Om vervolgens weer dank u te zeggen tegen een aantal zelfmoordterroristen?blijmoedig schreef:Ik denk dat de Israelische overheid de sleutel tot een begin van een oplossing van het conflict in handen heeft. Door zich eens wat minder repressief en eens wat meer menselijk en liefdevol ten opzichte van de Palestijnen op te stellen. 'Een zacht woord, wendt de grimmigheid af'. Lijkt mij op zijn minst het proberen waard.
Libisch schip gaat na dreigementen toch naar Egypte
Re: Libisch schip gaat na dreigementen toch naar Egypte
Ergert u niet, verwondert u slechts.
-
Toch blijf ik mij afvragen wat een mens ertoe beweegt om op een politieke partij te stemmen die er geen geheim van maakt de staat Israël en Joden volledig te willen vernietigen. Bloeddorst?blijmoedig schreef:Dat propageer ik toch ook niet? Ik ben tegen elke (politieke) organistatie die haat uitdraagt. Alleen, zoals zo vaak, begint de oplossing van een conflict bij jezelf. Zolang de situatie van veel Palestijnen uitzichtsloos is, zij onder erbarmelijke omstandigheden moeten leven, en zij veelal door de Israelische overheid als tweederangs mensen worden beschouwd, hoef je ook niet snel te verwachten dat de haat zal afnemen, en de vrede dichterbij zal komen. Wij kunnen ons er geen voorstelling van maken wat het is om met veel mensen op een klein stukje grond te leven, omgeven door muren en hekken, die op elk willekeurig moment kunnen worden afgegrendeld. Of een gebrek te hebben aan zelfs maar de basislevensmiddelen. Of dag in dag uit bij tig controleposten tig keer te worden gecontroleerd. Of om je hele leven in een vluchtelingenkamp in Libanon of Jordanie te moeten wonen, zonder enige vooruitzicht op wat dan ook. Dit zou ons denk ik voorzichtig moeten maken om alles wat de Israelische overheid doet als 'goed' te bestempelen, en alles wat de Palestijnen doen, als 'slecht' te bestempelen. De praktijk is veel weerbarstiger. Ik denk dat de Israelische overheid de sleutel tot een begin van een oplossing van het conflict in handen heeft. Door zich eens wat minder repressief en eens wat meer menselijk en liefdevol ten opzichte van de Palestijnen op te stellen. 'Een zacht woord, wendt de grimmigheid af'. Lijkt mij op zijn minst het proberen waard.Marie-Henriëtte schreef:@Blijmoedig,
Hamas won 76 van de 132 zetels. Een populaire partij dus onder de Palestijnen. Een partij die Jodenmoord voorschrijft, daar moet je niet op willen stemmen.
-
Wanhoop?Marie-Henriëtte schreef:Toch blijf ik mij afvragen wat een mens ertoe beweegt om op een politieke partij te stemmen die er geen geheim van maakt de staat Israël en Joden volledig te willen vernietigen. Bloeddorst?
-
Dat is de cirkelredenering die nu juist doorbroken moet worden.BoCo schreef:Om vervolgens weer dank u te zeggen tegen een aantal zelfmoordterroristen?blijmoedig schreef:Ik denk dat de Israelische overheid de sleutel tot een begin van een oplossing van het conflict in handen heeft. Door zich eens wat minder repressief en eens wat meer menselijk en liefdevol ten opzichte van de Palestijnen op te stellen. 'Een zacht woord, wendt de grimmigheid af'. Lijkt mij op zijn minst het proberen waard.
Een volk wat het hoogste geboortecijfer ter wereld heeft, zal zo wanhopig niet zijn.blijmoedig schreef:Wanhoop?Marie-Henriëtte schreef:Toch blijf ik mij afvragen wat een mens ertoe beweegt om op een politieke partij te stemmen die er geen geheim van maakt de staat Israël en Joden volledig te willen vernietigen. Bloeddorst?
Bovendien is de armoede in India veel groter, en daar is het ook vrede.
de Palestijnen hebben hun arabische broeders geloofd toen die hen vertelden tijdelijk even weg te gaan, terwijl zij dan wel even de joden zouden verslaan.
het liep anders.Op het verkeerde paard gewed, zou ik zeggen.
voordat de muur er was, werden er massa's joden geslacht in stadsbussen en winkelcentra , wat een vroeg bewijs was, dat ze nog steeds gehaat werden.
2000 jaar vervolging , inquisitie, en de holocaust hebben het karakter tot volwassenheid gebracht van dit volk, wat niet langer met zich laat spotten.Alles wat Israel doet, is nooit een aktie, maar altijd een reaktie .
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
-
Wat ik nog vergeten was te zeggen: Hamas heeft niet alleen een politieke tak, maar ook een grote liefdadigheidstak. De Hamas bouwt ziekenhuizen, scholen, en wat dies meer zij, voor de Palestijnen. Zij vullen dus een gat, dat ook meer door de Israelische overheid gevuld zou kunnen worden. Het lijkt mij dan niet zo vreemd dat de mensen stemmen op de partij die zich goed voor hen heeft getoond. Zo werkt dat nu eenmaal.Marie-Henriëtte schreef:Toch blijf ik mij afvragen wat een mens ertoe beweegt om op een politieke partij te stemmen die er geen geheim van maakt de staat Israël en Joden volledig te willen vernietigen. Bloeddorst?
-
Door dit soort eenzijdige benaderingswijzen zal er dus nooit vrede komen.Joannah schreef:Een volk wat het hoogste geboortecijfer ter wereld heeft, zal zo wanhopig niet zijn.blijmoedig schreef:Wanhoop?Marie-Henriëtte schreef:Toch blijf ik mij afvragen wat een mens ertoe beweegt om op een politieke partij te stemmen die er geen geheim van maakt de staat Israël en Joden volledig te willen vernietigen. Bloeddorst?
de Palestijnen hebben hun arabische broeders geloofd toen die hen vertelden tijdelijk even weg te gaan, terwijl zij dan wel even de joden zouden verslaan.
voordat de muur er was, werden er massa's joden geslacht in stadsbussen en winkelcentra , wat een vroeg bewijs was, dat ze nog steeds gehaat werden.
2000 jaar vervolging , inquisitie, en de holocaust hebben het karakter tot volwassenheid gebracht van dit volk, wat niet langer met zich laat spotten.Alles wat Israel doet, is nooit een aktie, maar altijd een reaktie .
Het een sluit het ander volgens mij overigens ook niet uit. Dat Israel reageert op vijandigheden jegens haar burgers, vind ik niet meer dan normaal. Als overheid moet je je grondgebied en je burgers beschermen. Dit wil toch echter niet zeggen dat de Israelische overheid ook niet eens wat meer positieve acties zou kunnen laten zien? Door bijvoorbeeld pro-actief de leefomstandigheden van de Palestijnen te verbeteren?
Laatst gewijzigd door blijmoedig op 16 jul 2010, 21:49, 2 keer totaal gewijzigd.
Hoe kun je nu onderhandelen met een partij die jou wil vernietigen.
Hamas of Fatah één pot nat met maar één doel, de joden de zee in drijven.
Ze schenden ook de mensenrechten door burgers als menselijk schild te gebruiken.
In hun zelfgebouwde ziekenhuizen vuren ze raketten af in de hoop als Israel reageerd.
Dan kunnen ze weer klagen en protesteren en vlaggen verbranden, vraag me soms wel af waar die mensen de tijd vandaan halen.
Duizenden mensen op de been overdag, Ze maken er een puinhoop van.
Terwijl Israel een bloeiende natie is, voor de oprichting van de staat Israel was het er ook dor en droog.
Ze schenden ook de mensenrechten door burgers als menselijk schild te gebruiken.
In hun zelfgebouwde ziekenhuizen vuren ze raketten af in de hoop als Israel reageerd.
Dan kunnen ze weer klagen en protesteren en vlaggen verbranden, vraag me soms wel af waar die mensen de tijd vandaan halen.
Terwijl Israel een bloeiende natie is, voor de oprichting van de staat Israel was het er ook dor en droog.
-
En deze eenzijdige benaderingswijze zal ook geen vrede brengen.Rijssen schreef:Hoe kun je nu onderhandelen met een partij die jou wil vernietigen.
-
Wanhopiger worden ze alleen maar door hun stem te geven aan een partij die bloederig militarisme boven de gezondheid en welzijn van haar burgers stelt.blijmoedig schreef:Wanhoop?Marie-Henriëtte schreef:Toch blijf ik mij afvragen wat een mens ertoe beweegt om op een politieke partij te stemmen die er geen geheim van maakt de staat Israël en Joden volledig te willen vernietigen. Bloeddorst?
Lees dit stukje maar eens, hoe dankbaar palestijnen zijn.
En waar het hun om te doen is.
http://www.hetvrijevolk.com/index.php?pagina=11670
En waar het hun om te doen is.
http://www.hetvrijevolk.com/index.php?pagina=11670
Vergeet Hezbollah niet .......... en de foto's en andere bewijsstukken die de afgelopen weken aan de VN zijn gegeven. En door de VN in het vakje 'een keertje bekijken' zijn gestopt.Rijssen schreef:Hoe kun je nu onderhandelen met een partij die jou wil vernietigen.
"De Dag des Oordeels zal niet komen voordat de moslims de joden doden. "
Uit de beginselverklaring van Hamas, artikel 7.
Lekker onderhandelen hoor
Uit de beginselverklaring van Hamas, artikel 7.
Lekker onderhandelen hoor
-
Is die liefdadigheid van Hamas er voor iedereen? Hamas staat erom bekend haar populariteit in te kopen op een nogal kwalijke manier; Hamas stemmers zijn verzekerd van hulp op alle fronten. Maar Palestijnen in Gaza die een andere partij hebben gestemd niet. Dat is niet ok.blijmoedig schreef:Wat ik nog vergeten was te zeggen: Hamas heeft niet alleen een politieke tak, maar ook een grote liefdadigheidstak. De Hamas bouwt ziekenhuizen, scholen, en wat dies meer zij, voor de Palestijnen. Zij vullen dus een gat, dat ook meer door de Israelische overheid gevuld zou kunnen worden. Het lijkt mij dan niet zo vreemd dat de mensen stemmen op de partij die zich goed voor hen heeft getoond. Zo werkt dat nu eenmaal.Marie-Henriëtte schreef:Toch blijf ik mij afvragen wat een mens ertoe beweegt om op een politieke partij te stemmen die er geen geheim van maakt de staat Israël en Joden volledig te willen vernietigen. Bloeddorst?
Hamas helpt alleen aanhangers van Hamas
http://www.trouw.nl/nieuws/wereld/artic ... amas_.html
Wie hielp de joden in 1948?blijmoedig schreef:Door dit soort eenzijdige benaderingswijzen zal er dus nooit vrede komen.Joannah schreef:Een volk wat het hoogste geboortecijfer ter wereld heeft, zal zo wanhopig niet zijn.blijmoedig schreef:Wanhoop?Marie-Henriëtte schreef:Toch blijf ik mij afvragen wat een mens ertoe beweegt om op een politieke partij te stemmen die er geen geheim van maakt de staat Israël en Joden volledig te willen vernietigen. Bloeddorst?
Het een sluit het ander volgens mij overigens ook niet uit. Dat Israel reageert op vijandigheden jegens haar burgers, vind ik niet meer dan normaal. Als overheid moet je je grondgebied en je burgers beschermen. Dit wil toch echter niet zeggen dat de Israelische overheid ook niet eens wat meer positieve acties zou kunnen laten zien? Door bijvoorbeeld pro-actief de leefomstandigheden van de Palestijnen te verbeteren?
Als de palestijnen minder spenderen aan raketten en bommen, en het hoogste geboortecijfer ter wereld(!) wat verlagen, blijft er vast meer over voor ze.De joden hebben het ook zelf moeten doen.Wel eens nagedacht over de oude zegeningen en profetien waarin werd voorzegd dat de meerdere de mindere zal dienen?Wel daar is dit het voorbeeld van, volgens mij.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?