Ik heb er ook altijd van genoten. Maar weet je, de jongste is nu bijna 4. Als ik een kleintje nog had, dan was studeren niet in mij opgekomen. En ik ben nu eenmaal niet het type om thuis alleen te zitten, ik MOET wat doen.henriët schreef:Ja, is ook zo, je kunt altijd op verschillende manieren kijken.. halfvol/ halfleeg;)
Nou, jij bekijkt het gewoon halfvol nu:)
Ik kan me voorstellen dat je voor je gezin bijna er van afgezien had.
Uiteindelijk is het moederschap al zo'n veelzijdig beroep. Maar als juf kun je ook altijd aan de slag en ook als de kids al uit huis zijn. Ach ja.
Zo heeft ieder zijn/ haar keuzes. Ik ben zelf nu echt fulltime moeder, wat ik echt heerlijk vind.
Maar Jo, nogmaals heel veel sterkte en succes! t Is een leuke studie:)
Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [3]
- JolandaOudshoorn
Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [3]
Ik weet, mijn Verlosser leeft
JolandaOudshoorn schreef:Ik heb er ook altijd van genoten. Maar weet je, de jongste is nu bijna 4. Als ik een kleintje nog had, dan was studeren niet in mij opgekomen. En ik ben nu eenmaal niet het type om thuis alleen te zitten, ik MOET wat doen.henriët schreef:Ja, is ook zo, je kunt altijd op verschillende manieren kijken.. halfvol/ halfleeg;)
Nou, jij bekijkt het gewoon halfvol nu:)
Ik kan me voorstellen dat je voor je gezin bijna er van afgezien had.
Uiteindelijk is het moederschap al zo'n veelzijdig beroep. Maar als juf kun je ook altijd aan de slag en ook als de kids al uit huis zijn. Ach ja.
Zo heeft ieder zijn/ haar keuzes. Ik ben zelf nu echt fulltime moeder, wat ik echt heerlijk vind.
Maar Jo, nogmaals heel veel sterkte en succes! t Is een leuke studie:)

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Met etenswaren die nog niet al te erg over de datum zijn, is in het algemeen niks mis. Gewoon kijken en ruiken, dan weet je echt wel of je het nog kunt eten. Zeker bij droge stoffen hoef je de THT-datum niet strikt te nemen. Als er nu op een verpakking 10 mei 2014 staat, is het in oktober 2014 echt nog wel goed.henriët schreef:hihi, ik ook:)Marieke schreef:Ow ik zou dat a f g r i j s e l i j k vinden...Zita schreef:Van melk die een paar dagen over de datum is, niet helemaal lekker meer ruikt en smaakt, maar die nog niet in klonters zit, kun je nog prima pannenkoeken bakken. Je proeft er niks van. Vandaag eten we dus Zeeuwse pannenkoeken.
Ik ben allergisch voor dingen over de datum...
Die pannekoeken zou ik toch echt een 'ander'smaakje aan proeven;)
Bij vlees en zuivel is het bedervingsrisico wat groter. Gelukkig ruik je het daarbij direct. Vlees dat bedorven is, stinkt. Zuivel die bedorven is, ruikt zurig, heeft klonten of er staat schimmel op. Maar bij melk zit er zo'n tussenperiode, waarin het net niet meer smakelijk is, maar nog prima bruikbaar. Omdat ik er een enorme hekel aan heb om eten weg te gooien dat nog prima eetbaar is, bak ik er liever dan even pannenkoeken van. Ze heten hier Zeeuwse Pannenkoeken. Toen zusjelief voor het eerst bij haar a.s schoonouders in Zeeland at, smaakte de melk zo gek. Ze vond het wat bar om daarover te zeuren, maar haar vriend riep meteen: Ma, die melk is zuur. De betreffende ma zei tot afgrijzen van mijn zusje: daar bak ik dan pannenkoeken van. En ze bleken prima te smaken.
Marieke schreef:Ow ik zou dat a f g r i j s e l i j k vinden...Zita schreef:Van melk die een paar dagen over de datum is, niet helemaal lekker meer ruikt en smaakt, maar die nog niet in klonters zit, kun je nog prima pannenkoeken bakken. Je proeft er niks van. Vandaag eten we dus Zeeuwse pannenkoeken.
Ik ben allergisch voor dingen over de datum...
ik niet; het meeste is nog prima te eten
Yoghurt nog wel een week na datum.
Zure melk zou ik wel weggooien.
Met vlees ben ik ook erg voorzichtig.
Maar verder is je eigen neus een prima graadmeter.
Vroeger stond nergens een datum op....
(en je raakt op een gegeven moment ook wel een beetje immuun hoor

- Katharina van Bora
Voor 't eerst weer in het stoofperenseizoen: STOOFPEREN met gekookte aardappels en een stukje rundvlees. Het rundvlees staat al de hele middag te sudderen en de peertjes erbij. Hmmmm!
Een vriend is iemand die alles van je weet en toch van je houdt.
heerlijk!!Katharina van Bora schreef:Voor 't eerst weer in het stoofperenseizoen: STOOFPEREN met gekookte aardappels en een stukje rundvlees. Het rundvlees staat al de hele middag te sudderen en de peertjes erbij. Hmmmm!
Doe je de peertjes 'als groente'of doe je er nog iets bij?
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
ik heb al wel gekookte peertjes gegeten (en ik had ze net zo lang laten koken tot ze rood waren...) maar 't waren geen stoofpeertjes (maar wel lekker...)
wij eten het als appelmoes zeg maar; koud. Met suiker en kaneel.
Vanavond eten we maiskolven. in de aanbieding bij de C1000

Wij eten het ook als appelmoes.helma schreef:ik heb al wel gekookte peertjes gegeten (en ik had ze net zo lang laten koken tot ze rood waren...) maar 't waren geen stoofpeertjes (maar wel lekker...)
Morgen hoop ik bij mn ouders te zijn en stiekum hoop ik dat de stoofperen al rijp aan de boom hangen:)
Wat doe jij daarbij dan Helma bij die maïskolven?
gekookte aardappels ; sla erbij en visstickshenriët schreef:Wij eten het ook als appelmoes.helma schreef:ik heb al wel gekookte peertjes gegeten (en ik had ze net zo lang laten koken tot ze rood waren...) maar 't waren geen stoofpeertjes (maar wel lekker...)
Morgen hoop ik bij mn ouders te zijn en stiekum hoop ik dat de stoofperen al rijp aan de boom hangen:)
Wat doe jij daarbij dan Helma bij die maïskolven?
maar ik doe het ook wel met friet of gebakken piepers
- Katharina van Bora
Als groente! Meestal op zondag, maar nu hadden we afgelopen zondag al wat anders op het menu. Maar Luther en de kids vinden dit zoooo lekker, dat ik het nu maar een keer op dinsdag eet. Zij hebben graag elke dag stoofperen. Het is ook ongeveer het enige wat echt iedereen bij ons graag lust!henriët schreef:heerlijk!!Katharina van Bora schreef:Voor 't eerst weer in het stoofperenseizoen: STOOFPEREN met gekookte aardappels en een stukje rundvlees. Het rundvlees staat al de hele middag te sudderen en de peertjes erbij. Hmmmm!
Doe je de peertjes 'als groente'of doe je er nog iets bij?

Een vriend is iemand die alles van je weet en toch van je houdt.
Hier was het pasta met een restjessaus. Wat gehakt, rood uitje, gewoon uitje, halve paprika, stukje prei, twee worteltjes, wat broccoliroosjes, blik tomatenblokjes, halve courgette, bouillonblokje, scheut rode wijn, lepel crème fraîche, peper, zout, italiaanse kruiden. Erg lekker.
Soep en misschien wel een tosti ofzo.
Zuslief vierde de aanschaf van haar trouwjurk door pasta te koken met gerookte zalm, boursin en heel veel knoflook. Er zat ook nog courgette, een ui en een gele paprika in, maar die gingen in de knoflookwalmen een beetje ten onder.
Lekkere kipsate bij

Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Worteltjes uit de oven, overgoten met twee eetlepels olijfolie en peper en zout. Ik sta er van tijd tot tijd wat wanhopig in te prikken, in de hoop dat ze nog wel iets gaan garen. Zojuist heb ik er ook sesamzaadjes over gegooid. Intussen staat er een soort dressing te trekken, van olijfolie, sinaasappelsap, geraspte sinaasappelschil en drie bolletjes gember in stukjes gehakt. Zodra de wortels klaar zijn, moet dat erover. Er zit mie in de pan. Uitje en paprika gebakken, afgemaakt met ketjap en chilisaus, en dat gaat zo door de mie. En er wordt oosters gemarineerde (door meneer C1000 gedaan) vis te sudderen.
Tamelijk exotisch, maar het ruikt best lekker, behalve dan die sinaasappelgemberoliesaus.
Tamelijk exotisch, maar het ruikt best lekker, behalve dan die sinaasappelgemberoliesaus.