Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [3]
- MarthaMartha
Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [3]
soep en zelfgemaakte pizza's
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Kaasbroodjes, lekker zacht, warm en voedzaam en ze smaken nog lekker ook, zo uit de magnetron
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !
He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
Eergisteren kliekjesdag, nog best leuk en lekker geworden.... en weer een hoop ruimte in de vriezer 

Gisteren de befaamde mexicaanse ovenschotel met Tortillachips (een flinke hoeveelheid saus met gehakt, tomatenpuree, wrap-mix, paprika, uit, courgette, kidneybonen, mais, spaanse peper, en crème fraich en daarover heen een flinke laag tortillachips. Losse in de oven gegrilde tortillachips en verse guacomole erbij en smullen maar
Komt er zoiets uit te zien:

Gisteren de befaamde mexicaanse ovenschotel met Tortillachips (een flinke hoeveelheid saus met gehakt, tomatenpuree, wrap-mix, paprika, uit, courgette, kidneybonen, mais, spaanse peper, en crème fraich en daarover heen een flinke laag tortillachips. Losse in de oven gegrilde tortillachips en verse guacomole erbij en smullen maar

Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
- MarthaMartha
ik weet het nog niet....
zal nog boodschappen moeten doen ook, en daarvoor moet ik zien dat ik eerst een panty aankrijg.... of laarzen, maar dat valt allemaal niet meer onder 'makkelijke acties'.
zal nog boodschappen moeten doen ook, en daarvoor moet ik zien dat ik eerst een panty aankrijg.... of laarzen, maar dat valt allemaal niet meer onder 'makkelijke acties'.

tarakatti
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
- MarthaMartha
de watti?henriët schreef:tarakatti
we eten op do altijd bij mn zusje,MarthaMartha schreef:de watti?henriët schreef:tarakatti
ook opa komt dan.
Nu gaan we dus tagliatelli eten, en opa zei dus "Oh, we eten dus tarakatti".
Dus zegt mn zusje: "Ja, klopt, ik heb net China even gebeld om de katten te bezorgen.."
Opa wist gewoon niet wat t was, dus maakte hij r maar wat van wat er op leek om het te zeggen, hij wist niet meer hoe t in t echt heette.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
- MarthaMartha
henriët schreef:we eten op do altijd bij mn zusje,MarthaMartha schreef:de watti?henriët schreef:tarakatti
ook opa komt dan.
Nu gaan we dus tagliatelli eten, en opa zei dus "Oh, we eten dus tarakatti".
Dus zegt mn zusje: "Ja, klopt, ik heb net China even gebeld om de katten te bezorgen.."
Opa wist gewoon niet wat t was, dus maakte hij r maar wat van wat er op leek om het te zeggen, hij wist niet meer hoe t in t echt heette.

Ik heb soepvlees en gehakt gehaald en ga ouderwetsch bouillon trekken.
Daar maak ik een pan voedzame groentensoep van, het soepvlees snijd ik fijn en verwerk ik in een vleessalade.
Met o.a. gek. aard, 1 fijngesneden gekookt bietje erin (lang leve de gewone groentenboer, daar kun je alles per stuk kopen) augurk, zilveruitje, sjalotje, gek ei, wat erwtjes, dat op een bedje sla, gegarneerd met cherrytomaatjes en komkommer
Wij komen zo wel aan de 2 ons groente
Daar maak ik een pan voedzame groentensoep van, het soepvlees snijd ik fijn en verwerk ik in een vleessalade.
Met o.a. gek. aard, 1 fijngesneden gekookt bietje erin (lang leve de gewone groentenboer, daar kun je alles per stuk kopen) augurk, zilveruitje, sjalotje, gek ei, wat erwtjes, dat op een bedje sla, gegarneerd met cherrytomaatjes en komkommer
Wij komen zo wel aan de 2 ons groente

Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Wij zouden rode bieten (of kroten, wat is het verschil?) met een gehaktbal eten. De productie van dat soort deugdelijk voedsel ligt altijd in handen van ma, en die heeft vanavond een tentamen. Ik zie de krotentoekomst somber in. Het alternatief zou zijn dat ik witlof ga verwerken, waarschijnlijk in een ovenschotel.
Verschil is gedeelte van het land waar je woontZita schreef:Wij zouden rode bieten (of kroten, wat is het verschil?) met een gehaktbal eten. De productie van dat soort deugdelijk voedsel ligt altijd in handen van ma, en die heeft vanavond een tentamen. Ik zie de krotentoekomst somber in. Het alternatief zou zijn dat ik witlof ga verwerken, waarschijnlijk in een ovenschotel.

Maar het is makkelijk Zita. Je kookt de bieten tot het velletje loslaat ( 1 - 1 1/2 uur) laat ze afkoelen, schaaft ze tot plakjes of dunne reepjes, stoven in klein beetje water met scheutje azijn en schepje suiker. Evt fijngesnipperd uitje erdoor. Thats all

Het wordt iets zachts, nog niet vloeibaar, dat komt over een paar weken wel, maar 'k weet nog steeds niet wat......ik ga wel even een deskundige blik werpen op de inhoud van de koelkast.........
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !
scharretjes
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
- MarthaMartha
het werd hier couscous met kip, paprika, ui, courgette en rozijnen
Zalm in bladerdeeg, met broccoli en gekruide aardappelpartjes