Generale Synode Gereformeerde Gemeenten 2013

sirdanilot

Re: Generale Synode Gereformeerde Gemeenten 2013

Bericht door sirdanilot »

Wat is er mis met de KJV? Da's toch een prima vertaling? Ik vind de KJV zelfs makkelijker te lezen dan de Statenvertaling, vaak...
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

sirdanilot schreef:Wat is er mis met de KJV? Da's toch een prima vertaling? Ik vind de KJV zelfs makkelijker te lezen dan de Statenvertaling, vaak...
Niks, volgens mij...

(blijkbaar niet volgens Ds. Sonnevelt...)(maar... spreekt hij met verstand van zaken...)
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
helma

Bericht door helma »

Bert Mulder schreef:
sirdanilot schreef:Wat is er mis met de KJV? Da's toch een prima vertaling? Ik vind de KJV zelfs makkelijker te lezen dan de Statenvertaling, vaak...
Niks, volgens mij...

(blijkbaar niet volgens Ds. Sonnevelt...)(maar... spreekt hij met verstand van zaken...)
Wacht nou eerst de reactie van Ds Sonnevelt maar af; w.s. heeft hij het anders bedoeld dan de journalist suggereert.
Zeemeeuw

Bericht door Zeemeeuw »

Als ik het goed begrepen heb heeft ds. Spaans (mede) de aanzet gegeven tot herdruk van de Haak-Bijbel. Volgens het interview achter de link hieronder is hij Engelstalig opgegroeid en heeft hij pas op latere leeftijd Nederlands geleerd. Blijkbaar heeft hij toch op de een of andere manier waarde gezien in de (Nederlandse) Bijbel met kanttekeningen. Mag dat misschien?

http://www.digibron.nl/search/detail/01 ... e-mensen/3

En wat de vraag van ds. Sonnevelt betreft is het denk ik verstandig om rekening te houden met de opmerking van @Helma.
DDD

Bericht door DDD »

helma schreef:
Bert Mulder schreef:
Niks, volgens mij...

Wacht nou eerst de reactie van Ds Sonnevelt maar af; w.s. heeft hij het anders bedoeld dan de journalist suggereert.
Klopt.

http://www.refdag.nl/kerkplein/kerknieu ... n_1_769921
Wilhelm

Bericht door Wilhelm »

De toevoeging maakt veel duidelijk. Ik kan het voorstel van ds. Sonnevelt nu wel begrijpen.
Zeemeeuw

Bericht door Zeemeeuw »

De krant brengt de leugen in het land...

luidt een oud gezegde, en zelfs het RD ontkomt daar niet aan.

En dat veroorzaakt vervolgens de spreekwoordelijke

storm in een glas water...
Wilhelm

Bericht door Wilhelm »

Zeemeeuw schreef:De krant brengt de leugen in het land...

luidt een oud gezegde, en zelfs het RD ontkomt daar niet aan.

En dat veroorzaakt vervolgens de spreekwoordelijke

storm in een glas water...

Zover ik weet worden de artikelen van het RD over de synode gechecked voor publicatie. Dus je gaat er dan vanuit dat het klopt wat er staat.
Zeemeeuw

Bericht door Zeemeeuw »

De toon maakt de muziek. 'Nog zorgelijker' vind ik de toon waarop gereageerd wordt, soms (of juist vooral?) door de eigen leden van het kerkverband waar het over gaat...
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Maar nu snap ik nog steeds niet wat het doel is van het uitbrengen van de ene vertaling met de vertaalde vertaalverantwoording van een andere vertaling.
Zeemeeuw

Bericht door Zeemeeuw »

Gewoon contact opnemen met ds. Sonnevelt.
Wilhelm

Bericht door Wilhelm »

Zeemeeuw schreef:De toon maakt de muziek. 'Nog zorgelijker' vind ik de toon waarop gereageerd wordt, soms (of juist vooral?) door de eigen leden van het kerkverband waar het over gaat...

De toon viel toch wel mee?
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Wilhelm schreef:
Zeemeeuw schreef:De toon maakt de muziek. 'Nog zorgelijker' vind ik de toon waarop gereageerd wordt, soms (of juist vooral?) door de eigen leden van het kerkverband waar het over gaat...

De toon viel toch wel mee?
Ik denk dat hij het over dit topic heeft.
Zeemeeuw

Bericht door Zeemeeuw »

Ds. Van Ruitenburg sprak de synode toe namens de Noord Amerikaanse gemeenten en noemde verbondenheid in leer, leven en liefde. Regelmatig mis ik die verbondenheid in postings op dit forum. Die hebben soms een flink afbraakgehalte en getuigen meer van kritiek op de leer en het leven zoals dat binnen de Gereformeerde Gemeenten wordt voorgestaan dan van instemming. De haat spat er soms vanaf. Tenminste zo komt het op mij over, maar ik hoop dat ik het mis heb.
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Zeemeeuw schreef:Ds. Van Ruitenburg sprak de synode toe namens de Noord Amerikaanse gemeenten en noemde verbondenheid in leer, leven en liefde. Regelmatig mis ik die verbondenheid in postings op dit forum. Die hebben soms een flink afbraakgehalte en getuigen meer van kritiek op de leer en het leven zoals dat binnen de Gereformeerde Gemeenten wordt voorgestaan dan van instemming. De haat spat er soms vanaf. Tenminste zo komt het op mij over, maar ik hoop dat ik het mis heb.
Mocht je op mijn bericht duiden: ik heb een warme sympathie voor de GG, groot respect, er kerken vrienden en familieleden, maar ik hoop dat het nog steeds is geoorloofd om vragen te stellen als je iets niet helemaal begrijpt of als iets niet logisch lijkt.
Plaats reactie