Ik geloof voor 100% in alle beloften die in de Bijbel staan. En ik geloof voor 100% dat de Heere God nog een plan heeft met het volk Israel. Ik geloof alleen niet dat God's plan alleen maar kan worden volvoerd door de bommen en granaten van het Israelische leger. De Heere God heeft de hele geschiedenis in Zijn hand. Hij heeft daar geen mensen voor nodig. Het is niet de Israelische regering die God's plan volvoert. En ook niet het Israelische leger. Maar de Heere God Zelf. Natuurlijk moet Israel zich verdedigen tegen vijandelijke aanvallen, maar ik zie tegelijkertijd niet in waarom het volk Israel niet zou kunnen leven volgens Matt. 5:44:jvdg schreef:OK, dan maar in jouw visienis éénogig koning.blijmoedig schreef:In het land der blinden is een oog koning zullen we dan maar zeggen.jvdg schreef:Laat maar, blijmoedig, ik acht je halfblind, maar respecteer je mening ten volle.
Ik heb het al gezegd: De Heere zal voor Zijn volk zorgen.
Jij en jouw opponenten zullen ongelijk krijgen.
Hij gaat Zijn weg, en als al zo vaak gezegd, Hem loopt niets uit de Hand.
In die zekerheid kunnen we leven.
In de bijbel vind je echt de visie van de God Almachtige.
Dan ga je anders kijken naar het conflict, hetwelk allang tevoren is voorzegd.
'Maar Ik zeg u: Hebt u vijanden lief; zegent ze, die u vervloeken; doet wel aan hen, die u haten; en bidt voor hen, die geweld doen, en die u vervolgen'
Alleen door zo'n radicale levenshouding kan er mijns inziens waarlijk vrede komen. De waarlijke sjalom. Het doorbreken van de eindeloze spiraal van actie en reactie. Niet door mensen. Niet door wapentuig. Maar door het werk van de Heere Jezus. Dat geldt ook voor het volk Israel. Of misschien wel: juist voor het volk Israel.