Fortis is niet van de beurs gehaald. De beurshandel ligt stil totdat Fortis duidelijk maakt in een persbericht wat voor onderdelen het nog heeft als bedrijf. Fortis heeft daar totaal geen haast mee, want de beurskoers zal ongeveer vallen naar een waarde tussen de 3 en 4 euro is de verwachting.MariaW schreef:Is Fortis nu van de beurs gehaald, hoe zit dat?
Column – De kredietcrisis
Re: Column – De kredietcrisis
Beurshandel Moskou weer stilgelegd
Uitgegeven: 8 oktober 2008 10:12
Laatst gewijzigd: 8 oktober 2008 10:12
MOSKOU - De handel op de beurs in Moskou werd woensdagochtend een half uur na opening stilgelegd. De indices doken diep in de rode cijfers met verliezen van meer dan 11 procent.
De toonaangevende RTS-index opent weer om omstreeks elf uur lokale tijd. De MICEX-index blijft dicht tot 10 oktober. Dinsdagochtend bleef de beurs in Moskou gesloten na een koersverlies van 19 procent van de RTS-index een dag eerder.
Dat was het zwaarste verlies ooit. Ook in september werd de handel in Moskou een aantal keer stilgelegd.
Bron: nu.nl
Uitgegeven: 8 oktober 2008 10:12
Laatst gewijzigd: 8 oktober 2008 10:12
MOSKOU - De handel op de beurs in Moskou werd woensdagochtend een half uur na opening stilgelegd. De indices doken diep in de rode cijfers met verliezen van meer dan 11 procent.
De toonaangevende RTS-index opent weer om omstreeks elf uur lokale tijd. De MICEX-index blijft dicht tot 10 oktober. Dinsdagochtend bleef de beurs in Moskou gesloten na een koersverlies van 19 procent van de RTS-index een dag eerder.
Dat was het zwaarste verlies ooit. Ook in september werd de handel in Moskou een aantal keer stilgelegd.
Bron: nu.nl
Dat is het precies. Het hele bankwezen drijft momenteel op schulden in plaats van op het ouwe getrouwe goud.Afgewezen schreef:Dus, als mensen nu maar nooit hun spaargeld opvragen, blijft het altijd goed gaan?
Die indruk krijg ik een beetje uit dit verhaal.
En spaargeld is voor de bank een schuld (aan de spaarder)
En wat voor een ieder geldt, geldt voor banken in het kwadraat: zolang schuldenaars niet om hun geld komen, kun je rustig leven (en schulden blijven maken).
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Dan heb ik het toch goed begrepen.refo schreef:Dat is het precies. Het hele bankwezen drijft momenteel op schulden in plaats van op het ouwe getrouwe goud.Afgewezen schreef:Dus, als mensen nu maar nooit hun spaargeld opvragen, blijft het altijd goed gaan?
Die indruk krijg ik een beetje uit dit verhaal.
En spaargeld is voor de bank een schuld (aan de spaarder)
En wat voor een ieder geldt, geldt voor banken in het kwadraat: zolang schuldenaars niet om hun geld komen, kun je rustig leven (en schulden blijven maken).

Maar ergens zal er toch wel een addertje onder het gras zitten...
De rente is wereldwijd met een half procent verlaagt. Dat klinkt als goed nieuws, maar is in feite een paniekreactie en hersteld op langere termijn niet het vertrouwen, maar is bedoeld om de neergaande lijn even te stuiten.
Oei oei, de beurzen duiken weer naar beneden. Een renteverlaging van een half procent is normaal iets waar de markt een weekje op kan teren en nu lijkt het er op dat het voor 3 uur werkte. Het is echt wel spannend op de beurs vandaag.
Ja, het is een doekje voor het bloeden. Maar de bloeding is slagaderlijk...
--------------
Slotstand Beursplein 5
Dalers Koers Verschil %
Arcelor Mittal Class 22,80 -4,92 17,75
Fugro 25,62 -5,00 16,33
TomTom 7,99 -1,25 13,49
ASM Int. 9,70 -1,50 13,39
Reed Elsevier 8,55 -1,20 12,32
Indices Koers Verschil %
AEX-Index 285,66 -23,78 -7,68
Dalers Koers Verschil %
Arcelor Mittal Class 22,80 -4,92 17,75
Fugro 25,62 -5,00 16,33
TomTom 7,99 -1,25 13,49
ASM Int. 9,70 -1,50 13,39
Reed Elsevier 8,55 -1,20 12,32
Indices Koers Verschil %
AEX-Index 285,66 -23,78 -7,68
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Ik hoorde vandaag over een onderzoek waaruit bleek dat de werkelijke waarde van de beursgenoteerde bedrijven 24 keer lager ligt als de beurswaarde.
Als je dat naast de solvabiliteit van de bank (5%?) zet, is het wel duidelijk dat het hele systeem 1 grote luchtbel is.
Als je dat naast de solvabiliteit van de bank (5%?) zet, is het wel duidelijk dat het hele systeem 1 grote luchtbel is.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Op economisch gebied ben ik niet zo onderlegd. Maar ik ben wel benieuwd hoe ze dan de 'werkelijke waarde' hebben bepaald. Is het niet zo dat de markt uiteindelijk bepaald wat iets waard is? Er bestaat mijns inziens niet zoiets als de 'werkelijke waarde'. 't Is maar wat de gek ervoor geeft.Gian schreef:Ik hoorde vandaag over een onderzoek waaruit bleek dat de werkelijke waarde van de beursgenoteerde bedrijven 24 keer lager ligt als de beurswaarde.
Precies, heel veel emoties beïnvloeden de koersvorming.David J schreef:Op economisch gebied ben ik niet zo onderlegd. Maar ik ben wel benieuwd hoe ze dan de 'werkelijke waarde' hebben bepaald. Is het niet zo dat de markt uiteindelijk bepaald wat iets waard is? Er bestaat mijns inziens niet zoiets als de 'werkelijke waarde'. 't Is maar wat de gek ervoor geeft.Gian schreef:Ik hoorde vandaag over een onderzoek waaruit bleek dat de werkelijke waarde van de beursgenoteerde bedrijven 24 keer lager ligt als de beurswaarde.
Dat de ING in 2 dagen tijd 15% van haar "waarde" verloor is toch in flagrante tegenstelling met de werkelijke waarde van deze bankverzekeraar, ondanks alles.
En zo zijn er vele voorbeelden.
Anderzijds is het goed dat van "overgewaardeerde" ondernemingen de gebakken lucht wordt afgehaald.
Nou, de Dow staat gelukkig nu iets hoger door koopjesjagers. Ik vind het best vermakelijk om al die paniek te zien, maar ook ik kreeg het vanmiddag even benauwd toen de Dow omlaag ging en de AEX ondanks de renteverlaging. Een te lage beurskoers is niet grappig meer. Pensioengeld verdampt dan (is nu al een probleem) en misschien moet de overheid dan zoveel in banken steken en zijn bedrijven zo terughoudend geworden dat ook mijn zaakje volgend jaar het moeilijk zou krijgen. En ego zoals ik ben zie ik daar niet naar uit.
Mail in dat geval je CV maar; waarschijnlijk heb ik nog een klusje voor je.Kaw schreef:... dat ook mijn zaakje volgend jaar het moeilijk zou krijgen. En ego zoals ik ben zie ik daar niet naar uit.
Dank voor het aanbod, maar eigenlijk staan de zaken er nog bijzonder rooskleurig voorTiberius schreef:Mail in dat geval je CV maar; misschien heb ik nog een klusje voor je.Kaw schreef:... dat ook mijn zaakje volgend jaar het moeilijk zou krijgen. En ego zoals ik ben zie ik daar niet naar uit.