Wat doen we vandaag ? [6]

Marnix

Re: Wat doen we vandaag ? [6]

Bericht door Marnix »

eilander schreef:Het mooiste van op vakantie gaan is thuiskomen, zeggen ze toch weleens?
Vandaar dat wij thuisblijven...
Brr.... Je mag het vinden hoor, maar bij mij gaan de nekharen altijd overeind staan bij dit soort opmerkingen :D Ik heb dat nooit begrepen, van die huismussen die als ze 2 weken op vakantie gaan de eerste week helemaal moeten wennen dat alles anders is en de 2e week alleen maar uitkijken naar het moment dat ze weer naar huis mogen.

Als mensen dan zeggen dat thuiskomen het mooiste is van vakantie kan je idd beter niet weg gaan :) Of 3x een weekend weg naar je plaatselijke camping en dan iedere maandag weer naar huis. Kan je 3x in je vakantie weer thuiskomen :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Lourens

Bericht door Lourens »

Mara schreef:Ik geloof dat alles vaders snurken :)
Ik lig ook elke nacht naast zo'n vader.
Geloof ik niets van. Ze zeggen het hier ook maar ik heb het nog nooit gehoord. :OO3
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

eilander schreef:Het mooiste van op vakantie gaan is thuiskomen, zeggen ze toch weleens?
Dan kom je niet thuis, maar je blijft thuis. Dus om dat mooiste van de vakantie te beleven moet je toch op vakantie gaan...
helma

Bericht door helma »

ik vind het heerlijk om weer thuis te komen na vakantie
Toch zou ik onze vakanties niet graag willen missen
We zijn ook vaak thuisgebleven omdat vakantie financieel niet haalbaar was
Maar dan blijf je druk-druk-druk
zeker als moeder :mosc
en trouwens ook als vader; want dan moeten al die achterstallige klusjes eindelijk aangepakt worden

Een camping is ook niets voor mij
dan móeten je kinderen zonodig naar alle activiteiten en ga je er nauwelijks samen op uit
en denk erom dat je 's avonds weer op tijd terug ben voor de avondactiviteit
Plus al die mensen die je ontmoet en waar je mee 'moet' praten

De laatste paar jaar zijn we echt meer uitgerust dan de jaren dat we op parken e.d. zaten
Lekker als gezin enorme wandelingen maken. Genieten van de natuur en je verwonderen over Gods almacht in de schepping.
Dan komt je hoofd pas echt tot rust
En groei je als gezin naar elkaar toe.

en zo weinig mogelijk pcgebruik :yahoo
Marnix

Bericht door Marnix »

Yup. Maar moeten de kinderen per se naar alle activiteiten toe? Je kan dat toch afwisselen, soms wel, soms niet... en dan samen in de natuur wandelen? En anders gezellig even met z'n tweeen wat doen?
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Lourens

Bericht door Lourens »

Vandaag dus aan het werk.
Vanavond moeten we de weekendboodschappen doen en dan wat klusjes.
Morgen vroeg op. Hele dag werken in Rotterdam ivm Zomercarnaval aldaar.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Mara

Bericht door Mara »

Marnix schreef:Yup. Maar moeten de kinderen per se naar alle activiteiten toe? Je kan dat toch afwisselen, soms wel, soms niet... en dan samen in de natuur wandelen? En anders gezellig even met z'n tweeen wat doen?
Ik snap heel goed wat Helma bedoelt !
Ik rustte NA de schoolvakanties uit :haha
Doordat de kinderen veel thuis zijn, aanloop meenemen, wordt het huis sneller vuil.
Als je dan eenmaal op vakantie bent, ga je gezamenlijk weg, wij troffen het nooit met buren.
Of we zaten alleen in een uithoek van het park, of we hadden bejaarde buren :fi
Of het regende en regende maar......
Dus je gaat met de hele club naar een pretpark/dierentuin/binnenactiviteit.
De was gaat gedeeltelijk door, het huisje/caravan/tent moet af en toe gebezemd worden, afwas gedaan, gekookt etc.
En dan Helma met haar grote gezin ! Die kan heus niet voor ieder kind 10 complete setjes kleding en handdoeken meenemen.
Marnix, jij gooit samen met je betere helft wat kleding en toiletspullen in een koffer, en je gaat.
Dat is totaal anders dan met een gezin, je zult je misschien mijn woorden nog herinneren, ooit :hum
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
helma

Bericht door helma »

Marnix schreef:Yup. Maar moeten de kinderen per se naar alle activiteiten toe? Je kan dat toch afwisselen, soms wel, soms niet... en dan samen in de natuur wandelen? En anders gezellig even met z'n tweeen wat doen?
ja dat vind ik ook. maar kinderen willen gewoon perse wel. Zo werkt dat nou eenmaal. En het is ook altijd reuzeleuk zo'n programma.
En de oudere kids hebben inmiddels een band opgebouwd met de andere aanwezige jongelui en willen eigenlijk ook perse 's avonds.
Dan heb je daar steeds gezeur over.

als je dan ergens ben moet je nog op de klok kijken of je wel op tijd terug bent.
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

Met name door die nekharen van Marnix ;) , maar ook door de andere reacties, nog even dit: het was als grapje bedoeld. Wij vinden het met ons gezin niet handig, en financieel is het een behoorlijke aderlating. Maar wees gerust: als het weer een beetje meezit, zal het vast allemaal wel goed komen!
Marnix

Bericht door Marnix »

Haha oke, zoiets vermoedde ik al. Helaas zijn er ook mensen die het zeggen en het ook nog menen :)
helma schreef:
ja dat vind ik ook. maar kinderen willen gewoon perse wel. Zo werkt dat nou eenmaal. En het is ook altijd reuzeleuk zo'n programma.
En de oudere kids hebben inmiddels een band opgebouwd met de andere aanwezige jongelui en willen eigenlijk ook perse 's avonds.
Dan heb je daar steeds gezeur over.

als je dan ergens ben moet je nog op de klok kijken of je wel op tijd terug bent.
Oh oke. Ik ging vroeger nooit kamperen, maar van Joanne hoorde ik dat het altijd heel gezellig was en ze niet alleen maar aan activiteiten deden.... Daar vonden ze het een goede mix, gezellig met elkaar en af en toe kon je ook prima jezelf vermaken zodat de ouders wat tijd samen hadden enz. (Maar goed, dan waren ze ook niet met een heel groot gezin ofzo, dat scheelt misschien ook wel een hoop. )

Je kan natuurlijk ook op een wat minder grote camping gaan staan waar je niet allerlei activiteiten hebt. Of op een niet-christelijke camping zodat je de activiteiten kan verbieden ;)
Ichtus

Bericht door Ichtus »

Werken, en nu blij zijn dat het weekend is.
Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen!
Schemerlichtje

Bericht door Schemerlichtje »

Heerlijk het begin van de vakantie inluiden !! :super
~ Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag ~ (Loesje)
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

Schemerlichtje schreef:Heerlijk het begin van de vakantie inluiden !! :super
Heb je daar een speciaal ritueel voor? De houdt een bbq, de ander zoekt een terrasje op, tja wat kun je nog meer doen???
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Straks koffie zetten. Vandaag regenachtig dagje in Refoflop. orgen weer warm. Morgen naar Budapest, ff wat raceauto's bekijken op het circuit aldaar. Vrouwen gaan de stad in.

Vanmorgen vroeg heerlik gevist hier. Heb de Hongaren even visles gegeven. Wat een karpers hier zeg. En grooooote.
Gabrielle

Bericht door Gabrielle »

alles staat klaar, koffers gepakt, auto geladen.
vanmiddag nog even een appeltaart gebakken om mee te nemen,

vanavond op tijd naar bed, want vannacht om een uur of drie gaat de wekker......

beieren , wir kommen...... :super
Gesloten