Formatie 2010
Re: Formatie 2010
Opstelten: Er was chemie aan onderhandelingstafel
dinsdag 7 september 2010 18:27
In het debat over de vastgelopen formatie voor een rechts minderheidskabinet heeft oud-informateur Ivo Opstelten nog eens benadrukt dat de brief van Ab Klink zeer kwalijk was. Tot die tijd was er volgens Opstelten chemie tussen PVV, CDA en VVD.
Opstelten zei niets over eventuele hervatting van de onderhandelingen
Dat zei Opstelten dinsdagmiddag tijdens het debat over de formatie.
Klinks brief
‘Er was goede chemie aan tafel, een wil om tot resultaat te komen,’ zo verwoordde Opstelten de sfeer aan de onderhandelingstafel. Toen Ab Klink op 1 september zijn bezwaren tegen regeren met de PVV in een brief uitte, ging het mis. ‘Ik was verrast toen de mededelingen kwamen over de brief van Klink.’ Opstelten had afgelopen zaterdag ook al forse kritiek op de werkwijze van Klink.
Het was voor Geert Wilders aanleiding om de formatie stop te zetten. Intussen is Klink verdwenen uit de Kamer en willen Maxime Verhagen (CDA), Wilders en Mark Rutte (VVD) de onderhandelingen hervatten. Het wachten is nu op het advies van de Koningin.
Verder?
Opstelten ging niet in op de vraag of hij beschikbaar is voor een volgende formatieronde. Volgens hem zou het ongepast zijn daar iets over te zeggen. ‘Ik heb deze opdracht uitgevoerd en het eindrapport uitgebracht.'
Kamervoorzitter Gerdi Verbeet (PvdA) is na afloop van het debat opnieuw op bezoek gegaan bij Beatrix om verslag uit te brengen. Dat deed zij maandag ook al.
http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Polit ... um=twitter
dinsdag 7 september 2010 18:27
In het debat over de vastgelopen formatie voor een rechts minderheidskabinet heeft oud-informateur Ivo Opstelten nog eens benadrukt dat de brief van Ab Klink zeer kwalijk was. Tot die tijd was er volgens Opstelten chemie tussen PVV, CDA en VVD.
Opstelten zei niets over eventuele hervatting van de onderhandelingen
Dat zei Opstelten dinsdagmiddag tijdens het debat over de formatie.
Klinks brief
‘Er was goede chemie aan tafel, een wil om tot resultaat te komen,’ zo verwoordde Opstelten de sfeer aan de onderhandelingstafel. Toen Ab Klink op 1 september zijn bezwaren tegen regeren met de PVV in een brief uitte, ging het mis. ‘Ik was verrast toen de mededelingen kwamen over de brief van Klink.’ Opstelten had afgelopen zaterdag ook al forse kritiek op de werkwijze van Klink.
Het was voor Geert Wilders aanleiding om de formatie stop te zetten. Intussen is Klink verdwenen uit de Kamer en willen Maxime Verhagen (CDA), Wilders en Mark Rutte (VVD) de onderhandelingen hervatten. Het wachten is nu op het advies van de Koningin.
Verder?
Opstelten ging niet in op de vraag of hij beschikbaar is voor een volgende formatieronde. Volgens hem zou het ongepast zijn daar iets over te zeggen. ‘Ik heb deze opdracht uitgevoerd en het eindrapport uitgebracht.'
Kamervoorzitter Gerdi Verbeet (PvdA) is na afloop van het debat opnieuw op bezoek gegaan bij Beatrix om verslag uit te brengen. Dat deed zij maandag ook al.
http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Polit ... um=twitter
Re: Formatie 2010
Een foutief antwoord, meen ik.Rijssen schreef:Hallo, ik geef gewoon antwoord op de vraag hierboven, en ik discusseer niet alleen met jou hier.
Re: Formatie 2010
Solipsis schreef:Een foutief antwoord, meen ik.Rijssen schreef:Hallo, ik geef gewoon antwoord op de vraag hierboven, en ik discusseer niet alleen met jou hier.
Tja

Re: Formatie 2010
Een mening die ik kan onderbouwen. Het hebben over de gevaren van de islamisering snijdt geen hout, dat komt op hetzelfde neer als beweren dat paarse aliens ons land over gaan nemen.Rijssen schreef:Tjajou mening.....
Re: Formatie 2010
Sluipende islamisering is onstuitbaar
Slagers vertrekken, steeds meer aanbod halal vlees, elke opmerking over burka is belediging: signalen dat de sharia in opmars is.
Na de opmars van de moskee, het hoofddoekje, de gebedsruimte en de lokjood, valt een nieuw fenomeen te onderscheiden: het wegpesten van slagers die het wagen om onrein varkensvlees aan te bieden.
Een slager op de markt van Sarcelles (iets ten noorden van Parijs) werd in maart 2010 bedreigd door wat politiek correct wordt aangeduid als ‘een individu’ en de vitrine van zijn kraam wordt ernstig beschadigd met krassen. Dit ‘individu’ herhaalde zijn acties gedurende meerdere maanden. Er zijn meerdere getuigen en de politie is toegesneld. De slager, die het bedrijf zijn hele leven heeft geleid, denkt er over er mee op te houden. Sommigen beweren dat de varkenskop die hij in de vitrine heeft, de aanleiding was. (krantenartikel)
Sarcelles telt ruim 16 % moslim immigranten.
In Roubaix hebben Jean-Luc en Martine Delcour hun slagerij na 30 jaar gesloten (november 2009). Een lezer schrijft naar de krant dat het weldra onmogelijk zal worden om nog goed varkensvlees in de buurt te kopen. De Delcour werden al vijf jaar lang gepest door hun moslim buren. De vitrine werd bekrast, er werd gesmeten met vuil en vloeistof tegen de winkel. De Delcour hebben meerdere malen de hulp van politie en burgermeester ingeroepen, maar tevergeefs. Tenslotte hebben ze het pand verkocht en hebben nu een slagerij enkele tientallen kilometers verderop. (bron: nord-eclaire)
Maar ook andere winkels moeten de culturele jihad vrezen. De stalletjes die bladen verkopen bij stations zijn een doelwit omdat ze schaars geklede vrouwen in tijdschriften verkopen. Dat wekt ergernis op bij moslims: het gaat tegen hun geloof in. Een vrouw in departement 93 wordt vanaf 2004 regelmatig bedreigd, bestolen en uitgescholden omdat haar winkel niet in overeenstemming met de koran is. Vooral tijdens de Ramadan is het raak. De burgermeester aldaar is een goede vriend van Jean-Christophe Lagarde, die in zijn eigen gemeente een moskee met gemeenschapsgeld heeft gebouwd. De gemeente doet niets om de winkel te beschermen en de vrouw (geboren 1957) is wanhopig. (origineel artikel Figaro, onder “parole des victime”)
De fastfood keten Quick in de omgeving van Roubaix (8 van de 350 vestigingen in Frankrijk) heeft al zelfislamisering toegepast (februari 2010). Wie daar een Strong Bacon bestelt, eet geen varkensvlees, maar kalkoen. Een bord bij de ingang meldt dit trots (La Provence, 16-2-2010).
De directie van Quick beweert dat de situatie tijdelijk is, omdat halal vlees gescheiden moet worden bereid van ander vlees. (bron RTBF info) (kritisch commentaar door lezer)
Ook in Nederlandse supermarkten is al worst gesignaleerd waarop staat met rode letters ‘dinde’, hetgeen voor moslim klanten het signaal is dat het artikel halal is. Bijvoorbeeld: het merk Dulano salami dat aangeboden wordt bij Lidl (op dit plaatje de meest rechtse van de drie en op de vergroting rechtsonder).
Het blijft echter niet bij winkels. De katholieke priester Noël is werkzaam in Croix-de-Metz (bij Toul) sinds 2002, maar wordt sinds 2008 gepest door onbekenden. Pas toen hij ook verbaal werd bedreigd stapte hij naar de politie. Meerdere ruiten werden ingegooid. De priester heeft besloten op te houden en te vertrekken.
Op sommige scholen is al gekozen voor het serveren van uitsluiten halal maaltijden. Bijvoorbeeld in Molenbeek, waar de helft van de raadsleden moslim is en de socialistische burgermeester Philippe Moureaux (getrouwd met een veel jongere Marokkaanse vrouw) dit stukje zelfislamisering voor elkaar kreeg. De gemeente Molenbeek heeft een hoog percentage moslims. Volgens Brussels Journal mogen ook niet-moslim politieagenten in Molenbeek tijdens de ramadan niet eten of drinken op straat.
Opvallend de media de islam en moslims nooit noemen in verband met de bedreigingen van de winkeliers en dus ijverig dhimmi gedrag vertonen.
Laat er geen misverstand zijn. Culturele jihad is die vorm van jihad die tot doel heeft het stap voor stap veranderen van onze culturele waarden. Culturele jihad wordt tactisch goed ingezet op die punten waar de westerse samenleving zich moeilijk kan verdedigen, omdat het gedrag op die punten voorheen op een informele manier werd geregeld.
Na verloop van tijd zal de consument denken dat het altijd zo geweest is. Sommige zullen reageren met ‘wat maakt het uit’. Wel het verschil is dat moslims steeds weer een stapje verder zullen gaan omdat islamisering een proces zonder eindpunt is.
Naast de islamisering van winkels wordt ook het denken en het wereldbeeld langzaam maar zeker door islamisering onder handen genomen.
Zoals het geval dat aan niet-moslims wordt gevraagd zich te excuseren als ze een opmerking hebben gemaakt over burka (zoals Jeremy Clarkson overkwam) die moslims niet bevalt. Als dergelijk gebrek aan respect richting niet-moslims voorvalt, dan is de reactie ‘daar moet je tegen kunnen’ of ‘valt onder vrijheid van meningsuiting’.
Met dit soort reacties proberen moslims het denken over islam en het reactiepatroon van niet-moslims ten aanzien van islam te conditioneren op een manier die hen goed uitkomt. Ze zijn bezig met het islamiseren van het taalgebruik, van de manier waarop we onze mening uiten en de manier waarop we omgaan met moslims.
De normale reactie zou moeten zijn geweest, dat moslims bestand moeten zijn tegen kritiek op islam en tolerantie moeten tonen in betrekking tot die kritiek. Moslims die meer respect verlangen dan ze zelf tonen naar andersdenkenden toe, zouden zich vervolgens moeten excuseren voor hun onaangepaste gedrag. Er vindt een geleidelijke omkering van normen plaats.
Alleen de Franse overheid onderneemt tenminste af en toe nog wat tegenactie, zoals beschreven in Culturele jihad tegen Franse staat.
Islamisering is geen demografisch proces, maar allereerst een cultureel proces.
Slagers vertrekken, steeds meer aanbod halal vlees, elke opmerking over burka is belediging: signalen dat de sharia in opmars is.
Na de opmars van de moskee, het hoofddoekje, de gebedsruimte en de lokjood, valt een nieuw fenomeen te onderscheiden: het wegpesten van slagers die het wagen om onrein varkensvlees aan te bieden.
Een slager op de markt van Sarcelles (iets ten noorden van Parijs) werd in maart 2010 bedreigd door wat politiek correct wordt aangeduid als ‘een individu’ en de vitrine van zijn kraam wordt ernstig beschadigd met krassen. Dit ‘individu’ herhaalde zijn acties gedurende meerdere maanden. Er zijn meerdere getuigen en de politie is toegesneld. De slager, die het bedrijf zijn hele leven heeft geleid, denkt er over er mee op te houden. Sommigen beweren dat de varkenskop die hij in de vitrine heeft, de aanleiding was. (krantenartikel)
Sarcelles telt ruim 16 % moslim immigranten.
In Roubaix hebben Jean-Luc en Martine Delcour hun slagerij na 30 jaar gesloten (november 2009). Een lezer schrijft naar de krant dat het weldra onmogelijk zal worden om nog goed varkensvlees in de buurt te kopen. De Delcour werden al vijf jaar lang gepest door hun moslim buren. De vitrine werd bekrast, er werd gesmeten met vuil en vloeistof tegen de winkel. De Delcour hebben meerdere malen de hulp van politie en burgermeester ingeroepen, maar tevergeefs. Tenslotte hebben ze het pand verkocht en hebben nu een slagerij enkele tientallen kilometers verderop. (bron: nord-eclaire)
Maar ook andere winkels moeten de culturele jihad vrezen. De stalletjes die bladen verkopen bij stations zijn een doelwit omdat ze schaars geklede vrouwen in tijdschriften verkopen. Dat wekt ergernis op bij moslims: het gaat tegen hun geloof in. Een vrouw in departement 93 wordt vanaf 2004 regelmatig bedreigd, bestolen en uitgescholden omdat haar winkel niet in overeenstemming met de koran is. Vooral tijdens de Ramadan is het raak. De burgermeester aldaar is een goede vriend van Jean-Christophe Lagarde, die in zijn eigen gemeente een moskee met gemeenschapsgeld heeft gebouwd. De gemeente doet niets om de winkel te beschermen en de vrouw (geboren 1957) is wanhopig. (origineel artikel Figaro, onder “parole des victime”)
De fastfood keten Quick in de omgeving van Roubaix (8 van de 350 vestigingen in Frankrijk) heeft al zelfislamisering toegepast (februari 2010). Wie daar een Strong Bacon bestelt, eet geen varkensvlees, maar kalkoen. Een bord bij de ingang meldt dit trots (La Provence, 16-2-2010).
De directie van Quick beweert dat de situatie tijdelijk is, omdat halal vlees gescheiden moet worden bereid van ander vlees. (bron RTBF info) (kritisch commentaar door lezer)
Ook in Nederlandse supermarkten is al worst gesignaleerd waarop staat met rode letters ‘dinde’, hetgeen voor moslim klanten het signaal is dat het artikel halal is. Bijvoorbeeld: het merk Dulano salami dat aangeboden wordt bij Lidl (op dit plaatje de meest rechtse van de drie en op de vergroting rechtsonder).
Het blijft echter niet bij winkels. De katholieke priester Noël is werkzaam in Croix-de-Metz (bij Toul) sinds 2002, maar wordt sinds 2008 gepest door onbekenden. Pas toen hij ook verbaal werd bedreigd stapte hij naar de politie. Meerdere ruiten werden ingegooid. De priester heeft besloten op te houden en te vertrekken.
Op sommige scholen is al gekozen voor het serveren van uitsluiten halal maaltijden. Bijvoorbeeld in Molenbeek, waar de helft van de raadsleden moslim is en de socialistische burgermeester Philippe Moureaux (getrouwd met een veel jongere Marokkaanse vrouw) dit stukje zelfislamisering voor elkaar kreeg. De gemeente Molenbeek heeft een hoog percentage moslims. Volgens Brussels Journal mogen ook niet-moslim politieagenten in Molenbeek tijdens de ramadan niet eten of drinken op straat.
Opvallend de media de islam en moslims nooit noemen in verband met de bedreigingen van de winkeliers en dus ijverig dhimmi gedrag vertonen.
Laat er geen misverstand zijn. Culturele jihad is die vorm van jihad die tot doel heeft het stap voor stap veranderen van onze culturele waarden. Culturele jihad wordt tactisch goed ingezet op die punten waar de westerse samenleving zich moeilijk kan verdedigen, omdat het gedrag op die punten voorheen op een informele manier werd geregeld.
Na verloop van tijd zal de consument denken dat het altijd zo geweest is. Sommige zullen reageren met ‘wat maakt het uit’. Wel het verschil is dat moslims steeds weer een stapje verder zullen gaan omdat islamisering een proces zonder eindpunt is.
Naast de islamisering van winkels wordt ook het denken en het wereldbeeld langzaam maar zeker door islamisering onder handen genomen.
Zoals het geval dat aan niet-moslims wordt gevraagd zich te excuseren als ze een opmerking hebben gemaakt over burka (zoals Jeremy Clarkson overkwam) die moslims niet bevalt. Als dergelijk gebrek aan respect richting niet-moslims voorvalt, dan is de reactie ‘daar moet je tegen kunnen’ of ‘valt onder vrijheid van meningsuiting’.
Met dit soort reacties proberen moslims het denken over islam en het reactiepatroon van niet-moslims ten aanzien van islam te conditioneren op een manier die hen goed uitkomt. Ze zijn bezig met het islamiseren van het taalgebruik, van de manier waarop we onze mening uiten en de manier waarop we omgaan met moslims.
De normale reactie zou moeten zijn geweest, dat moslims bestand moeten zijn tegen kritiek op islam en tolerantie moeten tonen in betrekking tot die kritiek. Moslims die meer respect verlangen dan ze zelf tonen naar andersdenkenden toe, zouden zich vervolgens moeten excuseren voor hun onaangepaste gedrag. Er vindt een geleidelijke omkering van normen plaats.
Alleen de Franse overheid onderneemt tenminste af en toe nog wat tegenactie, zoals beschreven in Culturele jihad tegen Franse staat.
Islamisering is geen demografisch proces, maar allereerst een cultureel proces.
Re: Formatie 2010
Bijzonder off-topic en een stokpaardje.
Het gaat hier over de formatie 2010.
Zie niet in wat enkele incidentjes in een land als Frankrijk hiermee van doen hebben.
Het gaat hier over de formatie 2010.
Zie niet in wat enkele incidentjes in een land als Frankrijk hiermee van doen hebben.
Re: Formatie 2010
Als ik in jouw verhaal moslims voor joden vervang en Halal voor Kosher wordt het herkenbaar, wie zijn geschiedenis niet kent is gedoemd hem over te doen. Gaat Europa weer opnieuw de fout in om een bevolkingsgroep te demoniseren?Rijssen schreef:Sluipende islamisering is onstuitbaar
Slagers vertrekken, steeds meer aanbod halal vlees, elke opmerking over burka is belediging: signalen dat de sharia in opmars is.
Na de opmars van de moskee, het hoofddoekje, de gebedsruimte en de lokjood, valt een nieuw fenomeen te onderscheiden: het wegpesten van slagers die het wagen om onrein varkensvlees aan te bieden.
Een slager op de markt van Sarcelles (iets ten noorden van Parijs) werd in maart 2010 bedreigd door wat politiek correct wordt aangeduid als ‘een individu’ en de vitrine van zijn kraam wordt ernstig beschadigd met krassen. Dit ‘individu’ herhaalde zijn acties gedurende meerdere maanden. Er zijn meerdere getuigen en de politie is toegesneld. De slager, die het bedrijf zijn hele leven heeft geleid, denkt er over er mee op te houden. Sommigen beweren dat de varkenskop die hij in de vitrine heeft, de aanleiding was. (krantenartikel)
Sarcelles telt ruim 16 % moslim immigranten.
In Roubaix hebben Jean-Luc en Martine Delcour hun slagerij na 30 jaar gesloten (november 2009). Een lezer schrijft naar de krant dat het weldra onmogelijk zal worden om nog goed varkensvlees in de buurt te kopen. De Delcour werden al vijf jaar lang gepest door hun moslim buren. De vitrine werd bekrast, er werd gesmeten met vuil en vloeistof tegen de winkel. De Delcour hebben meerdere malen de hulp van politie en burgermeester ingeroepen, maar tevergeefs. Tenslotte hebben ze het pand verkocht en hebben nu een slagerij enkele tientallen kilometers verderop. (bron: nord-eclaire)
Maar ook andere winkels moeten de culturele jihad vrezen. De stalletjes die bladen verkopen bij stations zijn een doelwit omdat ze schaars geklede vrouwen in tijdschriften verkopen. Dat wekt ergernis op bij moslims: het gaat tegen hun geloof in. Een vrouw in departement 93 wordt vanaf 2004 regelmatig bedreigd, bestolen en uitgescholden omdat haar winkel niet in overeenstemming met de koran is. Vooral tijdens de Ramadan is het raak. De burgermeester aldaar is een goede vriend van Jean-Christophe Lagarde, die in zijn eigen gemeente een moskee met gemeenschapsgeld heeft gebouwd. De gemeente doet niets om de winkel te beschermen en de vrouw (geboren 1957) is wanhopig. (origineel artikel Figaro, onder “parole des victime”)
De fastfood keten Quick in de omgeving van Roubaix (8 van de 350 vestigingen in Frankrijk) heeft al zelfislamisering toegepast (februari 2010). Wie daar een Strong Bacon bestelt, eet geen varkensvlees, maar kalkoen. Een bord bij de ingang meldt dit trots (La Provence, 16-2-2010).
De directie van Quick beweert dat de situatie tijdelijk is, omdat halal vlees gescheiden moet worden bereid van ander vlees. (bron RTBF info) (kritisch commentaar door lezer)
Ook in Nederlandse supermarkten is al worst gesignaleerd waarop staat met rode letters ‘dinde’, hetgeen voor moslim klanten het signaal is dat het artikel halal is. Bijvoorbeeld: het merk Dulano salami dat aangeboden wordt bij Lidl (op dit plaatje de meest rechtse van de drie en op de vergroting rechtsonder).
Het blijft echter niet bij winkels. De katholieke priester Noël is werkzaam in Croix-de-Metz (bij Toul) sinds 2002, maar wordt sinds 2008 gepest door onbekenden. Pas toen hij ook verbaal werd bedreigd stapte hij naar de politie. Meerdere ruiten werden ingegooid. De priester heeft besloten op te houden en te vertrekken.
Op sommige scholen is al gekozen voor het serveren van uitsluiten halal maaltijden. Bijvoorbeeld in Molenbeek, waar de helft van de raadsleden moslim is en de socialistische burgermeester Philippe Moureaux (getrouwd met een veel jongere Marokkaanse vrouw) dit stukje zelfislamisering voor elkaar kreeg. De gemeente Molenbeek heeft een hoog percentage moslims. Volgens Brussels Journal mogen ook niet-moslim politieagenten in Molenbeek tijdens de ramadan niet eten of drinken op straat.
Opvallend de media de islam en moslims nooit noemen in verband met de bedreigingen van de winkeliers en dus ijverig dhimmi gedrag vertonen.
Laat er geen misverstand zijn. Culturele jihad is die vorm van jihad die tot doel heeft het stap voor stap veranderen van onze culturele waarden. Culturele jihad wordt tactisch goed ingezet op die punten waar de westerse samenleving zich moeilijk kan verdedigen, omdat het gedrag op die punten voorheen op een informele manier werd geregeld.
Na verloop van tijd zal de consument denken dat het altijd zo geweest is. Sommige zullen reageren met ‘wat maakt het uit’. Wel het verschil is dat moslims steeds weer een stapje verder zullen gaan omdat islamisering een proces zonder eindpunt is.
Naast de islamisering van winkels wordt ook het denken en het wereldbeeld langzaam maar zeker door islamisering onder handen genomen.
Zoals het geval dat aan niet-moslims wordt gevraagd zich te excuseren als ze een opmerking hebben gemaakt over burka (zoals Jeremy Clarkson overkwam) die moslims niet bevalt. Als dergelijk gebrek aan respect richting niet-moslims voorvalt, dan is de reactie ‘daar moet je tegen kunnen’ of ‘valt onder vrijheid van meningsuiting’.
Met dit soort reacties proberen moslims het denken over islam en het reactiepatroon van niet-moslims ten aanzien van islam te conditioneren op een manier die hen goed uitkomt. Ze zijn bezig met het islamiseren van het taalgebruik, van de manier waarop we onze mening uiten en de manier waarop we omgaan met moslims.
De normale reactie zou moeten zijn geweest, dat moslims bestand moeten zijn tegen kritiek op islam en tolerantie moeten tonen in betrekking tot die kritiek. Moslims die meer respect verlangen dan ze zelf tonen naar andersdenkenden toe, zouden zich vervolgens moeten excuseren voor hun onaangepaste gedrag. Er vindt een geleidelijke omkering van normen plaats.
Alleen de Franse overheid onderneemt tenminste af en toe nog wat tegenactie, zoals beschreven in Culturele jihad tegen Franse staat.
Islamisering is geen demografisch proces, maar allereerst een cultureel proces.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Re: Formatie 2010
Wat is dat voor onzin dat ik m'n geschiedenis niet ken.
Het zijn geen fabels hierboven, het zijn waargebeurde feiten.
En weer zo'n stereotype vergelijking met het nazisme komt me al helemaal de keel uit.
Het zijn geen fabels hierboven, het zijn waargebeurde feiten.
En weer zo'n stereotype vergelijking met het nazisme komt me al helemaal de keel uit.
Re: Formatie 2010
Het nazisme was helaas ook geen fabelRijssen schreef:Wat is dat voor onzin dat ik m'n geschiedenis niet ken.
Het zijn geen fabels hierboven, het zijn waargebeurde feiten.
En weer zo'n stereotype vergelijking met het nazisme komt me al helemaal de keel uit.

Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Re: Formatie 2010
Deze vergelijking gaat zo mank als het maar zijn kan, het gedrag van de joden destijds was onberispelijk, zij probeerden ons niets op te leggen, NIETS!huisman schreef:Als ik in jouw verhaal moslims voor joden vervang en Halal voor Kosher wordt het herkenbaar, wie zijn geschiedenis niet kent is gedoemd hem over te doen. Gaat Europa weer opnieuw de fout in om een bevolkingsgroep te demoniseren?Rijssen schreef:Sluipende islamisering is onstuitbaar
Slagers vertrekken, steeds meer aanbod halal vlees, elke opmerking over burka is belediging: signalen dat de sharia in opmars is.
Na de opmars van de moskee, het hoofddoekje, de gebedsruimte en de lokjood, valt een nieuw fenomeen te onderscheiden: het wegpesten van slagers die het wagen om onrein varkensvlees aan te bieden.
Een slager op de markt van Sarcelles (iets ten noorden van Parijs) werd in maart 2010 bedreigd door wat politiek correct wordt aangeduid als ‘een individu’ en de vitrine van zijn kraam wordt ernstig beschadigd met krassen. Dit ‘individu’ herhaalde zijn acties gedurende meerdere maanden. Er zijn meerdere getuigen en de politie is toegesneld. De slager, die het bedrijf zijn hele leven heeft geleid, denkt er over er mee op te houden. Sommigen beweren dat de varkenskop die hij in de vitrine heeft, de aanleiding was. (krantenartikel)
Sarcelles telt ruim 16 % moslim immigranten.
In Roubaix hebben Jean-Luc en Martine Delcour hun slagerij na 30 jaar gesloten (november 2009). Een lezer schrijft naar de krant dat het weldra onmogelijk zal worden om nog goed varkensvlees in de buurt te kopen. De Delcour werden al vijf jaar lang gepest door hun moslim buren. De vitrine werd bekrast, er werd gesmeten met vuil en vloeistof tegen de winkel. De Delcour hebben meerdere malen de hulp van politie en burgermeester ingeroepen, maar tevergeefs. Tenslotte hebben ze het pand verkocht en hebben nu een slagerij enkele tientallen kilometers verderop. (bron: nord-eclaire)
Maar ook andere winkels moeten de culturele jihad vrezen. De stalletjes die bladen verkopen bij stations zijn een doelwit omdat ze schaars geklede vrouwen in tijdschriften verkopen. Dat wekt ergernis op bij moslims: het gaat tegen hun geloof in. Een vrouw in departement 93 wordt vanaf 2004 regelmatig bedreigd, bestolen en uitgescholden omdat haar winkel niet in overeenstemming met de koran is. Vooral tijdens de Ramadan is het raak. De burgermeester aldaar is een goede vriend van Jean-Christophe Lagarde, die in zijn eigen gemeente een moskee met gemeenschapsgeld heeft gebouwd. De gemeente doet niets om de winkel te beschermen en de vrouw (geboren 1957) is wanhopig. (origineel artikel Figaro, onder “parole des victime”)
De fastfood keten Quick in de omgeving van Roubaix (8 van de 350 vestigingen in Frankrijk) heeft al zelfislamisering toegepast (februari 2010). Wie daar een Strong Bacon bestelt, eet geen varkensvlees, maar kalkoen. Een bord bij de ingang meldt dit trots (La Provence, 16-2-2010).
De directie van Quick beweert dat de situatie tijdelijk is, omdat halal vlees gescheiden moet worden bereid van ander vlees. (bron RTBF info) (kritisch commentaar door lezer)
Ook in Nederlandse supermarkten is al worst gesignaleerd waarop staat met rode letters ‘dinde’, hetgeen voor moslim klanten het signaal is dat het artikel halal is. Bijvoorbeeld: het merk Dulano salami dat aangeboden wordt bij Lidl (op dit plaatje de meest rechtse van de drie en op de vergroting rechtsonder).
Het blijft echter niet bij winkels. De katholieke priester Noël is werkzaam in Croix-de-Metz (bij Toul) sinds 2002, maar wordt sinds 2008 gepest door onbekenden. Pas toen hij ook verbaal werd bedreigd stapte hij naar de politie. Meerdere ruiten werden ingegooid. De priester heeft besloten op te houden en te vertrekken.
Op sommige scholen is al gekozen voor het serveren van uitsluiten halal maaltijden. Bijvoorbeeld in Molenbeek, waar de helft van de raadsleden moslim is en de socialistische burgermeester Philippe Moureaux (getrouwd met een veel jongere Marokkaanse vrouw) dit stukje zelfislamisering voor elkaar kreeg. De gemeente Molenbeek heeft een hoog percentage moslims. Volgens Brussels Journal mogen ook niet-moslim politieagenten in Molenbeek tijdens de ramadan niet eten of drinken op straat.
Opvallend de media de islam en moslims nooit noemen in verband met de bedreigingen van de winkeliers en dus ijverig dhimmi gedrag vertonen.
Laat er geen misverstand zijn. Culturele jihad is die vorm van jihad die tot doel heeft het stap voor stap veranderen van onze culturele waarden. Culturele jihad wordt tactisch goed ingezet op die punten waar de westerse samenleving zich moeilijk kan verdedigen, omdat het gedrag op die punten voorheen op een informele manier werd geregeld.
Na verloop van tijd zal de consument denken dat het altijd zo geweest is. Sommige zullen reageren met ‘wat maakt het uit’. Wel het verschil is dat moslims steeds weer een stapje verder zullen gaan omdat islamisering een proces zonder eindpunt is.
Naast de islamisering van winkels wordt ook het denken en het wereldbeeld langzaam maar zeker door islamisering onder handen genomen.
Zoals het geval dat aan niet-moslims wordt gevraagd zich te excuseren als ze een opmerking hebben gemaakt over burka (zoals Jeremy Clarkson overkwam) die moslims niet bevalt. Als dergelijk gebrek aan respect richting niet-moslims voorvalt, dan is de reactie ‘daar moet je tegen kunnen’ of ‘valt onder vrijheid van meningsuiting’.
Met dit soort reacties proberen moslims het denken over islam en het reactiepatroon van niet-moslims ten aanzien van islam te conditioneren op een manier die hen goed uitkomt. Ze zijn bezig met het islamiseren van het taalgebruik, van de manier waarop we onze mening uiten en de manier waarop we omgaan met moslims.
De normale reactie zou moeten zijn geweest, dat moslims bestand moeten zijn tegen kritiek op islam en tolerantie moeten tonen in betrekking tot die kritiek. Moslims die meer respect verlangen dan ze zelf tonen naar andersdenkenden toe, zouden zich vervolgens moeten excuseren voor hun onaangepaste gedrag. Er vindt een geleidelijke omkering van normen plaats.
Alleen de Franse overheid onderneemt tenminste af en toe nog wat tegenactie, zoals beschreven in Culturele jihad tegen Franse staat.
Islamisering is geen demografisch proces, maar allereerst een cultureel proces.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Re: Formatie 2010
Ik ben blij dat v.d. Staay zichzelf blijft.
De wonderen zijn de wereld dus nog niet uit !
En.... hij heeft ook nog humor.
De wonderen zijn de wereld dus nog niet uit !
En.... hij heeft ook nog humor.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Re: Formatie 2010
Huisman ik raad je sterk aan eens internationaal nieuws te volgen, of ga effe naar http://www.aljazeera.com zodat je kunt zien dat waar de Islam het voor het zeggen heeft, fascisme en nazisme hoogtij viert.dagelijks blazen tientallen mensen zichzelf op om vrouwen en kinderen te slachten.dagelijkse kost. zwijgt de media over in nederland geloof ik.Op Elsevier leees ik er nooit iets over.
Een bijbel in je bagage is al genoeg voor zweepslagen, meerdere bijbels de doodstraf!
Wie is hier de fascist???
Een bijbel in je bagage is al genoeg voor zweepslagen, meerdere bijbels de doodstraf!
Wie is hier de fascist???
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Re: Formatie 2010
Het gaat om de demonisering, niet om de aanleiding.Joannah schreef:Deze vergelijking gaat zo mank als het maar zijn kan, het gedrag van de joden destijds was onberispelijk, zij probeerden ons niets op te leggen, NIETS!Als ik in jouw verhaal moslims voor joden vervang en Halal voor Kosher wordt het herkenbaar, wie zijn geschiedenis niet kent is gedoemd hem over te doen. Gaat Europa weer opnieuw de fout in om een bevolkingsgroep te demoniseren?
Re: Formatie 2010
Dat zegt nog niets over de islam zelf.Joannah schreef:Huisman ik raad je sterk aan eens internationaal nieuws te volgen, of ga effe naar http://www.aljazeera.com zodat je kunt zien dat waar de Islam het voor het zeggen heeft, fascisme en nazisme hoogtij viert.dagelijks blazen tientallen mensen zichzelf op om vrouwen en kinderen te slachten.dagelijkse kost. zwijgt de media over in nederland geloof ik.Op Elsevier leees ik er nooit iets over.
Een bijbel in je bagage is al genoeg voor zweepslagen, meerdere bijbels de doodstraf!
Wie is hier de fascist???
Re: Formatie 2010
Joannah schreef.
Elke vergelijking gaat mank...maar de moslims in mijn woonplaats leggen mij ook niets op, en als hun gedrag niet onberispelijk is maar strafbaar hebben wij in onze democratie een rechtelijke macht die zonder aanzien des persoons rechtvaardig straft.Deze vergelijking gaat zo mank als het maar zijn kan, het gedrag van de joden destijds was onberispelijk, zij probeerden ons niets op te leggen, NIETS!
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.