Bestrijdingsmiddelen....kan dat?
Re: Bestrijdingsmiddelen....kan dat?
Over alcoholisme gesproken.
Er was in het nieuws dat er zoveel Polen en Russen verdrinken in rivieren !
Ze gaan dronken het water in en hebben blijkbaar niet het benul te gaan zwemmen, of springen in TE koud water.
Wellicht drinken ze van die zelfgestookte zooi, nou dat wil wel.
Er was in het nieuws dat er zoveel Polen en Russen verdrinken in rivieren !
Ze gaan dronken het water in en hebben blijkbaar niet het benul te gaan zwemmen, of springen in TE koud water.
Wellicht drinken ze van die zelfgestookte zooi, nou dat wil wel.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
- Bert Mulder
- Contacteer:
Waar slaat dat op.......scape schreef:Bert Mulder schreef:
God heeft de mens vlees gegeven om te eten...
Heeft hij ons ook oerwouden geschapen om te kappen voor het kweken van soja voor veevoer?
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
De kwakkels die door de Israëlieten werden gegeten tijdens de woestijnreis werden regelrecht door God Zelf gestuurd! Wie zijn wij dan dat we zeggen dat er geen vlees gegeten mag worden?
Men heeft het tegenwoordig alleen nog maar over dierenleed, willen niet zien dat er op dat gebied al zo gigantisch veel verbeterd is (Nederland loopt daarin voorop t.o.v. andere landen!) De meeste veehouders zijn inmiddels goed doordrongen van het feit dat het zo diervriendelijk mogelijk moet/kan. Men wil daarvoor vaak ook tot het uiterste gaan, maar de prijzen die men krijgt dwingt hen o zo vaak tot stoppen met investeren of minderen met investeren op het gebied van dierenwelzijn.
Maar nu een naar de bestrijdingsmiddelen: Ik heb een pak mierendood in huis, al wel vier weken, maar het staat me inderdaad tegen om ze te gebruiken. maar ze kriebelen wel heel irritant als ze langs mijn armen of benen lopen....
Men heeft het tegenwoordig alleen nog maar over dierenleed, willen niet zien dat er op dat gebied al zo gigantisch veel verbeterd is (Nederland loopt daarin voorop t.o.v. andere landen!) De meeste veehouders zijn inmiddels goed doordrongen van het feit dat het zo diervriendelijk mogelijk moet/kan. Men wil daarvoor vaak ook tot het uiterste gaan, maar de prijzen die men krijgt dwingt hen o zo vaak tot stoppen met investeren of minderen met investeren op het gebied van dierenwelzijn.
Maar nu een naar de bestrijdingsmiddelen: Ik heb een pak mierendood in huis, al wel vier weken, maar het staat me inderdaad tegen om ze te gebruiken. maar ze kriebelen wel heel irritant als ze langs mijn armen of benen lopen....
-
Ja Helma, dat doe ik ook zeker wel. Kijk, zolang het broodkruimels zijn is het wat anders, maar ze zitten bij bepaalde bloemen etc. (die er niet bekend om staan) en ik heb er gewoon last van. Je kunt niet eens normaal buiten lopen of er zitten er wel een paar op je schoen, die je mee naar binnen neemt. Het gif is nu trouwens helemaal weggehaald en ik zie er nu nog maar een paar...maar toch moet ik er wel steeds aan denken. Ik weet niet of ik het nog wel een keertje doe...alleen,wat dan? Kijk, de dieren zijn ook door de Heere gemaakt en door de zonden is het allemaal anders, maar waar ligt de grens?helma schreef:sinds ik de preek over mieren heb geluisterd van Ds Vergunst (aanrader!) ga ik alleen nog mieren binnen bestrijden
we hebben op vakantie zelfs de mieren in de bergen rijkelijk van broodkruimels voorzien; je kan er uren naar kijken hoe ze in de weer zijn om al die kruimels zo snel mogelijk in hun nest te krijgen.
We kunnen ook naar de andere kant doorslaan. Als je bijvoorbeeld kijkt naar de circussen,dan wordt er ook niet normaal met een dier omgegaan, terwijl je 'normaal gesproken' best je hond oid iets mag leren, niets mis mee. Waar ligt bij alles de grens? Persoonlijk vind ik dat best moeilijk.
~ Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag ~ (Loesje)
Was dat onder Zijn toelating of onder Zijn goedgunstigheid? Ik dacht dat het volk daarna met een zeer grote plaag geslagen werd. Ze kregen toch Manna in de woestijn?refoma schreef:De kwakkels die door de Israëlieten werden gegeten tijdens de woestijnreis werden regelrecht door God Zelf gestuurd! Wie zijn wij dan dat we zeggen dat er geen vlees gegeten mag worden?
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Lijkt me inderdaad niet zo'n goed voorbeeld. Maar er zijn toch heel veel voorbeelden van vlees eten in de Bijbel? Daar hebben we dit verhaal niet voor nodig.albion schreef:Was dat onder Zijn toelating of onder Zijn goedgunstigheid? Ik dacht dat het volk daarna met een zeer grote plaag geslagen werd. Ze kregen toch Manna in de woestijn?refoma schreef:De kwakkels die door de Israëlieten werden gegeten tijdens de woestijnreis werden regelrecht door God Zelf gestuurd! Wie zijn wij dan dat we zeggen dat er geen vlees gegeten mag worden?
Ik ben wel behoorlijk gaan minderen op mijn vleesconsumptie.
Het vliegtuig probeer ik te vermijden, omdat het erg belastend voor het milieu is. Echter als ik veel vlees eet, dan ben ik net zo belastend bezig. Verder is het echt geen probleem om een paar dagen in de week geen vlees te eten, of helemaal op vleesvervangers over te gaan.
Ik denk dat we ook goed moeten zorgen voor de dieren. "De rechtvaardige kent het leven van zijn beest" tenslotte. Ook als dierenrechten op geen enkele manier gelijk gesteld kunnen worden aan mensen rechten, dan nog hebben de dieren wel wat rechten en zijn het geen vlees/melk of wol fabrieken.
Het vliegtuig probeer ik te vermijden, omdat het erg belastend voor het milieu is. Echter als ik veel vlees eet, dan ben ik net zo belastend bezig. Verder is het echt geen probleem om een paar dagen in de week geen vlees te eten, of helemaal op vleesvervangers over te gaan.
Ik denk dat we ook goed moeten zorgen voor de dieren. "De rechtvaardige kent het leven van zijn beest" tenslotte. Ook als dierenrechten op geen enkele manier gelijk gesteld kunnen worden aan mensen rechten, dan nog hebben de dieren wel wat rechten en zijn het geen vlees/melk of wol fabrieken.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Ik heb zitten denken wat ik gebruik.
We spuiten de honden en katten in tegen vlooien.
Tevens heb ik in de voliere een bestrijdingsmiddel tegen bloedluis (maar ik hoorde laatst van een heel mooi alternatief maar daar moet ik wat meer info over hebben)
In de tuin gebruiken we niets. Een mierennest bij de keuken heb ik met chloor behandeld.
En vlees............ ja ik ben een echte vleeseter.
We spuiten de honden en katten in tegen vlooien.
Tevens heb ik in de voliere een bestrijdingsmiddel tegen bloedluis (maar ik hoorde laatst van een heel mooi alternatief maar daar moet ik wat meer info over hebben)
In de tuin gebruiken we niets. Een mierennest bij de keuken heb ik met chloor behandeld.
En vlees............ ja ik ben een echte vleeseter.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
@Lourens, wij gebruiken tegenwoordig van die ampullen, die werken tegen alle ongedierte.
1 van mijn katten had vorig jaar een graskruiper, de d.a. ontdekte het min of meer bij toeval tussen een teentje.
Hij is er goed ziek van geweest, moest een a.b. kuur.
Mn andere kat had kort daarna oormijt, was ook niet echt leuk.
Op advies van de d.a. geven wij nu stronghold.
Dat helpt ook tegen wormen, dus geen gemier met tabletjes meer.
1 van mijn katten had vorig jaar een graskruiper, de d.a. ontdekte het min of meer bij toeval tussen een teentje.
Hij is er goed ziek van geweest, moest een a.b. kuur.
Mn andere kat had kort daarna oormijt, was ook niet echt leuk.
Op advies van de d.a. geven wij nu stronghold.
Dat helpt ook tegen wormen, dus geen gemier met tabletjes meer.
Waar ik op doel is de mate waarin wij allen wereldwijd vlees consumeren en het effect op het milieuBert Mulder schreef:Waar slaat dat op.......scape schreef:Bert Mulder schreef:
God heeft de mens vlees gegeven om te eten...
Heeft hij ons ook oerwouden geschapen om te kappen voor het kweken van soja voor veevoer?
Voor het kweken van soja t.b.v. de vleesindustrie is veel meer water, grond, energie voor nodig dan als wij mensen zelf meer Soja zouden consumeren i.p.v. vlees. Niks mis met vlees eten, maar binnen ons huidige systeem is het niet zonder consequenties.
Maar goed, misschien heb je zelf kippen en andere dieren thuis. Dat zou het alweer anders maken.
In de biologische veehouderij wordt geen soja gebruikt, misschien is dat een idee?
-
Dat is bijbelse humor, in de goede zin van het woord. 'We willen vlees!', zeurden de Israelieten, terwijl ze prima manna haden. 'Je zult zoveel vlees krijgen dat het je neus uitkomt!', zei God.albion schreef:Was dat onder Zijn toelating of onder Zijn goedgunstigheid? Ik dacht dat het volk daarna met een zeer grote plaag geslagen werd. Ze kregen toch Manna in de woestijn?refoma schreef:De kwakkels die door de Israëlieten werden gegeten tijdens de woestijnreis werden regelrecht door God Zelf gestuurd! Wie zijn wij dan dat we zeggen dat er geen vlees gegeten mag worden?
Over vlees eten: veel vlees eten is gewoon niet zo gezond. Zelf zijn we ook wat gaan minderen, dat gaat prima. Vegaburgers e.d. smakan ook goed. En vlees blijft dan iets minder 'standaard', dus ook lekkerder. Maar ja, dat moet ieder verder zelf invullen. Vlees is inderdaad gegeven om te eten, maar ons eetpatroon in NL is gewoon niet zo goed.
Over dierenmoord: ik bestrijd met veel energie slakken. De ook geschapen hosta's en lelies prefereer ik boven de huisjesvrienden die naar hartelust zitten te knagen.
En verder dood ik alleen dieren waar ik last van heb. Als het niet hoeft, doe ik het niet.
Misschien vergeten sommige mensen dat we rentmeester zijn op deze aarde.
We moeten dus verstandig omgaan met ALLE leven.
Zeker het kwetsbare.
En dus klakkeloos allerlei goedkoop vlees gaan kopen, zonder je af te vragen waar het vandaan komt, is dus geen verstandig rentmeester zijn.
Bovendien gooi je een kilo in de pan en als je geluk hebt, hou je een pond vlees over, de rest is nl water
Zeker het kwetsbare.
En dus klakkeloos allerlei goedkoop vlees gaan kopen, zonder je af te vragen waar het vandaan komt, is dus geen verstandig rentmeester zijn.
Bovendien gooi je een kilo in de pan en als je geluk hebt, hou je een pond vlees over, de rest is nl water

-
Mara schreef:Misschien vergeten sommige mensen dat we rentmeester zijn op deze aarde.
Zeker het kwetsbare.
dat vind ik ook altijd het aangrijpende....wakkerdier.nl
~ Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag ~ (Loesje)