Willem schreef:Je draait het om, de wet zegt wanneer is wettig is maar wanneer iets onwettig is. En de wet zegt niet dat onderscheid maken op 1 of 2 paspoorten onwettig is. Daarom staat het al in het regeer akkoord. Dus wederom zie ik de door jouw aan te gane rechtszaak met belangstelling tegemoet.
Ik heb je al eerder gewezen op de Europese verdragen. Daar moet een nationale wet op afgestemd worden. Deze verdragen verhinderen de constructie die je opteert. In het regeerakkoord wordt niets genoemd over staatsburgers die je een nationaliteit af kunt pakken.
Men behoort onderscheid te maken waar onderscheid is en gelijk te behandelen wat gelijk is. Jij wenst ongelijke gevallen gelijk te behandelen. Dat is onjuist, onwettig en doet geen recht aan de diversiteit in onze samenleving.
Daarom wordt de wet ook aangepast

En ik blijf wel dromen en soms komen ze wel uit. Overigens snap ik niet zo goed waarom je zo moeilijk doet als het toch in jouw optiek een droom zal blijven. Dan is iedereen blij en toch krijg jij je zin? Wat doe je dan moeilijk?
Omdat je je foutief hebt laten informeren.
[...]
Het kabinet zal hiertoe de mogelijkheden voor een restrictief en selectief
migratiebeleid binnen de bestaande juridische kaders, waaronder het Europees Verdrag voor
de Rechten van de Mens (EVRM), zoveel mogelijk benutten, zowel door voorstellen tot weten
regelgeving als door intensivering van controle, handhaving en uitvoering van bestaande
voorschriften, met inbegrip van nieuwe informatiesystemen, uitwisseling van gegevens en
technieken voor identiteitsvaststelling.
[...]
Uitzetting van strafrechtelijk veroordeelde vreemdelingen vindt eerder en vaker plaats. Tegen mensensmokkel wordt hard opgetreden.
Dat wordt genoemd in het gedoogakkoord.
Dat kan uiteraard ook over de rechtspraak an sich. Ik kan een gefundeerde mening hebben over de voor- en nadelen van juryrechtspraak als leek.
Je kunt de voor- en nadelen wellicht benoemen van juryrechtspraak, maar zolang je een dossier niet inhoudelijk hebt gelezen kun je niet oordelen dat de rechter te mild is geweest. Je zou alleen kunnen stellen dat de maximum straffen wellicht om hoog mogen wat jou betreft.
Laat ik het vergelijken met het interieur van een kamer. Je kunt aan een eettafel een waardeoordeel hangen en deze lelijk vinden. Maar zonder de hele kamer niet gezien te hebben, kun je ook niet oordelen of deze tot zijn recht komt in het grote geheel. Derhalve kun je dus ook niet vinden dat de kamer zelf afschuwelijk is, zonder het te zien.
We praten hier over of men een gefundeerde mening kan hebben zonder alle dossiers bestudeerd te hebben. En dat kan.
Vind je de maximumstraffen nu te laag, of zijn de rechters te mild? Over het 1e kun je discussiëren, over het 2e niet. In ieder geval niet zonder het dossier inhoudelijk te kennen, zie de quote hierboven.
Ben je van mening dat je wel kunt oordelen dat de huidige rechtspraak te mild is, zou het prettig zijn als je arresten danwel vonnissen benoemt waarin dit volgens jou het geval is.
Dit zijn meestal van die niet onderbouwde uitvluchten om z'n gelijk te halen. De onzinnigheid van deze redenering is eenvoudig aan te tonen. Stel dat ik beweer dat als men gaat zwemmen in de Zwarte zee dat men dan nat wordt. In die zee heb ik echter nooit in gezwommen. Wel eens in de Noordzee. En daar werd ik nat en op school heb ik geleerd dat de Zwarte zee evenals de Noordzee zeewater bevat. Het zou vreemd zijn als iemand die dit aanhoort zegt: "Dat kan jij niet zeker weten, dat je nat wordt bij het zwemmen in de Zwarte zee, want je hebt er nooit in gezwommen". Toch gebruik jij hier een soortgelijke redenering.
Nee, nu doe je net alsof ik gek ben.
Voor iemand die suggereert juridisch onderlegd te zijn is je argumentatie uitermate zwak. Waarmee overigens het faiilliet van links en het gelijk van rechts wordt aangetoond. Volgens mij worden het mooie jaren.
Een flauwe steek onder water Willem.
Jij beweerde een aantal pagina's terug het volgende:
Ken je de inhoudelijke dossiers waarin de rechter meende dat er géén sprake was van een uitsluitingsgrond of wordt afgegaan op krantenkoppen en artikelen die in een notendop wel even weergeven hoe het zit?
Het is in de afgelopen jaren wel gebeurd ja. Lees de kranten.
En als ik je nu vraag in welke kwesties er dan te lichtvaardig is geoordeeld in jouw ogen, geef je niet thuis.
Ik behoor iig tot de groep die hoop heeft op verandering en de hoop heeft dat het gaat lukken. En ik zou de negatieve groep die zonder idealen leeft en meent dat er niets concreets gerealiseerd kan worden ondanks de achterliggende 30 jaar van de "Doe lekker wat je tof vindt mentatiliteit" toch willen adviseren wat positiever in het leven te gaan staan. Jammeren en klagen is geen noodzakelijke levenswijze, maar verkort wel de levensduur en levert rimpels op. Dit dan nog aanvullen met gemopper tegen anderen die wel perspectieven zien is typisch een voorbeeld van "De zon niet in het water kunnen zien schijnen"
Je schetst de zaken niet zoals ik ze zie. In de afgelopen 30 jaar is het een ander niet goed gegaan, absoluut. Maar de huidige stand van zaken lijkt vooral zijn weerslag gevonden te hebben in het feit dat er veel mensen ontevreden in het leven staan.
Je meent al te weten dat er niets wordt opgelost.
Als er concreet niets verandert, lijkt de aanname dat er dan weinig opgelost wordt, snel gemaakt.
Overigens frappant dat je eigenlijk zegt dat als je veel letters eet - en juridisch onderlegd ben - dat je dan noodzakelijkerwijs gaat concluderen dat er niets wordt opgelost. Dan behoor je dus tot de hierboven genoemde 2e groep. De groep die altijd al meende dat er niets wordt opgelost. Je krijgt dus niets meer of minder dan je al had en dan je al dacht.
Ik ben wel degelijk van mening dat er iets opgelost wordt, het heeft alleen tijd nodig. De afgelopen jaren zijn er veel dingen mis gegaan, maar als het aankomt op bijvoorbeeld het punt immigratie zie ik persoonlijk - zij het langzamerhand - vooruitgang. Maar ik zie ook wat de houding van veel mensen doet in de maatschappij: het verhardt en maakt mensen vijandig tegen elkaar. Hoe dat - mijns inziens - komt laat ik voor nu achterwege, maar dat is wel waar ik wel eens verdrietig om gestemd kan zijn.
Je kan alleen de zon niet in het water zien schijnen, de mensen die wel nog menen dat e.e.a. opgelost kan worden moeten hoognodig dezelfde negatieve grondhouding als jij gaan aannemen. Er is natuurlijk niets zo vervelend als mensen om je heen die wat positiever in het leven staan.
Zet me eens niet op zo'n laagvloerse en kinderachtige manier weg. Ik sta dan wellicht kritisch in het leven, maar het ontbeert me niet aan positiviteit. Wel op de momenten wanneer ik hoor hoe mensen tegen elkaar tekeer kunnen gaan, of er onderhuids heel wat leeft. En wanneer ik de geluiden om me heen hoor, lijkt het er soms op dat dat ten koste moet gaan van bepaalde bevolkingsgroepen.