Formatie 2010

refo

Re: Formatie 2010

Bericht door refo »

Luther schreef:
refo schreef:Overdrijven is ook een vak.

Het maakt allemaal niet uit.
Politieke realiteit is: de oude centrumpartijen, PvdA links, VVD rechts, CDA ertussen zullen aan de bak moeten. Dat vinden ze niet leuk, daarom duurt het zolang. Maar daar hebben we ze voor.
Dat kan niet!

- VVD-PvdA kan niet samen.
- CDA-PvdA kan niet samen.

Max van Weezel krijgt toch nog gelijk: Aan het einde van de zomer ligt iedereen knock-out in de hoek en komt premier Job Cohen uit de hoge hoed.
Cohen is niet iedereen, wil je zeggen?
Maar het is niet uitgesloten. Cohen premier van een PvdA-VVD-CDA-kabinet.
Zou heel goed zijn voor het land.
MG28

Bericht door MG28 »

@Solipsis De overheid maakt helemaal geen onderscheid tussen valse en niet valse godsdiensten, omdat dat onderscheid niet bestaat voor de wetgever. We wonen geloof ik niet in een theocratie. Dat argument snijdt totaal geen hout dus. Als we dat punt door zouden zetten belanden we uiteindelijk in dezelfde situatie als waar jij zo op ageert en krijgen we ook hier een dictatoriale cultuur zoals we die in Iran zien.
Jij gelooft dus niet dat Gods Woord meer leidend is als de wetgever?
Gebruik het verleden om het heden te verbeteren.
MG28

Bericht door MG28 »

refo schreef:Maar het is niet uitgesloten. Cohen premier van een PvdA-VVD-CDA-kabinet.
Jij weet niet wat je hier zegt als 'refo' zijnde. Dan weet je niet wat de PvdA inclusief Cohen daadwerkelijk inhoudt voor, vooral, het christelijke gedachtegoed.
Solipsis

Bericht door Solipsis »

MG28 schreef:Jij gelooft dus niet dat Gods Woord meer leidend is als de wetgever?
Jij beseft dus niet dat die leiders in Iran hetzelfde zeggen en je daarmee de deur openzet naar terrorisme? Het is bijzonder frappant te noemen dat je niet begrijpt dat je feitelijk exact hetzelfde denkt als menig dictator die de islam misbruikt om een machtspositie te verkrijgen en op basis van zijn geloof de vrijheid van anderen niet meer kan respecteren. Fundamentalisme noemt men dat wel in de volksmond.

God's Woord strijdt niet met de wet, wij kunnen nog ons geloof belijden en worden daarbij niet gehinderd door wetgeving. Ik begrijp je punt dus niet. Nergens in de Bijbel wordt ons verplicht te strijden tegen valse godsdiensten door deze te verbannen.
Laatst gewijzigd door Solipsis op 01 sep 2010, 13:25, 1 keer totaal gewijzigd.
refo

Bericht door refo »

MG28 schreef:
refo schreef:Maar het is niet uitgesloten. Cohen premier van een PvdA-VVD-CDA-kabinet.
Jij weet niet wat je hier zegt als 'refo' zijnde. Dan weet je niet wat de PvdA inclusief Cohen daadwerkelijk inhoudt voor, vooral, het christelijke gedachtegoed.
Wat is 'christelijk gedachtegoed'?
Mara

Bericht door Mara »

refo schreef:
Luther schreef:
refo schreef:Overdrijven is ook een vak.

Het maakt allemaal niet uit.
Politieke realiteit is: de oude centrumpartijen, PvdA links, VVD rechts, CDA ertussen zullen aan de bak moeten. Dat vinden ze niet leuk, daarom duurt het zolang. Maar daar hebben we ze voor.
Dat kan niet!

- VVD-PvdA kan niet samen.
- CDA-PvdA kan niet samen.

Max van Weezel krijgt toch nog gelijk: Aan het einde van de zomer ligt iedereen knock-out in de hoek en komt premier Job Cohen uit de hoge hoed.
Cohen is niet iedereen, wil je zeggen?
Maar het is niet uitgesloten. Cohen premier van een PvdA-VVD-CDA-kabinet.
Mmmm, Cohen is niet helemaal brandschoon en integer.
Ik las dat hij nog steeds in de burgemeesterswoning woont, terwijl hij een grote woonboerderij bezit !
Hoe kan dit ?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
MG28

Bericht door MG28 »

Solipsis schreef:Jij beseft dus niet dat die leiders in Iran hetzelfde zeggen en je daarmee de deur openzet naar terrorisme?

God's Woord strijdt niet met de wet, wij kunnen nog ons geloof belijden en worden daarbij niet gehinderd door wetgeving. Ik begrijp je punt dus niet. Nergens in de Bijbel wordt ons verplicht te strijden tegen valse godsdiensten door deze te verbannen.
De leiders van Iran en de andere landen in het Midden-Oosten zijn van wezenlijk andere orde. Het is namelijk wel onze christenplicht om andere godsdienst te bestrijden en te weren... MAAR wij moeten ook onze naaste lief hebben als onszelf.

Met het bestrijden en weren gaat niet een geweldadig optreden samen. Dat moet ten alle tijde uit liefde en bezorgdheid voor de naaste te gebeuren. Ik zeg dus absoluut niet dat wij een Jihad in omgekeerde volgorde moeten beginnen.

Daarnaast is God's Woord niet in strijd met de wet, maar de wet op sommige punten in strijd met God's Woord. Ook dat lijkt een woordspeling, maar is een belangrijk principe. Als we alleen al denken aan de overbekende kwesties als zondagsrust, abortus, euthanasie, homostandpunten, het, in sommige branches, verplichten van werk wat tegen de principes in gaat. Etc. Etc. Dan kunnen we toch niet zeggen dat wij in een land leven dat een wet heeft die (grotendeels) is afgestemd op het christelijke gedachtegoed?
MG28

Bericht door MG28 »

refo schreef:
MG28 schreef:Wat is 'christelijk gedachtegoed'?
Een breed begrip wat helaas door zo'n 30 kerkverbanden anders wordt uitgelegd.
Solipsis

Bericht door Solipsis »

MG28 schreef:De leiders van Iran en de andere landen in het Midden-Oosten zijn van wezenlijk andere orde. Het is namelijk wel onze christenplicht om andere godsdienst te bestrijden en te weren... MAAR wij moeten ook onze naaste lief hebben als onszelf.
Het idee is hetzelfde, alleen de uitvoering daarvan verschilt. Je naaste lief hebben betekent niet dat je hem maar half lief hebt door zijn geloof niet te respecteren maar te willen verbannen.
Met het bestrijden en weren gaat niet een geweldadig optreden samen. Dat moet ten alle tijde uit liefde en bezorgdheid voor de naaste te gebeuren. Ik zeg dus absoluut niet dat wij een Jihad in omgekeerde volgorde moeten beginnen.
Dat lijkt wellicht een essentieel verschil, maar in beginsel is de gedachte die er aan vooraf gaat hetzelfde. Volgens mij beweerde je een aantal posts terug nog dat we van harte kunnen toejuichen dat bepaalde groeperingen het land uitgezet mogen worden en de islam bestreden en geweerd moet worden. Daarin zie ik weinig liefde terug.
Daarnaast is God's Woord niet in strijd met de wet, maar de wet op sommige punten in strijd met God's Woord. Ook dat lijkt een woordspeling, maar is een belangrijk principe. Als we alleen al denken aan de overbekende kwesties als zondagsrust, abortus, euthanasie, homostandpunten, het, in sommige branches, verplichten van werk wat tegen de principes in gaat. Etc. Etc.
Eenieder is nog altijd vrij om zijn of haar persoonlijke standpunten te behouden en daarnaar te leven.
Dan kunnen we toch niet zeggen dat wij in een land leven dat een wet heeft die (grotendeels) is afgestemd op het christelijke gedachtegoed?
We hebben in een aantal gevallen nog wel een juridische voorrangspositie ten opzichte van iemand die niet gelooft. Dat lijkt vaak vergeten te worden.
MG28

Bericht door MG28 »

Solipsis schreef: Het idee is hetzelfde, alleen de uitvoering daarvan verschilt. Je naaste lief hebben betekent niet dat je hem maar half lief hebt door zijn geloof niet te respecteren maar te willen verbannen.
Inderdaad. Als persoon moet je de ander lief hebben, dat betekend dat die persoon niet minder is als jijzelf, namelijk een mens MET een ziel. Maar met dat geloof mag je het niet eens zijn en daar moet je alles aan doen om dat te veranderen. Dat betekend dus niet dat je die mensen af moet kraken, want een christelijke levenshouding tegenover die personen is ook een verplichting. Maar wij moeten niet alleen bezorgd zijn om onze eigen ziel, maar ook die van onze onchristelijke naaste!
Solipsis schreef:Dat lijkt wellicht een essentieel verschil, maar in beginsel is de gedachte die er aan vooraf gaat hetzelfde. Volgens mij beweerde je een aantal posts terug nog dat we van harte kunnen toejuichen dat bepaalde groeperingen het land uitgezet mogen worden en de islam bestreden en geweerd moet worden. Daarin zie ik weinig liefde terug.
Daarbij moeten we een belangrijk onderscheid maken tussen moslims en extremistische moslims. Daarnaast zijn er ook allochtonen, al dan niet in Nederland geboren, maar je weet welke groepen ik bedoel.. die meer last dan lust geven.
Het ligt complex om die uit Nederland te zetten en is ook voor 98% van de gevallen onmogelijk en daarnaast ook onchristelijk.
Maar stop in ieder geval de import van buitenaf die er nu nog steeds gaande is. Dat aan banden leggen is al een groot winstpunt.

Daarnaast ben ik zelf ook van mening dat 'tuig' hard gestraft moet worden en waar mogelijk een oplossing buiten Nederland gezocht moet worden. Dat betreft niet alleen de overbekende allochtonen, maar ook illegalen etc.
Solipsis schreef:Eenieder is nog altijd vrij om zijn of haar persoonlijke standpunten te behouden en daarnaar te leven.

Inderdaad voor een groot deel nog altijd vrij. Maar de tekenen die steeds meer boven komen drijven geven veel reden tot bezorgdheid.
Solipsis schreef:We hebben in een aantal gevallen nog wel een juridische voorrangspositie ten opzichte van iemand die niet gelooft. Dat lijkt vaak vergeten te worden.
Als ik het goed aan je woorden merk dan heb jij veel met wetgeving, juridische zaken etc. te maken?
Wij hebben nog steeds vrijheden die veel te weinig worden gewaardeerd. Daar heb je helemaal gelijk in!
hervormde

Bericht door hervormde »

God regeert. Hij staat boven alles. Hem loopt niets uit de hand. Ook niet als wij kleine nietige mensjes menen van wel. Vgl. de in een andere topic aangehaalde geschiedenis van Naomi. Ik ben koning zei Elimelech. Nee, God is koning. Ook in Nederland.

Christelijke politiek is er niet. Wel de christen, die leeft vanuit Christus. Het Kuyperiaans activisme zit bij velen nog goed in het bloed. Wij moeten zoveel. Maar wij moeten niets. Ja, heilig passief zijn en heilig onbezorgd. De HEERE regeert. In Zijn handen ligt ons land vast. Ook onze toekomst. Wat de toekomst brenge moge.

Het is inderdaad wel bevreemdend dat CDA-ers (ook CU-ers!!!) zo te hoop lopen tegen de PVV. Is dat niet terecht? Ook ik moet niets van de PVV hebben. Nog even en hij wordt de verlosser genoemd. Maar waarom dan wel vreemd? Omdat er zoveel besluiten genomen worden door politieke partijen die haaks staan op het Woord, maar toen zaten ze op het pluche. Ze maken zich nu druk om mensen die worden uitgesloten. Maar aan de andere kant werden kinderen in de moederschoot vermoord. Legt men de seculiere gelijkheidsdeken over ons land. En waar bleef toen de stem van het CDA en de CU? Toen klonk hooguit de huichelende stem van de consensus.

Maar ook hier: de HEERE regeert. Al is de verdrukking aanstaande. Een christen (mijnheer Veerman) heeft geen hulp nodig van moslims of van de PVV nodig om bepaalde gevaren te bezweren. Een christen leeft in de verwachting van het hemels vaderland. Nog even. We horen de voetstappen van onze Meester. Horen wij Hem ook al? Nog even en de hemel scheurt open. Voor de Mensenzoon. Soms hijg ik er naar. Kom Heere Jezus. Kom haastelijk. Nu zucht de wereld nog als in barensnood. Alles schudt en beeft. De wereld wordt in deze nood verscheurd. Maar in de diepste barensnood verschijnt het nieuwe leven. De nieuwe aarde onder de nieuwe hemel.
MG28

Bericht door MG28 »

Wat hervormde hierboven in de derde alinea aangeeft is precies wat ik enkele posts geleden bedoelde over het CDA.

Dankje!
Solipsis

Bericht door Solipsis »

Inderdaad. Als persoon moet je de ander lief hebben, dat betekend dat die persoon niet minder is als jijzelf, namelijk een mens MET een ziel. Maar met dat geloof mag je het niet eens zijn en daar moet je alles aan doen om dat te veranderen.
Je mag het wel eens zijn met de keuze van iemand om een andere godsdienst aan te hangen. Sterker nog: dat zijn we verplicht. En dat laat ruimte open voor de nodige gespreksstof.
Daarbij moeten we een belangrijk onderscheid maken tussen moslims en extremistische moslims.
Dat wordt ook wel gedaan. De echt extremistische moslims die in potentie gevaarlijk zijn worden dan ook nauwlettend in de gaten gehouden door de AIVD. En dat zijn er hooguit 3.000 geloof ik. Vooralsnog weinig reden voor Geert Wilders om zo hard van stapel te lopen dus. De grenzen van de rechtsstaat worden prima bewaakt.
Daarnaast zijn er ook allochtonen, al dan niet in Nederland geboren, maar je weet welke groepen ik bedoel.. die meer last dan lust geven.
Tja.
Het ligt complex om die uit Nederland te zetten en is ook voor 98% van de gevallen onmogelijk en daarnaast ook onchristelijk.
Klopt.
Maar stop in ieder geval de import van buitenaf die er nu nog steeds gaande is. Dat aan banden leggen is al een groot winstpunt.
Eens. Alhoewel de criteria daarvoor wel gaandeweg steeds strenger worden.
Daarnaast ben ik zelf ook van mening dat 'tuig' hard gestraft moet worden en waar mogelijk een oplossing buiten Nederland gezocht moet worden. Dat betreft niet alleen de overbekende allochtonen, maar ook illegalen etc.
Illegalen worden tegenwoordig al met een enkeltje weggestuurd, onder begeleiding van de marechaussee. Tuig straffen: prima. Maar het is niet mogelijk om dat buiten Nederland te doen, omdat het in 9 van de 10 gevallen om staatsburgers gaat. Naast straffen is het ook zinvol om mogelijke oorzaken van crimineel gedrag te bekijken omdat het anders water naar zee dragen is. En dan denk ik dat we voor een groot deel hand in eigen boezem moeten steken.
Inderdaad voor een groot deel nog altijd vrij. Maar de tekenen die steeds meer boven komen drijven geven veel reden tot bezorgdheid.
Ik weet het niet, de voorrangspositie wordt wellicht langzamerhand opgeschort, maar op individueel gebied blijven we voorlopig nog wel beschermd.
MG28

Bericht door MG28 »

MG28: Maar stop in ieder geval de import van buitenaf die er nu nog steeds gaande is. Dat aan banden leggen is al een groot winstpunt.
Reactie Solipsis: Eens. Alhoewel de criteria daarvoor wel gaandeweg steeds strenger worden.
Dat ben ik niet met je eens. Ten tijde van Rita Verdonk op die ministerspost was het een goed beleid. Verder is dat beleid daarvoor en daarna er nooit meer geweest.
Toch nog iets wat Rita goed heeft gedaan!!
Mara

Bericht door Mara »

MG28 schreef:
MG28: Maar stop in ieder geval de import van buitenaf die er nu nog steeds gaande is. Dat aan banden leggen is al een groot winstpunt.
Reactie Solipsis: Eens. Alhoewel de criteria daarvoor wel gaandeweg steeds strenger worden.
Dat ben ik niet met je eens. Ten tijde van Rita Verdonk op die ministerspost was het een goed beleid. Verder is dat beleid daarvoor en daarna er nooit meer geweest.
Toch nog iets wat Rita goed heeft gedaan!!
Ik vind jouw Avator zo geestig :haha :haha :haha :super
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie