Abu al-Aish in Gaza zag. Het ging in dat geval om oorlogvoering door Israel waarvan ik denk dat die te rechtvaardigen is, maar dat neemt niet weg dat hier een geweldig leed is aangericht. Als je dan vervolgens hoort dat deze man in Israel allerlei verwensingen naar zijn hoofd kreeg omdat hij palestijnse propaganda zou maken, dan is er iets goed mis.
Ook al is het waarschijnlijk voor de palestijnen makkelijker om het doden van onschuldigen te stoppen, dan nog kan Israel wel iets meer doen om altijd mensen als mensen te blijven behandelen.
In WOII waren de Duitsers verantwoordelijk voor het begin van de oorlog en deden de russen en geallieerden veel goed werk. Dat neemt niet weg dat je grote vraagtekens kunt zetten bij het gedrag van veel russische soldaten en bijvoorbeeld de bombardementen van Dresden. Ook als je aan de goede kant sta, kan je gedrag zwaar te veroordelen zijn. En je afschuw van fout gedrag uitspreken maakt je niet per definitie een vriend van de vijand.
Ik kon wel janken toen ik begin vorig jaar de beelden van Dr. Abu al-Aish in Gaza zag. Het ging in dat geval om oorlogvoering door Israel waarvan ik denk dat die te rechtvaardigen is, maar dat neemt niet weg dat hier een geweldig leed is aangericht. Als je dan vervolgens hoort dat deze man in Israel allerlei verwensingen naar zijn hoofd kreeg omdat hij palestijnse propaganda zou maken, dan is er iets goed mis.
Ook al is het waarschijnlijk voor de palestijnen makkelijker om het doden van onschuldigen te stoppen, dan nog kan Israel wel iets meer doen om altijd mensen als mensen te blijven behandelen.
In WOII waren de Duitsers verantwoordelijk voor het begin van de oorlog en deden de russen en geallieerden veel goed werk. Dat neemt niet weg dat je grote vraagtekens kunt zetten bij het gedrag van veel russische soldaten en bijvoorbeeld de bombardementen van Dresden. Ook als je aan de goede kant sta, kan je gedrag zwaar te veroordelen zijn. En je afschuw van fout gedrag uitspreken maakt je niet per definitie een vriend van de vijand.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Als ik ook maar iets kan doen, om de eenzijdige , altijd maar anti-israelisch gezinde pers wat tegengas te geven, zal ik dat niet nalaten, nee.blijmoedig schreef:Jij blijft je maar bedienen van eenzijdigheden, en eenzijdige Bijbeluitleg. Jammer. En liefde voor de vijand is bij jou ver te zoeken (ander landen in het Midden-Oosten zien de Palestijnen als minderwaardig, dan mogen wij dat toch ook!). Ook jammer. Maar Israel zal vast blij zijn met zo'n vurig pleitbezorgsterJoannah schreef:de Bijbel zegt dat de joden Gods oogappel zijn,(niet de filistijnen) en dat wie hen zegent, gezegend zal worden , maar die hen vervloekt, ook vervloekt zal worden.
Zo kunnen US soldaten duizenden burgers ombrengen in Irak, en Afghanistan bij zg militaire ongelukjes en vergissinkjes, en word een onvermijdelijk dodelijk gevolg van een aanval door Israel gelijk met rechters uit de hele wereld tot misdaad tegen de mensheid en tot oorlogsmisdaden verklaard.
Bovendien is Israel's handelen een reaktie, op de talloze raketten, waarvan de pers wedereom besluit dat het niet eens op de achterpagina komt.
Verdeer quote ik slechte een paar waarschuwingen aan het volk israel uit Numeri, die nog steeds actueel lijken te zijn.
mag toch wel?
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
-
Het is niet mijn intentie om op een vervelende manier te reageren. Ik word soms alleen wel een beetje narrig van sommige reacties die ik hier lees. Sommige reacties zijn nogal voorspelbaar. En ik vind het soms nogal ontmoedigend als je je best doet om zinnige dingen te zeggen, daar vervolgens niet op wordt gereageerd, en je alleen maar te horen krijgt dat men moeite heeft met je manier van discussieren. Dat is de dood in de pot.Fjodor schreef:Vind je het niet raar dat meerdere mensen problemen hebben met je manier van discussiëren? Misschien hebben ze dan toch ergens een punt..