't was perfect barbeknoeiweer, that's all. Maar inderdaad, 't was geen strafalbion schreef:Iets te vieren, Hendrikus? Smaakte zeker wel![]()

't was perfect barbeknoeiweer, that's all. Maar inderdaad, 't was geen strafalbion schreef:Iets te vieren, Hendrikus? Smaakte zeker wel![]()
Fijn Terri, ik ga het een keer proberen. Ik moet alleen ook oppassen met bouillonblokjes, maar ik heb in het reformhuis ontdekt dat ze daar blokjes zonder versterkers verkopen. groenten- en tomatenbouillon. Het lijkt gezeur, maar het is gewoon heel vervelend wanneer je van etenswaren ziek wordt.Terri schreef:recept babi pangang (3 pers.)
3 varkenslapjes of 3 kipfileetjes
2 uien
3 teentjes knoflook
3 eetlepels bruine suiker
1 theelepel sambal oelek
5 eetlepels ketjap(zoete)
1 grote bouillonblok of 6 kleine maggiblokjes
1 groot blikje tomatenpuree
300 ml water.
kleine stukjes vlees,bestrooi ze met peper en zout en dan even aanbakken.Fijn gesneden ui erbij, even mee bakken(tot glazig).
Daarna de rest bij elkaar, tot aan de kook, vuur uit en een uur laten trekken.
Daarna opnieuw aan de kook, half uur tot 3 kwartier pruttelen(hoeft niet perse, kan ook korter, ligt aan hoe lang je het vlees hebt aangebraden) daarna tot gewenste dikte aanmaken met maizena.
Heerlijk met rijst en ananas.
oesterschelpje schreef:Zalm in druivepitolie gebakken met dille/oregano en ietsje zout.
Gebakken aardappeltjes bestrooid met italiaanse kruiden.
Allerlei soorten sla uit de groentetuin (o.a. rucola en snijsla) met ananas, uitje, eieren, tonijn, zout, peper en oregano.
Toetje. roomijs met verse aardbeien, aalbessen en frambozen uit de groentetuin.
Even garneren met slagroom en blaadje mint.
Elke dag is eten een feest....albion schreef:oesterschelpje schreef:Zalm in druivepitolie gebakken met dille/oregano en ietsje zout.
Allerlei soorten sla uit de groentetuin (o.a. rucola en snijsla) met ananas, uitje, eieren, tonijn, zout, peper en oregano.
Dat klinkt goed en feestelijk. Iets te vieren?
Een eigen moestuin is idd aan te bevelen. Het is heerlijk ontspannend en wat er vanaf komt is echt mmmmmmmmoesterschelpje schreef:Elke dag is eten een feest....albion schreef:oesterschelpje schreef:Zalm in druivepitolie gebakken met dille/oregano en ietsje zout.
Dat klinkt goed en feestelijk. Iets te vieren?![]()
Vandaag heel de dag in de tuin gewerkt.
Een stukje daarvan is groentetuin en voor het eerst dit jaar hebben we heel veel verschillende soorten sla.
Daarom eten we bijna dagelijks een salade.
Ik had geen puf meer, dus het werd een "snelle" maaltijd.
Even een "kliekje" aardappelen uit de koelkast, en wat zalm uit de vriezer.
De rest even halen uit de tuin, en klaar is de maaltijd.
Echt aan te bevelen, makkelijk, verrukkelijk en snel klaar!
JolandaOudshoorn schreef:Een eigen moestuin is idd aan te bevelen. Het is heerlijk ontspannend en wat er vanaf komt is echt mmmmmmmmoesterschelpje schreef:Elke dag is eten een feest....albion schreef:oesterschelpje schreef:Zalm in druivepitolie gebakken met dille/oregano en ietsje zout.
Dat klinkt goed en feestelijk. Iets te vieren?![]()
Vandaag heel de dag in de tuin gewerkt.
Een stukje daarvan is groentetuin en voor het eerst dit jaar hebben we heel veel verschillende soorten sla.
Daarom eten we bijna dagelijks een salade.
Ik had geen puf meer, dus het werd een "snelle" maaltijd.
Even een "kliekje" aardappelen uit de koelkast, en wat zalm uit de vriezer.
De rest even halen uit de tuin, en klaar is de maaltijd.
Echt aan te bevelen, makkelijk, verrukkelijk en snel klaar!
vlinder schreef:Beetje jammer die reacties over die pakjes. Over smaak valt niet te twisten. Geloof mij, wanneer je mij in de keuken zet ben je dankbaar dat Unilever vast de smaak heeft bepaald. Verder zijn wij met z'n tweeën en de pakjes bijna altijd voor 4. Dan bewaar je toch de helft? Je hoeft helemaal niet zo'n heel pak macaroni weg te werken, je bewaart gewoon de helft van de ingrediënten voor de volgende keer.
Daarnaast valt over smaak niet te twisten en zijn wij vaak goedkoper uit dan wanneer we alle speciale ingrediënten die in de recepten staan moeten aanschaffen. Gelukkig zijn wij nergens allergisch voor, maar de stellige meningen hier zijn gelukkig maar meningen.