Hoe werkt dit forum?

Marieke

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door Marieke »

refo schreef:Nu, om 13:28, sta je niet als ingelogd vermeld.
Nee, klopt.
Zou het toch niet zo kunnen zijn dat het met die zomer/wintertijd te maken heeft?
Als ik om half 12 (wintertijd) RF wegklik zonder uit te loggen, en ik start om 12 uur (wintertijd) RF weer op zonder in te loggen en RF staat dan op zomertijd.......mwaaaaaaaaaaah, ik snap m'n eigen zin niet meer..... :wiz
Nou, ik tob nog wel een poosje voort.... :sweat
Eigenlijk is het helemaal niet belangrijk, maar ik had verwacht dat hier een storm van herkennende reacties zou komen.... :baille. Dan hadden we een lotgenotencontactgroep op kunnen richten :nonnon
Maar het zal dan wel aan mij liggen.
refo

Bericht door refo »

RF staat momenteel standaard op zomertijd. Dat hebben we allemaal als we niet ingelogd zijn.
Via je persoonlijke instellingen kun je je eigen tijdzone instellen. GMT+1

Als tzt de zomertijd aanbreekt moet je dat weer apart instellen. GMT+2
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Waarom kan ik mijn posts niet (allemaal) meer wijzigen?
refo

Bericht door refo »

Hele oude berichten zijn niet meer te wijzigen.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

refo schreef:Hele oude berichten zijn niet meer te wijzigen.
Dan zijn berichten wel heel snel heel oud. :bobo
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Moderator mededeling

Beste mensen,

Dit is een theologische discussieforum met een onder de forumregels genoemde scope, context en doelstelling.
Over elkaar roddelen, lasteren en achterklappen, al dan niet via de door het forum gefaciliteerde PB-functionaliteit, hoort daar beslist niet bij en is bovendien in strijd met het negende gebod.
We verzoeken dan ook om ieder die zich daar in meerdere of mindere mate schuldig aan maakte, daar mee te staken. Anders zijn we genoodzaakt om maatregelen te nemen.

Evenmin is het de bedoeling om op dit forum tot een soort van eigenrichting te komen. Wanneer er onrechtmatige of ontoelaatbare zaken geconstateerd worden, kunt u dit melden bij één der moderators. Ook dan zullen wij, indien nodig en mogelijk, handelend optreden.

Daarom zijn hier een aantal postings verwijderd.

Met vriendelijke groet,
Tiberius
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Zou het misschien mogelijk kunnen worden (zoals al bij veel fora het geval is) om linkjes in een nieuwe pagina/tabblad te openen? Als ik nu een link aanklik, ben ik meteen verdwenen van RF, en dat is natuurlijk buitengewoon verdrietig.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Zita schreef:Zou het misschien mogelijk kunnen worden (zoals al bij veel fora het geval is) om linkjes in een nieuwe pagina/tabblad te openen? Als ik nu een link aanklik, ben ik meteen verdwenen van RF, en dat is natuurlijk buitengewoon verdrietig.
Dat is zeker niet de bedoeling.
Als je tijdens het klikken Ctrl toets indrukt, dan opent hij in een nieuwe tab.
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Tiberius schreef:
Zita schreef:Zou het misschien mogelijk kunnen worden (zoals al bij veel fora het geval is) om linkjes in een nieuwe pagina/tabblad te openen? Als ik nu een link aanklik, ben ik meteen verdwenen van RF, en dat is natuurlijk buitengewoon verdrietig.
Soms denk ik daar op tijd aan, ja, maar wat mij betreft zou het ook automatisch mogen gaan.

Volgende vraag: hoe weet je of er iets gebeurt met een rode-uitroepteken-melding die je doet? Er wordt regelmatig door het modteam opgeroepen om het rode uitroeptekentje te gebruiken als er iets niet goed lijkt te gaan, maar dat heeft niet altijd erg veel effect. Het kan natuurlijk zo zijn dat de melder hypersensitief is, en te vaak vindt dat iets over de schreef gaat. In die gevallen is het misschien aardig als er even een reactie komt van een mod.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Zita schreef:
Tiberius schreef:
Soms denk ik daar op tijd aan, ja, maar wat mij betreft zou het ook automatisch mogen gaan.

Volgende vraag: hoe weet je of er iets gebeurt met een rode-uitroepteken-melding die je doet? Er wordt regelmatig door het modteam opgeroepen om het rode uitroeptekentje te gebruiken als er iets niet goed lijkt te gaan, maar dat heeft niet altijd erg veel effect. Het kan natuurlijk zo zijn dat de melder hypersensitief is, en te vaak vindt dat iets over de schreef gaat. In die gevallen is het misschien aardig als er even een reactie komt van een mod.
Alle meldingen worden bekeken en beoordeeld. Meestal wordt er wel een antwoord op gegeven.
Echter: niet met alle meldingen weten we evenveel raad...
Upquark

Bericht door Upquark »

Waarom zijn sommige smilies eigenlijk in het Frans? En waar slaat 'it's FLOOD' eigenlijk op?

Handig, zo'n vraagbaaktopic. :huhu
www.psalmenzingen.nl: 150 psalmen in de berijming-1773.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Upquark schreef:Waarom zijn sommige smilies eigenlijk in het Frans?
Er zitten een paar Fransen in het MOD ontwikkelteam van phpBB. Die hebben waarschijnlijk het smiley-pack gebouwd.
* phpBB is de opensource software waarop refoforum draait
* MOD staat voor (user-submitted) modification (=gebruikers aanpassing)
Upquark schreef:En waar slaat 'it's FLOOD' eigenlijk op?
Oorspronkelijk gebruikt wanneer je in digitale communicatie je woorden wilt benadrukken, door letters te verdubbelen, zoals
"Haaaaaaaaaaaaaaaallllllllllllllllllllloooooooooooooooooooo, eeeeeeeeeeveeeeeen luisteren aub"

Tegenwoordig wordt deze uitdrukking ook gebruikt als iemand vele malen hetzelfde herhaalt, zonder te luisteren wat zijn opponent er tegenin brengt (althans: de opponent vindt dat).
Marieke

Bericht door Marieke »

Tiberius schreef:Tegenwoordig wordt deze uitdrukking ook gebruikt als iemand vele malen hetzelfde herhaalt, zonder te luisteren wat zijn opponent er tegenin brengt (althans: de opponent vindt dat).
Dan wordt deze smiley minder vaak gebruikt dan dat hij van toepassing is..... :)
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Even een vraagje:

Is het toegestaan om een vertrouwelijk geschreven antwoord, een persoonlijk berichtje (een pb) openbaar te publiceren op een website?
Ik kreeg tot mijn stomme verbazing een pb met een link naar een site waar mijn vertrouwelijk en persoonlijk antwoord op zijn vraag was gegeven.
Persoonlijk zou ik zeggen: Dit is niet zoals het betamelijk is... Hoewel ik over de inhoud van mijn toen gegeven antwoord niet ven mening veranderd ben, toch lijkt het me niet van goede stijl getuigen als achter mijn rug mijn bericht (inclucied mijn initialen) worden geplubliceerd. Naar mijn gevoel had degene diet dit geplaatst heeft mij even moeten verwittigen... Of ben ik zie ik dit weer verkeerd?
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Willem

Bericht door Willem »

-DIA- schreef:Even een vraagje:

Is het toegestaan om een vertrouwelijk geschreven antwoord, een persoonlijk berichtje (een pb) openbaar te publiceren op een website?
Ik kreeg tot mijn stomme verbazing een pb met een link naar een site waar mijn vertrouwelijk en persoonlijk antwoord op zijn vraag was gegeven.
Persoonlijk zou ik zeggen: Dit is niet zoals het betamelijk is... Hoewel ik over de inhoud van mijn toen gegeven antwoord niet ven mening veranderd ben, toch lijkt het me niet van goede stijl getuigen als achter mijn rug mijn bericht (inclucied mijn initialen) worden geplubliceerd. Naar mijn gevoel had degene diet dit geplaatst heeft mij even moeten verwittigen... Of ben ik zie ik dit weer verkeerd?
Nee, dat zie je helemaal goed. Prive is prive.
Zelfs prive pb die naar mods worden doorgestuurd - om verhaal te halen - zouden niet in behandeling genomen mogen worden. Het - zonder toestemming - publiceren of bekendmaken van pb's mag enkel indien er sprake is van strafbare feiten. En dan nog moet men het enkel aan de politie overhandigen.
Plaats reactie