Stichting Heartcry

Cantate

Re: Stichting Heartcry

Bericht door Cantate »

Grace schreef:Dhr. Brunt is voorzitter van het bestuur, en Arjan Baan is directeur. John Kamphuis is inderdaad al ruim een half jaar niet meer verbonden aan Heartcry.

Het werk gaat verder gewoon door, er zijn diverse andere werkers en heel veel vrijwilligers ook actief.
Gelukkig maar!!! Dit werk moet zeker doorgaan en niet afhankelijk zijn van mensen.
Jongere

Bericht door Jongere »

Grace schreef:Dhr. Brunt is voorzitter van het bestuur, en Arjan Baan is directeur.
Oh ja, dat was het.
Eveline de Pater

Bericht door Eveline de Pater »

Ik las hier http://www.cip.nl/nieuwsbericht_detail.asp?id=25337 over een openlijke discussie tussen Arjan Baan en Ds. Vermeij. Weet iemand wat dat voor een discussie is geweest en waar ik er iets over kan lezen?
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Eveline de Pater schreef:Ik las hier http://www.cip.nl/nieuwsbericht_detail.asp?id=25337 over een openlijke discussie tussen Arjan Baan en Ds. Vermeij. Weet iemand wat dat voor een discussie is geweest en waar ik er iets over kan lezen?
Je verwijst naar een betrekkelijk oud bericht. Die openlijke discussie betrof een ingezonden brief van ds. Vermeij in het RD, waarop later een antwoord kwam (ik dacht van ds. Maritz, maar dat moet je hier wel terug kunnen vinden).
freek

Bericht door freek »

Hoe is het eigenlijk met Heart Cry. Soms vraag ik me af of het uberhaupt nog wel bestaat. Krijg de indruk dat het zich nu voornamelijk nog concentreert rondom een beperkte groep mensen, rondom de bijbelschool van HC.
En ik spreek eigenlijk alleen nog maar mensen die afgehaakt zijn, na lange tijd flink betrokken te zijn geweest.
henriët

Bericht door henriët »

freek schreef:Hoe is het eigenlijk met Heart Cry. Soms vraag ik me af of het uberhaupt nog wel bestaat. Krijg de indruk dat het zich nu voornamelijk nog concentreert rondom een beperkte groep mensen, rondom de bijbelschool van HC.
En ik spreek eigenlijk alleen nog maar mensen die afgehaakt zijn, na lange tijd flink betrokken te zijn geweest.
Vanwaar haken die mensen dan af als ik vragen mag?
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

henriët schreef:
freek schreef:Hoe is het eigenlijk met Heart Cry. Soms vraag ik me af of het uberhaupt nog wel bestaat. Krijg de indruk dat het zich nu voornamelijk nog concentreert rondom een beperkte groep mensen, rondom de bijbelschool van HC.
Vanwaar haken die mensen dan af als ik vragen mag?
Ik vang ook (zei het in beperkte mate) dergelijke signalen op, en moet zeggen dat ik me ook steeds minder thuis voel bij de richting waar dit allemaal op gaat. ik denk dat er van de meer behoudende / reformatorische conferentiegangers mensen afhaken vanwege het feit dat er bijvoorbeeld steeds meer overdopen te signaleren zijn rond HC / de Heartcry bijbelschool. Daarmee samenhangend beweegt een groep aanhangers zich steeds verders van hun reformatorische worteld.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gian

Bericht door Gian »

Ik denk dat bepaalde signalen wel kloppen. Ik hoop wel dat er niet neergekeken wordt op de zogenaamde 'overdopers' of beter gezegd geloofsdopers. Het zijn beslissingen die echt niet zomaar gemaakt worden, en waar vaak jaren van bijbelstudie en gebed aan vooraf gaan. Het zijn zaken die veel beroering in families teweegbrengen. En begrijpelijk.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Gian schreef:Ik denk dat bepaalde signalen wel kloppen. Ik hoop wel dat er niet neergekeken wordt op de zogenaamde 'overdopers' of beter gezegd geloofsdopers. Het zijn beslissingen die echt niet zomaar gemaakt worden, en waar vaak jaren van bijbelstudie en gebed aan vooraf gaan. Het zijn zaken die veel beroering in families teweegbrengen. En begrijpelijk.
Het zou anders ook een behoorlijk ingrijpende beslslissing zijn om me aan te sluiten bij de Syrisch Orthodoxe Kerk of de Evangelishe Broedergemeenten.. Dat doet niemand zomaar... De vraag dan wel wat er in die Bijbelstudies is geleerd. Ik neem aan dat de bewuste mensen serieus aan de studie zijn gegaan. Maar het zal wel bekend zijn dat zonder goed stuur een Bijbelstudie heel veel kanten op kan. Wat te denken van Jehovah's Getuigen, of bijvoorbeeld Pinkstergroeperingen? Ménen ze het niet serieus? Ik zou dat niet ontkennend willen beantwoorden. Door geen goede begeleiding en het terzijde schuiven van de belijdenisgeschriften kun je met je eigen verstand immers alle kanten op...
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
freek

Bericht door freek »

Gian schreef:Ik denk dat bepaalde signalen wel kloppen. Ik hoop wel dat er niet neergekeken wordt op de zogenaamde 'overdopers' of beter gezegd geloofsdopers. Het zijn beslissingen die echt niet zomaar gemaakt worden, en waar vaak jaren van bijbelstudie en gebed aan vooraf gaan. Het zijn zaken die veel beroering in families teweegbrengen. En begrijpelijk.
Eigenlijk bedoel ik vooral mensen die gewoon weer nuchter gereformeerd worden, echter zonder starre focus op deze traditie.
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

freek schreef:
Eigenlijk bedoel ik vooral mensen die gewoon weer nuchter gereformeerd worden, echter zonder starre focus op deze traditie.
Dit vind ik wel een interessante opmerking. Begrijp ik het nu goed, dat bij deze mensen de weg als volgt was:
(eerst:) gereformeerd mét starre focus op traditie --> (daarna:) HeartCry --> (tenslotte:) nuchter gereformeerd?
freek

Bericht door freek »

eilander schreef:
freek schreef:
Dit vind ik wel een interessante opmerking. Begrijp ik het nu goed, dat bij deze mensen de weg als volgt was:
(eerst:) gereformeerd mét starre focus op traditie --> (daarna:) HeartCry --> (tenslotte:) nuchter gereformeerd?
Zoiets ja. Gereformeerd zijn kan dan natuurlijk in allerlei smaken en kleuren vorm krijgen. Het is in elk geval wat evenwichtiger.
Grace

Bericht door Grace »

't wordt inderdaad weer eens tijd voor een steen in de stille vijver.... ;)

Twerk gaat gelukkig onverminderd door. Momenteel zijn er mooie openingen in gebieden buiten de Biblebelt. Groningen, Friesland en Limburg. Mooi om te zien.

Misschien komt de rust wat meer door de media. Die wil nog wel eens voor wat ophef Zorgen, maar houdt zich wat rustiger. Dat is misschien wel wijs.

En ik heb wel begrepen dat er bewust meer geïnvesteerd wordt in de Bijbelschool. Daar gaat een hoop tijd en organisatie in zitten. Tevens worden er een hoop boeken vertaald, uitgegeven en verkocht.

Laat het maar lekker achter de schermen doorgaan en de media zich er (zoveel mogelijk) buiten laten.

Soms is het aan de andere kant ook wel eens goed om eens wat prikkelends te zeggen, zo lijkt het. Het lijkt soms de enige manier om wat los te maken.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Grace schreef:Soms is het aan de andere kant ook wel eens goed om eens wat prikkelends te zeggen, zo lijkt het. Het lijkt soms de enige manier om wat los te maken.
Ok, die handschoen wil ik graag oppakken. :)

Ik heb begrepen dat Kamphuis en Baan zich distantiëren van bepaalde activiteiten van HeartCry, met name die die op zondag georganiseerd worden in Zeeland, met als side-effect (of doel, dat weet ik niet). Dat beiden zich om die reden teruggetrokken hebben.

Verder de signalen die J.C.Philpot hieronder beschrijft, vang ik ook op.

De wal lijkt dus het schip te keren.
ZWP

Bericht door ZWP »

Tiberius schreef:
Grace schreef:Soms is het aan de andere kant ook wel eens goed om eens wat prikkelends te zeggen, zo lijkt het. Het lijkt soms de enige manier om wat los te maken.
Ok, die handschoen wil ik graag oppakken. :)
Ik neem aan dat Grace dat prikkelende niet bepaald positief bedoelde..?
Plaats reactie