wanneer geef je een etentje?MarthaMartha schreef:vooraf: carpaccio
daarna: aardappelen, spruitjes / prei, biefstuk met champignonsaus
toe: chocolademouse
Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [3]
Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [3]
Als Demo een vioolconcert geefthelma schreef:wanneer geef je een etentje?MarthaMartha schreef:vooraf: carpaccio

Sperziebonen, aardappels, soortement slavinken maar dan anders, witlof met druiven, brie, appel en walnoot. Als toetje bitterkoekjespudding, en dat verzoende zusjelief weer volledig met het voorgaande.Zita schreef: Voor vandaag moet ik het nog bij elkaar fantaseren. Er staat nog een gehaktbal, maar da's een beetje weinig met z'n drieën. Zus is verkouden, ma is ziek en ik ben verre van fit, dus het zal wel iets makkelijks worden.
Vandaag meatloaf, worteltjes en gebakken aardappelen en morgen meatloaf sandwiches for lunch!!
Christian faith has to do less with what you know and more with whom you know, namely God and God in Christ. Rev. Martin E Marty
- JolandaOudshoorn
Klinkt erg lekker. Je hoeft ze niet voor te bakken??Margriet schreef:JolandaOudshoorn schreef:Kiprollade.
Ik heb ook nog zoete aardappels, spruiten en mais.
De mais bewaar ik denk ik voor zondag, van de helft van de zoete aardappels maak ik een puree en de spruitjes "gewoon" koken, misschien serveer ik ze wel met uitgebakken spekjes, fijnsgesneden uitje en een paprika die ook nog op moet. Hoewel, die laatste kan ik ook weer bij de kiprollade doen. Genoeg variatie te bedenken.
Heb je wel eens Frietjes van zoete aardappelen gemaakt? Je snijdt ze in reepjes, strijkt ze in met olie en 15 tot 20 minuten in de oven.. favoriet hier ik heb de temperatuur niet bij de hand . Maar wil het wel voor je opzoeken!!
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Groenlof, aardappelen, gehaktballetje, gestoofde peertjes.
Oerdegelijke hollandse kost:)
Oerdegelijke hollandse kost:)
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
- MarthaMartha
kunnen we best wel eens doen ja...helma schreef:wanneer geef je een etentje?MarthaMartha schreef:vooraf: carpaccio
het was echt lekker, we spreken af!!!
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
- JolandaOudshoorn
MarthaMartha schreef:kunnen we best wel eens doen ja...helma schreef:wanneer geef je een etentje?MarthaMartha schreef:vooraf: carpaccio
het was echt lekker, we spreken af!!!

Nee, niks geen voorbakken, oven op 450F ca 230C op een bakplaat, 20 min dan alles draaien en nog 5 a 10 min, je kunt dit ook met gewone aardappels doen. Heb je veel gezondere friet!!JolandaOudshoorn schreef:Klinkt erg lekker. Je hoeft ze niet voor te bakken??Margriet schreef:JolandaOudshoorn schreef:Kiprollade.
De mais bewaar ik denk ik voor zondag, van de helft van de zoete aardappels maak ik een puree en de spruitjes "gewoon" koken, misschien serveer ik ze wel met uitgebakken spekjes, fijnsgesneden uitje en een paprika die ook nog op moet. Hoewel, die laatste kan ik ook weer bij de kiprollade doen. Genoeg variatie te bedenken.
Heb je wel eens Frietjes van zoete aardappelen gemaakt? Je snijdt ze in reepjes, strijkt ze in met olie en 15 tot 20 minuten in de oven.. favoriet hier ik heb de temperatuur niet bij de hand . Maar wil het wel voor je opzoeken!!
Christian faith has to do less with what you know and more with whom you know, namely God and God in Christ. Rev. Martin E Marty
Vis
Rijst
Roerbakgroenten
Saus
Toetje: pudding
Rijst
Roerbakgroenten
Saus
Toetje: pudding
Boerenkool met worst 

kipfilet gekruid met chilisaus en ketjap, in stukjes in de oven, rijst met een uitje, preitje en stukjes paprika erdoor, kerriesaus (als ik nog genoeg kerrie in huis heb), broccoli en voor zusjelief gebakken aardappels omdat zij beweert geen chinees te zijn.
Als toetje yoghurt met warme appeltjes en muesli.
Als toetje yoghurt met warme appeltjes en muesli.
Tagliatelle met pesto-roomsaus, verse basilicum, een beenham, gebakken champignons, gebakken courgette. Misschien dat ik zusjelief nog ga verheugen met een pudding.
- JolandaOudshoorn
Ik ga het uitproberen!!Margriet schreef:Nee, niks geen voorbakken, oven op 450F ca 230C op een bakplaat, 20 min dan alles draaien en nog 5 a 10 min, je kunt dit ook met gewone aardappels doen. Heb je veel gezondere friet!!JolandaOudshoorn schreef:Klinkt erg lekker. Je hoeft ze niet voor te bakken??Margriet schreef:JolandaOudshoorn schreef:Kiprollade.
- MarthaMartha
Hier simpel vandaag: groentensoepje en broodje hamburger
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!