Het was superlekker. Die wortels worden niet heel zacht, maar met bite zijn ze ook lekker. En anders moet je ze wat langer dan een kwartier in de oven doen, of vooraf blancheren. Zelfs het sinaasappelgemberoliesausje was heerlijk. Zeer voor herhaling vatbaar. 't Is ook wel leuk dat je er alleen maar gewone dingen uit de basisvoorraad voor nodig hebt, plus een lekker visje. En 't is weer eens wat anders dan vis met worteltjes en een bloemige aardappel met boterjus.Zita schreef:Worteltjes uit de oven, overgoten met twee eetlepels olijfolie en peper en zout. Ik sta er van tijd tot tijd wat wanhopig in te prikken, in de hoop dat ze nog wel iets gaan garen. Zojuist heb ik er ook sesamzaadjes over gegooid. Intussen staat er een soort dressing te trekken, van olijfolie, sinaasappelsap, geraspte sinaasappelschil en drie bolletjes gember in stukjes gehakt. Zodra de wortels klaar zijn, moet dat erover. Er zit mie in de pan. Uitje en paprika gebakken, afgemaakt met ketjap en chilisaus, en dat gaat zo door de mie. En er wordt oosters gemarineerde (door meneer C1000 gedaan) vis te sudderen.
Tamelijk exotisch, maar het ruikt best lekker, behalve dan die sinaasappelgemberoliesaus.
Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [3]
Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [3]
Het klinkt zeker lekker.
Hier was het rosti, met sla en een speklapje.
Hier was het rosti, met sla en een speklapje.
let sin never hold true, that Love never broke through.
Boontjes, die ik afgehaald en panklaar vond ( met nog een aantal dingen) toen ik zaterdagmiddag de bijkeuken in stapte.
We hebben er vlaamse frieten bij gedaan en een heerlijke jagersburger.
We hebben er vlaamse frieten bij gedaan en een heerlijke jagersburger.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Vanmiddag twee broodjes kaas en twee broodje gebraden gehakt. samen met een goede bak koffie en een fijn gesprek een heerlijke lunch.
Vanavond aardappelen, bloemkool en een bal gehakt.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Nou, dan heb je je portie gehakt voor deze week wel weer gehad. Woensdag geen gehaktdag, denk ik?Lourens schreef:Vanmiddag twee broodjes kaas en twee broodje gebraden gehakt. samen met een goede bak koffie en een fijn gesprek een heerlijke lunch.

~~Soli Deo Gloria~~
Haha, niet bij stil gestaan.Hendrikus schreef:Nou, dan heb je je portie gehakt voor deze week wel weer gehad. Woensdag geen gehaktdag, denk ik?Lourens schreef:Vanmiddag twee broodjes kaas en twee broodje gebraden gehakt. samen met een goede bak koffie en een fijn gesprek een heerlijke lunch.
We hebben een gehaktbal over en ik begreep dat ik die morgen op mijn rood mag hebben morgen. Mijn beurt voor het extraatje.

Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
- Bert Mulder
- Contacteer:
Ik lus graag gehakt. Heerlijk ook op de boterham met pindakaas.Lourens schreef:Haha, niet bij stil gestaan.Hendrikus schreef:Nou, dan heb je je portie gehakt voor deze week wel weer gehad. Woensdag geen gehaktdag, denk ik?Lourens schreef:Vanmiddag twee broodjes kaas en twee broodje gebraden gehakt. samen met een goede bak koffie en een fijn gesprek een heerlijke lunch.
We hebben een gehaktbal over en ik begreep dat ik die morgen op mijn rood mag hebben morgen. Mijn beurt voor het extraatje.
Vandaag krijg ik speciaal recept chicken cordon bleu. Met die italiaanse gerookte ham (hoe heet het ook weer?) en gerookte kaas gemaakt. Met champignons marsala saus.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Lekker! Da's nogeens wat anders dan wat men in Nederland al kipcordonbleu durft te noemen (gemalen geperste kippenrestproducten, met veel paneermeel, met daarin een fladdertje ham en een smeerseltje imitatiekaas). Die dingen roepen de vegetariër in mij wakker.Bert Mulder schreef: Vandaag krijg ik speciaal recept chicken cordon bleu. Met die italiaanse gerookte ham (hoe heet het ook weer?) en gerookte kaas gemaakt. Met champignons marsala saus.
en Jet ruimt de rommel wel opLourens schreef:Vanmiddag twee broodjes kaas en twee broodje gebraden gehakt. samen met een goede bak koffie en een fijn gesprek een heerlijke lunch.

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Spekjes uitgebakken, uitje gefruit, bevroren stukjes kipfilet erbij (o wat handig, een kwartier voor het koken je vlees uit de vriezer halen), halve kleingesneden spitskool erbij, drie gesnipperde bolletjes gember, rozijnen, gembersiroop, ketjap, en een kliek bloemkool erdoor. Alles lekker gewokt, rijst gekookt en we aten weer heerlijk.
- MarthaMartha
beenhammetje, aardappels en prei
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Pizza. Zusje mocht kiezen. Ik pleitte nog voor zelfgemaakte pizza, maar het moest die dikke van Dr Oetker zijn. Alsof dat pizza is. 

Pizza 

Ik ook. Het zouden pannenkoeken worden bij het Uilenbos, maar jetje was ziek, dus werd het pizza in huize Jean en Jet.henriët schreef:Pizza

Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.