Libisch schip gaat na dreigementen toch naar Egypte

BoCo

Re: Libisch schip gaat na dreigementen toch naar Egypte

Bericht door BoCo »

blijmoedig schreef: Geweldige bijdrage :super Bovendien kunnen we hier toch nauwelijks van een discussie spreken. Hetzelfde bandje wordt steeds meer weer opnieuw afgedraaid. Daar leeft een discussie nooit van op.
Toch nog iets meer dan alleen een vraagteken!!!

Linkje al even gelezen? Wie weet kom je tot nieuwe inzichten.

Israël bood de activisten eerder aan de goederen in de Israëlische havenplaats Ashdod aan wal te brengen om ze vervolgens door te sturen naar Gaza. Dit weigerde de groep echter. Het schip is overigens deze week aangekomen in Egypte.
Ergert u niet, verwondert u slechts.
Marie-Henriëtte

Bericht door Marie-Henriëtte »

blijmoedig schreef:
Marie-Henriëtte schreef:
blijmoedig schreef:
Marie-Henriëtte schreef:Dus is het – net als Israël in jouw ogen doet met Palestijnen – niet ook Hamas die de Palestijnen (politieke tegenstanders) behandeld als tweederangsburgers? Waarom Israël hierop afrekenen en zwijgen bij Hamas "zo werkt dat in de politiek" ?
Ik reken Israel nergens op af. Ik zeg alleen maar dat een van de partij de eerste stap naar een begin van een oplossing zal moeten zetten. En ik denk dat Israel gezien haar voorsprong op zo veel terreinen, daar het beste toe in staat is. Bovendien zou Israel als enige democratie in de hele regio het goede voorbeeld kunnen geven. Laten zien dat zij boven de politiek van de Hamas staat. Daar zou meer kracht vanuit gaan, dan het gebruik van allerhande wapentuig.
Ik kan je gedachtegang begrijpen. Israël is op veel terreinen de bovenliggende partij en zou daarom de meest wijze moeten zijn en een eerste stap moeten zetten, jouw inziens. Maar probeer ook eens vanuit Israël te denken.

Hoe is het om als eerste een stap te moeten zetten richting een terroristische organisatie die jouw volk wil uitmoorden zoals dat 70 jaar geleden is gebeurd. En dan heeft die terroristische organisatie ook nog eens grote sympathie voor die groep moordenaars van 70 jaar geleden.

Je zult begrijpen dat dit erg gevoelig ligt en een eerste stap zetten niet zomaar gaat.
Ik begrijp dat heel goed. Het voelt onnatuurlijk aan om je vijand lief te hebben en goed te zijn voor je vijand (hoewel wij als christenen beter mogen weten). Maar het zou toch ook niet alleen maar 'liefdadigheid' van de kant van Israel betekenen? Uiteindelijk is het toch met name in het belang van Israel zelf, die al meer dan 2000 jaar snakt naar vrede en rust? Zo werkt het in onderhandelingen ook. Soms moet je het een geven, om het andere te krijgen.
Hoe zie jij die eerste stappen die Israël zou kunnen zetten voor je? Persoonlijk zou ik het bijvoorbeeld mooi vinden als Israël werkgelegenheid zou aanbieden aan Palestijnen. Dat deed Israël ook voordat Hamas in 2005 aan de macht kwam en dat ging toen allemaal goed.

Des te lager het werkloosheidspercentage in Gaza, des te minder kans dat mannen zich aanmelden bij Hamas. Tel daarbij op dat ze ook hun gezin beter kunnen onderhouden met een redelijk loon dan het "hongerloon" wat ze verdienen bij Hamas voor het uitvoeren van (meestal) onfrisse praktijken.
jvdg

Bericht door jvdg »

In de bijbel staan heel veel landsbeloften voor het volk Israël, de zonen van Abraham, Izak en Jakob.
We kennen allemaal de geschiedenissen, veel oorlogen, en toen de Zaligmaker werd geboren was het volk onderworpen aan de romeinen.
En Jezus bleek niet de verlosser te zijn die het volk dacht te krijgen, maar de Ware Messias en de vervulling van wat al bij de val was beloofd en verzegeld.
Hij was Dè Verlosser, maar Hij is niet aangenomen, doch verworpen.
Hij is door hen voor wie Hij gekomen was, gekruisigd en werd zo gehaat dat ze daarvoor een vloek over zichzelf hebben afgeroepen.
En aub lees dan niet: de joden, maar wij allen.

Wat daarna gebeurd is, is ons ook niet onbekend: Diaspora, anti-semitisme.
Zelfs "aangewakkerd" door Godzalige mensen, zoals Maarten Luther.
Vele rampen werden aan de Joden toegeschreven, vaak onder het mom dat ze moordenaars van de Heere Jezus zijn.
Doch dwars tegen alle ondrukking heen bleef het Jodendom bestaan.
Door de OT-wetten wisten ze, door Gods leiding, alle tegenslagen op maatschappelijk, medisch en (bijzonder) ecomomisch te overkomen.

Ik stap met grote stappen door de geschiedenis heen naar recentere gebeurtenissen: dit alles fulmineerde in de holocaust.

In WOII won de Zionistische factie onder de Joden steeds meer terrein en invloed, en werd hen in 1948 hun land "teruggegeven". We weten ook allemaal hoe de UK hierbij een verraderlijk rol heeft
gespeeld, maar dit terzijde.
Tussen 1948 en heden heeft zich weer heel veel afgespeeld.
Niettemin wisten de Joden van dat lapje grond een natie te maken die zijns gelijke praktisch niet heeft.
Beladen met en door de historie verzetten ze zich met hand en tand tegen allen die hen bedreigen.
Een klein hoopje volk tegen omringende rijke broedervolken door wie ze gehaat worden met een intense dodelijke haat.
Tot op heden mochten ze staande gehouden worden.
Naar menselijke waarneming mede door de USA waar een machtige Jodenlobby is.
Nu dreigt ook de USA af te gaan haken.

Is er dan nog hoop voor Israël, wat voor het grootste deel door seculieren en orthodoxe joden wordt bewoond. Een land wat bovendien politiek gezien dermate verscheurd is waarbij NL in verhouding nog een politieke eenheid is.

Met mijn beperkte verstand kan ik het allemaal niet begrijpen, maar wel weet ik (denk ik), dat God door al deze wegen tot Zijn doel komt: De beloften, verbonden zullen vervuld worden aan jood en heiden.

Daarom maak ik me geen zorgen meer over de beminden om der vaderen wil.
God zal in alles voorzien.
Zoals de Heere sprak: Weent om uzelven.
Zoekt Hem, klopt, bidt, Hij is de Behouder van Zijn Israël in de ruimste zin des woords.

Uiteindelijk zal Hij gewisselijk triomferen.
Wij allen zullen dat op de jongste dag zekerlijk zien.
blijmoedig

Bericht door blijmoedig »

Marie-Henriëtte schreef:Hoe zie jij die eerste stappen die Israël zou kunnen zetten voor je? Persoonlijk zou ik het bijvoorbeeld mooi vinden als Israël werkgelegenheid zou aanbieden aan Palestijnen. Dat deed Israël ook voordat Hamas in 2005 aan de macht kwam en dat ging toen allemaal goed.

Des te lager het werkloosheidspercentage in Gaza, des te minder kans dat mannen zich aanmelden bij Hamas. Tel daarbij op dat ze ook hun gezin beter kunnen onderhouden met een redelijk loon dan het "hongerloon" wat ze verdienen bij Hamas voor het uitvoeren van (meestal) onfrisse praktijken.
Ik zie het vooral in het algemeen: Israel zou wat meer het goede voor de Palestijnen kunnen zoeken (met de gedachte dat als het beter gaat met de Palestijnen, dit positief zal uitwerken voor Israel). En dat kan dan op velerlei terrein zijn. Bijvoorbeeld zoals je zei op het terrein van de werkgelegenheid, maar bijvoorbeeld ook op het terrein van de gezondheidszorg, onderwijs en infrastructuur. En al op kleinere schaal, door wat meer met de belangen van de individuele Palestijnen rekening te houden. Veel Palestijnen werken in Israel, maar zijn soms lange tijd niet in staat hun werk te bereiken en dus te verrichten, als de grensovergang weer eens voor hen gesloten is. Waardoor hun gezin weer zonder inkomen zit. Daar moet toch iets op te verzinnen zijn? En het gemak waarmee Israel huizen van Palestijnen als vergeldingsmaatregel tegen de vlakte bulldozert, werkt denk ik ook alleen maar averechts. Israel spreekt heel goed de taal van de "powerplay" (En laten we wel zijn, Israel zou met het grootste gemak heel Gaza weg kunnen vagen). Nu nog de taal van de (echte) toenadering. Het word denk ik tijd voor 'echte' politici in Israel, en niet meer al die ex-generaals. Die denken uiteindelijk alleen maar in oorlogstaal.
blijmoedig

BoCo schreef:Linkje al even gelezen? Wie weet kom je tot nieuwe inzichten.
De meeste standpunten die hier worden ingenomen over het conflict in Palestina, zijn mij allang en breed bekend. En dat wij als christenen het volk Israel steunen vind ik alleen maar logisch en goed. Dit wil echter niet zeggen dat de standpunten die hier over het Israelisch/Palestijnse conflict worden ingenomen de enige waarheid zouden verkondigen. Het leven is niet zwart-wit. De Israelisch zijn niet alleen maar goed. En de Palestijnen zijn niet alleen maar slecht. Als dat wordt gepropageerd vind ik dat naief. Een oplossing van een conflict zal nooit in eenzijdigheden worden gevonden. Zoals gezegd, wordt het mijns inziens tijd dat de Israelische regering een andere politieke koers gaat varen: minder de tactiek van de havik, meer de tactiek van de duif.

De beste methode van conflictbeheersing wordt overigens gegeven door de Heere Jezus zelf:

"Heb uw vijanden lief"

en

"Zegent, die u vervloeken"

En zeg nu niet meteen: Dat moeten de Palestijnen eerst of in ieder geval ook doen! Ik lees in de Bijbel namelijk ook iets over de naaste. Waarbij het niet de vraag is wie onze naaste is (Dat kunnen die slechte Palestijnen toch niet zijn?!), maar voor wie wij een naaste kunnen zijn (Wellicht voor diezelfde slechte Palestijnen?).

Het is jammer dat het volk Israel de Heere Jezus niet als haar Messias wil erkennen. Dat zou al een slok op een borrel schelen denk ik.
Gian

Bericht door Gian »

Blijmoedig, je loopt echt achter hoor. Al je goede bedoelingen zijn achterhaald. De palestijnen hebben alle vrijheid, en alle kansen gehad, maar verkeken.
Ik heb nog enkele foto's voor je over de verschrikkelijke honger in Gaza;
http://www.paltoday.ps/arabic/News-64161.html

En neem nu niet alles over wat je op internet vind, want leugens over de Joden verspreiden is altijd aanvankelijk succesvol geweest. Dat zag je al bij Haman, maar recent ook bij Hitler.
Ds Hans Janssen schreef er een boek over, en had daar meer dan 1000 bladzijde voor nodig.
http://www.hertog.nl/TradePoint/Item_Vi ... 9058296229
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Marie-Henriëtte

Bericht door Marie-Henriëtte »

Het voorgaande schip bleek trouwens medicijnen aan boord te hebben die állang over datum waren. Met dit soort acties maken de sympathisanten van de Palestijnse zaak, Palestijnse kinderen pas echt ziek.

http://www.mfa.gov.il/MFA/Government/Co ... n-2010.htm
Gian

Bericht door Gian »

Bij de grens heeft Hamas alsnog alles geweigerd. Zowel de medicijnen als het voedsel was overdatum. Het was primair ook geen hulptransport maar een provocatie met terroristen.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Gian schreef:Bij de grens heeft Hamas alsnog alles geweigerd. Zowel de medicijnen als het voedsel was overdatum. Het was primair ook geen hulptransport maar een provocatie met terroristen.
Helemaal eens!
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
blijmoedig

Gian schreef:De palestijnen hebben alle vrijheid, en alle kansen gehad, maar verkeken.
Wanneer zijn kansen definitief verkeken? Draagt de Heere Jezus ons niet op om de ander zeventigmaal zevenmaal (dus oneindig veel) te vergeven? Zouden de Israeliers dan ook niet zeventigmaal zevenmaal mogen proberen het vredesproces opnieuw leven in te blazen?
Laatst gewijzigd door blijmoedig op 17 jul 2010, 20:22, 6 keer totaal gewijzigd.
blijmoedig

Voor iedereen die hier de harde en onverzoenlijke lijn ten opzichte van de Palestijnen voorstaat, zou ik willen vragen hoe jullie dit dan toch zien in het licht van het gebod van de Heere Jezus om onze vijanden lief te hebben. Geldt dat gebod dan niet als het de Palestijnen betreft?
Alexander CD

Bericht door Alexander CD »

blijmoedig schreef:Voor iedereen die hier de harde en onverzoenlijke lijn ten opzichte van de Palestijnen voorstaat, zou ik willen vragen hoe jullie dit dan toch zien in het licht van het gebod van de Heere Jezus om onze vijanden lief te hebben. Geldt dat gebod dan niet als het de Palestijnen betreft?
De bijbel leert ons idd een andere weg als we kijken naar Naäman.
Een vijand van Israël, maar door een gevangen genomen meisje komt hij toch in Israël, de koning denkt gelijk het kwade.
Naäman komt bij Elisa, gratis wordt hij geholpen.
Iedere Jood uit die tijd zal gedacht hebben Elisa dit klopt niet hoe kun je die man nu helpen een dode Naäman is beter dan een levende.
Toch hielp Elisa hem en vijand werd een vriend, ja een bekeerde vriend.
De Heere Jezus zegt later, ten tijde van Elisa waren er vele melaatsen in Israël maar alleen Naäman werd genezen.( door het ongeloof in Israel)

De zionistische gedachte staat ook de vrede in de weg, deze geeft religieuze inhoud aan het zijn van de Joden in palestina, iets waardoor de weerstand toeneemt, want ook van vele amerikaanse christen zionisten was het zijn van de Joden in Palestina een doel opzich, waarbij ook vele palestijnse christenen verdreven en in de hand van de moslims zijn gedreven.

Ten tijde van Eli dachten de Joden als we de ark op het strijdtoneel halen moet God ons wel helpen, dat was een vorm van afgoderij.
Zo is het idee dat God nu Israel wel moet helpen niks anders dan afgoderij.( Er zijn geen terugkeer Profetiën in de bijbel)

Heeft iemand een vertrouwen op God dan hoeft hij of zij niet krampachtig te leven, dan kun je goeddoen en ook al zou je alles kwijtraken dan weet je dat God ook bijmachte is je alles terug tegeven, denk aan Job.

Hij maakt het kwade goed, dat zagen we in Naäman, latend we zo ook de ongelovigen (ook de moslims ) benaderen.
blijmoedig

Alexander CD schreef:Heeft iemand een vertrouwen op God dan hoeft hij of zij niet krampachtig te leven, dan kun je goeddoen en ook al zou je alles kwijtraken dan weet je dat God ook bijmachte is je alles terug tegeven, denk aan Job.

Hij maakt het kwade goed, dat zagen we in Naäman, latend we zo ook de ongelovigen (ook de moslims ) benaderen.
Ik vind dat je dit heel erg mooi verwoordt. Dit raakt mijns inziens aan de kern van de hele zaak.
Gian

Bericht door Gian »

blijmoedig schreef:Voor iedereen die hier de harde en onverzoenlijke lijn ten opzichte van de Palestijnen voorstaat, zou ik willen vragen hoe jullie dit dan toch zien in het licht van het gebod van de Heere Jezus om onze vijanden lief te hebben. Geldt dat gebod dan niet als het de Palestijnen betreft?
blijmoedig schreef:
Gian schreef:De palestijnen hebben alle vrijheid, en alle kansen gehad, maar verkeken.
Wanneer zijn kansen definitief verkeken? Draagt de Heere Jezus ons niet op om de ander zeventigmaal zevenmaal (dus oneindig veel) te vergeven? Zouden de Israeliers dan ook niet zeventigmaal zevenmaal mogen proberen het vredesproces opnieuw leven in te blazen?
We hadden Hitler ook lief moeten hebben? Wanneer zijn kansen definitief verkeken.. als de kans na 10.000 raketten nog niet verkeken is weet ik het ook niet meer. Zo werkt dat toch niet?
blijmoedig

Gian schreef:
blijmoedig schreef:
We hadden Hitler ook lief moeten hebben? Wanneer zijn kansen definitief verkeken.. als de kans na 10.000 raketten nog niet verkeken is weet ik het ook niet meer. Zo werkt dat toch niet?
Ik zou zeggen, lees het antwoord van Alexander CD. En lees de Bergrede. Daarin staat het gebod om onze vijanden lief te hebben als een onvoorwaardelijk gebod. Er staat niet dat het na 10.000 raketten niet meer hoeft. En er staat ook niet, dat het bij hele erge vijanden ook niet hoeft. Corrie ten Boom kon hier over meepraten.
Laatst gewijzigd door blijmoedig op 17 jul 2010, 22:37, 2 keer totaal gewijzigd.
Gesloten