Gijs83 schreef:Marnix schreef:Inderdaad. Als mensen hun tradities zo belangrijk vinden lijkt het me geen goede zaak om hen daarin nog eens te ondersteunen door je aan hun tradities aan te passen. Daarnaast kan ik me goed voorstellen dat je je hypocriet gaat voelen als je normaal broeken draagt maar voor bezwaarde mensen de schijn gaat ophouden dat je alleen rokken draagt. Daarnaast komt hun eigen geloof of geweten niet in het gedrang als jij een broek draagt.... ze veroordelen alleen jou er om.
Volgens mij is er gewoon een verandering in de houding van die mensen nodig, die je veroordelen omdat je een broek draagt.
Het staat toch duidelijk in de Bijbel dat vrouw geen mannenkleding behoort te dragen. Dat is een hoofdzaak daar valt toch niet over te discussieren? Of het is Bijbels dat een man en vrouw onderscheiden zijn. Sommige mensen raken gepikeerd, denk ik, omdat ze niet naar Gods Woord willen luisteren. Of druk ik mij dan te hard uit? Eigenlijk kan/wil een kind van God dan ook geen broek dragen, toch?
Die laatste zin is een beetje te, maar goed, we kennen jou al langer dan vandaag.
Ik draag regelmatig een broek, maar toch ziet iedereen mij als vrouw. Gelukkig maar. Er is een duidelijk onderscheid tussen dames en heren broeken, net zoals er een onderscheid is tussen dames en heren truien, blouses, shirts, schoenen etc.
laten we het simpel houden: kleed je als vrouw, wanneer je een vrouw bent en als een man als je een man bent. Laat voor iedereen duidelijk zijn die op 100 meter afstand loopt tot welk geslacht je behoort.