Wat doen we vandaag ? [6]

Mara

Re: Wat doen we vandaag ? [6]

Bericht door Mara »

Ik bedoel beide.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Verf gehaald bij de Action (5,95 Eur per bus; 750ml) en maar eens getest op 1 van mijn schuurdeuren. Ziet er mooi uit. Verder wat onkruid uit de tuin gehaald, wat te enthousiaste klimop teruggeplaatst en cadeautjes ingepakt.
Straks de laatste dingetjes voor de VBW afronden (zaterdag opbouwen en volgende week begint het feest) en daarna eens heerlijk een relaxbad nemen.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

helma schreef:prof Baars zat zondag bij ons onder de leesdienst :)
(eerlijk gezegd kwam hij voor ds de Butter maar die was ziek. Nu was de leespreek van McCheyne dus heel erg zal hij het niet gevonden hebben)
Dan wordt hem niet gevraagd om voor te gaan? Beetje vreemd gezicht: zit er een predikant in de kerk en dan is het leesdienst.
Overigens gunnen ze de predikanten die in Enter op vakantie wat meer rust. Ik meen dat ze eerst altijd al de weekdiensten erbij namen. Nu hoeven ze er maar eentje te doen. Zo zat 2 weken geleden Ds.Brugge onder het gehoor van Ds.Baan, zat Ds.van Aalst gisteravond onder het gehoor van Ds.Bredeweg en over 2 weken zal (waarschijnlijk) Ds.van Aalst onder het gehoor van Ds.Joosse zitten. Af en toe bezoeken ook Ds.J.Karels en Ds.de Wit de weekdiensten in Enter. Pas zaten Ds.Schreuder en Ds.de Wit onder het gehoor Ds.van Belzen tijdens een GBS-dienst. Ook Ds.van Dieren wil soms wel eens een weekdienst van Ds.Schreuder bezoeken.
Dus ze zitten soms ook de Ger.Gem. nog wel eens in de kerk of bij de ouderlingen in de bank.
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Wilde naar Archeon gaan met mijn zusje. Maar het is nu al wat laat en ik moet nog het een en ander regelen voor de VBW en het weer is ook niet zo geweldig, dus Archeon wordt uitgestelt. Ik ga wel zo weg naar mijn zusje, misschien daar wat schilderen oid.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Marco

Bericht door Marco »

Gijs83 schreef:
helma schreef:prof Baars zat zondag bij ons onder de leesdienst :)
(eerlijk gezegd kwam hij voor ds de Butter maar die was ziek. Nu was de leespreek van McCheyne dus heel erg zal hij het niet gevonden hebben)
Dan wordt hem niet gevraagd om voor te gaan? Beetje vreemd gezicht: zit er een predikant in de kerk en dan is het leesdienst.
Overigens gunnen ze de predikanten die in Enter op vakantie wat meer rust. Ik meen dat ze eerst altijd al de weekdiensten erbij namen. Nu hoeven ze er maar eentje te doen. Zo zat 2 weken geleden Ds.Brugge onder het gehoor van Ds.Baan, zat Ds.van Aalst gisteravond onder het gehoor van Ds.Bredeweg en over 2 weken zal (waarschijnlijk) Ds.van Aalst onder het gehoor van Ds.Joosse zitten. Af en toe bezoeken ook Ds.J.Karels en Ds.de Wit de weekdiensten in Enter. Pas zaten Ds.Schreuder en Ds.de Wit onder het gehoor Ds.van Belzen tijdens een GBS-dienst. Ook Ds.van Dieren wil soms wel eens een weekdienst van Ds.Schreuder bezoeken.
Dus ze zitten soms ook de Ger.Gem. nog wel eens in de kerk of bij de ouderlingen in de bank.
En wat is daar zo bijzonder aan: dat een dominee ook eens een vrije zondag heeft (laat staan een vrije woensdag)? En waarom zou je een predikant vragen voor te gaan, als hij voor die dienst niets heeft voorbereid (even er vanuitgegaan dat de preeklezer het wel meer dan een paar minuten van tevoren wist)?
Lourens

Bericht door Lourens »

Vandaag gewerkt. Moest op een buitenlocatie scannen. Het begon goed tot de regen kwam.
Was drijfnat.
Morgen zien of de scans gelukt zijn.

Nu ik toch de apparatuur heb, vanavond een scan maken van mijn tuin en die in een virtuele wereld brengen.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

Marco schreef: En wat is daar zo bijzonder aan: dat een dominee ook eens een vrije zondag heeft (laat staan een vrije woensdag)? En waarom zou je een predikant vragen voor te gaan, als hij voor die dienst niets heeft voorbereid (even er vanuitgegaan dat de preeklezer het wel meer dan een paar minuten van tevoren wist)?
Ik denk dat jij een onder een "vrije zondag" verstaat dat een dominee helemaal niet preekt. In de Ger.Gem. kent men dat niet, daar betekent het een "vrije zondag" dat de predikant niet in zijn eigen gemeente voorgaat. Hij krijg bv.15 zondagen in het jaar. Hij spreekt dan als vanzelf af in een andere gemeente. Ik weet het niet of het nu vaak gebeurt, maar vroeger gebeurde het best wel eens dat een dominee onvoorbereid de preekstoel werd opgestuurd. Alhoewel denk ik soms wel, dat gezien de vele preekbeurten van sommige predikanten ze niet veel tijd kunnen hebben om hun preken voor te bereiden. Of ze moeten een oude schets uit de kast halen.
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

werken, koken, eten, computer opschonen, nu wachten tot het bedtijd is, ik heb zin in mijn bed... :baille
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Lourens

Bericht door Lourens »

MarthaMartha schreef: nu wachten tot het bedtijd is, ik heb zin in mijn bed... :baille
Ook weer typisch vrouwelijk.
Waarom wachten, ga gewoon naar bed!
:nananere
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Mara

Bericht door Mara »

Nou, wat is vrouwelijk ?
Als er nog 1 kind onderweg is, blijf ik wachten, manlief gaat gewoon naar bed en snurkt :huhu
Wij moeders, wachten tot de kiekens op hok zijn, althans, deze moederkloek wel, ik kan gelukkig goed tegen laat naar bed gaan, heb weinig slaap nodig.
oesterschelpje

Bericht door oesterschelpje »

Mwah...., de kids vieren vakantie, zijn lekker weg. Het weer lokt nu niet erg uit om naar buiten te gaan.
Ik denk dat ik vandaag maar weer eens verder ga met de kasten te inspecteren en schoon te maken.
Dan weet ik gelijk wat voor winterkleding ik straks moet gaan kopen.
judith

Bericht door judith »

Weet niet eigenlijk... ik wilde weer eens naar het bos gaan, maar is nu denk ik niet zo'n pretje, met die buien tussendoor...
8|
Dat wordt tekenen, maby...
Maar eerst maar eens eten. :hum
Genade: niet goedkoop maar wel gratis.
Lassie

Bericht door Lassie »

op tijd opgestaan
koffie gedronken met manlief die vertrok rond half 9 naar z'n werk
wat pc werk gedaan
eind van de morgen ben ik bij vrienden wezen schoonmaken
ff bij een kennis langs gefietst voor een bakkie koffie
nu lekker thuis aan het lunchen
vanmiddag de boven verdieping opruimen
als manlief thuis komt lekker eten
vanavond samen de stad in
Mara

Bericht door Mara »

Samen met man en zoon vloerplaten gelegd.
Alvast wat weggebroken.
Vensterbank in de grondverf gezet.
Boodschappen gehaald.
Nu zijn man en kinderen naar de bouwmarkt en kan moeders even relaxen :)
albion

Bericht door albion »

judith schreef:Weet niet eigenlijk... ik wilde weer eens naar het bos gaan, maar is nu denk ik niet zo'n pretje, met die buien tussendoor...
8|
Dat wordt tekenen, maby...
Maar eerst maar eens eten. :hum
maybe.... :)
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Gesloten