Hahahahaha!Wim Anker schreef:Er zit meer achter denk ik. Volgens mij is het een - in refotaal gestelde - aankondiging van een illegale drijfjacht in de kroondomeinen rondom Apeldoorn.
Wist je dat...
Re: Wist je dat........[7]
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Kanniewachten!Tiberius schreef:Zou zo'n workshop bovenstem zingen nou nog veel mensen trekken?
Maar... zouden ze wel langzaam genoeg zingen?
~~Soli Deo Gloria~~
Hendrikus schreef:Kanniewachten!Tiberius schreef:Zou zo'n workshop bovenstem zingen nou nog veel mensen trekken?

O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Evert van Dijkhuizen geeft leiding aan een mannenensemble, dat klinkt nog best aardig vind ik, als het op die manier zal gaan tenminste.Hendrikus schreef:Kanniewachten!Tiberius schreef:Zou zo'n workshop bovenstem zingen nou nog veel mensen trekken?
Maar als het in een tempo Andre Nieuwkoop bovenstem gaat kun je gerust koffie halen tussen de regels door

Ik zie het programma trouwens al.
http://www.abonneevoordeel.erdee.nl/abo ... ber-2015/1
Nou, als door dit soort wortkshops mensen worden gestimuleerd om ook zondags maar allerlei dingen te gaan zingen die niet in hun psalmboekje staan, dan vind ik dat een slechte zaak.ejvl schreef:Evert van Dijkhuizen geeft leiding aan een mannenensemble, dat klinkt nog best aardig vind ik, als het op die manier zal gaan tenminste.Hendrikus schreef:Kanniewachten!Tiberius schreef:Zou zo'n workshop bovenstem zingen nou nog veel mensen trekken?
Maar als het in een tempo Andre Nieuwkoop bovenstem gaat kun je gerust koffie halen tussen de regels door
Ik zie het programma trouwens al.
http://www.abonneevoordeel.erdee.nl/abo ... ber-2015/1
Doe het in georganiseerd verband, in de vrije tijd - als je dan zo nodig wilt bovenstemmen. Maar bespaar ons het "spontane" bovenstemgezang tijdens de kerkdiensten alsjeblieft. Bovenstem zingen kan uistluitend als er afstemming heeft plaats gevonden tussen de gemeente en de organist over de te gebruiken harmonisatie van de psalm.
~~Soli Deo Gloria~~
-
Kan leuk zijn hoor als het spontaan gebeurd om dan wat leuk afwijkende akkoorden te gebruiken op het orgelHendrikus schreef: Nou, als door dit soort wortkshops mensen worden gestimuleerd om ook zondags maar allerlei dingen te gaan zingen die niet in hun psalmboekje staan, dan vind ik dat een slechte zaak.
Doe het in georganiseerd verband, in de vrije tijd - als je dan zo nodig wilt bovenstemmen. Maar bespaar ons het "spontane" bovenstemgezang tijdens de kerkdiensten alsjeblieft. Bovenstem zingen kan uistluitend als er afstemming heeft plaats gevonden tussen de gemeente en de organist over de te gebruiken harmonisatie van de psalm.

Maar inderdaad, niet spontaan in de kerken, alleen als alles er op af is gestemd, dus ook de begeleiding van de organist, of andere muziekinstrumenten.
Overigens vind ik het als organist af en toe best mooi om een bovenstem te gebruiken als begeleiding.
Een spontane bovenstem klinkt vaak schreeuwerig boven de gemeente uit en niet afgestemd, maar... soms zing ik ook weleens een tweede stem met de gemeente, tja het gaat zo lekker en als het een btje past en niet te hard is...Hendrikus schreef:
Nou, als door dit soort wortkshops mensen worden gestimuleerd om ook zondags maar allerlei dingen te gaan zingen die niet in hun psalmboekje staan, dan vind ik dat een slechte zaak.

O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Ik zing ook weleens een tweede stem, onbedoeld...
- Niet meer zo actief -
Mannetje schreef:Ik zing ook weleens een tweede stem, onbedoeld...

Spaaracties bij de supermarkt kunnen heel welkome cadeautjes opleveren. Wie deze messenset van Albert Heijn compleet wil hebben, moet wel heel veel boodschappen wegwerken.
Tamara Jooren besloot een rekensommetje los te laten op de nieuwste spaaractie van AH. Ze ontdekte dat wie de hele messenset waar je nu voor kan sparen wil hebben, je zo’n 11.000 euro aan boodschappen moet aftikken. Daar bovenop moet de klant nog eens 120 euro extra betalen. Omdat de spaaractie tot februari loopt, moeten klanten vanaf nu iedere maand voor 2750 euro aan boodschappen doen. Dat komt neer 687,50 euro per week of 98,21 euro per dag. Ka-ching.
‘Goede actie!’
“Ik weet niet welk gezin dat aan eten kan (wil) uitgeven elke dag, maar ik denk dat er slechts weinig Nederlanders een complete bestekset zullen krijgen… Goede actie Albert Heijn!”, concludeert Tamara.
Tamara Jooren besloot een rekensommetje los te laten op de nieuwste spaaractie van AH. Ze ontdekte dat wie de hele messenset waar je nu voor kan sparen wil hebben, je zo’n 11.000 euro aan boodschappen moet aftikken. Daar bovenop moet de klant nog eens 120 euro extra betalen. Omdat de spaaractie tot februari loopt, moeten klanten vanaf nu iedere maand voor 2750 euro aan boodschappen doen. Dat komt neer 687,50 euro per week of 98,21 euro per dag. Ka-ching.
‘Goede actie!’
“Ik weet niet welk gezin dat aan eten kan (wil) uitgeven elke dag, maar ik denk dat er slechts weinig Nederlanders een complete bestekset zullen krijgen… Goede actie Albert Heijn!”, concludeert Tamara.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Maar ik mag toch hopen dat er hier niemand meer is die denkt dat je met zegeltjes, stempeltjes, spaarkaarten, of wat dies meer zij, echt iets 'krijgt' van welke firma dan ook? Dat betaal je echt allemaal zelf. Dat is ook de reden dat ik nooit begrepen heb dat mensen aan dergelijke acties meedoen.Orchidee schreef:Spaaracties bij de supermarkt kunnen heel welkome cadeautjes opleveren. Wie deze messenset van Albert Heijn compleet wil hebben, moet wel heel veel boodschappen wegwerken.
‘Goede actie!’
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Orchidee schreef:Spaaracties bij de supermarkt kunnen heel welkome cadeautjes opleveren. Wie deze messenset van Albert Heijn compleet wil hebben, moet wel heel veel boodschappen wegwerken.
‘Goede actie!’

Zonder die drive ben je al kapitalen kwijt.
Is niet helemaal waar. De dagjes-uit zegels van de C1000 kosten niets, maar leverden wel degelijk voordeel op op heel veel dagjes uit.Luther schreef:Maar ik mag toch hopen dat er hier niemand meer is die denkt dat je met zegeltjes, stempeltjes, spaarkaarten, of wat dies meer zij, echt iets 'krijgt' van welke firma dan ook? Dat betaal je echt allemaal zelf. Dat is ook de reden dat ik nooit begrepen heb dat mensen aan dergelijke acties meedoen.Orchidee schreef:Spaaracties bij de supermarkt kunnen heel welkome cadeautjes opleveren. Wie deze messenset van Albert Heijn compleet wil hebben, moet wel heel veel boodschappen wegwerken.
‘Goede actie!’
Je zou kunnen redeneren: het zit al in de prijs van de artikelen. Maar daar verander je niets aan als je de zegeltjes niet aanpakt.
- Niet meer zo actief -
Je kunt zelfs zien als een forummer een bericht meldt... Jammer genoeg nog net niet welk bericht.Mannetje schreef:En soms kijken ook andere forummers wie er online is.Mannetje schreef:Wist je dat het best boeiend is om zo nu en dan op het zinnetje "wie is er online" te klikken?
Dan zie je om en om mensen privéberichten schrijven... Is dat naar elkaar? Dat weet je dan nog net niet.
Andere forummers zoeken regelmatig op het forum. Weer anderen beginnen met het reageren in een topic, maar bedenken zich blijkbaar, want hun reactie komt nooit op het forum.
- Niet meer zo actief -