En alleen iemand die hier minder dan 5 jaar is. Het is niet zo, dat iemand die hier al 10 jaar is, laat staan iemand die hier geboren is, opeens terug moet ofzo.Rijssen schreef:Dat kun je blijven herhalen, maar vind het niet meer dan terecht.
En je maakt geen onderscheid op basis van ras, maar van nationaliteit.
Als het een rus is of marrokaan of turk of belg maakt niet uit.
Formatie 2010
Re: Formatie 2010
Dat klopt, een soort proefperiode net zoals je het hierboven beschrijft.memento schreef:En alleen iemand die hier minder dan 5 jaar is. Het is niet zo, dat iemand die hier al 10 jaar is, laat staan iemand die hier geboren is, opeens terug moet ofzo.Rijssen schreef:Dat kun je blijven herhalen, maar vind het niet meer dan terecht.
Precies. Ik snap de overspannen reactie van Solipsis daarom ook niet echt, die doet alsof er met die regeling gediscrimineerd wordt. Volgens mij is dit juist een heel rechtvaardige en redelijke wet.Rijssen schreef:Dat klopt, een soort proefperiode net zoals je het hierboven beschrijft.memento schreef:En alleen iemand die hier minder dan 5 jaar is. Het is niet zo, dat iemand die hier al 10 jaar is, laat staan iemand die hier geboren is, opeens terug moet ofzo.Rijssen schreef:Dat kun je blijven herhalen, maar vind het niet meer dan terecht.
Omdat Rijssen stelt dat het wat hem betreft ook om Nederlandse staatsburgers mag gaan.memento schreef:Precies. Ik snap de overspannen reactie van Solipsis daarom ook niet echt, die doet alsof er met die regeling gediscrimineerd wordt. Volgens mij is dit juist een heel rechtvaardige en redelijke wet.Rijssen schreef:Dat klopt, een soort proefperiode net zoals je het hierboven beschrijft.memento schreef:En alleen iemand die hier minder dan 5 jaar is. Het is niet zo, dat iemand die hier al 10 jaar is, laat staan iemand die hier geboren is, opeens terug moet ofzo.Rijssen schreef:Dat kun je blijven herhalen, maar vind het niet meer dan terecht.
Hoe kom je daarbij, lees het topic maar door.
Geef bij Mohammed Bouyeri alleen aan dat het een voorbeeld is.
Geef bij Mohammed Bouyeri alleen aan dat het een voorbeeld is.
Mohammed Bouyeri heeft een dubbel paspoort, dus uitzetten kan wel degelijk.
Rijssen schreef: Medemenselijkheid is een ander punt, realiteit is dat Frankrijk het inderdaad doet.
Waarom in Nederland niet, altijd het braafste jongetje uit de klas zijn, die ook nog het meeste betaalt aan Europa.
Als jij een straf van 12 jaar krijgt, dan heb je ook behoorlijk wat op de kerfstok.
Dus massaal zal het niet worden uitgevoerd.
Hoho dit is wel heel selectief, de discussie ging over Mohammed Bouyeri dus als voorbeeld.
Het was dus reageren op jou post dat Mohammed Bouyeri niet uitgezet kon worden.
En in het tweede citaat staat nergens dat het om staatsburgers gaat.
Ja? Je stelt eerder dat mensen met een Nederlandse nationaliteit wel uitgezet kunnen worden wat jou betreft, zolang ze een dubbel paspoort hebben? En als ik je wijs op het feit dat dat juridisch gezien niet kan en niet bepaald spreekt van naastenliefde, is dat niet relevant omdat Nederland niet altijd het braafste jongetje van de klas hoeft te zijn...Rijssen schreef:Hoho dit is wel heel selectief, de discussie ging over Mohammed Bouyeri dus als voorbeeld.
Rijssen schreef: Medemenselijkheid is een ander punt, realiteit is dat Frankrijk het inderdaad doet.
Waarom in Nederland niet, altijd het braafste jongetje uit de klas zijn, die ook nog het meeste betaalt aan Europa.
Als jij een straf van 12 jaar krijgt, dan heb je ook behoorlijk wat op de kerfstok.
Rijssen schreef:De tijd van pappen en nathouden heeft de problemen mede veroorzaakt, en het niet benoemen van overlast en criminaliteit.
Dus met onderbuikgevoelens heeft het weinig te maken.
Door minder immigratie krijg je inderdaad minder werkeloosheid, overlast en criminaliteit.
En over symboolpolitiek, als de wet een paar jaar geleden al had gegolden, dan had bijvoorbeeld Mohammed Bouyeri z'n straf in Marokko kunnen uitzitten.
Terwijl we er nu iedere dag voor betalen
Jij zei dat Nederland geen mensen uit kon zetten daar ging de discussie over, noem er zelfs de straf van 12 jaar nog bij.Solipsis schreef:Rijssen schreef: Medemenselijkheid is een ander punt, realiteit is dat Frankrijk het inderdaad doet.
Dus je weet waar ik het over heb.
Daar heb je een aantal posts aan gewijd, dat het wat jou betreft ook om staatsburgers mag gaan. Dat noem je zelfs Bijbels en rechtvaardig.Rijssen schreef:En in het tweede citaat staat nergens dat het om staatsburgers gaat.
Dit is de laatste post die ik er aan vuil maak, ik hou niet van dit gedraai.
Rijssen:
Solipsis:Toegelaten immigranten krijgen een tijdelijk Nederlanderschap voor vijf jaar. Wanneer er een wet overtreden wordt waarvoor een straf van meer dan 12 jaar staat, moet de immigrant het land uit
Rijssen:Je reinste symboolpolitiek.
Solipsis:als de wet een paar jaar geleden al had gegolden, dan had bijvoorbeeld Mohammed Bouyeri z'n straf in Marokko kunnen uitzitten.
Rijssen:Nee, want Mohammed Bouyeri is hier geboren en getogen en dus gewoon een Nederlands staatsburger.
Solipsis:Mohammed Bouyeri heeft een dubbel paspoort, dus uitzetten kan wel degelijk.
Rijssen:Lieve Rijssen... waarom denk je dat Frankrijk het aan de stok krijgt met de EU? Het gaat hier om stáátsburgers...
Solipsis:Medemenselijkheid is een ander punt, realiteit is dat Frankrijk het inderdaad doet.
Rijssen:Je wil me toch niet gaan vertellen dat je dit goedkeurt? Het is in- en intriest dat gezinnen uit elkaar gerukt zijn. Dat druist in tegen iedere vorm van naastenliefde.
Solipsis:Ik denk zelf dat als de eerste de grens overgezet word, dat het een behoorlijk afschrikmiddel is.
Rijssen:Kortom: alles is wat jou betreft gerechtvaardigd, als het zijn doel maar dient?
Waarom zou het niet rechtvaardig zijn, nog rechtvaardiger is de doodstraf weer invoeren.
En bijbels tegelijk.
Denk dat we elkaar echt niet begrepen hebben, gebruikte mohammed b als voorbeeld, en in de volgende postings borduurde ik daarop verder.
Snap zelf ook wel dat je staatsburgers niet kunt uitzetten.
Het bijbels argument ging trouwens over de doodstraf.
Maar laten we er inderdaad maar over stoppen.
Snap zelf ook wel dat je staatsburgers niet kunt uitzetten.
Het bijbels argument ging trouwens over de doodstraf.
Maar laten we er inderdaad maar over stoppen.
Je moet in zo'n formatieperiode je tijd ook wel vullen...
Maar... het is rond. Volgende week het bordes.
Maar... het is rond. Volgende week het bordes.
Ergert u niet, verwondert u slechts.