Ik kom weleens op zondag op de Veluwe en tot mijn verbazing zie ik daar veel mensen in het donker gekleed lopen. Dat is meer begrafeniskledij dan feestkledij. Bovendien zien die mensen er zeer ernstig uit, gezien hun gezichten.jvdg schreef: Hoezo generaliseren.....?
Zondagsrust
Re: Zondagsrust (vh: Zondag... rustdag ?)
Zwart is in de mode en de pijnlijke blik komt van de te krappe schoenen.cosmo schreef:Ik kom weleens op zondag op de Veluwe en tot mijn verbazing zie ik daar veel mensen in het donker gekleed lopen. Dat is meer begrafeniskledij dan feestkledij. Bovendien zien die mensen er zeer ernstig uit, gezien hun gezichten.jvdg schreef: Hoezo generaliseren.....?
Klopt helemaal!Kaw schreef:Zwart is in de mode en de pijnlijke blik komt van de te krappe schoenen.
Enfin, het generaliseren is nu teruggebracht tot regio de Veluwecosmo schreef:Ik kom weleens op zondag op de Veluwe en tot mijn verbazing zie ik daar veel mensen in het donker gekleed lopen. Dat is meer begrafeniskledij dan feestkledij. Bovendien zien die mensen er zeer ernstig uit, gezien hun gezichten.jvdg schreef: Hoezo generaliseren.....?

Auto schreef:Ik kan gelukkig met je meelachen omdat wij op de achterste rij zittenMarthaMartha schreef:Auto schreef: de kinderen soms meer onder de stoel hebben gezeten dan erop![]()
![]()
![]()
bij jullie zitten de kinderen op de eerste rij toch ook meestal onder de stoelen?

Het valt mij altijd op dat zondag 38 van de H.C. niet komt met een hele lijst van verboden maar de nadruk legt op het positieve. De rustdag en het huwelijk zijn wel 'paradijsbloemen' genoemd, waar we zuinig op moeten zijn! Het volk van Israël zal de rustdag op prijs hebben gesteld na hun slavendienst in Egypte - ik heb wel eens gelezen (maar weet niet of het te bewijzen is) dat Israël daar zeven dagen per week moest werken. Jaren geleden beluisterde ik n.a.v. Exodus 23: 12b eens een preek over een van de redenen waarom de sabbath was ingesteld, namelijk: 'en dat de zoon uwer dienstmaagd en de vreemdeling adem scheppe.' Vanuit deze tekst werden mooie lijnen getrokken naar het geestelijk adem scheppen van Gods kind, en inderdaad dan kom je weer uit bij zondag 38.
Jij kunt dat generaliseren noemen, maar een schare zoals iedere zondag optrekt naar De Beek kom je in de Randstad echt niet tegen.jvdg schreef:
Enfin, het generaliseren is nu teruggebracht tot regio de Veluwe
|
- MarthaMartha
tjoh... dan ben je mij in elk geval niet tegen gekomen...cosmo schreef:Ik kom weleens op zondag op de Veluwe en tot mijn verbazing zie ik daar veel mensen in het donker gekleed lopen. Dat is meer begrafeniskledij dan feestkledij. Bovendien zien die mensen er zeer ernstig uit, gezien hun gezichten.jvdg schreef: Hoezo generaliseren.....?

Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Dat was dan ook niet bij ons, neej.MarthaMartha schreef:tjoh... dan ben je mij in elk geval niet tegen gekomen...cosmo schreef:Ik kom weleens op zondag op de Veluwe en tot mijn verbazing zie ik daar veel mensen in het donker gekleed lopen. Dat is meer begrafeniskledij dan feestkledij. Bovendien zien die mensen er zeer ernstig uit, gezien hun gezichten.jvdg schreef: Hoezo generaliseren.....?
![]()
![]()

Ik adviseer cosmo de ganse biblebelt eens af te reizen, mensen te ondervragen en dan terug te komen op het forum met een onbevooroordeeld antwoord.
http://nl.youtube.com/watch?v=uyZAVTGHgdQcosmo schreef: Ik kom weleens op zondag op de Veluwe en tot mijn verbazing zie ik daar veel mensen in het donker gekleed lopen. Dat is meer begrafeniskledij dan feestkledij. Bovendien zien die mensen er zeer ernstig uit, gezien hun gezichten.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Gian schreef:http://nl.youtube.com/watch?v=uyZAVTGHgdQcosmo schreef: Ik kom weleens op zondag op de Veluwe en tot mijn verbazing zie ik daar veel mensen in het donker gekleed lopen. Dat is meer begrafeniskledij dan feestkledij. Bovendien zien die mensen er zeer ernstig uit, gezien hun gezichten.
ik snappem niet

Gian schreef:http://nl.youtube.com/watch?v=uyZAVTGHgdQcosmo schreef: Ik kom weleens op zondag op de Veluwe en tot mijn verbazing zie ik daar veel mensen in het donker gekleed lopen. Dat is meer begrafeniskledij dan feestkledij. Bovendien zien die mensen er zeer ernstig uit, gezien hun gezichten.

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Laat ik nu zelf jarenlang in de biblebelt gewoond te hebben.jvdg schreef:Ik adviseer cosmo de ganse biblebelt eens af te reizen, mensen te ondervragen en dan terug te komen op het forum met een onbevooroordeeld antwoord.
In de ganse?cosmo schreef:Laat ik nu zelf jarenlang in de biblebelt gewoond te hebben.jvdg schreef:Ik adviseer cosmo de ganse biblebelt eens af te reizen, mensen te ondervragen en dan terug te komen op het forum met een onbevooroordeeld antwoord.