Wat doen we vandaag ? [6]
- JolandaOudshoorn
Re: Wat doen we vandaag ? [6]
Het huis op orde maken en vanavond evaluatie vergadering. Verder nog een kraamcadeautje en USB-stick aanschaffen en een pakket wegbrengen.
Mocht ik nog tijd over hebben dan ga ik de vergadering voor volgende week alvast voorbereiden.
Mocht ik nog tijd over hebben dan ga ik de vergadering voor volgende week alvast voorbereiden.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
laatste vakantieweek is vandaag ingegaan.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Vanmorgen werken voor het re-integratiebureau, vanmiddag mijn maandagmiddagwijk van de post en vanavond o.a. nog orgelles.
Zeker is dat heel raar gedacht.BJD schreef:Maar toch, als ik daar dan zo sta denk ik toch ook vaak aan.. wat zou God meer verdriet doen.. op zondag zo'n hossende ongedoopte menigte of een gedoopte onbekeerlijke gemeente die al jaren twee keer op een zondag naar de kerk gaat.
Het was voornamelijk Jeruzalem die hij al zo vaak bijeen had willen vergaderen en die niet wilden, waar hij zo verdriet van had. Of is dit heel raar gedacht?
Zo werkt Gods Woord namelijk niet, om Gods toorn voor een ander toe te passen. Het gaat om de aangesprokene zelf.
Indien gij u niet bekeert, zo zult gij allen desgelijks vergaan
- MarthaMartha
nee, ik begrijp je.BJD schreef:moest werken.. bij een feestweek.. Wat een zondag![]()
Ik heb ze allemaal voorbij zien komen Xander de Buisonje, van Velzen, Walter Kroes, Peter Beense, drie j's, Harry Slinger.
Wij zijn dan weliswaar niet voor het feest zelf maar voor de openbare orde in de omgeving. Maar het was zulk slecht weer dat we regelmatig even gingen schuilen en dan sta je daar dan.. en dan zie je dat allemaal gebeuren.
Maar toch, als ik daar dan zo sta denk ik toch ook vaak aan.. wat zou God meer verdriet doen.. op zondag zo'n hossende ongedoopte menigte of een gedoopte onbekeerlijke gemeente die al jaren twee keer op een zondag naar de kerk gaat.
Het was voornamelijk Jeruzalem die hij al zo vaak bijeen had willen vergaderen en die niet wilden, waar hij zo verdriet van had. Of is dit heel raar gedacht?
zondag aan zondag de weg gewezen krijgen en hem niet gaan is ook aangrijpender dan mensen die de weg niet weten.
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
vanmorgen zou ik mijn zus gaan helpen
werd ik gebeld dat bij mijn schoonzus alles onder water stond beneden (ze heeft haar hele huis onderkelderd)
dus toen ben ik daar gaan helpen hozen/dweilen
ook mijn man is van zijn werk naar huis gegaan om daar te helpen.
(het was een van de bekende druppels daar...)
nu ga ik vanmiddag naar mijn zus.
werd ik gebeld dat bij mijn schoonzus alles onder water stond beneden (ze heeft haar hele huis onderkelderd)
dus toen ben ik daar gaan helpen hozen/dweilen
ook mijn man is van zijn werk naar huis gegaan om daar te helpen.
(het was een van de bekende druppels daar...)
nu ga ik vanmiddag naar mijn zus.
BJD schreef:moest werken.. bij een feestweek.. Wat een zondag![]()
Ik heb ze allemaal voorbij zien komen Xander de Buisonje, van Velzen, Walter Kroes, Peter Beense, drie j's, Harry Slinger.
Wij zijn dan weliswaar niet voor het feest zelf maar voor de openbare orde in de omgeving. Maar het was zulk slecht weer dat we regelmatig even gingen schuilen en dan sta je daar dan.. en dan zie je dat allemaal gebeuren.
Maar toch, als ik daar dan zo sta denk ik toch ook vaak aan.. wat zou God meer verdriet doen.. op zondag zo'n hossende ongedoopte menigte of een gedoopte onbekeerlijke gemeente die al jaren twee keer op een zondag naar de kerk gaat.
Ja, ik begrijp wel wat je zeggen wilt. Degenen die het beter weten zullen dan ook met dubbele slagen geslagen worden. Maar.... heb je daar ook gewaarschuwd? Of getuigd? Iemand aangesproken? Want dat horen wij eigenlijk ook te doen. Er staat houdt aan tijdig, ontijdig en dan schieten wij ook hierin tekort. Als we naar de kerk gaan en onze naasten die we zoal tegenkomen en die bezig zijn met het schilderen van hun huis, schoonmaken van hun auto, etc, daar lopen wij gewoon langs of het de normaalste gang van zaken is. Wat verstaan wij nog onder zondagsheiliging. Telt voor ons het gebod niet: Gedenk den sabbatdag (en laten we daar nu niet over gaan discusseren) dat gij dien heiligt. Zes dagen zult gij werken en ál uw werk doen, etc....
Als er iemand vloekt wordt hij/zij daar nog op aangesproken? Zitten we in de bus of trein en wordt er een boterham genuttigd zonder vooraf te bidden moeten wij daar nog wat van zeggen? Is het niet de taak van een christen om je naaste te waarschuwen? Doen wij dat wel?
Doen wij daar God ook geen verdriet mee, door ons mond te houden?
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Nou dat is toch wel de creme de la creme van het nederlands liedBJD schreef:moest werken.. bij een feestweek.. Wat een zondag![]()

Ach, wie zegt idd dat het allemaal ongedoopten zijn !
Zovelen lieten het los, of zien er helemaal geen kwaad in om smorgens naar de kerk te gaan en dan daarna naar zo'n muziekfestival.
De mensen zijn zo leeg, ze moeten met van alles vervuld worden !
Er is altijd wel iets ergens te doen. (phoe wat een zin)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Ik denk niet dat dat mijn taak was daar. M'n chef zou me ook snel op het matje roepen denk ik als ik bij elke melding die ik heb ( en we komen vrijwel altijd voor rottigheid) ik daar ga getuigen/waarschuwen.albion schreef: Maar.... heb je daar ook gewaarschuwd? Of getuigd? Iemand aangesproken? Want dat horen wij eigenlijk ook te doen. Er staat houdt aan tijdig, ontijdig en dan schieten wij ook hierin tekort..?
Ik denk niet dat we elkaar begrijpen. Hoe bedoel je dat ik Gods toorn op een ander toepas? Ik bedoel het zoals MarthaMartha schrijft.Tiberius schreef:Zeker is dat heel raar gedacht.BJD schreef:Maar toch, als ik daar dan zo sta denk ik toch ook vaak aan.. wat zou God meer verdriet doen.. op zondag zo'n hossende ongedoopte menigte of een gedoopte onbekeerlijke gemeente die al jaren twee keer op een zondag naar de kerk gaat.
Zo werkt Gods Woord namelijk niet, om Gods toorn voor een ander toe te passen. Het gaat om de aangesprokene zelf.
Indien gij u niet bekeert, zo zult gij allen desgelijks vergaan
Geslapen, geslapen en geslapen! Erg gevarieerd dus... 

It's nice to be important, but it's more important to be nice...
- JolandaOudshoorn
Een goede vergadering bij ons thuis gehad!
Ik weet, mijn Verlosser leeft
m'n vrouw weer aan het werk.. ik vandaag alleen met de kleinste (bijna 3 maanden) thuis. Effe wennen weer 

Vanmorgen thuiswerken voor het re-integratiebureau die vandaag voor het laatst luistert naar de naam: "NOHE-Overstap", vanmiddag mijn postwijk(3 HAH-folders), dus maar op tijd beginnen en vanavond naar de kerk in Enter, waar Ds.Schot uit Nunspeet voorgaat. Je kunt hem ook vinden in de Gezinsgids van afgelopen, waar hij zijn zegje doet over het gebruik van het boekje van Hellenbroek op de catechisatie.
gisteravond ziek thuis gekomen (ik was bij m'n vriendin in het noorden) nu dus rustig aan doen vandaag.