Goed voorbeeld. Persoonlijk vind ik een auto van 50.000 voor een milionair niet veel. En dan kan 15.000 voor iemand die het eigenlijk niet kan betalen inderdaad heel veel zijn.vlinder schreef:Twee situaties die ik van zeer nabij heb meegemaakt:
1. Een man verdiend 5000 euro per maand, heeft een riant huis en een paar miljoen op zijn spaarrekening. Hij koopt een nieuwe auto van 50.000 euro en dit is dan nog geen 10 procent van zijn vermogen.
2. Een man, vrachtwagenchauffeur, vrouw en 3 kinderen, kopen een auto op afbetaling (15.000 euro).
Zeg mij, wie leeft er boven zijn stand?
Kijk, zelf vind ik 50.000 voor een auto erg veel. Toch heeft die man in verhouding minder geld aan een auto uitgegeven dan die man die een auto van 15.000 euro koopt en deze moet afbetalen omdat hij het geld niet heeft.
Wij kunnen niet oordelen. Misschien geeft die rijke man jaarlijks wel een miljoen weg aan ontwikkelingshulp/kerk e.d. en die andere man niets....
En even raar gezegd: ook die dure auto's houden andere mensen weer aan het werk..
En over kleding valt natuurlijk ook zat te zeggen.
Vaak is merkkleding kwalitatief gewoon beter dan de goedkopere kleding.
En dan ligt het er maar net aan hoe je er mee omgaat.
Iemand die altijd merkkleding draagt zal er dan misschien op aangekeken worden terwijl die persoon het misschien wel draagt tot het versleten is, terwijl iemand die altijd goedkopere kleding draagt misschien wel regalmatig wat nieuws koopt en daar niet op aangekeken wordt.
Er zijn natuurlijk nog zat andere mogelijkheden, maar ik bedoel maar, het is vaak allemaal niet zo zwartwit..
En er is ook goedkope merkkleding