Formatie 2010

Solipsis

Re: Formatie 2010

Bericht door Solipsis »

Rijssen schreef:Medemenselijkheid is een ander punt,
Dat doet er niet meer toe?
realiteit is dat Frankrijk het inderdaad doet.
Je wil me toch niet gaan vertellen dat je dit goedkeurt? Het is in- en intriest dat gezinnen uit elkaar gerukt zijn. Dat druist in tegen iedere vorm van naastenliefde.
Waarom in Nederland niet, altijd het braafste jongetje uit de klas zijn, die ook nog het meeste betaalt aan Europa.
Nederland is zeker niet het braafste jongetje van de klas, hoe kom je daar bij?
Als jij een straf van 12 jaar krijgt, dan heb je ook behoorlijk wat op de kerfstok.
Dus massaal zal het niet worden uitgevoerd.
Daarom slaat het ook nergens op omdat het om symboolpolitiek gaat... maar als dat de kiezer tevreden houdt...
Rijssen

Bericht door Rijssen »

Ik denk zelf dat als de eerste de grens overgezet word, dat het een behoorlijk afschrikmiddel is.

En de discussie over zigeuners/roma begin ik niet weer, iedereen op het forum kent mijn standpunt daarin wel.
Solipsis

Bericht door Solipsis »

Rijssen schreef:Ik denk zelf dat als de eerste de grens overgezet word, dat het een behoorlijk afschrikmiddel is.
Kortom: alles is wat jou betreft gerechtvaardigd, als het zijn doel maar dient?
Rijssen

Bericht door Rijssen »

Solipsis schreef:
Rijssen schreef:Ik denk zelf dat als de eerste de grens overgezet word, dat het een behoorlijk afschrikmiddel is.
Waarom zou het niet rechtvaardig zijn, nog rechtvaardiger is de doodstraf weer invoeren.
En bijbels tegelijk.
Solipsis

Bericht door Solipsis »

Rijssen schreef:
Solipsis schreef:
Waarom zou het niet rechtvaardig zijn, nog rechtvaardiger is de doodstraf weer invoeren.
En bijbels tegelijk.
Wie bepaalt er wat rechtvaardig is? Een soort oog om oog, tand om tand idee? En ondertussen worden fascistische dictaturen zoals Iran (waar men 'rechtvaardigheid' ook zo hoog in het vaandel heeft staan), door je uitgespuugd. Terwijl je met God's Woord in je hand naar dezelfde ideeën neigt.

Nee, ik begin er steeds minder van te begrijpen.
Rijssen

Bericht door Rijssen »

Iran gaat met anderdenkenden niet zo goed om he, en met mensen die homo zijn, enz.
Neem dan liever Amerika als voorbeeld.
Solipsis

Bericht door Solipsis »

Rijssen schreef:Iran gaat met anderdenkenden niet zo goed om he, en met mensen die homo zijn, enz.
Als het aan jou ligt gaat Nederland niet meer zo goed om met mensen die een ander kleurtje hebben of er andere normen en waarden ophouden dan jij.
In Amerika is het op een aantal gebieden niet veel beter.

Maar goed, reageren heeft niet zoveel zin. Je poneert een stelling en wanneer er een inhoudelijke reactie gegeven wordt poneer je een nieuwe stelling of gedachte. Zo blijven we bezig maar is er van een constructief gesprek geen sprake. ::please
Rijssen

Bericht door Rijssen »

Solipsis schreef:
Rijssen schreef:Iran gaat met anderdenkenden niet zo goed om he, en met mensen die homo zijn, enz.
Als het aan jou ligt gaat Nederland niet meer zo goed om met mensen die een ander kleurtje hebben of er andere normen en waarden ophouden dan jij.
In Amerika is het op een aantal gebieden niet veel beter.

Maar goed, reageren heeft niet zoveel zin. Je poneert een stelling en wanneer er een inhoudelijke reactie gegeven wordt poneer je een nieuwe stelling of gedachte. Zo blijven we bezig maar is er van een constructief gesprek geen sprake. ::please

Word de drogreden van racisme weer uit de kast gehaald.
Ik heb een paar zinnen hierboven ook al gezegt, dat als je bruin blank zwart of paars bent niet uit maakt.
En als je er andere normen en waarden op na houd maakt ook niet uit, zolang je je aan de wet houd.
Rijssen

Bericht door Rijssen »

En in Amerika is het op alle punten inderdaad niet beter, en vooral niet onder Mohabama.
Solipsis

Bericht door Solipsis »

Rijssen schreef:Word de drogreden van racisme weer uit de kast gehaald.
Ik heb een paar zinnen hierboven ook al gezegt, dat als je bruin blank zwart of paars bent niet uit maakt.
Het maakt alleen uit als je ouders of grootouders ergens anders geboren zijn, en je je niet conformeert aan de eisen die Rijssen heeft. +1:((
En als je er andere normen en waarden op na houd maakt ook niet uit, zolang je je aan de wet houd.
En als je dat niet doet wordt het racistische argument wel uit de kast getrokken. Iemand die zich schuldig maakt aan een misdrijf en volledig autochtoon is, hoeft niet voor zijn staatsburgerschap te vrezen, maar allochtonen wel. Wat is daar niet-rascistisch aan?
Rijssen

Bericht door Rijssen »

Solipsis schreef:
Het maakt alleen uit als je ouders of grootouders ergens anders geboren zijn, en je je niet conformeert aan de eisen die Rijssen heeft. +1:((
En als je dat niet doet wordt het racistische argument wel uit de kast getrokken. Iemand die zich schuldig maakt aan een misdrijf en volledig autochtoon is, hoeft niet voor zijn staatsburgerschap te vrezen, maar allochtonen wel. Wat is daar niet-rascistisch aan?

Omdat je mensen met alleen de Nederlandse nationaliteit niet uit kunt zetten, en die met een dubbel paspoort wel.
Solipsis

Bericht door Solipsis »

Rijssen schreef:Omdat je mensen met alleen de Nederlandse nationaliteit niet uit kunt zetten, en die met een dubbel paspoort wel.
Wat is daar niet-rascistisch aan? Je maakt toch onderscheid op basis van nationaliteit?
memento

Bericht door memento »

Rijssen schreef:
Solipsis schreef:

Omdat je mensen met alleen de Nederlandse nationaliteit niet uit kunt zetten, en die met een dubbel paspoort wel.
Daarbij geldt het intrekken van de Nederlandse nationaliteit alleen voor mensen die hier minder dan 5 jaar zijn, en een misdrijf plegen waar een straf van 12 of meer jaar voor staat. Zie het als een soort proeftijd: Wie zich binnen zo'n korte tijd al zo ernstig misdraagt, krijgt geen vast contract aangeboden. Zo onredelijk is dat niet hoor...
Solipsis

Bericht door Solipsis »

memento schreef: Daarbij geldt het intrekken van de Nederlandse nationaliteit alleen voor mensen die hier minder dan 5 jaar zijn, en een misdrijf plegen waar een straf van 12 of meer jaar voor staat.
Die hebben de Nederlandse nationaliteit nooit verkregen. Je bent staatsburger, of niet.
Zie het als een soort proeftijd: Wie zich binnen zo'n korte tijd al zo ernstig misdraagt, krijgt geen vast contract aangeboden. Zo onredelijk is dat niet hoor...
Van zo'n soort proefperiode was al lang sprake.
Rijssen

Bericht door Rijssen »

Dat kun je blijven herhalen, maar vind het niet meer dan terecht.
En je maakt geen onderscheid op basis van ras, maar van nationaliteit.
Als het een rus is of marrokaan of turk of belg maakt niet uit.
Plaats reactie