Mara schreef:Met echt mijn diep respect, maar ik zie hier uitspraken..... is het soms niet napraten ? En dat bedoel ik niet lelijk hoor !!!
Ik ben opgevoed met die tale, maar denk nu eigenlijk, het is 2010, ik hoef hier echt niet meer mee aan te komen bij mijn kinderen.
Deze taal wordt in onze kerk niet meer gesproken.
Bovendien is mijn man hier niet in opgevoed, die zou het eveneens niet snappen.
Ik begrijp wel dat veel jeugd de kerk verlaat
Ik keur het beslist niet goed, maar juist van dat "oude" straalt voor hen niet zo veel uit...........
Ik ben erg blij met de predikanten die bij ons voorgaan, die duidelijke bijbelse taal brengen............ook voor de jeugd.............
Mijn man is hierdoor 17 jaar geleden weer naar de kerk gegaan, en vind het nu fijn om naar de kerk te gaan, waar hij een helder, duidelijk, bijbels woord hoort...........
Hij was 20 jaar geleden gestopt met het naar de kerk gaan.................en zijn broers en zus waren er al veel eerder mee gestopt...............alleen maar omdat ze totaal niets begrepen van die zgn "oude taal", en dat het toch wel heel uitzonderlijk zou zijn als je nog eens een kind van God mocht worden, maar de kans was minimaal

Dit is geen verwijt of gehakketak op DIA hoor, want ik gun hem zo van harte dat hij nog eens mag open komen te staan voor het rijke evangelie.....wat toch van iedere prediking hoort uit te gaan!
" We zijn armoedzaaiers, bedelaars, straatarm, we zijn schuldenaars en zondaren en kunnen aan onszelf geen rechten ontlenen tegenover de Heere welke ons grond zouden geven om een zekere verwachting te koesteren. In tegendeel. We hebben als zondaren geen bestaan voor God. We weten dat er bij God genade is en alles bij Hem in Christus om niet is te verkrijgen. Dan bidden en vragen we om genade Alleen genade. Laten we zo als bedelaars bij God bedelen om genade. Steeds weer. Als de tollenaar uit de gelijkenis komen we tot Hem in belijdenis van onze zonden en we vragen: O God, wees mij de zondaar genadig. "
Dit las ik ergens......................en zulke taal.........daar kan ik volledig achter staan.........
En laten we niet in "oordelen" blijven hangen, want als ik nu voor Gods rechterstoel moet verschijnen, dan blijft er niet veel meer over dan te vragen: Gena o God, gena hoor mijn gebed....