Kabinet Rutte/Verhagen

Hoe lang denk je dat het kabinet Rutte-Verhagen zit?

Peiling eindigde op 25 nov 2010, 17:56

Bij de regeringsverklaring valt het kabinet al.
1
2%
Tot de verkiezingen van de Provinciale Staten (maart 2011).
7
16%
Een jaar.
3
7%
Twee jaar.
12
27%
Drie jaar.
1
2%
Het kabinet zit gewoon de rit uit.
20
45%

Totaal aantal stemmen: 44

jvdg

Re: Kabinet Rutte/Verhagen

Bericht door jvdg »

Erasmiaan schreef:
jvdg schreef:
Luther schreef:En terecht. Als je geeft, geef je immers onvoorwaardelijk? :)

Overigens hangt de zaak nog steeds boven de rechter.
Nee, toen ik mijn gift gaf, was dit om de SGP te helpen.
Dus in feite onder de voorwaarde dat het subsidie definitief zou worden geschrapt.
Ik wil geen terugstorting, maar wel een verantwoording.
Maar nogmaals, dat kan ik op dit forum niet vragen.

Dat de zaak nog steeds onder (en niet boven) de rechter hangt, doet niet terzake, temeer daar dit kabinet de SGP thans zeer ter wille is. :)
Als je (als volbloedSGP-er) naar de partijdag was geweest had je gehoord waarom het niet wordt teruggestort. Er zijn zoveel donaties gekomen dat het verschrikkelijk veel werk zou zijn om ieder alles precies terug te storten. Daar komt bij dat het nu eenmaal een gift was.

Het hangt overigens niet meer bij de rechter: de hoogste bestuursrechter is de Raad van State en die heeft besloten dat de SGP definitief recht heeft op subsidie.
Ach, ik verwachte ook geen terugstorting.
Slechts een verantwoording van die ruimhartige gaven.
Maar, alweer, klaarblijkelijk heb ik iets gemist.

Maar jij, als partijdagganger, kan me over deze extra bijdragen iets vertellen?

Ik ben weliswaar volbloed SGP-er, maar kan ook niet alles volgen.
huisman

Bericht door huisman »

Luther schreef:- SGP érs hebben iets guitigs.
Ben jij wel een SGP'er dan :yahoo
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

huisman schreef:
Luther schreef:- SGP érs hebben iets guitigs.
Ben jij wel een SGP'er dan :yahoo
In die zin niet.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Mara

Bericht door Mara »

Luther schreef:Nu we het toch over de SGP hebben. Mara heeft er al enkele keren over gesproken: In Elsevier van 28 mei staat een heel aardig portret van de SGP. Aanbevolen!

Enkele pikante citaten uit het artikel:
- De SGP wordt gezien als een club van godvrezende boeren en vissers, wars van de moderne tijd. Toch klopt dat beeld niet meer. Wel standvastig, maar ook gemoedelijk. "Wij zijn pragmatische principiëlen."
- Op het Binnenhof in Den Haag is de SGP niet de grootste partij, maar wel van alle kleine fracties de invloedrijkste.
- Voor de SGP is de dag des Heeren heilig; het verbod op godslastering blijft waarschijnlijk toch in stand.
- De werkelijkheid is dat de SGP de gedoogcoalitie van VVD-CDA-PVV absoluut overeind wil houden. Anders krijg je nieuwe verkiezingen en mogelijk een paars of een paarsplus-kabinet. Dan regeren opnieuw de goddelozen met D66-minsters.
- De SGP voelt sterke verwandschap op economisch terrein met VVD en CDA. De achterban is ondernemend, en dus argwanend tegenover de overheid. SGP'ers willen van nature onafhankelijk zijn van de overheid.
-SGP'ers weten dat ze op de liberalen van de VVD kunnen rekenen. Die gaan - anders dan de PvdA - niet tot het gaatje.
- SGP érs hebben iets guitigs.
Fijn dat het opgepikt werd :)
Ik heb eerder aangeboden om het evt te kopieren en op verzoek op te sturen.
Ik lees nl liever een dergelijk artikel in een algemeen opinieblad dan in een reformatorisch blad. Want dat is preken voor eigen parochie :hum minder kritisch denk ik.
Mijn aanbod geldt nog steeds hoor, geachte forummers !
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Marieke

Bericht door Marieke »

Mara schreef:
Luther schreef:Nu we het toch over de SGP hebben. Mara heeft er al enkele keren over gesproken: In Elsevier van 28 mei staat een heel aardig portret van de SGP. Aanbevolen!

Enkele pikante citaten uit het artikel:
- De SGP wordt gezien als een club van godvrezende boeren en vissers, wars van de moderne tijd. Toch klopt dat beeld niet meer. Wel standvastig, maar ook gemoedelijk. "Wij zijn pragmatische principiëlen."
- Op het Binnenhof in Den Haag is de SGP niet de grootste partij, maar wel van alle kleine fracties de invloedrijkste.
- Voor de SGP is de dag des Heeren heilig; het verbod op godslastering blijft waarschijnlijk toch in stand.
- De werkelijkheid is dat de SGP de gedoogcoalitie van VVD-CDA-PVV absoluut overeind wil houden. Anders krijg je nieuwe verkiezingen en mogelijk een paars of een paarsplus-kabinet. Dan regeren opnieuw de goddelozen met D66-minsters.
- De SGP voelt sterke verwandschap op economisch terrein met VVD en CDA. De achterban is ondernemend, en dus argwanend tegenover de overheid. SGP'ers willen van nature onafhankelijk zijn van de overheid.
-SGP'ers weten dat ze op de liberalen van de VVD kunnen rekenen. Die gaan - anders dan de PvdA - niet tot het gaatje.
- SGP érs hebben iets guitigs.
Fijn dat het opgepikt werd :)
Ik heb eerder aangeboden om het evt te kopieren en op verzoek op te sturen.
Ik lees nl liever een dergelijk artikel in een algemeen opinieblad dan in een reformatorisch blad. Want dat is preken voor eigen parochie :hum minder kritisch denk ik.
Mijn aanbod geldt nog steeds hoor, geachte forummers !
Het is zeker een mooi artikel, ik heb het ook gelijk gelezen toen die op de mat lag. Vanuit het uitgangspunt gezien dat de Elsevier toch echt wel een "VVD-blad" (zullen ze nooit toegeven natuurlijk, maar het straalt er van alle kanten vanaf) is, is het aan de andere kant ook geen verrassing voor me dat ze zo positief schrijven over de SGP. Maar omdat de Elsevier zo breed gelezen wordt, ben ik toch blij dat ze nu zoveel positieve aandacht besteden aan de SGP
Auto

Bericht door Auto »

Staatssecretaris Bleeker die doet het wel aardig begrijp ik nu:

http://nos.nl/video/247083-pvver-de-mos ... -waar.html
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Goed artikel van dr. C.S.L. Janse in de Saambinder van vandaag!
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

Wilders vrijgesproken op alle punten. Dat is niet zo gunstig. Je mag dus kennelijk een heleboel zeggen over een bepaald geloof.
parsifal

Bericht door parsifal »

Erasmiaan schreef:Wilders vrijgesproken op alle punten. Dat is niet zo gunstig. Je mag dus kennelijk een heleboel zeggen over een bepaald geloof.
Ik vind veel van de uitspraken van Wilders heel erg verwerpelijk, maar ik laat het niet graag aan de rechter van een grotendeels seculier land over om te bepalen wat men mag zeggen als politicus.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Auto

Bericht door Auto »

parsifal schreef:
Erasmiaan schreef:Wilders vrijgesproken op alle punten. Dat is niet zo gunstig. Je mag dus kennelijk een heleboel zeggen over een bepaald geloof.
Ik vind veel van de uitspraken van Wilders heel erg verwerpelijk, maar ik laat het niet graag aan de rechter van een grotendeels seculier land over om te bepalen wat men mag zeggen als politicus.
Wat me wel is opgevallen dat de rechters bij veel uitspraken hun mening gaven over de uitspraak en kwalificeerden als onheus, grievend, etc maar in de context was het acceptabel. Daarom kan ik mij niet aan de indruk ontrekken dat ze een duidelijk statement maakten over de uitspraken, maar dat de wet (waarschijnlijk met het arrest van de HR op de achtergrond) ruimer is en dat Wilders dus niet veroordeeld kan worden.
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

http://www.refdag.nl/nieuws/politiek/sg ... e_1_574819

Het is zeker komkommertijd, dat dit soort artikelen het licht zien. Want nieuws kan ik het niet noemen. Deze opsomming wordt elke keer gemaakt als invloed van de SGP op een bepaald dossier wordt vermoed.

Verder vind ik het een tegenvallend rijtje. Het is allemaal slechts tijdelijk en op minder belangrijke punten. Waarom vindt de SGP het belangrijk om wat te zeggen over de langstudeerders? Daarom heb ik niet op de SGP gestemd! Geen maatregelen tegen de SGP; dat is dan voor zo lang dit kabinet zit. Zo is eigenlijk overal wel een kanttekening bij te plaatsen. Als het hierbij blijft dan heeft de SGP nog minder voor elkaar kunnen boksen dan de CU.

Ok, het is te vroeg om conclusies te trekken en ik had ook niet verwacht dat Nederland ineens gereformeerd zou worden. Maar het triomfantalisme op basis van zo'n (tot nu toe) tegenvallend lijstje, vind ik ronduit ongepast. Ik heb een beetje een nare smaak in mijn mond gekregen van dit artikel.
refo

Bericht door refo »

Er is geen topic 'grote ergernissen'. Daarom maar hier:
Onze regering. :bobo
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

refo schreef:Er is geen topic 'grote ergernissen'. Daarom maar hier:
In welk opzicht?
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

refo schreef:Er is geen topic 'grote ergernissen'. Daarom maar hier:
Hoezo dat dan?
Desiree

Bericht door Desiree »

Ze denken in ieder geval aan mijn portemonnee. Heel aardig van Jan-Kees de Jager. Die begrijpt mij in ieder geval... Verder, tja, ik zou ze graag allemaal gelukkig zien. Met de grote G. zeg maar. Dat vind ik het moeilijkste. Maar als de portemonnee kan, kan de Grote G. ook!
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry

Plaats reactie