Hoe werkt dit forum?

eilander
Moderator

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door eilander »

-DIA- schreef:Even een vraagje:

Is het toegestaan om een vertrouwelijk geschreven antwoord, een persoonlijk berichtje (een pb) openbaar te publiceren op een website?
Ik kreeg tot mijn stomme verbazing een pb met een link naar een site waar mijn vertrouwelijk en persoonlijk antwoord op zijn vraag was gegeven.
Persoonlijk zou ik zeggen: Dit is niet zoals het betamelijk is... Hoewel ik over de inhoud van mijn toen gegeven antwoord niet ven mening veranderd ben, toch lijkt het me niet van goede stijl getuigen als achter mijn rug mijn bericht (inclucied mijn initialen) worden geplubliceerd. Naar mijn gevoel had degene diet dit geplaatst heeft mij even moeten verwittigen... Of ben ik zie ik dit weer verkeerd?
Dit is één van de gedragsregels van dit forum:
- Het publiceren van pb-berichten (in het geheel of delen eruit) of andere privé-communicatie is niet toegestaan, anders dan met uitdrukkelijke toestemming van de afzender.
Dus is dat wat jij aangeeft, inderdaad niet toegestaan.
Auto

Bericht door Auto »

eilander schreef:

Is het toegestaan om een vertrouwelijk geschreven antwoord, een persoonlijk berichtje (een pb) openbaar te publiceren op een website?
Ik kreeg tot mijn stomme verbazing een pb met een link naar een site waar mijn vertrouwelijk en persoonlijk antwoord op zijn vraag was gegeven.
Persoonlijk zou ik zeggen: Dit is niet zoals het betamelijk is... Hoewel ik over de inhoud van mijn toen gegeven antwoord niet ven mening veranderd ben, toch lijkt het me niet van goede stijl getuigen als achter mijn rug mijn bericht (inclucied mijn initialen) worden geplubliceerd. Naar mijn gevoel had degene diet dit geplaatst heeft mij even moeten verwittigen... Of ben ik zie ik dit weer verkeerd?
- Het publiceren van pb-berichten (in het geheel of delen eruit) of andere privé-communicatie is niet toegestaan, anders dan met uitdrukkelijke toestemming van de afzender.
Maar is het op dit forum of op een ander forum of op een andere site? Als het dit forum is neem dan even contact op met de moderators.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Auto schreef:
eilander schreef:

Maar is het op dit forum of op een ander forum of op een andere site? Als het dit forum is neem dan even contact op met de moderators.
Andere site, in beheer van een rf-bezoeker
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Mara

Bericht door Mara »

Mijn ban is opgeheven heb ik via via begrepen, nu wil ik op een pb antwoorden van iemand en dat blijkt niet mogelijk te zijn !
Hoe kan dit ?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
huisman

Bericht door huisman »

Mara schreef:Mijn ban is opgeheven heb ik via via begrepen, nu wil ik op een pb antwoorden van iemand en dat blijkt niet mogelijk te zijn !
Hoe kan dit ?
Welkom (Ik kan je wel een test PB'tje sturen)

Ik heb je 2 PB's gestuurd en 1 van jou ontvangen.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Mara

Bericht door Mara »

Het gaat dus niet !
Wel als ik op LEDEN iemand's naam aanklik, Huisman heeft mij idd een pb gestuurd, die heb ik geprobeerd te beantwoorden, maar dat wordt geblokkeerd !
Dus ik kan alleen iemand pben, begrijp ik, als ik eerst de naam opzoek, maar ik kan geen pb beantwoorden.
Dat is bij deze bevestigd.
Dank je wel Huisman, maar het lukt echt niet.
huisman

Bericht door huisman »

Mara schreef:Het gaat dus niet !
Wel als ik op LEDEN iemand's naam aanklik, Huisman heeft mij idd een pb gestuurd, die heb ik geprobeerd te beantwoorden, maar dat wordt geblokkeerd !
Dus ik kan alleen iemand pben, begrijp ik, als ik eerst de naam opzoek, maar ik kan geen pb beantwoorden.
Dat is bij deze bevestigd.
Dank je wel Huisman, maar het lukt echt niet.
De mods zullen wel iets aan of uit moeten zetten...als digibeet kan ik je helaas niet verder helpen.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Mara

Bericht door Mara »

-----knip----

aangaande het niet-eens-zijn met moderatorbeslissingen verwijzen we je naar het modteam.
gertje

Bericht door gertje »

Meerdere keren is het gebeurd dat ik wilde reageren, en dus voorgaande reacties citeerde dat er stond u mag niet meer als 4 reacties citeren( zoiets)
Hoe kan ik dan 1 reactie laten vervallen om zo toch te reageren? ( zal best een domme vraag wezen :sweat )
-DIA-

Bericht door -DIA- »

gertje schreef:Meerdere keren is het gebeurd dat ik wilde reageren, en dus voorgaande reacties citeerde dat er stond u mag niet meer als 4 reacties citeren( zoiets)
Hoe kan ik dan 1 reactie laten vervallen om zo toch te reageren? ( zal best een domme vraag wezen :sweat )

Je hoeft niet 4 reacties te quoten. maar je laat bijvoorbeeld de eerste van de vier , of twee van de vier weg, wegklnippen dus, en even goed op de codes letten. Daarna eerst even een voorbeeldje bekijken, mocht er wat mis zijn gegaan kan je het alsnog hetstellen...
gertje

Bericht door gertje »

-DIA- schreef:
gertje schreef:Meerdere keren is het gebeurd dat ik wilde reageren, en dus voorgaande reacties citeerde dat er stond u mag niet meer als 4 reacties citeren( zoiets)

Je hoeft niet 4 reacties te quoten. maar je laat bijvoorbeeld de eerste van de vier , of twee van de vier weg, wegklnippen dus, en even goed op de codes letten. Daarna eerst even een voorbeeldje bekijken, mocht er wat mis zijn gegaan kan je het alsnog hetstellen...
Ik krijg dan idd alleen de codes en niet die mooie witte vakjes, maar zal het de volgende keer nog eens goed bekijken.
Dank je wel Dia!
-DIA-

Bericht door -DIA- »

gertje schreef:
-DIA- schreef:

Ik krijg dan idd alleen de codes en niet die mooie witte vakjes, maar zal het de volgende keer nog eens goed bekijken.
Dank je wel Dia!
Dan heb je toch iets teveel weggeknipt... Elke quote moet eindigen met [/quote], het aantal
poster schreef: moet gelijk zijn.
gertje

Bericht door gertje »

Je hoeft niet 4 reacties te quoten. maar je laat bijvoorbeeld de eerste van de vier , of twee van de vier weg, wegklnippen dus, en even goed op de codes letten. Daarna eerst even een voorbeeldje bekijken, mocht er wat mis zijn gegaan kan je het alsnog hetstellen...[/quote]

Dank je wel Dia![/quote]

Dan heb je toch iets teveel weggeknipt... Elke quote moet eindigen met [/quote], het aantal
even testen.. (heb de eerste weggeknipt)
gertje

Bericht door gertje »

gertje schreef:Je hoeft niet 4 reacties te quoten. maar je laat bijvoorbeeld de eerste van de vier , of twee van de vier weg, wegklnippen dus, en even goed op de codes letten. Daarna eerst even een voorbeeldje bekijken, mocht er wat mis zijn gegaan kan je het alsnog hetstellen...
Dank je wel Dia![/quote]

even testen.. (heb de eerste weggeknipt)[/quote]

mmmm zie je, bende...
Jongere

Bericht door Jongere »

Met een paar basisregels moet je rekenen:
1 - de volgorde van opschrijven is de volgorde van de kadertjes (van buiten naar binnen). Dat betekent dat de láátste reactie altijd vooraan staat.
2 - voor elke 'spreker' is zowel een begincode {quote="spreker"} als een eindcode nodig {/quote}.

Dus gertje zei iets en DIA reageerde daarop en Jongere daar weer op. Als je dan op 'citeer' klikt komt er zoiets te staan:

{quote="Jongere"}{quote="DIA"}{quote="gertje"}Dit zei gertje{/quote}
Dit zei DIA{/quote}
Dit zei Jongere{/quote}

(Hier staat Jongere dus voorop, omdat hij de laatste is die iets zei.)

Met de goede haakjes ziet dat er zo uit:
Jongere schreef:
DIA schreef:
gertje schreef:Dit zei gertje
Dit zei DIA
Dit zei Jongere
Als je daar nu iets weg wilt halen, moet je dus zorgen dat je de bovenstaande 2 regels in gedachten houdt:
1 - het werkt van buiten naar binnen, met de laatste spreker buiten. Als je dus de bijdrage van de láátste spreker weghaalt, moet je de 'buitenkant' van de code weghalen.
2 - dat gaat dus om twéé dingen, de begincode en de eindcode.

Uit deze code wil je de laatste opmerking weghalen, die van Jongere:
Dit zei DIA{/quote}
Dit zei Jongere{/quote}

Dat ziet er dan zo uit:
{quote="DIA"}{quote="gertje"}Dit zei gertje{/quote}
Dit zei DIA{/quote}

Oftewel:
DIA schreef:
gertje schreef:Dit zei gertje
Dit zei DIA
En als je de éérste spreker uit het verhaal wilt weghalen, werkt het ook zo. Uit deze code wil je dus de bijdrage van gertje weghalen:

Dit zei DIA{/quote}
Dit zei Jongere{/quote}

Dat ziet er dan zo uit:
{quote="Jongere"}{quote="DIA"}
Dit zei DIA{/quote}
Dit zei Jongere{/quote}

Oftewel:
Jongere schreef:
DIA schreef:Dit zei DIA
Dit zei Jongere
Plaats reactie