Jouw willetje staat achter de deur, zei ons moeder vroeger.Luther schreef:Ik heb ooit eens geleerd om een 'ik-wil-lijst' te maken, maar direct bij het begin de helft weg te strepen.JolandaOudshoorn schreef:Herkenbaar hoor, Helma. Maar bij mij komt het omdat mijn "ik wil" lijst langer is dan mijn "ik kan" lijst. Waardoor je aan het einde, of halverwege, en soms aan het begin van de dag je vindt dat je faalt. Soms schrijf ik dan maar op wat ik allemaal doe en dan zie je dat je meer dan voldoende doet en je je "ik wil" lijst moet aanpassen![]()
Ik ga vanmiddag naar een vioolbouwer. Heb het voor elkaar gekregen om de E-snaar te laten springenNet even gespeeld (als beginner lukt dat ook prima op 3 snaren, omdat je nog volop aan het oefenen ben op houding etc. Bovendien merk ik dat ik heel wat spierkracht moet ontwikkelen... hoe vermoeiend is het om je linkerarm constant in de lucht te houden en met je rechterpink zo'n hele lange strijkstok te sturen.

Ik maak nooit lijstjes, simpel omdat ik me er vanwege allerlei redenen toch nooit aan houd.
Ik ga de dag maar open in, soms zit het mee, soms zit het tegen.