Mister schreef:Allereerst heeft PW niet zijn eigen leer. En mogelijk kun je de zoekfunctie van dit forum eens testen...MaCx schreef:wat een leuk topic!
wat vinden we hier van paul washer en zijn leer?
idd, ik ben het al aan het lezen. ;-)
Mister schreef:Allereerst heeft PW niet zijn eigen leer. En mogelijk kun je de zoekfunctie van dit forum eens testen...MaCx schreef:wat een leuk topic!
wat vinden we hier van paul washer en zijn leer?
Ik waarschijnlijk, kan ik jouw ds ook is horenJolandaOudshoorn schreef:Binnenkort is er weer een conferentie, met als hoofdthema "Het geheim van een Godvruchtig leven".
Zijn er nog mensen die van plan zijn om er heen te gaan??
(Ik zit te twijfelen)
Ik vind de tijd echt heel vervelend gekozen...JolandaOudshoorn schreef:Binnenkort is er weer een conferentie, met als hoofdthema "Het geheim van een Godvruchtig leven".
(Ik zit te twijfelen)
ik vind persoonlijk de data ook wat ongelukkig gekozen. Misschien een zaterdag heen en weer, dat beviel de vorige keer ook al. Maar om nu zo ver heen en weer te rijden om je eigen predikant te horenMarthaMartha schreef:Ik vind de tijd echt heel vervelend gekozen...JolandaOudshoorn schreef:Binnenkort is er weer een conferentie, met als hoofdthema "Het geheim van een Godvruchtig leven".
(Ik zit te twijfelen)
dus ik denk het niet, hooguit een dagje ofzo...
Denk dat ik loge's krijg in dat weekend, dat is er echt zo'n weekend voor...
als ik vervoer kan regelen...kben allemaal mensen aant bellen...maar die gaan niet het hele weekend of ze gaan dit keer niet...maar goed, ik ga nog ff door met proberen. Anders moet ik met de trein en dan nog een heeeeeeel eind lopen geloof ik.Gian schreef:Wie ga ik dit weekend ontmoeten?
Alleen Hmprff?
1 van mijn zoons en een stel nichten en nevenGian schreef:Wie ga ik dit weekend ontmoeten?
Alleen Hmprff?
met de DL artikelen die Erasmiaan citeert. Een wereld van verschil. En dat op het meest belangrijke punt van onze geloofsleer, namelijk de rechtvaardiging. Levensgevaarlijk.Ds. Maritz schreef:Het geloof is volgens hem een actieve daad. „Niemand kan je redden als je God niet op Zijn Woord gelooft. Dat vertrouwen werkt de Heilige Geest. Als iemand met zijn hart gelooft, is er geen bijzondere ervaring nodig. Het geloof is een actieve daad van de mens. Als je de keuze maakt om te geloven, heeft God dat geloof in je hart gewerkt. Zet de stap en zeg: „Ik vertrouw op Uw offer.” Het geloof is echt als hart en denken samenstemmen en als je erop vertrouwt dat Christus voor je gekruisigd is.” Hij kan zich niet vinden in preken waarin getwijfeld wordt aan een dergelijk geloof en vindt het beter om te bemoedigen dan om af te breken.
Ik ben zaterdag geweest, voor de eerste keer, en heb het als heel bijzonder ervaren. Dat je op deze manier vanuit allerlei (kerk)verbanden bijeen kunt zijn is hoopgevend en bemoedigend.JolandaOudshoorn schreef:Ik ben erg benieuwd hoe jullie het gevonden hebben.