Kabinet Rutte/Verhagen

Hoe lang denk je dat het kabinet Rutte-Verhagen zit?

Peiling eindigde op 25 nov 2010, 17:56

Bij de regeringsverklaring valt het kabinet al.
1
2%
Tot de verkiezingen van de Provinciale Staten (maart 2011).
7
16%
Een jaar.
3
7%
Twee jaar.
12
27%
Drie jaar.
1
2%
Het kabinet zit gewoon de rit uit.
20
45%

Totaal aantal stemmen: 44

refo

Re: Kabinet Rutte/Verhagen

Bericht door refo »

Luther schreef:
refo schreef:Er is geen topic 'grote ergernissen'. Daarom maar hier:
Onze regering. :bobo
Hoezo dat dan?
In welk land leef je?

Nibud: Groot gezin hardst getroffen
Ander

Bericht door Ander »

Ik vind het stukje van Addy de Jong in het RD van vandaag wel grappig: Eurlings wordt de leider van het CDA en onze volgende premier. :)
huisman

Bericht door huisman »

refo schreef:
Luther schreef:
Hoezo dat dan?
In welk land leef je?

Volgens Luther zou dat met de "macht" van de SGP (verkregen door op een CDA'er te stemmen) allemaal goed moeten komen. Ik wacht het maar af :hum
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Ander

Bericht door Ander »

huisman schreef:
refo schreef:
Luther schreef:
Hoezo dat dan?
In welk land leef je?

Volgens Luther zou dat met de "macht" van de SGP (verkregen door op een CDA'er te stemmen) allemaal goed moeten komen. Ik wacht het maar af :hum
Laat ze nog maar even doorrommelen. Vervolgens ketst de PVV af, de VVD verliest ook flink en we krijgen weer een wat forser CDA o.l.v. Camiel Eurlings en daarna een ouderwets CDA-VVD kabinet. Niks mis mee. Hopelijk blijft Cohen de lijsstrekker van de PVDA, dan worden ze in ieder geval niet groot.
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Ander schreef: Laat ze nog maar even doorrommelen. Vervolgens ketst de PVV af, de VVD verliest ook flink en we krijgen weer een wat forser CDA o.l.v. Camiel Eurlings en daarna een ouderwets CDA-VVD kabinet. Niks mis mee. Hopelijk blijft Cohen de lijsstrekker van de PVDA, dan worden ze in ieder geval niet groot.
Ik kan mij niet voorstellen dat ze bij de PvdA goed bij hun verstand zijn èn Cohen nog een periode laten zitten. Ik heb nog nooit zo'n kleurloze lijsttrekker gezien. Vrouwen schijnen hem charmant te vinden, maar zelfs met die vermeende charme doet hij het zeldzaam slecht. Ik verwacht dat hij tegen de volgende verkiezingen opeens gaat ontdekken dat hij thuis een hulpbehoevende vrouw heeft en plotsklaps meer tijd voor zijn privéomstandigheden nodig heeft.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

huisman schreef:Volgens Luther zou dat met de "macht" van de SGP (verkregen door op een CDA'er te stemmen) allemaal goed moeten komen. Ik wacht het maar af :hum
Grappig dat die frustratie nog steeds bij jou aanwezig is. Zoals jij dat nu formuleert, heb ik dat nooit gezegd en bedoeld. Wat ik wel bedoelde, is wat onze predikant onlangs weer zei: "Gemeente, is het voor u niet een wonder dat in deze donkere tijd Gods voorzienigheid zich zo uitstrekte dat onze SGP meer gehoord wordt dan ooit?"
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Ander schreef:Laat ze nog maar even doorrommelen. Vervolgens ketst de PVV af, de VVD verliest ook flink en we krijgen weer een wat forser CDA o.l.v. Camiel Eurlings en daarna een ouderwets CDA-VVD kabinet. Niks mis mee. Hopelijk blijft Cohen de lijsstrekker van de PVDA, dan worden ze in ieder geval niet groot.
Afgezien van het woord 'doorrommelen', vind ik dit wel een aantrekkelijk scenario! In die zin ben ik blij dat de relatie tussen Camiel en Enikö voorbij is. Want als er één is die het CDA nog uit het slop kan trekken, is dat Camiel Eurlings.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Luther schreef:
Ander schreef:Laat ze nog maar even doorrommelen. Vervolgens ketst de PVV af, de VVD verliest ook flink en we krijgen weer een wat forser CDA o.l.v. Camiel Eurlings en daarna een ouderwets CDA-VVD kabinet. Niks mis mee. Hopelijk blijft Cohen de lijsstrekker van de PVDA, dan worden ze in ieder geval niet groot.
Afgezien van het woord 'doorrommelen', vind ik dit wel een aantrekkelijk scenario! In die zin ben ik blij dat de relatie tussen Camiel en Enikö voorbij is. Want als er één is die het CDA nog uit het slop kan trekken, is dat Camiel Eurlings.
Vraag is dan wel of Camiel daar zin in heeft.
Alhoewel, het RD van vandaag had een bijzonder stukje ;)
Willem

Bericht door Willem »

Luther schreef:Grappig dat die frustratie nog steeds bij jou aanwezig is. Zoals jij dat nu formuleert, heb ik dat nooit gezegd en bedoeld. Wat ik wel bedoelde, is wat onze predikant onlangs weer zei: "Gemeente, is het voor u niet een wonder dat in deze donkere tijd Gods voorzienigheid zich zo uitstrekte dat onze SGP meer gehoord wordt dan ooit?"
Is het een voordeel dat onze "SGP voormannen" zich ook met one-liners en "snel scoren" tweets zich niet meer onderscheiden van de seculiere kamerleden die geen ander doel hebben dan hun eigen "ikke" en dezelfs belangrijkheid?
Het is voor mij als SGP'er om te schamen hoe men zich op "centengeneuzel" meent te moeten profileren.
tweet: procenten voor de gezinnen! Moeten we herstellen! blablabla. Als de mensen die des zondags in de kerk zitten ernst zouden maken met de bijbelse soberheid dan zouden we met tientallen procenten minder prima kunnen leven.
Laatst gewijzigd door Willem op 17 sep 2011, 20:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Willem schreef:
Luther schreef:Grappig dat die frustratie nog steeds bij jou aanwezig is. Zoals jij dat nu formuleert, heb ik dat nooit gezegd en bedoeld. Wat ik wel bedoelde, is wat onze predikant onlangs weer zei: "Gemeente, is het voor u niet een wonder dat in deze donkere tijd Gods voorzienigheid zich zo uitstrekte dat onze SGP meer gehoord wordt dan ooit?"
Is het een voordeel dat onze "SGP voormannen" zich ook met one-liners en "snel scoren" tweets zich niet meer onderscheiden van de seculiere kamerleden die geen ander doel hebben dan hun eigen ikke en belangrijkheid?
Het is om voor mij als SGP om te schamen hoe men zich op "centengeneuzel" meent te moeten profileren.
tweet: procenten voor de gezinnen!. Moeten we herstellen! blablabla. Als de mensen die des zondags in de kerk zitten ernst zouden maken met de bijbelse soberheid dan zouden we met tientallen procenten minder prima kunnen leven.
Je ziet helaas een enorm detail over het hoofd. Namelijk het feit dat praktisch alle vaste lasten duurder worden (en sommigen heel fors). Dat moet wel betaald worden, hoe je het ook wendt of keert.
Ander

Bericht door Ander »

Willem schreef:
Is het een voordeel dat onze "SGP voormannen" zich ook met one-liners en "snel scoren" tweets zich niet meer onderscheiden van de seculiere kamerleden die geen ander doel hebben dan hun eigen ikke en belangrijkheid?
Het is om voor mij als SGP om te schamen hoe men zich op "centengeneuzel" meent te moeten profileren.
tweet: procenten voor de gezinnen!. Moeten we herstellen! blablabla. Als de mensen die des zondags in de kerk zitten ernst zouden maken met de bijbelse soberheid dan zouden we met tientallen procenten minder prima kunnen leven.
hihi, wat een drukte.
Maar ja, als de SGP niet reageert op de stelling dat juist grote gezinnen de dupe zijn is het óók niet goed.
Al onderschrijf ik je laatste zin van harte. Er zijn zaken waar we ons beter druk over kunnen maken.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Willem schreef:
Is het een voordeel dat onze "SGP voormannen" zich ook met one-liners en "snel scoren" tweets zich niet meer onderscheiden van de seculiere kamerleden die geen ander doel hebben dan hun eigen "ikke" en dezelfs belangrijkheid?
Het is voor mij als SGP'er om te schamen hoe men zich op "centengeneuzel" meent te moeten profileren.
tweet: procenten voor de gezinnen! Moeten we herstellen! blablabla. Als de mensen die des zondags in de kerk zitten ernst zouden maken met de bijbelse soberheid dan zouden we met tientallen procenten minder prima kunnen leven.
Je verwijt de SGP blablabla...
Maar deze post heeft een zelfde karakter. Dat lijkt me inconsequent.

Ik sta van harte achter de SGP-kamerleden, inclusief hun tweets. Fijn dat ze de podia zoeken die thans het meest gebruikt worden. Niet alleen twitter, ook TV, ook columns in NRC en www.dedagelijksestandaard.nl, etc. etc.

En ja, ik hoop inderdaad dat er iets gedaan kan worden aan die al decennia bestaande stuietnde onrechtvaardigheid met betrekking tot éénverdieners. Maar ik beloof dat ik niet zal klagen, als dat onverhoopt niet lukt.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Willem schreef:tweet: procenten voor de gezinnen! Moeten we herstellen! blablabla. Als de mensen die des zondags in de kerk zitten ernst zouden maken met de bijbelse soberheid dan zouden we met tientallen procenten minder prima kunnen leven.
Overigens zou ik dan weleens van jou en jullie budget-advies willen hebben. Wij moeten tegenwoordig elke maand een nieuwe bezuinigingsronde organiseren m.b.t. tot onze huishoudportemonee. Voor ons gevoel leven we niet luxe, hebben we alles al geschrapt wat er maar even af kon, en toch houden we aan het einde van ons geld steeds een stuk maand over. En nee, ik verdien niet slecht.
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

Luther schreef:
Willem schreef:
Je verwijt de SGP blablabla...
Maar deze post heeft een zelfde karakter. Dat lijkt me inconsequent.

Ik sta van harte achter de SGP-kamerleden, inclusief hun tweets. Fijn dat ze de podia zoeken die thans het meest gebruikt worden. Niet alleen twitter, ook TV, ook columns in NRC en http://www.dedagelijksestandaard.nl, etc. etc.

En ja, ik hoop inderdaad dat er iets gedaan kan worden aan die al decennia bestaande stuietnde onrechtvaardigheid met betrekking tot éénverdieners. Maar ik beloof dat ik niet zal klagen, als dat onverhoopt niet lukt.
Eens, Luther! Ik lees ook je volgende bericht, en vraag me (ook) af of de stelling van Willem wel recht doet aan een gezin als het onze: één kostwinner, wat meer kinderen dan men tegenwoordig normaal vindt. Weet degene die stelt dat we met tientallen procenten (alsof het niks is!!) minder kunnen, wel precies waar hij het over heeft?

Natuurlijk, ik besef ook, en dat probeer ik steeds ook naar buiten toe te benadrukken: we hebben het veel en veel beter dan heel veel andere mensen op deze wereld. Goed om dat ook te realiseren.
Maar dat kan natuurlijk niet de basis zijn van zo'n stelling.
huisman

Bericht door huisman »

Luther schreef:
huisman schreef:Volgens Luther zou dat met de "macht" van de SGP (verkregen door op een CDA'er te stemmen) allemaal goed moeten komen. Ik wacht het maar af :hum
Grappig dat die frustratie nog steeds bij jou aanwezig is. Zoals jij dat nu formuleert, heb ik dat nooit gezegd en bedoeld. Wat ik wel bedoelde, is wat onze predikant onlangs weer zei: "Gemeente, is het voor u niet een wonder dat in deze donkere tijd Gods voorzienigheid zich zo uitstrekte dat onze SGP meer gehoord wordt dan ooit?"
Dan zou ik zeggen: Dominee heeft u de laatste twintig jaar nog een krant gelezen?
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Plaats reactie