Rijssens Stille Oorlog

Rijssen

Re: Rijssens Stille Oorlog

Bericht door Rijssen »

albion schreef:
Rijssen schreef:Ach ja dat is typisch Tubantia, altijd tegen Rijssen trappen.
De meeste stakkers die daar reageren zijn stinkend jaloers op Rijssen.
Op de werkgelegenheid en dat Rijssen één van de meest welvarende steden is van Overijssel en zelfs van Nederland.
Ik weet niet meer in welk tijdschrift ik het gelezen heb, maar er zijn daar aardig wat werknemers: Voortman(?) werd genoemd en er staan ook aardige optrekjes... :)
Dat was in de jaren 60 toch wel wat eenvoudiger in Rijssen (als ik het me nog kan herinneren). En komt Baan ook niet uit Rijssen?

Ja dat klopt, maar wat wil je er mee zeggen dan.
Mara

Bericht door Mara »

En de keukenman :evil
Daar hebben wij nog een hele dikke appel mee te schillen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Mara schreef:En de keukenman :evil
da's import, die telt niet mee :nananere

sterkte met het appelschillen!
~~Soli Deo Gloria~~
Mara

Bericht door Mara »

Ow, dus alleen autochtonen hoeven te deugen ?
De "allochtonen" (ik weet niet waar de heer R vandaan komt ??) mag de boel tillen ?
Wij raden dus iedereen af naar Rijssen af te reizen, althans voor een nwe keuken, dat begrijp je wel ?
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Mara schreef:Ow, dus alleen autochtonen hoeven te deugen ?
De "allochtonen" (ik weet niet waar de heer R vandaan komt ??) mag de boel tillen ?
Wij raden dus iedereen af naar Rijssen af te reizen, althans voor een nwe keuken, dat begrijp je wel ?
Dat zeg ik niet. Maar als een "vrömde" zich niet gedraagt, voelen wij ons als autochtonen niet aangesproken wanneer er op Rijssen wordt gefoeterd. Zo zitten we nou ook wel weer in elkaar ;)
De heer R heeft in Rijssen nooit gefigureerd, alleen als bedrijfsnaam. Meneer S, de baas van dit filiaal, woont in Markelo. Dus ja, waar hebben we het over? Alleen dat pand hè, Rijssen Airport...
~~Soli Deo Gloria~~
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Je moet ook niet zo ver gaan :nonnon ;)
Ardi keukens in St Annaland :super
http://www.ardikeukens.nl/
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
albion

Bericht door albion »

Rijssen schreef:
albion schreef:
Rijssen schreef:Ach ja dat is typisch Tubantia, altijd tegen Rijssen trappen.
De meeste stakkers die daar reageren zijn stinkend jaloers op Rijssen.
Op de werkgelegenheid en dat Rijssen één van de meest welvarende steden is van Overijssel en zelfs van Nederland.
Ik weet niet meer in welk tijdschrift ik het gelezen heb, maar er zijn daar aardig wat werknemers: Voortman(?) werd genoemd en er staan ook aardige optrekjes... :)
Dat was in de jaren 60 toch wel wat eenvoudiger in Rijssen (als ik het me nog kan herinneren). En komt Baan ook niet uit Rijssen?

Ja dat klopt, maar wat wil je er mee zeggen dan.
Dat er heel wat werkgevers in Rijssen wonen/werken. En dat de werkgelegenheid daardoor ook wel hoog is. In Urk is dat ook zo (dacht ik).
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Mara

Bericht door Mara »

Orchidee schreef:
Ja, beseffen wij inmiddels ook. Maar is nu te laat he ?
Wij hadden geen zin in Mandemakers en de keukenknaller, maar wilden persoonlijke aandacht.
Soms maak je wel eens een verkeerde keuze :fi
albion

Bericht door albion »

Orchidee schreef:
Hebben wij een mooie hoogglans keuken gekocht. :super
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Luther schreef:
Gijs83 schreef:De vraag is natuurlijk hoe dienen christenen met dit soort situatie om te gaan, dat dit nog wel mis gaat, zal de film waarschijnlijk op een pijnlijke manier bloot leggen. Tja na Barneveld en Staphorst in karikatuur te hebben gezet is dus nu Rijssen aan beurt. Het wordt vervolgens vandaag ook nog eens breed uitgemeten in Dagblad Tubantia, waardoor er weer een beeld van Rijssen wordt geschetst, die deels waar is, maar anderzijds gaan er mensen ook weer verkeerde conclusies uittreken, moet de media niet wat terughoudender zijn in dit soort situaties?
Dat is een goede vraag Gijs.
De vraag is of het altijd een karikatuur is, of dat wij het als karikatuur ervaren. Zo'n film zegt namelijk wel iets over wat wij kennelijk onbedoeld uitstralen.

De oplossing is dat we de media wat ruimer baan geven. En dat we als kring daar ook wat ontspannener mee omgaan. Hoe verkrampter we ermee omgaan, hoe meer de gedachte zal rijzen dat er echt wat mis is.
Daarbij komt dat ook refobolwerken als Rijssen steeds meer geïsoleerd komen te staan t.o.v. de rest van Nederland. Misschien moeten gemeenten als Rijssen zich eens vervoegen bij stadsgemeenten zoals Groningen, Rotterdam-Zuidwijk etc: Hoe doen jullie dat nu, hoe staan jullie t.o.v. de buurt om je heen?
Ook in de meest reformatorische kerken van Rijssen dringt de tijdgeest door. Zij het dat Rijssen nog wel behoudend is t.o.v. verschillende andere plaatsen.
Zelfs ds. Markus merkte het in een interview in Tubantia op!
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Rijssen

Bericht door Rijssen »

Hendrikus schreef:
Mara schreef:En de keukenman :evil
da's import, die telt niet mee :nananere

sterkte met het appelschillen!
De keukenboer hebben we het al over gehad, dat is gewoon een grote oplichter in zwart pak.
Keukenboeren in Rijssen genoeg hoor.
Meneer S is idd import.
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

We gaan voor een nieuwe partij TOR :yahoo :yahoo
Solipsis

Bericht door Solipsis »

Hendrikus schreef:
Gabrielle schreef:ik ben benieuwd, kan me niet voorstellen dat er een " stille oorlog" gaande is.
ik heb er iig niks van gemerkt.

kan me voorstellen dat de gefilmde mensen niet zo blij zijn om zo in beeld te komen.
( het is overigens wel eens goed om zo door een andere bril naar " onze manieren" te kijken.)
het zal voor een buitenstaander zeer vreemd overkomen.

als Gods naam maar niet geschaad wordt door deze film, en daar ben ik niet zeker van.
De filmmaker beoogt geen objectiviteit, maar probeert te scoren met spraakmakende, sensationele scènes. Daar is onze gezindte niet mee gediend. Er zijn wel mensen uit onze richting die zich hebben laten filmen. Ik vrees dat ze daar spijt van krijgen...
Objectiviteit bestaat dan ook niet. Het beeld wat is neergezet, is wellicht een beeld wat anderen meekrijgen. Misschien gaan we hier wel te makkelijk aan voorbij, zoals Luther al opmerkte.
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Rijssen schreef:
De keukenboer hebben we het al over gehad, dat is gewoon een grote oplichter in zwart pak.
mmmm hoorde het van de week nog. (ging over heel iemand anders, maar goed....)
Hij gaat in het zwart en hij werkt zwart...
ik vraag me af hoe buitenstaanders naar christenen kijken als ze met zo'n man in aanraking zijn gekomen. :ouin
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Rijssen

Bericht door Rijssen »

JolandaOudshoorn schreef:
Rijssen schreef:
mmmm hoorde het van de week nog. (ging over heel iemand anders, maar goed....)
Hij gaat in het zwart en hij werkt zwart...
ik vraag me af hoe buitenstaanders naar christenen kijken als ze met zo'n man in aanraking zijn gekomen. :ouin
Ja idd. mensen offerte laten tekenen, en vervolgens wijzen dat ze hebben getekend en er aan vast zitten.
Zou er zelf niet intrappen, maar genoeg mensen zijn zo goed van vertrouwen.
Plaats reactie