RO en RD beginnen met een soort refo-televisie
Re: RO en RD beginnen met een soort refo-televisie
"Oh...oh...refo" zou inderdaad beter klinken. (c)
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Ik lees alleen het RD en de Saambinder. Daar heeft volgens mij niets over zulke zaken in gestaan. Of ik moet wat gemist hebben.JolandaOudshoorn schreef:Als je alleen de kranten had gelezen, dan had je het ook geweten. o o Cherso is een van de meest besproken tv programma's geweest en ook een van de meest beruchte.MarthaMartha schreef:Hier nog een, ik snapte het ook nietTiberius schreef:Ok, dat was mij niet bekend; ben niet zo'n televisiekijker.
- JolandaOudshoorn
Ik kan mij herinneren dat in het RD wel een commentaar heeft gestaan over deze zaken. Het is wel eens genoemd. Maar goed, iedereen kan wel eens wat missen.Tiberius schreef:Ik lees alleen het RD en de Saambinder. Daar heeft volgens mij niets over zulke zaken in gestaan. Of ik moet wat gemist hebben.JolandaOudshoorn schreef:Als je alleen de kranten had gelezen, dan had je het ook geweten. o o Cherso is een van de meest besproken tv programma's geweest en ook een van de meest beruchte.MarthaMartha schreef:Hier nog een, ik snapte het ook nietTiberius schreef:Ok, dat was mij niet bekend; ben niet zo'n televisiekijker.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Ik laat me graag bijpraten. 

- JolandaOudshoorn
Nou ja, dit wil je eigenlijk niet weten. Maar door alle commotie rondom dit programma en de verhalen die ik soms hoor van jongeren, heb ik ooit 10 minuten naar een aflevering gekeken. Toen wist ik meer dan genoeg en heb het heeeeeeel snel uitgezet. Maar ik maak me wel zorgen over jongeren die alleen op vakantie gaan, want dit soort uitwassen gaan onze gezindte helaas niet voorbij. En of dat nu in Ouddorp is of op Chersonissos is, dat haalt niet zoveel uit.Tiberius schreef:Ik laat me graag bijpraten.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Dit vind ik dus een zorgelijke vraag. Over niet weten wat er speelt onder kerkelijke jongeren gesproken......Tiberius schreef:Ik laat me graag bijpraten.

De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Heb jij daar televisie-series voor nodig?Luther schreef:Dit vind ik dus een zorgelijke vraag. Over niet weten wat er speelt onder kerkelijke jongeren gesproken......Tiberius schreef:Ik laat me graag bijpraten.

ik weet ook niet wat Chersonissos is.....
Dan wordt het tijd dat je ook de Daniël gaat lezen. Daarin wordt regelmatig aandacht gegeven aan de wereld waarin onze jongeren groot worden. Trouwens nog niet zo lang geleden heeft in het RD een paginagroot artikel gestaan over een nieuwe bisocoopfilm van de "new kids" . Ook een walgelijke en godslasterlijke film. Maar waar veel jongeren van onze kerken niet onbekend mee zijn. Wachter op de muren zijn kan alleen als wij weten waar en wat de bedreigingen zijn.Tiberius schreef:Ik lees alleen het RD en de Saambinder. Daar heeft volgens mij niets over zulke zaken in gestaan. Of ik moet wat gemist hebben.JolandaOudshoorn schreef:Als je alleen de kranten had gelezen, dan had je het ook geweten. o o Cherso is een van de meest besproken tv programma's geweest en ook een van de meest beruchte.MarthaMartha schreef:Hier nog een, ik snapte het ook nietTiberius schreef:Ok, dat was mij niet bekend; ben niet zo'n televisiekijker.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Door alleen RD en Saambinder te lezen, zoals je zegt, sluit je je wel af voor een heleboel dingen die onder de kerkelijke jongeren wél spelen. Dat moet je zelf weten natuurlijk, 't is jouw keuze. Maar accepteer dan wel de consequentie dat je niet "bij" bent vanuit jongerenperspectief gezien, en bespaar ons deTiberius schreef:Heb jij daar televisie-series voor nodig?Luther schreef:Dit vind ik dus een zorgelijke vraag. Over niet weten wat er speelt onder kerkelijke jongeren gesproken......Tiberius schreef:Ik laat me graag bijpraten.

~~Soli Deo Gloria~~
De Daniël is geen krant.huisman schreef:Dan wordt het tijd dat je ook de Daniël gaat lezen.
Beter lezen, Hendrikus, voordat je gaat roepen. Het ging over kranten lezen.Hendrikus schreef:Door alleen RD en Saambinder te lezen, zoals je zegt, ...Tiberius schreef:Heb jij daar televisie-series voor nodig?Luther schreef:Dit vind ik dus een zorgelijke vraag. Over niet weten wat er speelt onder kerkelijke jongeren gesproken......Tiberius schreef:Ik laat me graag bijpraten.
De Saambinder ook niet ...dat was nu niet echt de kern van mijn posting Ga daar eens op in als je wil. De kloof tussen wat doorsnee reformatorische jongeren dagelijks tegenkomen en zondags in de kerk horen lijkt steeds groter te worden. De satan gaat rond als een briesende leeuw en heeft het ook op onze jonge mensen gemunt.Tiberius schreef:De Daniël is geen krant.huisman schreef:Dan wordt het tijd dat je ook de Daniël gaat lezen.
(In de nieuwste Daniël een waarschuwend artikel over o.a. twee filmkrakers (Avatar en 2012) waarvan je zou schrikken hoeveel van de jongeren die films op DVD hebben gezien.)
Hier het artikel over de new kids film uit het RD
http://www.refdag.nl/nieuws/binnenland/ ... d_1_533863
Besteed alsjeblieft aandacht aan ”New Kids”, krijgt jeugdwerkleider Arnoud Proos van de Jeugdbond Gereformeerde Gemeenten regelmatig te horen vanuit het onderwijs. „Als ik op scholen kom, hoor ik ook regelmatig bijvoorbeeld het uit de film bekende stopwoordje ”jonguh”. Misschien is zo’n jongen niet naar de bioscoop geweest, maar heeft hij wel filmmateriaal op YouTube bekeken.”
Het is volgens Proos, zelf leider van een club van 12 tot 14 jaar, de vraag of jongeren het gewelddadige gedrag uit de film daadwerkelijk kopiëren, maar wel merkt hij dat dergelijke video’s een negatieve invloed hebben op het taalgebruik van jongeren. „In de film vliegen banale verwijzingen naar geslachtsdelen je om de oren. Binnen enkele seconden klinkt de eerste vloek. Jongeren nemen deze woorden gemakkelijk over.”
Proos denkt dat veel ouderen nog niet in de gaten hebben hoe mateloos populair YouTube is. „Tegelijk is het niet genoeg dat veel opvoeders alleen in algemene zin waarschuwen tegen moderne media, waaronder YouTube. Maar we moeten de inhoud van films met jongeren bespreken, en dat met de Bijbel ernaast. Uiteindelijk gaat het om de vraag welke zeggingskracht hét kompas van ons leven heeft in deze tijd. Deze wereld gaat voorbij, maar wie de wil van God doet, blijft tot in eeuwigheid.”
Laatst gewijzigd door huisman op 01 dec 2011, 12:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
en jij noemde de SaambinderTiberius schreef: Beter lezen, Hendrikus, voordat je gaat roepen. Het ging over kranten lezen.

~~Soli Deo Gloria~~
Vinden jullie de Saambinder geen krant dan?