Wat doen we vandaag?

Mara

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Mara »

vlinder schreef:
Afgewezen schreef:
vlinder schreef:Veel mensen houden wel bewust problemen in stand. Veel mensen krijgen advies van de arts, maar willen daar niet aan. (overgewicht aanpakken, meer bewegen, gezonder eten, stoppen met roken, naar de psycholoog en vul maar verder aan). Dan hou je wel degelijk je eigen probleem in stand. Ik ken iemand die steeds zijn stem kwijt is (kan ineens niet meer praten). Is daar voor opgenomen geweest in het ziekenhuis. Advies: psychisch overbelast, dus ga naar een psycholoog. Helaas, het moet nog gebeuren.
Logisch, een mens is autonoom. Je mag uiteindelijk zelf de keuze maken of al die goede 'adviezen' opvolgt of niet. En weet jij veel waarom iemand niet naar die psycholoog gaat? Daar kunnen tal van redenen voor zijn.
En zo simpel is de verhouding probleem-oplossing soms niet.
Dat snap ik en ik ben het ook met je eens. Maar sommige mensen (ik bedoel hier niemand specifiek) blijven klagen over hun klachten en blijven terugkomen in het medische circus. Dan denk ik: ga óf het advies van je huisarts opvolgen en praat over je problemen, óf draag je kruis en zeur niet. Maar ik denk misschien te simpel. Natuurlijk heb ik vaak medelijden met mensen, maar bij sommige draaideurpatiënten zucht ik weleens en denk ik: wees niet zo eigenwijs en praat gewoon met iemand, dan zijn de helft van je problemen mogelijk al weg.
Ik denk ook dat je te simpel denkt. Niet alles is op te lossen met een paar gesprekken bij een psych.
En op het forum zie ik eigenlijk geen zeuren. Alleen wel eens mensen die hun hart willen luchten. Dat moet ook kunnen, zeker op een christelijk forum. Het is immers ook: draagt elkanders lasten?
Zou de Heere nooit eens moe worden van ons "gezeur"?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

vlinder schreef:Dat snap ik en ik ben het ook met je eens. Maar sommige mensen (ik bedoel hier niemand specifiek) blijven klagen over hun klachten en blijven terugkomen in het medische circus. Dan denk ik: ga óf het advies van je huisarts opvolgen en praat over je problemen, óf draag je kruis en zeur niet. Maar ik denk misschien te simpel. Natuurlijk heb ik vaak medelijden met mensen, maar bij sommige draaideurpatiënten zucht ik weleens en denk ik: wees niet zo eigenwijs en praat gewoon met iemand, dan zijn de helft van je problemen mogelijk al weg.
Tja, maar draaideurpatiënt zijn is natuurlijk óók een manier om je klachten te dragen. ;)
Ik kan me voorstellen, als je niemand hebt voor wie jouw klacht belangrijk is (man, vrouw, kind, ouder), dat je toch érgens het warmte en het medeleven wilt halen die je nodig hebt. Problemen zijn er niet alleen om opgelost te worden, ze verwijzen soms naar een ander probleem. Maar dat hoef ik jou uiteraard ook niet te vertellen...
vlinder

Bericht door vlinder »

Mara schreef:
vlinder schreef:
Afgewezen schreef:
vlinder schreef:Veel mensen houden wel bewust problemen in stand. Veel mensen krijgen advies van de arts, maar willen daar niet aan. (overgewicht aanpakken, meer bewegen, gezonder eten, stoppen met roken, naar de psycholoog en vul maar verder aan). Dan hou je wel degelijk je eigen probleem in stand. Ik ken iemand die steeds zijn stem kwijt is (kan ineens niet meer praten). Is daar voor opgenomen geweest in het ziekenhuis. Advies: psychisch overbelast, dus ga naar een psycholoog. Helaas, het moet nog gebeuren.
Logisch, een mens is autonoom. Je mag uiteindelijk zelf de keuze maken of al die goede 'adviezen' opvolgt of niet. En weet jij veel waarom iemand niet naar die psycholoog gaat? Daar kunnen tal van redenen voor zijn.
En zo simpel is de verhouding probleem-oplossing soms niet.
Dat snap ik en ik ben het ook met je eens. Maar sommige mensen (ik bedoel hier niemand specifiek) blijven klagen over hun klachten en blijven terugkomen in het medische circus. Dan denk ik: ga óf het advies van je huisarts opvolgen en praat over je problemen, óf draag je kruis en zeur niet. Maar ik denk misschien te simpel. Natuurlijk heb ik vaak medelijden met mensen, maar bij sommige draaideurpatiënten zucht ik weleens en denk ik: wees niet zo eigenwijs en praat gewoon met iemand, dan zijn de helft van je problemen mogelijk al weg.
Ik denk ook dat je te simpel denkt. Niet alles is op te lossen met een paar gesprekken bij een psych.
En op het forum zie ik eigenlijk geen zeuren. Alleen wel eens mensen die hun hart willen luchten. Dat moet ook kunnen, zeker op een christelijk forum. Het is immers ook: draagt elkanders lasten?
Zou de Heere nooit eens moe worden van ons "gezeur"?
Goed lezen: ik zei er nog speciaal bij dat ik niemand specifiek bedoelde (zelfs niet eens mensen op dit forum). Ik had deze reactie verwacht van sommige mensen :huhu dus daarom had ik het er al bij voorbaat bijgezet.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Mara

Bericht door Mara »

vlinder schreef:
Goed lezen: ik zei er nog speciaal bij dat ik niemand specifiek bedoelde (zelfs niet eens mensen op dit forum). Ik had deze reactie verwacht van sommige mensen :huhu dus daarom had ik het er al bij voorbaat bijgezet.
Niet specifiek, maar je zegt het wel. En een gevoelig mens kan zich aangesproken voelen en niet meer zijn zorgen op het forum durven uiten.
Wat misschien zijn enig klankbord is!
refo

Bericht door refo »

Als iemand een zere blindedarm heeft dan gaat hij naar de dokter. Dat vindt niemand gek, zeker niet als je zelf patient bent.
Als iemand psychisch iets mankeert dan gaat hij naar de dokter. Dat wordt wel gek gevonden, ook als je zelf patient bent.

Niet alles is op te lossen met een paar gesprekken. Dan houd je er veel.
henriët

Bericht door henriët »

Werken, slapen, rondje wandelen en huishouden :)
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Eppo Gremdaat

Bericht door Eppo Gremdaat »

Vandaag kijken we naar de troonswisseling via `Uitzending gemist` (gaat wel met horten en stoten) en lezen e.e.a. in de interneteditie van het Alg. Dagblad).
Al wonen we al weer ruim zes jaar in Verweggistan, toch wil je op de hoogte blijven met wat er in Nederland gebeurt.
En om evt, vragen van forummers te voorkomen: we luisteren op zondag naar `kerkdienst gemist`(volgen de kerkdienst uit
mijn geboorteplaats, alleen dus een paar uren later).).
gertje

Bericht door gertje »

Eppo Gremdaat schreef:Vandaag kijken we naar de troonswisseling via `Uitzending gemist` (gaat wel met horten en stoten) en lezen e.e.a. in de interneteditie van het Alg. Dagblad).
Al wonen we al weer ruim zes jaar in Verweggistan, toch wil je op de hoogte blijven met wat er in Nederland gebeurt.
En om evt, vragen van forummers te voorkomen: we luisteren op zondag naar `kerkdienst gemist`(volgen de kerkdienst uit
mijn geboorteplaats, alleen dus een paar uren later).).
aha thuisluisteraars, is weer eens wat anders als een thuislezer ;)
Eppo Gremdaat

Bericht door Eppo Gremdaat »

Thuis luisteren is beter dan thuislezen en je hoort toch het levende woord. Wij wonen in een rk-land en soms ga ik met mijn echtgenote mee naar de RK-kerk.
Oòk in de RK-kerk wordt de Bijbel gelezen, het geloof beleden en het Gebed des Heren gebeden.
Verder geen discussies s.v.p.
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Boodschappen gedaan met het gezin. Met de kinderen bij de tijgers, giraffe, kamelen enz van een circus hier in de buurt gekeken. We mochten er gewoon bij. De tijgers zaten uiteraard in een veilige kooi. Prachtige dieren om te zien, dat wel.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
refo

Bericht door refo »

Heb net 2 nieuwe horren gemonteerd. Mooi weer zorgt meestal weer voor muggen.
Al hebben we er nog niet één gezien.

Morgen gaan we met Menno op stap.
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Vandaag naar de dierentuin geweest, daarna nog even op het strand gekeken.
De kids zijn weer in het zwembad, ik neem even een pauze.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

JolandaOudshoorn schreef:Vandaag naar de dierentuin geweest, daarna nog even op het strand gekeken.
De kids zijn weer in het zwembad, ik neem even een pauze.
Super! Waar zijn jullie eigenlijk? Geniet ervan!!!
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Vanmiddag met de kinderen vrouwlief uitzwaaien. Pappa gaat 1,5 dag op de kinderen passen.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Mara

Bericht door Mara »

J.C. Philpot schreef:Vanmiddag met de kinderen vrouwlief uitzwaaien. Pappa gaat 1,5 dag op de kinderen passen.
Geen eieren opwarmen he! ;)
Ik ben benieuwd naar het menu van vanavond, of ben jij sowieso de kok thuis?
Plaats reactie