Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [3]
Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [3]
En vandaag lekker pasta eten met mijn door mijn vrouw erg geliefde eigengemaakte Marnix-saus. (gehakt, tomaten, tomatenpuree, bouillon, kruiden, knoflook en een aantal geheime ingredienten 

Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
hier wordt het nassi gado gado
Gado gadohelma schreef:hier wordt het nassi gado gado

Hier erwtensoep met worst en broodjes uit de oven

Jummie.
Mister:
Gadogado (Indonesisch: Gado-gado) is een Indonesisch groentegerecht, dat in Nederland en Suriname vooral bekend is als gerecht van het Chinees-Indisch restaurant. In die hoedanigheid is het een mix van groenten met gebakken ei, een schep pindasaus en gekruimelde kroepoek. Het wordt geserveerd met witte rijst. Gadogado is geschikt voor vegetariërs indien de kroepoek achterwege wordt gelaten of vervangen, het is goedkoop en snel te bereiden.
Het bereiden van gadogado in een ulek
In Indonesië echter zal men gadogado nooit met een gebakken ei aantreffen, het kan wel met een gekookt ei worden opgediend en vaak met lontongrijst of ketupat. Op Java vindt men er vaak een vorm van tahoe of tempeh in. Het wordt daar ook vaak koud genuttigd. De saus die men erover giet is gemaakt van pinda's, zoete ketjap, Spaanse pepers en vaak ook santen hoewel over dat laatste ingrediënt in Indonesië verschil van mening bestaat.
Mister:
Gadogado (Indonesisch: Gado-gado) is een Indonesisch groentegerecht, dat in Nederland en Suriname vooral bekend is als gerecht van het Chinees-Indisch restaurant. In die hoedanigheid is het een mix van groenten met gebakken ei, een schep pindasaus en gekruimelde kroepoek. Het wordt geserveerd met witte rijst. Gadogado is geschikt voor vegetariërs indien de kroepoek achterwege wordt gelaten of vervangen, het is goedkoop en snel te bereiden.
Het bereiden van gadogado in een ulek
In Indonesië echter zal men gadogado nooit met een gebakken ei aantreffen, het kan wel met een gekookt ei worden opgediend en vaak met lontongrijst of ketupat. Op Java vindt men er vaak een vorm van tahoe of tempeh in. Het wordt daar ook vaak koud genuttigd. De saus die men erover giet is gemaakt van pinda's, zoete ketjap, Spaanse pepers en vaak ook santen hoewel over dat laatste ingrediënt in Indonesië verschil van mening bestaat.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
andijviestamp met rookworst.
- oesterschelpje
Hachee.
Het hele huis ruikt er inmiddels naar!
Het hele huis ruikt er inmiddels naar!
zalm met bospeen en aardappels. Misschien stop ik de zalm in bladerdeeg (met roomkaas en kruiden), misschien bak ik 'm gewoon en dan met een witte saus.
en nu een cup-a-soup champignon.
en nu een cup-a-soup champignon.
Snert 

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Dat is snert zeg, met deze temperatuurOrchidee schreef:Snert

Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
wat origineel, wij ookOrchidee schreef:Snert

~~Soli Deo Gloria~~
hutspot 

Wie zoveel doet dat hij structureel tijd tekort komt voor de Heere, doet meer aardse dingen dan God van hem vraagt.
jvdg schreef:Prutje

Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
De vierde klassers maken een diner klaar. In ieder geval kon ik kiezen tussen tomatensoep of komkommersoep met stukjes zalm. Vlees : rollade of stoofvlees; Toetje wel of niet; Alcohol (wijn) wel of niet.
We laten ons verrassen. 'k Ben benieuwd! (Sector werkstuk)
We laten ons verrassen. 'k Ben benieuwd! (Sector werkstuk)
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Leuk!
Wij krijgen een bevriend stel over de vloer. Ik ga een lekkere ovenschotel maken met Shoarma met ui in tomatenpuree, spinazie en aardappelpuree. Erg lekker, als iemand nog een lekker en verrassend spinazierecept zoekt kan ik die wel aanraden (recept is als er vraag naar is verkrijgbaar
)
Wij krijgen een bevriend stel over de vloer. Ik ga een lekkere ovenschotel maken met Shoarma met ui in tomatenpuree, spinazie en aardappelpuree. Erg lekker, als iemand nog een lekker en verrassend spinazierecept zoekt kan ik die wel aanraden (recept is als er vraag naar is verkrijgbaar