Ho ho, ik concludeer niet dat ALLE mensen die zich druk maken over HC, HSV, etc dit mooi vonden. Ik zei alleen dat ik het niet snap, dat die mensen überhaupt bestaan. Er is in onze gezindte, helaas soms ook bij de "zeer rechtsen", soms de rare tendens dit soort "godsdienst", zoals de CDA-opening, mooi te vinden. Terwijl juist deze vorm van "godsdienst", mooie gevoelige woorden, die eigenlijk heel oppervlakkig zijn, en in wezen alleen maar de mens en zijn belang centraal stellen, m.i. een grote bedreiging vormt voor het christendom en onze gezindte.albion schreef:En wie zegt dat het juist de mensen die zich durk maken over de gevaren van HeartCry - HSV - etc. degenen zijn die dit mooi vinden? Het zou ook het omgekeerde kunnen zijn.
Formatie 2010
Re: Formatie 2010
En hoe vind je deze: Dries van Agt ziet af van zijn vrijage met GL.
Ik zag liever dat hij zijn éénzijdige visie op de Palestijnen vs. Israël wat meer nuanceerde
Ik zag liever dat hij zijn éénzijdige visie op de Palestijnen vs. Israël wat meer nuanceerde
Ja snap er ook niets van, vind het onbegrijpelijk dat die man nog lid is van het CDA.jvdg schreef:En hoe vind je deze: Dries van Agt ziet af van zijn vrijage met GL.
Toch vind ik de uitslag van het congres vertekenend.
Denk zelf als je tegenstander bent, dat je eerder naar het congres gaat dan als je voorstander bent.
Je kon het wel zien aan de sprekers die tegen waren, die waren ook in de meerderheid, terwijl de uitslag 68% voor was
De stilzwijgende meerderheid.
Denk zelf als je tegenstander bent, dat je eerder naar het congres gaat dan als je voorstander bent.
Je kon het wel zien aan de sprekers die tegen waren, die waren ook in de meerderheid, terwijl de uitslag 68% voor was
Alleen vanwege zijn visie op het Palestijns/Israëlisch conflict? Ik ben blij dat er binnen het CDA ruimte is om over die kwestie verschillend te denken. En ondanks dat ik met JvdG vind dat Van Agt meer nuances zou moeten aanbrengen, moet ik ook constateren dat veel andere christenen net zo eenzijdig naar de andere kant hangen.Rijssen schreef:Ja snap er ook niets van, vind het onbegrijpelijk dat die man nog lid is van het CDA.jvdg schreef:En hoe vind je deze: Dries van Agt ziet af van zijn vrijage met GL.
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
De overschreeuwende minderheid bedoel je.Rijssen schreef:Toch vind ik de uitslag van het congres vertekenend.
Als je achter het partijbestuur staat heeft het ook weinig zin om het woord te voeren.
Maar niettemin deel ik de zorgen van de substantiéle minderheid.
Ja eigenlijk wel.Josephus schreef:Alleen vanwege zijn visie op het Palestijns/Israëlisch conflict? Ik ben blij dat er binnen het CDA ruimte is om over die kwestie verschillend te denken. En ondanks dat ik met JvdG vind dat Van Agt meer nuances zou moeten aanbrengen, moet ik ook constateren dat veel andere christenen net zo eenzijdig naar de andere kant hangen.Rijssen schreef:Ja snap er ook niets van, vind het onbegrijpelijk dat die man nog lid is van het CDA.jvdg schreef:En hoe vind je deze: Dries van Agt ziet af van zijn vrijage met GL.
Vind de beste man een behoorlijke splijtzwam en volgens mij vinden veel meer CDA'ers dit, althans dit zijn zijn eigen gevoelens http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Neder ... m?rss=true
De CDA stelt zich behoorlijk pro Joods op, iets waar Dries van Agt het absoluut niet mee eens is.
Zou me bij zo'n partij zelf dan niet thuisvoelen.
Dat is ook je goed recht, maar vond dat Camiel Eurlings wel gelijk had door te zeggen, dat hij op basis van het regeerakkoord zijn besluit had genomen.jvdg schreef:De overschreeuwende minderheid bedoel je.Rijssen schreef:Toch vind ik de uitslag van het congres vertekenend.
Als je achter het partijbestuur staat heeft het ook weinig zin om het woord te voeren.
Maar niettemin deel ik de zorgen van de substantiéle minderheid.
En dat op voorhand afkeuren van de PVV niet goed is.
En Maxime Verhagen die zei waar ze dan voor hadden onderhandeld.
Vond de congresvoorzitter ook niet bepaald sterk vandaag, stamelend en onduidelijk.
Dan kun je dus de conclusie trekken dat er binnen het CDA meer is waarmee Van Agt zich verbonden weet, dan waarmee hij het oneens is.Rijssen schreef:De CDA stelt zich behoorlijk pro Joods op, iets waar Dries van Agt het absoluut niet mee eens is.
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Woorden van van Agt ''Regeren met de PVV, zelfs in een gedoogconstructie, is verwerpelijk want het besmeurt en verminkt het CDA. Het is een verbintenis die zich onderscheidt door afkeer en minachting van de internationale rechtsorde.Josephus schreef:Dan kun je dus de conclusie trekken dat er binnen het CDA meer is waarmee Van Agt zich verbonden weet, dan waarmee hij het oneens is.Rijssen schreef:De CDA stelt zich behoorlijk pro Joods op, iets waar Dries van Agt het absoluut niet mee eens is.
Maar wel praten met Hamas, Beetje vreemd of niet

Dit zullen de redenen van van Agt wel zijn om lid te blijven
''van Agt weet nog niet zeker of het wel verstandig is om als CDA-lid te bedanken, omdat hij dan geen invloed meer op die partij heeft. ,,Ik vraag me af of het voor de goede zaak dan toch niet beter is om in het CDA te blijven, maar dan als lastpak van jewelste.'' http://www.nd.nl/artikelen/2010/augustu ... groenlinks
Dat kan best meespelen. Ik denk trouwens dat je daar als CDA niet rouwig om hoeft te zijn. Luizen in de pels kunnen uitermate nuttig zijn.Rijssen schreef:Dit zullen de redenen van van Agt wel zijn om lid te blijven
''van Agt weet nog niet zeker of het wel verstandig is om als CDA-lid te bedanken, omdat hij dan geen invloed meer op die partij heeft. ,,Ik vraag me af of het voor de goede zaak dan toch niet beter is om in het CDA te blijven, maar dan als lastpak van jewelste.'' http://www.nd.nl/artikelen/2010/augustu ... groenlinks
Maar ik ga er toch van uit dat de redenen van Van Agt (de eerste lijsttrekker van het CDA!) om te blijven dieper liggen.
Maar kunnen de partij ook wel schade aan doen, al denk ik dat dhr van Agt niet zo serieus meer word genomen.Josephus schreef:Dat kan best meespelen. Ik denk trouwens dat je daar als CDA niet rouwig om hoeft te zijn. Luizen in de pels kunnen uitermate nuttig zijn.Rijssen schreef:Dit zullen de redenen van van Agt wel zijn om lid te blijven
Maar ik ga er toch van uit dat de redenen van Van Agt (de eerste lijsttrekker van het CDA!) om te blijven dieper liggen.
Ondanks een compleet andere visie over Israel moet ik soms wel lachen om van Agt, de beste man heeft wel humor.
- Bonny
- Contacteer:
Naar mijn idee zullen Koppejan en Ferrier dinsdag hun steun geven aan het beoogde regeerakkoord, behoiudens de stukken over immigratie en integratie. Hiervoor zou het nieuwe kabinet dan steun voor moeten zien te vinden bij de SGP.
Daarnaast heeft de CDA-leiding vandaag te horen gekregen dat er een eigen antwoord op de integratie-problematiek moet worden uitgedokterd. En dat de leiding zich harder tegen Wilders moet opstellen.
Daarnaast heeft de CDA-leiding vandaag te horen gekregen dat er een eigen antwoord op de integratie-problematiek moet worden uitgedokterd. En dat de leiding zich harder tegen Wilders moet opstellen.
The Groom's still waiting at the altar
Een partij, en zeker een die zich christelijk noemt, had van Agt er al lang uitgegooid, wat een aanfluiting.Rijssen schreef:Woorden van van Agt ''Regeren met de PVV, zelfs in een gedoogconstructie, is verwerpelijk want het besmeurt en verminkt het CDA. Het is een verbintenis die zich onderscheidt door afkeer en minachting van de internationale rechtsorde.Josephus schreef:Dan kun je dus de conclusie trekken dat er binnen het CDA meer is waarmee Van Agt zich verbonden weet, dan waarmee hij het oneens is.Rijssen schreef:De CDA stelt zich behoorlijk pro Joods op, iets waar Dries van Agt het absoluut niet mee eens is.
Maar wel praten met Hamas, Beetje vreemd of niet![]()
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
En Van Bommel (SP), hoe zou je die willen lozen?Joannah schreef:Een partij, en zeker een die zich christelijk noemt, had van Agt er al lang uitgegooid, wat een aanfluiting.Rijssen schreef:Woorden van van Agt ''Regeren met de PVV, zelfs in een gedoogconstructie, is verwerpelijk want het besmeurt en verminkt het CDA. Het is een verbintenis die zich onderscheidt door afkeer en minachting van de internationale rechtsorde.Josephus schreef:Dan kun je dus de conclusie trekken dat er binnen het CDA meer is waarmee Van Agt zich verbonden weet, dan waarmee hij het oneens is.Rijssen schreef:De CDA stelt zich behoorlijk pro Joods op, iets waar Dries van Agt het absoluut niet mee eens is.
Maar wel praten met Hamas, Beetje vreemd of niet![]()
En Gretta, als latente terrorist anti-Israël, hoe wil je die afremmen?
De PVV weet het wel, maar zo mogen wij niet handelen.
Zie je het probleem in het huidige politieke krachtsveld?
Daarom ben ik blij dat in het regeerakkoord wordt gepleit voor een verbetering in de houding jegens Israël.
Het is een "belofte", maar wees daar toch maar blij mee.