Stichting Heartcry

MaCx

Re: Stichting Heartcry

Bericht door MaCx »

Mister schreef:
MaCx schreef:wat een leuk topic!

wat vinden we hier van paul washer en zijn leer?
Allereerst heeft PW niet zijn eigen leer. En mogelijk kun je de zoekfunctie van dit forum eens testen... ;)

idd, ik ben het al aan het lezen. ;-)
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Binnenkort is er weer een conferentie, met als hoofdthema "Het geheim van een Godvruchtig leven".
Zijn er nog mensen die van plan zijn om er heen te gaan??
(Ik zit te twijfelen)
Ik weet, mijn Verlosser leeft
hmprff

Bericht door hmprff »

JolandaOudshoorn schreef:Binnenkort is er weer een conferentie, met als hoofdthema "Het geheim van een Godvruchtig leven".
(Ik zit te twijfelen)
Ik waarschijnlijk, kan ik jouw ds ook is horen ;)
Maar ik ga eerst nog die lezingen luisteren denk ik...
Wie zoveel doet dat hij structureel tijd tekort komt voor de Heere, doet meer aardse dingen dan God van hem vraagt.
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

JolandaOudshoorn schreef:Binnenkort is er weer een conferentie, met als hoofdthema "Het geheim van een Godvruchtig leven".
(Ik zit te twijfelen)
Ik vind de tijd echt heel vervelend gekozen...
dus ik denk het niet, hooguit een dagje ofzo...

Denk dat ik loge's krijg in dat weekend, dat is er echt zo'n weekend voor...
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
JolandaOudshoorn

MarthaMartha schreef:
(Ik zit te twijfelen)
Ik vind de tijd echt heel vervelend gekozen...
dus ik denk het niet, hooguit een dagje ofzo...

Denk dat ik loge's krijg in dat weekend, dat is er echt zo'n weekend voor...
ik vind persoonlijk de data ook wat ongelukkig gekozen. Misschien een zaterdag heen en weer, dat beviel de vorige keer ook al. Maar om nu zo ver heen en weer te rijden om je eigen predikant te horen :jongle
Gian

Bericht door Gian »

Wie ga ik dit weekend ontmoeten?

Alleen Hmprff?
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
hmprff

Bericht door hmprff »

Gian schreef:Wie ga ik dit weekend ontmoeten?

Alleen Hmprff?
als ik vervoer kan regelen...kben allemaal mensen aant bellen...maar die gaan niet het hele weekend of ze gaan dit keer niet...maar goed, ik ga nog ff door met proberen. Anders moet ik met de trein en dan nog een heeeeeeel eind lopen geloof ik.
Wie zoveel doet dat hij structureel tijd tekort komt voor de Heere, doet meer aardse dingen dan God van hem vraagt.
helma

Bericht door helma »

Gian schreef:Wie ga ik dit weekend ontmoeten?

Alleen Hmprff?
1 van mijn zoons en een stel nichten en neven
JolandaOudshoorn

Ik ben erg benieuwd hoe jullie het gevonden hebben.
Gian

Bericht door Gian »

Wij hebben het heel goed gehad. Ben erg blij dat we geweest zijn.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

http://www.refdag.nl/kerkplein/kerknieu ... t_1_575755

Ze zijn nu dus openlijk arminiaans geworden.

3/4-14. Zo is dan het geloof een gave Gods; niet omdat het aan den vrijen wil des mensen van God wordt aangeboden, maar omdat het den mens metterdaad wordt medegedeeld, ingegeven en ingestort; ook niet daarom, dat God alleen de macht om te geloven zou geven, en daarna de toestemming of het daadwerkelijk geloven van den vrijen wil des mensen verwachten; maar omdat Hij, Die daar werkt het willen en het werken, ja alles werkt in allen, in den mens teweegbrengt beide, den wil om te geloven en het geloof zelf.

3/4-6a. Die leren: Dat in de ware bekering des mensen geen nieuwe hoedanigheden, krachten of gaven in den wil door God kunnen ingestort worden, en dat overzulks het geloof, waardoor wij eerst bekeerd worden, en waarvan wij gelovigen genoemd worden, niet is een hoedanigheid of gave, van God ingestort, maar alleen een daad des mensen, en dat het niet anders kan gezegd worden een gave te zijn, dan ten aanzien van de macht om daartoe te komen.
Want daarmede wederspreken zij de Heilige Schrift, die getuigt dat God nieuwe hoedanigheden des geloofs, der gehoorzaamheid, en van het gevoel Zijner liefde in onze harten uitstort: Ik zal Mijn wet in hun binnenste geven, en zal die in hun hart schrijven (Jer. 31:33). En: Ik zal water gieten op den dorstige en stromen op het droge; Ik zal Mijn Geest op uw zaad gieten (Jes. 44:3). En: De liefde Gods is in onze harten uitgestort door den Heiligen Geest, Die ons is gegeven (Rom. 5:5). Zulks strijdt ook tegen het gedurig gebruik der Kerke Gods, dewelke bij den profeet aldus bidt: Bekeer mij, zo zal ik bekeerd zijn (Jer. 31:18).
memento

Bericht door memento »

Vergelijk
Ds. Maritz schreef:Het geloof is volgens hem een actieve daad. „Niemand kan je redden als je God niet op Zijn Woord gelooft. Dat vertrouwen werkt de Heilige Geest. Als iemand met zijn hart gelooft, is er geen bijzondere ervaring nodig. Het geloof is een actieve daad 
van de mens. Als je de keuze maakt om te geloven, heeft God dat geloof in je hart gewerkt. Zet de stap en zeg: „Ik vertrouw op Uw offer.” Het geloof is echt als hart en denken samenstemmen en als je erop vertrouwt dat Christus voor je gekruisigd is.” Hij kan zich niet vinden in preken waarin getwijfeld wordt aan een dergelijk geloof en vindt het beter om te bemoedigen dan om af te breken.
met de DL artikelen die Erasmiaan citeert. Een wereld van verschil. En dat op het meest belangrijke punt van onze geloofsleer, namelijk de rechtvaardiging. Levensgevaarlijk.
Aty

Bericht door Aty »

Van wie is het tweede stuk dan wel? Maritz, is hij de grondlegger van deze stichting en ik welk verband staat dit gedeelte wat hier naar voren gehaald wordt? Je moet een stichting niet laten buikspreken hoor. Of is het een stukje uit iets? Zijn er meer uitspraken, die dit aanvullen of ondersteunen? Zijn er ook geruchten dat ze dit juist ontkennen? Graag meer duidelijkheid.
Cantate

Bericht door Cantate »

JolandaOudshoorn schreef:Ik ben erg benieuwd hoe jullie het gevonden hebben.
Ik ben zaterdag geweest, voor de eerste keer, en heb het als heel bijzonder ervaren. Dat je op deze manier vanuit allerlei (kerk)verbanden bijeen kunt zijn is hoopgevend en bemoedigend.

De lezing van Etienne Maritz op zaterdagmorgen was indrukwekkend: bijbels en indringend om tot een radicale keuze te komen. Zelden zo krachtig gehoord!
Gian

Bericht door Gian »

Volgens mij vergeten enkelen de kop van het refdag artikel te lezen.

Ik heb vanochtend een boterham op. Dat was ook een gave van God. Het werd echter niet in mijn mond gelegd, dat heb ik zelf mogen doen. Het feit dat geloof een gave is zegt niet dat God die gave sommigen wil onthouden. Integendeel. De bijbel spreekt over een 'aannemen', en over 'gij hebt niet gewild'.
Plaats reactie