Wat doen we vandaag ? [6]

Gijs83

Re: Wat doen we vandaag ? [6]

Bericht door Gijs83 »

Lassie schreef:gisteravond ziek thuis gekomen (ik was bij m'n vriendin in het noorden) nu dus rustig aan doen vandaag.
Van harte beterschap!
Marnix

Bericht door Marnix »

Het is ook altijd erg gevaarlijk in het noorden. Ik haal altijd meerdere vaccinaties (onder andere tegen de gekke-pinguin-ziekte) als ik naar het noorden af ga reizen!
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Lassie

Bericht door Lassie »

Marnix schreef:Het is ook altijd erg gevaarlijk in het noorden. Ik haal altijd meerdere vaccinaties (onder andere tegen de gekke-pinguin-ziekte) als ik naar het noorden af ga reizen!
:haha :haha
refo

Bericht door refo »

Gijs83 schreef:Vanmorgen thuiswerken voor het re-integratiebureau die vandaag voor het laatst luistert naar de naam: "NOHE-Overstap", vanmiddag mijn postwijk(3 HAH-folders), dus maar op tijd beginnen en vanavond naar de kerk in Enter, waar Ds.Schot uit Nunspeet voorgaat. Je kunt hem ook vinden in de Gezinsgids van afgelopen, waar hij zijn zegje doet over het gebruik van het boekje van Hellenbroek op de catechisatie.
Hoe kun je eigenlijk thuiswerken voor een reïntegratieburo? Ontvang je dan cliënten aan huis?
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

refo schreef:
Gijs83 schreef:Vanmorgen thuiswerken voor het re-integratiebureau die vandaag voor het laatst luistert naar de naam: "NOHE-Overstap", vanmiddag mijn postwijk(3 HAH-folders), dus maar op tijd beginnen en vanavond naar de kerk in Enter, waar Ds.Schot uit Nunspeet voorgaat. Je kunt hem ook vinden in de Gezinsgids van afgelopen, waar hij zijn zegje doet over het gebruik van het boekje van Hellenbroek op de catechisatie.
Hoe kun je eigenlijk thuiswerken voor een reïntegratieburo? Ontvang je dan cliënten aan huis?
Ik doe administratief werk...
albion

Bericht door albion »

BJD schreef:
albion schreef: Maar.... heb je daar ook gewaarschuwd? Of getuigd? Iemand aangesproken? Want dat horen wij eigenlijk ook te doen. Er staat houdt aan tijdig, ontijdig en dan schieten wij ook hierin tekort..?
Ik denk niet dat dat mijn taak was daar. M'n chef zou me ook snel op het matje roepen denk ik als ik bij elke melding die ik heb ( en we komen vrijwel altijd voor rottigheid) ik daar ga getuigen/waarschuwen.

Ik heb hier nog eens over nagedacht.Toch... wanneer moet je dan getuigen? In je vrije tijd? Verder maar je mond dichthouden? Als het ons uitkomt? Natuurlijk is je taak wat anders, maar iemand waarschuwen hoort toch niet tot een taak? Wanneer ga je een gesprek aan? Alleen met je collega's? Of alleen als het toevallig zo uitkomt? Ik heb het niet over mensen die zich normaal gedragen, maar juist over hen die in zulke omstandigheden waar jij in werkt. Ik zou (denk ik) wel dankbaar zijn als mijn zoon eens aangesproken zou worden als hij zich in zo'n situatie bevond. Hoeveel jongelui zullen er tussen zitten die van huis uit anders gewend zijn? Al is het maar één.
Nu spreek ik jou er niet op aan, maar ook kijk ik naar mijzelf. Ik zie me ook niet zo gauw iets zeggen tegen wie dan ook, ik vind het al niet te doen om een mobiele telefoon aan iemand te vragen om even te bellen omdat we al ergens meer dan een uur stond te wachten op manlief en ik me ongerust maakte. Gelukkig was er ook klantenservice en ben ik daar gaan bellen. Dus om iemand te waarschuwen als je denkt dat het nodig is doe ik al helemaal niet want dan denk ik: wie ben jezelf? Begin eerst daar maar voordat je iets tegen een ander gaat zeggen. Zeker op godsdienstig gebied.
Zomaar een gedachtenspinsel van me wat ik hier neerschrijf.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
BJD

Bericht door BJD »

albion schreef:
BJD schreef:
albion schreef: Maar.... heb je daar ook gewaarschuwd? Of getuigd? Iemand aangesproken? Want dat horen wij eigenlijk ook te doen. Er staat houdt aan tijdig, ontijdig en dan schieten wij ook hierin tekort..?
Ik denk niet dat dat mijn taak was daar. M'n chef zou me ook snel op het matje roepen denk ik als ik bij elke melding die ik heb ( en we komen vrijwel altijd voor rottigheid) ik daar ga getuigen/waarschuwen.

Ik heb hier nog eens over nagedacht.Toch... wanneer moet je dan getuigen? In je vrije tijd? Verder maar je mond dichthouden? Als het ons uitkomt? Natuurlijk is je taak wat anders, maar iemand waarschuwen hoort toch niet tot een taak? Wanneer ga je een gesprek aan? Alleen met je collega's? Of alleen als het toevallig zo uitkomt? Ik heb het niet over mensen die zich normaal gedragen, maar juist over hen die in zulke omstandigheden waar jij in werkt. Ik zou (denk ik) wel dankbaar zijn als mijn zoon eens aangesproken zou worden als hij zich in zo'n situatie bevond. Hoeveel jongelui zullen er tussen zitten die van huis uit anders gewend zijn? Al is het maar één.
Nu spreek ik jou er niet op aan, maar ook kijk ik naar mijzelf. Ik zie me ook niet zo gauw iets zeggen tegen wie dan ook, ik vind het al niet te doen om een mobiele telefoon aan iemand te vragen om even te bellen omdat we al ergens meer dan een uur stond te wachten op manlief en ik me ongerust maakte. Gelukkig was er ook klantenservice en ben ik daar gaan bellen. Dus om iemand te waarschuwen als je denkt dat het nodig is doe ik al helemaal niet want dan denk ik: wie ben jezelf? Begin eerst daar maar voordat je iets tegen een ander gaat zeggen. Zeker op godsdienstig gebied.
Zomaar een gedachtenspinsel van me wat ik hier neerschrijf.
Het is voor mij anders als ik jongens tegenkom waarvan ik weet dat ze een kerkelijke opvoeding gehad hebben. Zelf heb ik in verhoren gezeten met gasten, onder de coke, totaal afgegleden, die enkele jaren ervoor voor mij in de kerk zaten. ja, dan komt het wel ter sprake. Zowiezo in verhoren, een op een, is het een stuk makkelijker om over dergelijke zaken te praten.
henriët

Bericht door henriët »

Helpen bij opa,
superleuk, heel de familie zie je dan weer s, heeeerlijk!!!!
Wel altijd een gemisgevoel.. omdat oma niet meer leeft.. ik kan r niet aan wennen.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
helma

Bericht door helma »

vanavond schoonmaken in het huis van GAB
het gaat nu echt opschieten !
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Vanavond naar de derby in de topklase : Excelsior'31 - HHC Hardenberg
refo

Bericht door refo »

tukkertje schreef:Vanavond naar de derby in de topklase : Excelsior'31 - HHC Hardenberg
Aanhangers van '1931' tegen een hersteld hervormde club? Is dat een combisynode?
Orchidee

Bericht door Orchidee »

henriët schreef:Helpen bij opa,
superleuk, heel de familie zie je dan weer s, heeeerlijk!!!!
Wel altijd een gemisgevoel.. omdat oma niet meer leeft.. ik kan r niet aan wennen.
"Tel uw zegeningen"
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

verjaarskadootjes kopen voor zusjelief, bijna een auto kopen, een paard verkopen (althans, dat deed zusjelief, maar 't was intussen wel een gezinsproject), een deur timmeren (dat deed klusjesman, maar onder veel toeziende ogen van mij), eten koken, en nu ga ik nog opruimen en wat lesjes voorbereiden. En de keuken versieren. Ik hoop iig dat een eenentwintigjarige nog steeds versierde stoelen en een jip-en-janneke-slinger van de lamp naar de afzuigkap kan waarderen.
Lourens

Bericht door Lourens »

Net thuisgekomen van twee dagen deelname aan een training.
Morgen hele dag resultaten uitwerken wat een behoorlijke klus wordt, dus geen 8-urige werkdag.
Donderdag weer naar Ossendrecht om het te presenteren.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

refo schreef:
tukkertje schreef:Vanavond naar de derby in de topklase : Excelsior'31 - HHC Hardenberg
Aanhangers van '1931' tegen een hersteld hervormde club? Is dat een combisynode?
:haha
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gesloten